Hassu kysymys kotona syömisestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Terhikki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Terhikki

Aktiivinen jäsen
27.12.2004
2 662
0
36
Tilanne:

Tavallinen arkinen päivä tai tavallinen viikonloppu, olet tehnyt ruoan kuten aina ja odottelet miestä kotiin jotta voitte syödä. Olette puhelinyhteydessä ja mies sanookin juuri syöneensä paikassa jossa on ollut (kylässä, huoltiksella tms) - tai kertoo tämän kotiuduttuaan.

Loukkaannutko?

- - -

Vastaan itse myöhemmin ja kerron miksi kysyn :flower:

Ehkä, vaikea kuvitella kun meillä molemmat ollaan vuorotöissä, ja muutenkin syödään miten sattuuu, eli ei se ruoka sinällään hukkaan menisi, mutta luulen, että harmittaisi, ettei hän ollut
sattunut mainitsemaan suunnitelmistaan ..

Nojos puhelimessa jo kertoo, niin ei ole mitään syytä loukkaantua. Enkä myöskään loukkantuis jos on syönyt matkalla.

Jos olette sopineet yhdessä laittavanne jotain hyvää illaksi ja nauttivanne, niin sitten kyllä harmittaisi.

En. Teen useinmiten iltaruoan, mutta koska miehen työssä on vähän väliä poikkeavuuksia että syökin joissain ja johonkin aikaan niin ei halua sitten päivällistä. Syön pojan kanssa sitten.

harmitti vietävästi, kun olin keittänyt kattilallisen uusia perunoita (niiden pesemiseen meni puoli tuntia), tehnyt ruohosipuli-voi-kastikkeen ja ostanut silliä miestä varten (itse en syö) ja sitten tämä tulee kotiin ja syökin eilistä makaronimössöä...

Kysyn tätä siksi, että minua katsottiin juuri kuin tyhmää limppua äitini + siskoni suunnalta kun olin täysin eri mieltä heidän kanssaan :whistle:

Ihmettelin siis kun siskoni mies soitti hänelle, mies itse vanhempiensa luona käymässä: 'saanko syödä täällä kun olisi ruokaa tarjolla, vai onko kotona jotain syötävää?' - ja siskoni sitten antoi luvan koska ei itsekään ollut vielä ehtinyt kotiin ruokaa laittamaan :whistle: .

Tätä sitten ihmettelin ja sisko sanoi että ''no olen kieltänyt syömästä muualla koska saatan odottaa kotona ruuan kanssa'' - ja oli aivan tosissaan. Äitini peesaili täysillä mukana että no ei tietenkään ole ok syödä muualla jos sattuu kotonakin ruokaa olemaan.

Mä en ihan oikeasti ole muuta kuin täysin eri mieltä. Mä teen joka tapauksessa ruoan päivittäin, mulle on täysin se ja sama syökö mies jossain muualla - tottakai on mukava syödä kaikki yhdessä ja niin useimmiten käykin, mutta mä en osaa kuvitella tilannetta jossa mies on käymässä jossakin ja joutuu sanomaan tarjotulle ruoalle 'kiitos ei, mä en nyt voi syödä ettei vaimo hermostu kotona'. Me syödään siis sitten lasten kanssa ellei mies ole ruoka-aikaan kotona, ja jos ruokaa jää jätän talteen.

Tilanne täysin eri jos yhdessä ollaan tosiaan sovittu jostain luxus-ateriasta tms, mutta tarkoitan ihan tavallista päivittäistä tilannetta.

Alkuperäinen kirjoittaja Terhikki:
Kysyn tätä siksi, että minua katsottiin juuri kuin tyhmää limppua äitini + siskoni suunnalta kun olin täysin eri mieltä heidän kanssaan :whistle:

Ihmettelin siis kun siskoni mies soitti hänelle, mies itse vanhempiensa luona käymässä: 'saanko syödä täällä kun olisi ruokaa tarjolla, vai onko kotona jotain syötävää?' - ja siskoni sitten antoi luvan koska ei itsekään ollut vielä ehtinyt kotiin ruokaa laittamaan :whistle: .

Tätä sitten ihmettelin ja sisko sanoi että ''no olen kieltänyt syömästä muualla koska saatan odottaa kotona ruuan kanssa'' - ja oli aivan tosissaan. Äitini peesaili täysillä mukana että no ei tietenkään ole ok syödä muualla jos sattuu kotonakin ruokaa olemaan.

Että joutuu vaimoltaan kysymään lupaa, saako syödä jossain muualla?! Onko ihme, jos ukot saa tarpeekseen ja lähtevät :whistle:

meillä sattuu usein niin, että miehellä on ollut niin nälkä että käy jossain mäkkärillä syömässä töitten lomassa. ei haittaa mua. jos hyvin käy, niin sit se mun tekemä ruoka on seuraavana päivänä tarjolla. :)

No en siis ollut ihmettelyissäni ihan väärässä, jos ainakin joku oli kanssani samaa mieltä :D

Mutta jokainen tietysti taaplaa tyylillään, mä vain suuresti ihmettelin että olenko mä taas outolintu...

No ei olisi mitään syytä loukkaantua ellei olisi erikseen sovittu että juuri sinä päivänä tulee suoraan kotiin syömään..... :D (ei meillä tosin ole puolisoiden kesken mitään pakko-kotiintuloja kuten ehkä teineillä )
Niinkuin joku sanoikin, jääpähän huomiselle jotain tai saa syödä itse enemmän.

Alkuperäinen kirjoittaja Terhikki:
No en siis ollut ihmettelyissäni ihan väärässä, jos ainakin joku oli kanssani samaa mieltä :D

Mutta jokainen tietysti taaplaa tyylillään, mä vain suuresti ihmettelin että olenko mä taas outolintu...

Olet teidän suvussa outolintu. ;)

Monissa perheissä ei myöskään saa käyttää taksia vai bussia vaan joku sukulainen herätetään keskun unien tai keskeyttää omat hommansa kuljettaakseen perheen/suvun jäseniä.

Terv toinen outolintu oman sukunsa keskuudessa

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Monia stressaa että kodin ulkopuolella syöminen maksaa. Jos rahat ovat tiukoilla, sekin rahasumma tuntuu.

Varmasti näin, mutta tässä ei ollut siitä kysymys edes vain vaan siitä ettei ilman lupaa saa syödä muualla kun kotonakin ruokaa on ;)

mä voisin kuvitella että mies soittaisi että "syönkin täällä, ei tarvii tehdä mulle/odotella mua" ja sitten mä sanoisin jotain että "juuh ok kiva kun ilmotit". Onkohan tuo vässykkä nyt kans ku soittais ja ilmottais :D

Mutta meillä EI oo päivittäistä tollasta rutiinia joten käytännössä tätä ei tapahdu.

Yhteistyössä