Hedelmöityshoitojen hinnoista!!

  • Viestiketjun aloittaja Anna
  • Ensimmäinen viesti
en ymmärrä
Alkuperäinen kirjoittaja lapsus:
Ja muille jotka hyökkää ap:n kimppuun.. Ettekö te osaa lukea vai mikä on? Ap tarkoitti tuntevansa syvää myötätuntoa meille lapsettomille!
Mitä helvetin hyökkäämistä se nyt on, jos sanoo asiallisen selvästi, miten kokee aloituksen?? Kyllä mä on täällä asiattomampaakin käytöstä nähnyt. Se on mun mielipide ja sen ei kenenkään ap:n elämää vo raiteiltaan heittää. Minusta ei ole asiallista alkaa haukkua toisia empatikyvyttömäksi. Kukaan ei ole ap:ta kai miksikään haukkunut?

 
voi luoja
:) tää on jo melko humoristista, mutta en siis verranut lapsen menetystä ja lapsettomuutta vaan lähinnä ihmettelin sitä, että jos toisen aiheuttama lapsen kuolema "harmittaa", niin luulisi ap:n ymmärtävän myös toisten harmituksen aiheet tääs lapsettomuusasiassa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ihminen menettää ilmeisesti empatiakykynsäkin lapsettomuushoidoissa?
Minä kestän kritiikkiä, mutten tahallista väärinymmärrystä.
Tsemppiä sinulle täh! Toivottavasti elämäsi paranee.
Mä en kyllä ymmärrä sua. Siis pitikö tässä ketjussa nyt puhua näistä hedelmöityshoitojen hinnoista vai sun lapsen menetyksestä? Jos kestät kritiikkiä, silloinhan sun kestettävä se, että joku voi ymmärtää aloituksesi eri tavalla kun miten olet sen kirjoittanut ja piste. Olihan tuossa joku muukin sanomassa samaa. Mitäs sä mun elämän hyvyydestä tai huonoudesta tiedät? Elämäni on vallan hyvää.
Hedelmöityshoitojen hinnasta, kuten hyvin tiedät. Ymmärtääkseni minä en aloittanut oman aloitukseni kyseenalaistamista ja sen tarkoitusta.
Ymmärrän kyllä, että ihminen katkeroituu varmaankin, jos ei saa lapsia ja tiedän kyllä nyt loppuelämäni olla visusti puhumatta aiheesta.

On kuitenkin tosi surullista, jos menettää empatiakykynsäkin katkeruuden takia. Anteeksi nyt vielä kerran, kun mainitsen kuolleesta lapsestani. Vaikka olen katkera hänen menettämisestään ja tavasta kuinka se kävi. En ikimaailmassa toivoisi kenellekään samaa.
 
uskomaton
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Hedelmöityshoitojen hinnasta, kuten hyvin tiedät. Ymmärtääkseni minä en aloittanut oman aloitukseni kyseenalaistamista ja sen tarkoitusta.
Ymmärrän kyllä, että ihminen katkeroituu varmaankin, jos ei saa lapsia ja tiedän kyllä nyt loppuelämäni olla visusti puhumatta aiheesta.

On kuitenkin tosi surullista, jos menettää empatiakykynsäkin katkeruuden takia. Anteeksi nyt vielä kerran, kun mainitsen kuolleesta lapsestani. Vaikka olen katkera hänen menettämisestään ja tavasta kuinka se kävi. En ikimaailmassa toivoisi kenellekään samaa.
En mä ole ainakaan vielä katkeroitunut yhtään. Välillä mietin, haluanko ollenkaan lasta kuitenkaan. Tässä on vielä niin monta vuotta aikaa odotella, että nou hätä.

Mutta sitä mä en ymmärrä, että se mikä minut tekee epäempaattiseksi? Mikä lause osoitti sen, että olen epäempaattinen? Miksi sä pyytelet koko ajan anteeksi? Kuka sitä on pyytänyt?
 
Outojooolet
Alkuperäinen kirjoittaja Myös lapseton:
Outoa porukkaa.

Mä en ainakaan vetänyt herneitä nokkaan ap:n kirjoituksesta.
Mä voin pitää sua outona, kun et vetänyt. Katsopa kun paljon ihmisiä on maailmassa ja miten erilaisia ajatuksia heidän päässään liikkuu. Mutta katsopa kun joku ei sitä tajua.
 
m
Lukijalle jää vastuu luetun ymmärtämisestä. Ap:n kirjoituksen voi tulkita siten kuin tahtoo. Hyväntahtoisesti hän kirjoitti mutta arka aihe josta helposti saa väännettyä asiat solmuun.
Itse olen hoidot "kalliisti" käynyt läpi mutta ne eivät vieneet harkintakykyäni.
Vaikka joskus toisin ajattelisinkin, ajattelen mieluummin kaksi kertaa kuin ennen kuin hyökkään.
 
No
olen siis entinen lapseton, hoitojen kautta nykyään onnellinen äiti. Enkä minä mitään vinoilua ap:n teksissä nähnyt. Ihmettelyä vain hoitojen hinnoista, mikä on totta, ja kiitollisuutta siitä, että on saanut omat lapsensa ilman hoitoja. Olisin minäkin mieluummin lapseni saanut ilman kallliita hoitoja, mutta minkäs teet!
 
Lapseton
Tuo aloitus oli harvinaisen järkevä ihmiseltä, joka ei kärsi lapsettomuudesta. Toki taustalta löytyikin inhimillisiä selityksiä tuolle asialle. Minä en näin lapsettomana näe pahalla tahdollakaan mitään v......a ap:n aloituksessa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja voi luoja:
:) tää on jo melko humoristista, mutta en siis verranut lapsen menetystä ja lapsettomuutta vaan lähinnä ihmettelin sitä, että jos toisen aiheuttama lapsen kuolema "harmittaa", niin luulisi ap:n ymmärtävän myös toisten harmituksen aiheet tääs lapsettomuusasiassa.
Menee nyt jo vähän ot, mut juuri puhuin anopin kans tästä...
Noita kahta asiaa ei voi verrata. Toinen seuraa mukana loppuelämän, vaikka tekisit mitä. Toisesta on mahdollisuus päästä "yli" monellakin tavalla.
 
###
"Noita kahta asiaa ei voi verrata. Toinen seuraa mukana loppuelämän, vaikka tekisit mitä. Toisesta on mahdollisuus päästä "yli" monellakin tavalla."

Voi #####! Tää oli kyllä pohjanoteeraus, joka saa kihisemäämn päässä. Täällä taas yksi lapsettomuudesta mitään tietävä anopin kanssa parantaa maailmaa.

Uskon, että lapsettomuus on aivan yhtä suuri suru kuin lapsenmenettäminen. Mutta sitähän sinä et tiedä!
 
minämyös
Alkuperäinen kirjoittaja täälläkin lapseton:
ja minä ilmeisesti olen katkera paska, joka ei edes niillä vit#n kalliilla hoidoilla ansaitsisi lasta, sillä todellakin loukkaannuin ap:n viestistä...
Niin minäkin. Varsinkin kun lähtisi heti vaikka mihin hoitoihin, mutta pitää säästää. Pitää siis säästää jotta saisi jälkikasvua, jota monet vaan panee tulemaan - välillä vaikkei haluaisikaan.
 
lapsus
Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Alkuperäinen kirjoittaja voi luoja:
:) tää on jo melko humoristista, mutta en siis verranut lapsen menetystä ja lapsettomuutta vaan lähinnä ihmettelin sitä, että jos toisen aiheuttama lapsen kuolema "harmittaa", niin luulisi ap:n ymmärtävän myös toisten harmituksen aiheet tääs lapsettomuusasiassa.
Menee nyt jo vähän ot, mut juuri puhuin anopin kans tästä...
Noita kahta asiaa ei voi verrata. Toinen seuraa mukana loppuelämän, vaikka tekisit mitä. Toisesta on mahdollisuus päästä "yli" monellakin tavalla.
Ja kumpikohan se on joka seuraa läpi elämän?? Aattelin vaan kun on tehty ihan tutkimuskin, jossa sanottiin lapsettomuuden olevan koko elämän jatkuva asia, vaikka sen lapsen saisikin. En kyllä muista mihin sitä verrattiin, mutta johonkin todella surulliseen asiaan.. eikä tämä ole riidan haastamista..kysyn vaan :)
 
Myös lapseton
Alkuperäinen kirjoittaja täälläkin lapseton:
ja minä ilmeisesti olen katkera paska, joka ei edes niillä vit#n kalliilla hoidoilla ansaitsisi lasta, sillä todellakin loukkaannuin ap:n viestistä...
Miksi? Kerro minulle. Olen myöskin katkera lapseton, mutta ap:n kirjoitus oli mielestäni järkevää pohdintaa siitä miten kalliiksi hoidot tulevat. Miksi (meidän) täytyy aina lukea rivien välistä jotakin, mitä siellä ei ole.
 
lapsus
Alkuperäinen kirjoittaja ###:
"Noita kahta asiaa ei voi verrata. Toinen seuraa mukana loppuelämän, vaikka tekisit mitä. Toisesta on mahdollisuus päästä "yli" monellakin tavalla."

