Hätä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja koppis*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

koppis*

Vieras
Auttakaapa ystävät hyvät...tai jos jollain olis edes pientä epäilystäkään mistä vois olla kyse...

Mulle laitettiin reilut 2v sitten hormoonikierukka. Ekat 4kk oli niukkaa tiputteluvuotoa ja sit jäi menkat ja pienetkin vuodot kokonaan pois. Joka kuukausi oli kuitenkin päivä (jolloin menkat olis normaalisti alkanu) pientä alavatsakipua (tuskin edes kivuksi voi sanoa)

Nyt viimesen viikon tullut omituista rusehtavaa paksua vuotoa/limaa ja ollut tosi kovia alavatsakipuja. Toissa aamuna viimesen kerran vessassa käydessä huomasin punaista vuotoa (ei paljoa mutta paperiin jäi kunnolla) Siihen loppui kivut ja vuodot.

Nyt ollut tämän päivän semmonen olo että pissittää kokoajan? En oo vilusttuttanu itteeni, en istunu missään kylmässä? Vähän väliä siis juoksen vessassa ja lirautan vähän kerrallaan, kun ei sitten ookkaan hätä. Pissalle mennessä alapäässä tuntuu "kipua" (niinku olis virtsatien tulehdus tms.) ja jäipä taas verta vähän paperiinkin.

Joko alan huolestua vai onko jollain vastaavia kokemuksia? Kuuluuko tää hormoonikierukan normaalikäytäntöön?? Joko juoksen hakemaan raskaustestiä apteekista vai varaanko aikaa jo gynelle? vai olenko yli reagoiva??
Kaipa soitan huomenna neuvolaan tai lääkäriin???

tuleeko se veri emättimestä vai virtsan mukana.. ku mietin sitä pissatulehdusta! Soittaisin sinuna huomenna lääkärille/gynelle ajan (mut ensin pois sulkisin, sen pissatulehduksen ja raskauden mahdollisuuden).

niin minulla itsellä ei ole kokemusta tuosta kierukasta, mut jos/kun vuoto ja kipu sinua huolettaa, ehdottomasti kannattaa ottaa selvää, mistä se johtuu! Varsinkaan tuo virtsaamiseen liittyvä kipu ei kuulosta normaalilta.. mietin ettei siellä kohdussa olis jotain tulehdusta!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras harmaana:
niin minulla itsellä ei ole kokemusta tuosta kierukasta, mut jos/kun vuoto ja kipu sinua huolettaa, ehdottomasti kannattaa ottaa selvää, mistä se johtuu! Varsinkaan tuo virtsaamiseen liittyvä kipu ei kuulosta normaalilta.. mietin ettei siellä kohdussa olis jotain tulehdusta!

Ja kun sitä vuotoa ei kuitenkaan oo paljon? Eilen siis ei mitään, kaikki oli ok. Tänäänkään ei vuotoa ennen puoltuntia sitten tehtyä vessareissua mutta se pissalla käynti ei kirvele (eikös pissatulehduksessa tee sitä?) vaan tuntuu semmonen "paine"/kipu alapäässä.

Alkuperäinen kirjoittaja koppis*:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras harmaana:

Ja kun sitä vuotoa ei kuitenkaan oo paljon? Eilen siis ei mitään, kaikki oli ok. Tänäänkään ei vuotoa ennen puoltuntia sitten tehtyä vessareissua mutta se pissalla käynti ei kirvele (eikös pissatulehduksessa tee sitä?) vaan tuntuu semmonen "paine"/kipu alapäässä.

Yleensä kyllä kirvelee.. mut käy lääkärissä näytillä, ettei olis tulehusta.. hae ensin testi ja sulje pois raskaus! Tai mä tekisin niin, et soitan ajan päivystykseen (tk), sanoisin et tuon tullessani pissanäytteen, josta samalla kattovat raskaustestin siittä! Ku uskosin, et lääkäri ne haluaa kuitenkin pois sulkea!

No ekana tulee kyllä mieleen ihan vaan menkat. Mulle sanoi lääkäri kun vasta kävin näistä juttelemassa että hormonikierukan etuja on juuri se että monilla menkat tulee vain pari kertaa vuodessa tai vieläkin harvemmin.

Yhteistyössä