Hautajaisiin meikkaamisesta ja kampauksesta kysymystä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Eli vainaja jonka hautajaisiin olen menossa ei ole läheinenkään tuttu minulle. Ajattelin meikata, mutta hillitysti. Onko se ok?
Ja hiukset ajattelin lämpörullilla kihartaa ja nostella ylös kampaukseksi, onko se liian juhlava( väkisinkin tulee pitkistä hiuksista näyttävä kiharakampaus kun nostelee kiinni)
Ja saako hautajaisissa olla valkoiset helmet..?

Toki hautajaisiin, kuten kaikkiin muihinkin juhliin, on kohteliasta laittautua mutta hautajaisissa meikin, kampauksen ja vaatteiden tulee olla aika huomiotaherättämättömät. Eli neutraali meikki, hiukset voit kihartaa ja koota vaikka nutturalle. Muista että hautajaisissa naisillä kuuluu olla polvet peittävä hame tai housut. (Oli aika irvokasta kun miehen veljen silloinen tyttöystävä tuli erään sukulaistädin hautajaisiin minihame päällä).

Tietenkin voi meikata mutta todellakin hillitysti, sopivasti peittävä pohja korostuksineen ja hyvin hillitysti silmä- ja huulimeikkiä.

Ei mitään kiharakampausta vaan vaikkapa nuttura.

Jokin hillitty nuttura toki muutava suortuva voi laskeutua, ei liian näyttävä ja yleensä sanotaan ettei koruja (poisluettuna tietysti esim vihkisormus ym), meikiksi riittää pohjustus ja silmämeikki, huuliin korkeintaan tosi nude sävy.

Juu..kuhan et mee istuu siihen ekaa tuolii mikä lähinnä arkkua..sen olemme kuulleet että vainajan pojan tyttöystävä istahti siihen ihan ekaa tuolii....muut..eli lapset ja mies oli sitte sen jälkee..ja pappia kätellessä itkuu tihrusti kun mikäki...

Alkuperäinen kirjoittaja viviaana:
Hautajaisiin ei mitään koruja!

Ei näyttäviä koruja! Idea on, ettei sinne mennä koreilemaan koruilla, mutta tottakai normaalit arkikorut kuten vihkisormukset voi olla. Muistaakseni helminauha on erikseen mainittu jossain kirjassa sopivana koruna. Näyttäviä pukukoruja tai muita koristeellisia ei tietenkään laiteta.

Mä tein pahan etikettivirheen kun menin hautajaisiin omana itsenäni enkä noudattanut mitään hillitty meikki ja huomiotaherättämätön nuttura linjaa. Mutta varmasti vainaja oliskin toivonut että en ala mitään etikettejä kumartelemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Mä tein pahan etikettivirheen kun menin hautajaisiin omana itsenäni enkä noudattanut mitään hillitty meikki ja huomiotaherättämätön nuttura linjaa. Mutta varmasti vainaja oliskin toivonut että en ala mitään etikettejä kumartelemaan.

peesi

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:

En mä ainakaan oleta esim. gootin tai muuten runsaasti meikkaavan ilmestyvän haudalle niin naturellina, ettei kukaan tunnista. Mut olennaista on, ettei arkilaittautumista enempää tälläydytä, kunhan siistiydytään ja puetaan tummaa ylle. Ei siellä ole tarkoitus erottua joukosta enempää kuin arkenakaan, mutta jos sellainen on tavaramerkkinä, niin miksikäs sitä pitäisi oma persoonansa kokonaan häivyttääkään.

Eli vainaja jonka hautajaisiin olen menossa ei ole läheinenkään tuttu minulle. Ajattelin meikata, mutta hillitysti. Onko se ok?
Ja hiukset ajattelin lämpörullilla kihartaa ja nostella ylös kampaukseksi, onko se liian juhlava( väkisinkin tulee pitkistä hiuksista näyttävä kiharakampaus kun nostelee kiinni)
Ja saako hautajaisissa olla valkoiset helmet..?

Voit meikata hillitysti ja laittaa hiukset ylös nutturaksi. Aidot helmet voi hautajaisetiketin mukaan laittaa, joskaan en ymmärrä, miksi sinun pitäisi.
Et ole lähiomainen etkä tilaisuuden ykköshenkilö.

Hautajaisvieraiden tulee kunnioittaa hillityllä pukeutumisella niitä ihmisiä jotka olivat vainajalle lähimmät, vaikka he kuinka poikkeaisivat sinun ja vainajan suhteesta. He ovat ihmisiä joille vainajan poismeno voi tarkoittaa oman elämän täydellistä kaaosta ja muutosta. Kukaan meistä ei halua oman läheisensä hautajaisiin kaukaisia sukulaisia ja satunnaisia tuttavia mestaroimaan vaatetuksella, koruilla tai tekopyhillä puheenvuoroilla.

On teillä akoilla ongelmat...

Ja pakkoko sitä liisteriä on naamaan joka käänteessä vetää edes "hillitysti"

Vois joskus kokeilla olla ihan omana itsenään eikä yrittää näyttää joltain muulta kun todellisuudessa on.

Uusimmat

Yhteistyössä