Voi #####! Tää oli kyllä pohjanoteeraus, joka saa kihisemäämn päässä. Täällä taas yksi lapsettomuudesta mitään tietävä anopin kanssa parantaa maailmaa.

Uskon, että lapsettomuus on aivan yhtä suuri suru kuin lapsenmenettäminen. Mutta sitähän sinä et tiedä!
Hei!! Tuo se taisi ollakin se asia mihin siinä tutkimuksessa verrattiin.Siis siinä mihin viittasin ed. kirjoituksessani!
 
lapsus
Alkuperäinen kirjoittaja ###:
"Noita kahta asiaa ei voi verrata. Toinen seuraa mukana loppuelämän, vaikka tekisit mitä. Toisesta on mahdollisuus päästä "yli" monellakin tavalla."

Voi #####! Tää oli kyllä pohjanoteeraus, joka saa kihisemäämn päässä. Täällä taas yksi lapsettomuudesta mitään tietävä anopin kanssa parantaa maailmaa.

Uskon, että lapsettomuus on aivan yhtä suuri suru kuin lapsenmenettäminen. Mutta sitähän sinä et tiedä!
Hei!! Tuo se taisi ollakin se asia mihin siinä tutkimuksessa verrattiin.Siis siinä mihin viittasin ed. kirjoituksessani!
 
Täti pohjolasta.
Ketjua lukemalla olen tehnyt jottopäätöksen,että lapsettomuushoidoissa käyvät käyttävät todella törkeää kieltä. Eli heitä tosiaan sapettaa tämä kirjoitus. Minä olen kärsinyt 10v. lapsettomuudesta ja hoidot eivät tuoneet lasta. Minä en näe vinoilua ap:n kirjoituksessa.
Aihe sinällään on ehkä sitten liian arka. Pahantahtoisuutta en kyllä näe edes rivien välissä.
Lieneekö tuo ap:nkään elämä ihan ruusuilla tanssimista, että turhaan lapsettomat hänelle vihoittelee.
 
huoh
Alkuperäinen kirjoittaja Myös lapseton:
Alkuperäinen kirjoittaja täälläkin lapseton:
ja minä ilmeisesti olen katkera paska, joka ei edes niillä vit#n kalliilla hoidoilla ansaitsisi lasta, sillä todellakin loukkaannuin ap:n viestistä...
Miksi? Kerro minulle. Olen myöskin katkera lapseton, mutta ap:n kirjoitus oli mielestäni järkevää pohdintaa siitä miten kalliiksi hoidot tulevat. Miksi (meidän) täytyy aina lukea rivien välistä jotakin, mitä siellä ei ole.
Ja miten joidenkin on NIIn vaikea käsittää, että kaikki ihmiset EIVÄT ajattele kaikesta aina samalla tavalla. Mikä siinä on se vaikeus? Joku on katkera, joku ei. Joku iloitsee asiasta, toinen suree. Eihän ihmiset voi yhtäkkiä palstan painostuksen vuoksi muutta ajatteluaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ###:
"Noita kahta asiaa ei voi verrata. Toinen seuraa mukana loppuelämän, vaikka tekisit mitä. Toisesta on mahdollisuus päästä "yli" monellakin tavalla."

Voi #####! Tää oli kyllä pohjanoteeraus, joka saa kihisemäämn päässä. Täällä taas yksi lapsettomuudesta mitään tietävä anopin kanssa parantaa maailmaa.

Uskon, että lapsettomuus on aivan yhtä suuri suru kuin lapsenmenettäminen. Mutta sitähän sinä et tiedä!
Uskot? No, jokaisella meistä on omat mielipiteensä.
Mutta toisesta joka tapauksessa on mahdollisuus päästä "yli".
Varmasti lapsettomuus on kova paikka. Mutta siihenkin on keinoja, edes yrittää muuttaa tilannetta.
 
!
Alkuperäinen kirjoittaja Täti pohjolasta.:
Ketjua lukemalla olen tehnyt jottopäätöksen,että lapsettomuushoidoissa käyvät käyttävät todella törkeää kieltä.
Täh, törkeää kieltä? Missä ihmeessä sitä tässä ketjussa on? Voisitko ihan laittaa lauseita tähän, niin saa jotain faktaakin näihiin pohjolan tädin juttuihin.
 
?
Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Uskot? No, jokaisella meistä on omat mielipiteensä.
Mutta toisesta joka tapauksessa on mahdollisuus päästä "yli".
Varmasti lapsettomuus on kova paikka. Mutta siihenkin on keinoja, edes yrittää muuttaa tilannetta.
Oliko sulla omakohtaista kokemusta lapsettomuudesta?
 

Yhteistyössä