Harmittaa; suutuin pojalle kun ei käynyt nukkumaan.

• Viestiketjun aloittaja suru
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja auringonkukka-75:
Silloin, kun itsellä joku asia sujuu leikiten, on niin kovin helppoa sanoa muille ohjeeksi se sama kaava, mikä itsellä toimii. Olipa siis kyse mistä tahansa. Meillä on hyvin herkkäuninen lapsi. Silloin, kun odotin poikaamme, päätin, että meillä kuunnellaan musiikkia ja eletään ihan normaalisti, vaikka lapsi olisikin nukkumassa, ei siis hyssytellä. Joopa joo. Ei todellakaan onnistunut käytännössä. Poika herää tosi pienestä. Ja kun ensin on yrittänyt ½-1½ tuntia nukuttaa lasta, niin sitä ihan mielellään sen jälkeen hiipii vaikka villasukat jalassa, jotta lapsi myös nukkuisi. Eräs ystäväni ei millään tajua, kun laitan oman puhelimeni äänettömälle aina pojan käydessä nukkumaan. Mutta heillä lapsi nukahtaa nuin napista painaen ja saisi vaikka ajaa tukkirekalla sisälle ja ei varmaan heräisi.

Sama juttu esim. imetyksessä. Jos se itsellä sujuu kuin tanssi, niin oman imetyksen kanssa kipuileville on niin helppo jakaa kommentteja. Tai olipa se asia nyt mikä tahansa. Ja usein kuitenkin se kuka niiden asioiden kanssa kipuilee on yrittänyt jos vaikka mitä keinoa ja konstia ja ne ehkäpä hyvää tarkoittavat neuvot tuntuvat melkoisen ahdistavilta. Tulee sellainen olo, että jaahas, enkö mä tätäkään osaa.

Mutta ap, huomenna on uusi päivä ja uusi nukkumaanmenoaika. Ehkäpä se huomenna sujuu kivuttomammin. Toivotaan niin. Yritä olla hermostumatta. Itse olen ainakin huomannut, että kun pinna alkaa napsahtelemaan, niin lapsi sen vaistoaa, vaikka en sanoisi mitään. Ja nukuttaminen on entistä hankalampaa. Tsemppiä :hug:
No sinänsä mä en kyllä neuvoista loukkaannu vaan siitä että sanotaan ettei yritetä tai vihjataan siihen kuten tässä ketjussa aikaisemmin.

Itse olen taas saanut muutamalta ystävältä hyviä vinkkejä moneen asiaan mitä voi kokeilla jne. Välillä auttanut välillä ei.
Mutta sinänsä mä olen kyllä täysin avoin neuvoille ja eri ehdotuksille,koska useimmiten joku on aina saattanut toimia. Eli mua ei tosiaan ahdista mitkään neuvot minkään asian suhteen vaan useimmiten olen ollut jopa kiitollinen kun joku on katsonut asiaa eri vinkkelistä. Eli siinä käsitit väärin, pointti ei ollut siinä :) .

Meri
Täällä nukutetaan vieläkin.... poika 3 vee pyörii sängyssään ja minä istun toisessa huoneessa koneella kun kauemmaksi en voi mennä kun huuto alkaa ja sitähän kestää vaikka 2 tuntia, kunnes viimein nukahtaa hysteerisenä ja heräilee koko yön kauhukohtauksiin, tätä oli koko viime kevät. Nyt kesällä yritin taas jättää yksin nukkumaan, mutta ei tullut mitään ja tässä sitä istutaan ja vastaillaan kun poika huutelee että onko äiti varmasti siinä monta tuntia ja kellohan on jo yli 23.00. Että tällaista, ei helppoa, mutta minkäs teet....

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Meri:
Täällä nukutetaan vieläkin.... poika 3 vee pyörii sängyssään ja minä istun toisessa huoneessa koneella kun kauemmaksi en voi mennä kun huuto alkaa ja sitähän kestää vaikka 2 tuntia, kunnes viimein nukahtaa hysteerisenä ja heräilee koko yön kauhukohtauksiin, tätä oli koko viime kevät. Nyt kesällä yritin taas jättää yksin nukkumaan, mutta ei tullut mitään ja tässä sitä istutaan ja vastaillaan kun poika huutelee että onko äiti varmasti siinä monta tuntia ja kellohan on jo yli 23.00. Että tällaista, ei helppoa, mutta minkäs teet....
Meillä meni pitkään hyvin ja nyt alkanut tuo tuska. Varmaan tää vaihe noiden päikkäri taisteluiden kanssa, pitääkkö vaiko eikö.
Mutta kyllä vituttaa.

Tsemppiä sinne!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mirsu:
Täällä kohtalotovereita. :D 1,5h nukutusta takana. Kaikki lapset ei vaan nukahda sanomalla, minkäs teet.
Kiitos, kävi jo vituttamaan tuo. Heti oon paska äiti jos lapsi ei nukahdakkaan niinkuin muiden kullanmurut.
Ja tosiaan, lapsella on selkeät rutiinit ja mitään jutustelua ei illalla tule.
Mua rupes nyt todella raivostuttamaan ap:n suhtautuminen. Missä on sanottu, että olet paska äiti jos lapsi ei nukahda helposti? Ihan vaan vinkata yritin, että siihen nukutusshow'hun EI OLE PAKKO suostua. Lapsi vaan kerta kaikkiaan kannattaa opettaa nukahtamaan itsekseen. Mutta mitäpä näistä, jos apu ei sitten kelpaa :/ .

Iloinen Possu
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Mua rupes nyt todella raivostuttamaan ap:n suhtautuminen. Missä on sanottu, että olet paska äiti jos lapsi ei nukahda helposti? Ihan vaan vinkata yritin, että siihen nukutusshow'hun EI OLE PAKKO suostua. Lapsi vaan kerta kaikkiaan kannattaa opettaa nukahtamaan itsekseen. Mutta mitäpä näistä, jos apu ei sitten kelpaa :/ .
Hei, kun kyse ei ole mistään pikku tahtojen taistelusta eikä siitä että ei vaan yritetä jne.
Jos on itsellä lapsi joka nukahtaa hyvin niin ei vaan voi ymmärtää sitä kuinka vaikeaa se nukahtaminen joskus on.
Ja silloin, kun joku jolla on helposti nukahtava lapsi tulee kertomaan että sänkyyn vaan ja that's it, niin se kuule ottaa päähän koska takuulla ja ihan varmasti on aika paljon kaikkea kokeiltu ja ne ei vaan toimi.

ap
Täällä kohtalotovereita. :D 1,5h nukutusta takana. Kaikki lapset ei vaan nukahda sanomalla, minkäs teet.
Kiitos, kävi jo vituttamaan tuo. Heti oon paska äiti jos lapsi ei nukahdakkaan niinkuin muiden kullanmurut.
Juu, luuletko ettei yritetty! Jos luit sanoin juuri miten monta tuntia huudatusta ja sitten lapsi täysin hysteerinen ja huulet sinisenä.
Tätä tarkoitan sillä kun ei uskota että lapset ovat erilaisia vaan aina kuvitellaan ettei ole rutiineja tai vanhemmat johdonmukaisia jne!!

ap
Juu, luuletko ettei yritetty! Jos luit sanoin juuri miten monta tuntia huudatusta ja sitten lapsi täysin hysteerinen ja huulet sinisenä.
Tätä tarkoitan sillä kun ei uskota että lapset ovat erilaisia vaan aina kuvitellaan ettei ole rutiineja tai vanhemmat johdonmukaisia jne!!
Ja meillä tosiaan meni pitkään hyvin joskus saattoi nukahtaa itse, useimmiten nukutettiin mutta tosiaan oli vaihtelevaa ja nyt sitten tuli täysi stoppi.

Yhteistyössä