Hcg

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja susku83
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

susku83

Uusi jäsen
28.08.2007
5
0
1
Heippa!

Kirjoittelin jo aikaisemmin kohdun ulkoisesta, eli siitä on aikaa reilu kaksi viikkoa ja nyt sitten on seurattu hcg arvoja viikon välein...
Paljonko niiden mahdollisesti pitäs olla tai paljon laskea ja millä nopeudella??
Soitin tänään tuloksia ja nyt hcg hormooni oli 116 ei ollut laskenut niinkuin pitäisi(ilmeisesti) ja nyt joudun sitten kontrolliin... mitähän mahdollisesti voisi olla edessä?

Mulla oli ku 05/07, ja sain piikin ja sen avulla arvot lähtikin laskuun. Sain sen käsityksen, että arvon pitäisi puolittua viikossa. Mulla kesti reilut 3kk, ennen kuin arvo oli alle 5. Että aika kauan meni "normitilanteeseen" palaamiseen..
Ehkä sulle on jo selvinnyt, miten jatkossa tuon hcg:n kanssa toimitaan. Luulisin, että käyt verikokeissa esim. kerran viikossa.
Kovasti jaksamisia sulle tässä tilanteessa. Toivon, että hcg on laskusuunnassa.

eli juu, kävin verikokeissa ja kokoajan tarkkaillaan... Mutta eilen kävin lääkärillä ja hcg oli nousussa :/ eli sinne on jäänyt kuulemma niin pieni palanen ja joka on kiinnittynyt uudelleen. UÄssä sitä ei näkynyt joten palanen on todella pieni. Nyt sain myös piikin, solumyrkkyä. Nyt pitäisi lähteä taso laskuun. Katsotaan mitä tapahtuu, mutta pahaa oloa tuo teettää tuo piikki, todella huono olo ollut eilisestä lähtien kun sen piikin sain.

Moi susku83! Miten sun ku-raskaus hoidettiin, solumyrkyllä vai tähystysleikkauksella?
Mulla oli ku-raskaus uuden vuoden tienoilla, ja mulle tehtiin leikkaus, missä jouduttiin samalla poistamaan myös vasen munajohdin; (elossa oleva) alkio oli siellä kiinni, ja johdin oli revenny. Mut leikattiin 1.1.07 ja kotiin pääsin 2.1. Olin yön kotona, ja 3.1. menin takaisin sairalaan piipaa-autolla; kuume nousi, ja aivan karmea kuvottava olo, okensinkin pari kertaa. Mulla oli siis leikkausen "oheistuotteena" tullu kohtutulehdus, ja sainkin siis vahvat antibiootit heti kättelyssä suoneen. Seuraavana päivänä pääsin kotiin resepti kourassa.
Eli mä siis menin uudestaan sairaalaan kaksi päivää leikkauksen jälkeen, ja sillon oli jo mulla hcg-arvo melkein normaalitasolla. Mitenkähän sua on oikein hoidettu siellä? Mä sain leikkauksen jälkeen myös piikin, mikä "auttoi" kroppaa tajuamaan, ettei raskautta ole enää. Ja muutama päivä leikkuun jälkeen mulla hävisi loputkin raskausoireet kokonaan. Kysyhän (jos joudut vielä käymään sairaalassa), että onko asiat nyt ihan hallinnassa! Tsemppiä ja voimia! :flower:

mites se vaikuttaa esim. uudelleen raskautumiseen? soitin omat tulokset ja ne oli 1400...kuinkahan nopeesti laskee...?ensviikolla on uus verikoe. jos kestää jonkun 3kk laskea ni ei kait ennen sitä voi koittaa raskautta,vai oonko ihan pihalla?

Susku83 mulle se piikki teetti myös todella huonon olon. Ei tosin samana päivänä, vaan seuraavana päivänä alkoi se öklö olo ja kesti jonkun päivän.
LT82 sen vuoksi sulla laski niin nopeesti se hcg, kun sut leikattiin. Jos ku-raskautta hoidetaan pelkällä seurannalla, tai sit piikki ja seuranta, niin mun ymmärtääkseni siinä tapauksessa se hcg laskee hitaammin. Sitä mukaa, kun raskausmateriaali kuivuu elimistöstä.
Nättitähti en tiedä miten kohollaan oleva arvo vaikuttaa raskautumiseen.. Mulla kesti muutenkin 42pv piikistä, ennen kuin tuli ekat kunnon menkat.
Muutenkin kroppa on tuntunut olevan aika lujilla, menkkakivut on ainakin tätä nykyä jotain ihan käsittämätöntä.

LT82
Eli joo, mulle tehtiin 24.8 ku ja tähystyksellä saivat poistettua. Seurasivat pariviikkoa verikokeita ja nyt sitten hcg oli lähtenyt nousuun, 17.9 sain ensimmäisen solumyrkkypiikin. ja huomenna mentävä verikokeisiin uudelleen ja taas lekuriin... Kun vaan pääsisi tästä eroon, olisi kiva jossakin vaiheessa alkaa miettimään mahdollisuutta uudelleen yrittämisestä, mutta nyt tällähetkellä on toivotonta.

