Hcg

Moikka,

Huolestuneena täälä mietin Hcg arvoja.

Eilen lääkäri laittoi kaksi lähetettä verikokeeseen jotta minulta otetaan Hcg. Kävin tänään ja hoitaja sanoi että arvo oli 15. Ei osannut kertoa yhtään enempää.

Minulla on ollut keskenmeno 9/10 ja nyt viimeiset kuukautiset alkoivat 5.1.2011 ja nyt olen plussannut. Pelko on suuri keskenmenosta yms.

Miten nuo arvot pitää nousta? Menen ensi viikolla toiseen verikokeeseen. Paljokon arvon pitäisi silloin olla?
 
"vieras"
moi! En osaa sanoa onko tuo arvo liian matala, mutta tietääkseni hcg-arvo tuplaantuu joka toinen päivä. Eli jos se tänään on 15, niin ylihuomenna samaan aikaan se pitäisi olla30 siitä kahden päivän päästä 60 jne. Onko sinulla ollut keskenmenon oireita vai miksi kävit verikokeessa? Minulla ainakin hcg-arvo mitattiin kahden päivän välein, jotta nähtiin onko kyseessä kehittyvä raskaus.
 
Moikka!!

Pyysin lähetettä pelkona keskenmeno tai tuulimuna tms.
Lääkäri suositteli viikon päästä uudesta mennä.

Tuntuu vaan ettei tiedä arvoista yms mut päivä kerrallaan :)

Mitään oireita keskenmenosta ei ole.
Raskauden totesin viime viikolla niin oli väsy, vilu ja nuhanen olo.
Viikonloppuna rintoja särkenyt mut ei enää.
Aivastaessa tuntui vatsassa viikonloppuna mut ei sitäkään enää.
 
Hei "MäItte"!

Kiitos kysymyksestäsi.

En osaa suoraan vastata tuohon hcg arvoon, se riippuu kovasti siitä missä vaiheessa verikoe on otettu. Ymmärettävästi olet huolissasi raskauden jatkumisesta keskenmenon jälkeen, hyvä että olet kuitenkin päässyt seurantaan. Periaatteessa hcg arvo tosiaan tuplaantuu alkuksi, mutta arvoonkin vaikuttaa moni eri asia kuten se missä vaiheessa alkion on kiinnittynyt yms.
Se, että nuo oireesi ovat ikäänkuin lakannet, ei tarkoita sitä, että raskaus olisi mennyt kesken.
Pidetään peukut pystyssä, että kaikki menee tällä kertaa hyvin!
 

Yhteistyössä