Mun tuhkieni ripottelupaikka on jo valittu siten, että 10 vuoden kuluttua kuolemastani kukaan ei pysty varmasti sanomaan, oliko se tässä vai mahdollisesti tuolla 100 metrin päässä.Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24435342:Toisaalta en haluaisi itseäni muisteltavan missään kalmalehdossa kiven luona kykkien. Semmoinen paikka ei tuo minua mieleen varmasti mitenkään. Haluan, että minua muistellaan vaikka tekemällä omia tyhmiä lehtiä ja käytännön piloja muille ihmisille.
Heh, minäkin ehdotin sellaista, että teetätän itsestäni timantin ja sitten jäljelle jääneet saavat leikkiä aarteen etsintää: siis joku piilottaa sen timantin ja kartan kanssa sitten saavat etsiä Ei oikein herunut ymmärrystä tuolle ajatukselle, miksikähänMun mies keksi hyvän jutun. Että molemmat tuhkataan ja tehdään sitten timantiksi. =) Mä siihen että lapset varmaan sitten myy sen timantin eteenpäin.
En tiedä mitä hautakiveen, enkä jaksa nyt miettiä.
Tuon voisin haluta omaan muistolaattaanikin"I'll be back" kuullostais ihan kivalle. Tai sitten Die hardin kuolematon lausahdus: "Yippee ki-yay, mother..."
Tosin mulle ei tule kiveä sillä olen jo tehnyt testamentin luovuttaa ruumiini lääketieteelle kuoleman jälkeen.
Mahtaa arkeologit satojen vuosien kuluttua ihmetellä, mitä ovat ne maan uumenista löytyneet silikonipussit?Eikö teitä haudattavia hirvitä ajatus tulevaisuuden arkeologeista, jotka löytävät muumioituneen kroppanne ja täyttävät sen tunkeakseen museoon?
Innokas geokätkijä luonnollisesti haluaisi timanttinsa kiertopalkinnoksi geokätköille.Heh, minäkin ehdotin sellaista, että teetätän itsestäni timantin ja sitten jäljelle jääneet saavat leikkiä aarteen etsintää: siis joku piilottaa sen timantin ja kartan kanssa sitten saavat etsiä Ei oikein herunut ymmärrystä tuolle ajatukselle, miksikähän
Oi juku mikä idea. Kuolmean jälkeen vaellustavoitteeksi maailman ympäri travelbugina.Innokas geokätkijä luonnollisesti haluaisi timanttinsa kiertopalkinnoksi geokätköille.
Hautakivekset...talo - taloni - talokseni
kivi - kiveni - kivekseni
Kyseessä on kivi, ei hautakivi, joten jouduin käyttämään tuota kaksimielistäkin ilmaisua.
Oi juku mikä idea. Kuolmean jälkeen vaellustavoitteeksi maailman ympäri travelbugina.
Minkä ikäisenä sitä saa alkaa miettiä kuolemaa? Miksei kuolemaa saisi miettiä?Mummeliisa, sääli että sinun ikäset miettii tällasia.. ja kuten joskus täällä on sulle sanottukin niin miks sä oikeesti tekeydyt MUMMOKSI, kun olet kuitenkin vielä ihan nuori. Se tekee sinusta vasta isovanhemman jos olet lapsenlapsen saanut, ei mummelia.
No kun me tavataan vanhempien tai sisarusten kaa niin ei kyllä kuolemisesta puhuta tai hautaamisesta! On niitä kivempiakin aiheita. Kaikki menee painollaan ja aikanaan. Luulen että vanhemmat rupee puhuu hautaamistoiveista kun vielä 10v eteenpäin eli yli 70v.Minkä ikäisenä sitä saa alkaa miettiä kuolemaa? Miksei kuolemaa saisi miettiä?
Mä olen ainakin tehnyt hoito- ja elintestamentin sekä keskustellut miehen kanssa kuolemisesta. Vanhempani ovat kertoneet meille lapsille toiveensa hautajärjestelyistä ja ihan yhdessä tuumin ollaan pohdittu perinnönjakoa, jottei tule eripuraa sisrusten välille.
Mä itse käyn toisinaan mielessä läpi, miten toimin ja mitä teen, jos joku läheinen kuolee. Omaa kuoleman hetkeä olen myös pohtinut ja pyrin valmistautumaan kuolemaani omien uskomusteni mukaisesti niin, että kuolisin olosuhteista riippumatta ns hyvän kuoleman.
Onhan sillä ainakin neljä lapsenlasta.Mummeliisa, sääli että sinun ikäset miettii tällasia.. ja kuten joskus täällä on sulle sanottukin niin miks sä oikeesti tekeydyt MUMMOKSI, kun olet kuitenkin vielä ihan nuori. Se tekee sinusta vasta isovanhemman jos olet lapsenlapsen saanut, ei mummelia.