ap
No sinänsä mä en kyllä neuvoista loukkaannu vaan siitä että sanotaan ettei yritetä tai vihjataan siihen kuten tässä ketjussa aikaisemmin.Alkuperäinen kirjoittaja auringonkukka-75:Silloin, kun itsellä joku asia sujuu leikiten, on niin kovin helppoa sanoa muille ohjeeksi se sama kaava, mikä itsellä toimii. Olipa siis kyse mistä tahansa. Meillä on hyvin herkkäuninen lapsi. Silloin, kun odotin poikaamme, päätin, että meillä kuunnellaan musiikkia ja eletään ihan normaalisti, vaikka lapsi olisikin nukkumassa, ei siis hyssytellä. Joopa joo. Ei todellakaan onnistunut käytännössä. Poika herää tosi pienestä. Ja kun ensin on yrittänyt ½-1½ tuntia nukuttaa lasta, niin sitä ihan mielellään sen jälkeen hiipii vaikka villasukat jalassa, jotta lapsi myös nukkuisi. Eräs ystäväni ei millään tajua, kun laitan oman puhelimeni äänettömälle aina pojan käydessä nukkumaan. Mutta heillä lapsi nukahtaa nuin napista painaen ja saisi vaikka ajaa tukkirekalla sisälle ja ei varmaan heräisi.
Sama juttu esim. imetyksessä. Jos se itsellä sujuu kuin tanssi, niin oman imetyksen kanssa kipuileville on niin helppo jakaa kommentteja. Tai olipa se asia nyt mikä tahansa. Ja usein kuitenkin se kuka niiden asioiden kanssa kipuilee on yrittänyt jos vaikka mitä keinoa ja konstia ja ne ehkäpä hyvää tarkoittavat neuvot tuntuvat melkoisen ahdistavilta. Tulee sellainen olo, että jaahas, enkö mä tätäkään osaa.
Mutta ap, huomenna on uusi päivä ja uusi nukkumaanmenoaika. Ehkäpä se huomenna sujuu kivuttomammin. