Hcg

Onko jollain tietoa tuosta Hcg arvosta?

Kävin verikokeessa tänään, hoitaja sanoi, että tulos näytti 15.
Ei osannut kertoo mulle enempää :( Osasko se tulkita luvun ees oikeen. Meen viikon päästä taas verikokeeseen.

Viimeiset menkat 5.1.2011 eli huomenna 5 viikko pitäisi alkaa.
Onko tuo normaali arvo.
 
Aika hedelmöityksestä/Aika viimeisistä kuukautisista/HCG:n määrä mIU/ml
1 viikko 3 viikkoa 0-5
2 viikkoa 4 viikkoa 3-426
3 viikkoa 5 viikkoa 18-7340
4 viikkoa 6 viikkoa 1080-56500
5-6 viikkoa 7-8 viikkoa 7650-229000
6-9 viikkoa 8-11 viikkoa 25700-288000
8-11 viikkoa 10-13 viikkoa 13000-253000
17-24 viikkoa 2. kolmannes 4060-65400
>25 viikkoa 3. kolmannes 3640-117000

kaivoin tämmösen kätköistäni..
 
Löysin myös saman taulun eli huomenna sen arvon pitäisi olla jo yli 15. Ensi viikolla yli 1080.
Huhhuh... nopeesti nousevat :) Jos oikeen osaan tulkita tuota taulua.

Mitä eroo sillä on onko se 3 tai 426... jos mulla 15 ja huomenna pitääs olla jo yli tuhat.
Aika huolestuttavaa :(
 
Eipä niiden edellisten menkkojen alkamispäivällä ole hirveästi merkitystä, koska et ilmeisesti tiedä milloin olet ovuloinut? Jos sinulla on säännöllinen 28 päivän kierto ja ovulaatio on tapahtunut kierron puolivälissä eli 18.1., niin silloin hcg-arvo 15 on kyllä alakanttiin, ihan reippaasti, koska sen mukaan laskettuna sinulla tulisi huomenna 5 raskausviikkoa täyteen (ja alkaa kuudes raskausviikko).

Jos ovulaatio on tapahtunut merkittävästi myöhemmin kuin 18.1., niin silloin luku 15 ei ole niin pienen kuuloinen. Jotain masussasi on siis tapahtunut mutta saattaa hyvinkin olla pelkkä "hipaisu" eli alkio on kiinnittynyt mutta irronnut melkein samantien :( Mutta viikon päästä olet viisaampi, kun käyt uudelleen hcg-mittauksessa, mikäli se arvo on noussut suhteessa ensimmäiseen arvoon, niin hyvä juttu mutta jos se ei ole noussut normaalisti, voi kyseessä olla spontaani km, tuulimuna ja kohdunulkopuolinen raskaus.

Eipä tähän asiaan tuo selvyyttä kuin aika... Tsemppiä odotteluun!
 
Mä en tiiä enää mitä ajatella :( Pelko on suuri ja ei jaksaisi odotella.

Menen sinne verikokeeseen ensi viikolla ja hoitaja meinas että lääkäri voi soittaa sitten ja kertoa tuloksesta paremmin. Varasin yksityiselle gynelle ajan ultraan niin tietää sit paremmin.

En ole varma koska olen ovuloinut... voi plääh.

Mennään päivä kerrallaan!!
 
Pyysiks sä ite verikokeisiin vai miten sinne "pääsit"?

Sulla on ilmeisesti raskausviikkoja nyt 4+6. Itellä viimeiset menkat alkaneet 6.1 ja nyt 4+5.

Varhaisultraan on ilmeisesti turha mennä ennen ku viikkoja kasassa seittemä, ei näy kuulemma mitään.

Tsemppiä odotteluun, se on raastavaa!
 
Kävin muun asian takia omalla lääkärillä ja samalla selitin hälle tilanteeni niin kirjoitti kaks lähetettä verikokeisiin.

Oletko Jenny82 ollut jossain kokeissa tms jo?

Tämä on raastavaa aikaa mut pakko ajatella positiivisesti eteenpäin ja toivoa, että ensi jouluna meitä olisi 4 (tyttö jo entuudestaan).
 
En ole ollut missään vielä. Eka neuvola, kun on 9+0 ja varhaisultra yksityisellä 7+4 (jos sinne asti päästään).

Kaipa sulla on voinut olla ovulaatio muutaman päivän myöhemminkin, kuin puolessa välissä, itsellä ainakin välillä myöhää :) Tsemppiä!
 
Minusta tuo 15 on tosi pieni arvo.
Viime syksynä minulla oli hcg vielä 2kk:tta raskauden päättymisen jälkeenkin 12, joten minusta tuo 15 kuulostaa joko kemialliselta raskaudelta tai siltä että sulla on tosi paljon vähemmän raskausviikkoja ku mitä olet itse laskenut. Toivotaan toki tätä viimeistä vaihtoehtoa!
 
Minustakin tuo 15 kuulostaa aika pieneltä, ottaen huomioon että useimmat raskaustestit ovat tarkkuudeltaan 20-25 yksikköä ja yleisin suositeltu testauspäivä on se päivä, kun menkat ovat myöhässä, eli joko 4+0 tai 4+1 ja kun kirjotit että huomenna pitäisi 5 viikko alkaa, niin silloin se olisi tuo 4+0 eli pitäisi olla sen 20-25. TOSIN, ne arvothan tuplaantuvat joka toinen päivä alkuraskaudessa, joten siitä en sitten osaa sanoa...
Mulla oli (kaksosraskaus) km vuosi sitten toukokuussa ja pari kolme viikkoa sen jälkeen arvo oli muistaakseni 12 ja silloin hoitaja sanoi että käytännössä se tulkitaan jo negaksi. Naisilla kun on se yksikkö aina vähintään 5, oli raskaana tai ei.
 
ei mitään hajua, miten nuo hcg-arvot menee, onko olemassa kaksi eri hcg-juttua, mitä raskausaikana otetaan???? vai voiko olla eri mittayksiköillä olevia hcg-arvoja??
Multa otettiin viikolla 9+3 hcg joka oli 80, sitä käytettiin siel niskapoimu-ultrassa (joka oli sit vko 12+2) siinä riskiarvioinnissa. Siellä sanoivat, et tuo on hyvä luku ja se riskikin oli pieni. Sanoivat, et sen hcg:n kuuluu laskea, mitä pidemmällä raskaus. No ei ainakaan tuon taulukon mukaan??
No edelleen oon kyllä raskaana, tiedä mistään hcg:stä, mut viikkoja nyt 16+5 ja viime viikolla ultrassa viimeksi ollut.
 
Lääkäri sitten soitti ja sanoi että kaikki hyvin kun en ymmärtänyt verikokeen tuloksia. Sanoi että naisilla pitää olla alle 2 niin ei ole raskaana ja raskautta merkitsee kun luku 10-20.

Niin onko tämä nyt eri "laskunumerokaava" kun ne suuret tuhannet luku. Sitä en huomannut kysyä.

Lääkäri sanoi että mennä päivä kerrallaan ja odottaa neuvolaa ja jos ei tuu TOSI kovia kipu oireita mahaan kaikki on hyvin. Odotan sitä yksityiselle lääkäri käyntiä.

Enhän todellakaan tiedä onko viikot oikein mutta menkkojen ensimmäisestä päivästä tänään olisi 5+1.
 
Alkuperäinen kirjoittaja MäItte;23107944:
Niin onko tämä nyt eri "laskunumerokaava" kun ne suuret tuhannet luku. Sitä en huomannut kysyä.
Raskautta määritellessä käytetään juurikin noita lukuja, mitkä tuossa kaavassa on, jossa suuria lukuja. Olen ikävä kyllä samaa mieltä niiden kanssa, jotka sitä mieltä, että luku 15 on aika pieni tuossa vaiheessa, vaikkei mahdotonkaan. Kun otetaan hcg, jossa määritellään raskautta, se katsotaan seerumista eli S-HCG, mutta kuten joku mainitsikin niin niskapoimu+veriseulaan katsotaan B-HCG, tuo siis pitäisi olla sellainen "beeta-B". Eli ne luvut ovatkin sitten pienempiä. 9+3 pitäisi olla jotain ihan muuta kuin 80, jos katsottaisiin sitä S-HCG:tä, mutta veriseulaan arvot ovatkin toisenlaiset kun mitattava yksikkö muuttuu. Osasinkohan ilmaista nyt itseäni.

Tsemppiä kuitenkin MäItte! Toivotaan, että kaikesta huolimatta raskaus olisi alkanut ja jatkuisi normaalisti.
 
Kiitos Catalia!!

Nämä raskaus asiat on aina vähä "hankalia". Naisten maailma.
Verta on tullut mutta ei pikkuhousunsuojaan vaan kun menen vessaan.
Kuukautiskipua ollut. Nyt vähä helpompi. Suurempaa vatsa kipua
Ei ole ollut. Noh voi tulla vielä illalla tai aamulla.

Itkeny olen koska odotus kova lapsesta oli!!
 
Moi!!

Kuukautisvuotoa, ei kipuja. Kävin verikokeessa aamulla just soitin tuloksia mut ei ollut tullut.
Neuvolan täti vaan voivotteli. Soitin perhesuunnitteluun ja pyysi varmistamaan asian, jos nyt keskenmeno (luulen että on) niin menemme "tutkituttamaan" tilanteemme missä mättää.

Aamulla tein pissassa testin, näytti yhtä viivaa eli se kertoo jo paljon.
 

Yhteistyössä