hävettääköhän näiden miehiä kuinka paljon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neith
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Toivottavasti ei hävetä vaan ovat tyytyväisiä et heitä kaivataan.
Noissa oloissa ja annattujen lupausten rikkoutumisella ei tod. näk. ole mikään järin hyvä vaikutus laivalla oleviin.

lähinnä tarkoitin sitä että emäntä kotipuolessa tekee ihan valitusta esikuntaan kun mies ei saa tarpeeksi unta eikä voi soitella kotiin tarpeeksi..
siis varmasti on ikävä, molemmin puolin mutta silti..

Mä ymmärrän kyllä hyvin omaisten huolen ja turhautumisen. Ja todellakin ihmettelen, että eikö armeija todellakaan osaa vuorottaa noita työ/nukkumisjuttuja niin, että kaikilla olis mahdollisuus ainakin perustilanteissa nukkua 6 tuntia putkeen. Mun isä oli laivastossa töissä 80- ja 90-luvuilla ja ihan yhtä älytön meininki silloinkin. Silloin kun tilanne ei ole päällä, täytyy levätä, ja sitten kun on tilanne päällä sitä vaan saa itsensä jaksamaan - miksei armeija ymmärrä tätä?

No kyllä minä ainakin häpeisin silmät päästäni.
Eihän tuo mikään Karibian risteily ole vaan sotilasoperaatio jotka eivät koskaan ole mitään lepolomia ja pasianssin pelaamista.
Luvattujen viestiyhteyksien tekniset ongelmat ovat toki kiusallisia mutta alkaa nyt valittamaan oikein oikeusasiamiehelle asti siitä että "meidän Pekka ei saa nukkua tarpeeksi. Ja kuka sen siellä peittelee ja uninallekin jäi kotiin".
Voi hellanlettas...

[QUOTE="vieras";23061444]Mä ymmärrän kyllä hyvin omaisten huolen ja turhautumisen. Ja todellakin ihmettelen, että eikö armeija todellakaan osaa vuorottaa noita työ/nukkumisjuttuja niin, että kaikilla olis mahdollisuus ainakin perustilanteissa nukkua 6 tuntia putkeen. Mun isä oli laivastossa töissä 80- ja 90-luvuilla ja ihan yhtä älytön meininki silloinkin. Silloin kun tilanne ei ole päällä, täytyy levätä, ja sitten kun on tilanne päällä sitä vaan saa itsensä jaksamaan - miksei armeija ymmärrä tätä?[/QUOTE]

niin että sie meinaat jotta porukkaa valvotetaan ihan vaans iksi että voidaan.. huvin vuoksi..
kyllä ne miehet on tienneet mikä se meininki siellä on, ei tollasissa paikoissa toimi 8-16 rutiini ja loppuaika sitten lepoa, syömistä ja omaa aikaa..

Kyllä ihan varmasti jokainen teistä olisi huolissaan omasta miehestään. Nukkumattomuus on pieni juttu yksistään, samoin se että yhteydet ovat heikot. Tuossa tilanteessa stressaan kovaa se että olosuhteet on tosi vaaralliset. Ja sitä kautta univelka on tosi huono juttu ja samoin se että ei pääse ilmoittamaan edes joskus että kaikki on ok.

Kyllä ihan varmasti jokainen teistä olisi huolissaan omasta miehestään. Nukkumattomuusa
on pieni juttu yksistään, samoin se että yhteydet ovat heikot. Tuossa tilanteessa stressaan kovaa se että olosuhteet on tosi vaaralliset. Ja sitä kautta univelka on tosi huono juttu ja samoin se että ei pääse ilmoittamaan edes joskus että kaikki on ok.

ne on aikuisia miehiä, että eiköhän ne pärjää..

En tiedä hävettääkö, mutta eiköhän tuo pahalta tunnu. Mies on purkanut sydäntään vaimolleen, kertonut että olot on paskemmat kuin mitä "koulutuspurjehduksilla". Vaimo sitten päättänyt lohduttamisen ja villasukkien lähettämisen sijaan soitella miehen työnantajalle ja lehtiin. Varmasti tekee mieli kertoa vielä lisää tunteistaan....

"Puolustusvoimat kertoi ennen matkaa, että yksi miesten tärkeimmistä energianlähteistä on, että kotijoukkojen kanssa on hyvät välit ja heihin voi pitää yhteyttä. Koulutuspurjehduksilla yhteydet ovat toimineet.

Totuus Pohjanmaalla on kuitenkin toinen."

Onhan se kurjaa jos asia joka tiedetään tärkeäksi ei toimi.

Kyllä ihan varmasti jokainen teistä olisi huolissaan omasta miehestään. Nukkumattomuus on pieni juttu yksistään, samoin se että yhteydet ovat heikot. Tuossa tilanteessa stressaan kovaa se että olosuhteet on tosi vaaralliset. Ja sitä kautta univelka on tosi huono juttu ja samoin se että ei pääse ilmoittamaan edes joskus että kaikki on ok.

Nämä merirosvot kulkevat kumiveneillä ja ovat kevyesti aseistettuja, riskit ovat paljon pienemmät kuin Afganistanissa. Suurimmat riskit tulevat myrskyistä, pohjanmaa on pieni alus.

[QUOTE="www";23061486]"Puolustusvoimat kertoi ennen matkaa, että yksi miesten tärkeimmistä energianlähteistä on, että kotijoukkojen kanssa on hyvät välit ja heihin voi pitää yhteyttä. Koulutuspurjehduksilla yhteydet ovat toimineet.

Totuus Pohjanmaalla on kuitenkin toinen."

Onhan se kurjaa jos asia joka tiedetään tärkeäksi ei toimi.[/QUOTE]

onhan se harmillista, mutta kait tuo nyt on ihan ymmärrettävää kun merellä ovat siellä kaukana..

lähinnä tarkoitin sitä että emäntä kotipuolessa tekee ihan valitusta esikuntaan kun mies ei saa tarpeeksi unta eikä voi soitella kotiin tarpeeksi..
siis varmasti on ikävä, molemmin puolin mutta silti..

Unet nyt jää noissa oloissa varmasti vähäseks, mut toi yhteydenpitohan oli hyvin selkeästi tuotu esiin ennen lähtöä. Laivalla on luultavasti myös perheellisiä miehiä ja jos yhteyden ei toimikaan läheskään niin kuin piti niin onhan siinä jo aihetta valittaa. Ei ne sieltä laivalta pääse asiaa ajamaan.
Mun entinen appiukkokokelas oli laivastossa ja olihan se ihan eriasia kun perhe tiesi et ei mitään kuulu tai se et piti kuulua, mut ei sit yhteydet toiminu. Perhe asennoitu tilanteisiin ihan eritavalla ja sillon kun jälkimmäinen vaihtoehto oli päällä niin rankempaa se oli kaikille.

[QUOTE="qwerty";23061493]Jos kerran aikuiset miehet pärjää niin mistäköhän johtuu kaikenmaailman masennukset burn outit ym.? Noin niinkun ihna yleisesti.[/QUOTE]
No ei sinne olekaan otettu masennukseen taipuvaisia ihmisä.

ne on aikuisia miehiä, että eiköhän ne pärjää..

Ei siitä olekaan kyse vaan siitä että omaiset on huolissaan.

Kun mun mies oli Joukoissa niin aina kun tuli uutinen että Turvaaja on loukkaantunut niin mun sydän pysähtyi. Ihan sama vaikka koko tapahtuma ei olisi ollut lähelläkään mun miestä mutta kunnes mä sain miehen langanpäähän ja varmistettua että sillä on kaikki hyvin niin mä olin hermona.

Mutta eipä sitä tunnetta tiedä kukaan muu kuin ne jotka odottaa kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja Inhimillinen tekijä;23061496:
Onko jotenkin selviö että aikuisen miehen pitää pärjätä? Kukaan meistä ei ole murtumaton. Valitettavasti.

jo hakeutuu tuollaiseen sotilasoperaatioon niin se on paree pärjätä.. tuo ei ole lastentarha eikä lepoloma..

Yhteistyössä