Miksi kampaamopalvelut ovat niin kalliita? Kuitenkin kampaamoja menee konkkaan

• Viestiketjun aloittaja kyykkyvatkaaja! harmaana
  • Ensimmäinen viesti
ohhoh
No jaa riippuu paikkakunnasta. Tänään maksoin 29e leikkauksesta. Todella kohtuullinen hinta mun mielestä. On niitä ökyhintaisiakin paikkoja. Isoin ongelma taitaa olla liian korkea verotus alalla. Jää tekijällä liian vähän käteen kulujen ja verojen jälkeen.
Kohtuullinen hinta? Pitkienkin hiusten leikkaamisesta selviää 45 minuutissa ja jos lakaisu sun muut lasketaan, niin aikaa kuluu tunti. Aikamoinen tuntipalkka tuo 29€.

Huutelen puskista
En nyt lähtisi ääliöksi leimaamaan aloitusviestin perusteella. Kyllähän kaikki (kai) tajuavat, että kampaamoyrittäjillä on alvin lisäksi paljon muitakin kiinteitä kuluja. Saahan sitä silti ihmetellä, mikä pitää hinnat joissain paikoissa suhteettoman korkeina. En minä ainakaan maksaisi 170 €:a pesusta, leikkauksesta ja raidoista.

"femin"
No on kyllä ammattitaidon puutetta, jos pelkkään hiustenleikkuuseen menee 2,5h.

Minä ainakin ymmärrän, ettei tuo 29€ mene kokonaisuudessaan kampaajan taskuun, mutta esim. ap:n laittamassa jutussa kerrottiin, että kyseisen kampaajan käteenjäävä palkka oli 2000-3000€/kk. Eli ei todellakaan mikään pikkupalkka, jos verrataan esim. hoitajien palkkoihin. (Ja kumpihan on tärkeämpää ja vaativempaa työtä?)

Täällä meilläpäin on onneksi halvempaa. Mun luottokampaajalla maksaa naisten hiustenleikkuu 24€ ja hääkampaus maksoi 50€. :)

"milla"
Täällä myös erittäin kallista kampaajalla käynti. Kävisin säännöllisesti, jollei olisi noin arvokasta. Nyt olen tyytynyt opettelemaan leikkausta youtuben videoilla, sekä värjätään kaverin kanssa toistemme hiukset. Ihan olen tyytyväinen työn jälkeen.

Kävin leikkauttamassa kuivat latvat pois, mutta alle kymmenen minuutin työn jälkeen kampaaja rupesi urputtamaan siitä että teki enemmän kuin latvojen leikkuun. Hän tienasi seitsemässä minuutissa kaksikymppiä, mutta halusi vielä lisää. Ei mielestäni tehnyt mitään enemmän, eikä ainakaan asiakkaan pyynnöstä. Kuittia en tietenkään saanut. Ja kyseessä oli tuo Hairstore.

Yhteistyössä