Mulle sanottiin että voimee yrittää muutaman kuukauden kuluttua uudelleen, tai sitten kun ovat kahdet kuukautiset tulleet. Mutta nyt vaan katsellaan ja kuullostellaan miten tämä alkaa mennä ja mihin suuntaan.

Lääkärini katsoi UÄllä munajohtimet ja oli todella siistit ja sanoi ettei tarvitse murehtia että voiko tulla uudelleen ku, se on todella epätodennäköistä, mutta muistettavahan se on että kaikki on mahdollista. Mutta lääkärin mukaan mahdollisuus on todella pieni.

Pumpkin74
Juu, mulla alkoi se huono olo silloin illalla ja sitten eilinen oli todella vaikee kanssa kun kokoajan oli huono olo, mutta nyt alkaa helpottaa. Katsotaan onko arvot laskussa huomenna vai otetaanko lisää piikkiä. TOIVOTTAVASTI ei! :/

Susku83 moi! Meidän piti myös odottaa kahdet menkat, ja sitten vasta saatiin ruveta yrittää uudestaan. Jouduttiinko sulta poistaa munajohdin vai onko molemmat vielä tallella?
Mun ku olisi hoidettu muuten solumyrkyillä, mutta kun alkoin sydänäänet kuului selvästi ultrassa, niin sitä ei sillon ole lupa hoitaa lääkkeillä. Ja noita sydänääniä en ikinä unohda!
Meille myös lääkäri vakuutti, että uusi ku on todella huonoa tuuria, ja että ne on harvinaisia. Ja että yhdelläkin johtimella tulee ihan normaalisti raskaaksi. Mutte eipä ole uutta raskautta kuulunu, ja siksi tässä nyt popsitaan lääkkeitä, että saataisiin toinen lapsi. Lapsettomuushoitojen jatkosta ei olla vielä miehen kans puhuttu, katsotaan ekaks nämä lääkkeet.
Voima :hug: !!

LT82 Moikka!

Mulla saatiin säästettyä munajohdin, joten luojalle kiitos molemmat ovat tallella. Kyllä mäkin olen kuullut että yhdellä tulee aivan normaalisti raskaaksi, ja että uusiutuminen on todella harvinaista.
Uskon ettet varmasti unohda sydämen lyöntejä, et varmasti ikinä :hug:
Mäkin sain kuulla alkuunsa että siellä sydän sykki ja kaikki oli hyvin, mutta hetken hiljaisuuden jälkeen lääkäri sanoi peruvansa sanansa ja sitten kiireellä leikkaussaliin.
Nyt tuossa hokasin vielä sellaisen, vasta äsken että yksi leikkaushaavoista on tulehtunut parantuessaan. Joten sekin vielä tähän, huomenna mentävä taas verikokeisiin ja saadaan selville auttoiko piikki vai ei. Toivottavasti olisi auttanut. Huomenna mentävä myös nyt sitten hakemaan kuuri, että haava parantuisi kunnolla. Kyllä nyt koettelee.

Toivon teille todella että teillä nyt onnistaa, ja kyllä se onnistaakin! Voimia ja jaksamisia myös sinne :hug:

Ajattelin tältä poppoolta kysyä, jotta heittikö teidän kierto sekaisin kohdun ulkoisen jälkeen? Minulla tuli kolme viikko tuuban poiston jälkeen pientä tiputtelua ja muutama verinen hyytymä kolmen päivän aikana ja tulkitsin ne kuukautisiksi. Hiukan asiaa epäillen, kosk mitään kk-kipuja ei esimerkiksi ollut. Nyt olen vajaan viikon verran odotellut menkkoja alkaviksi, mutta ei tietoakaan. Ei siis minkään tyyppisiä oireitakaan siihen suuntaan, että olisivat lähelläkään. Tein varulta raskaustestinkin, jos vaikka olis vahinko päässyt käymään (on vähän vielä varottu oman toipumisen vuoksi raskautumista, vaikkei meitä kehotettu varomaan). Negaahan se näytti, paitsi sitten myöhemmin, kun piti luvattomasti käydä roskiksesta tikkua kurkkimassa. Typerys.

Mulla oli siis toisella sairaalareissulla kohtu täynnä leikkuksen jäljiltä verta, ja sain sen piikin, että ruumis älyäis antaa sen veren tulla pois. Se tulikin sitten 5 pv leikkauksen jälkeen 3 päivän aikana, ja sit oli 2 päivää väliä ja alkoi menkat... P***e vuoti siis melkein koko ajan 2 viikon ajalla... Nuo ekat menkat oli TOSI kivuliaat ku:n jälkeen. Sit ei ole ollu mitään myöhästelyjä eikä muutakaan, paitsi että kierto on vaan aika pitkä, mutta on aina ollu.

Yhteistyössä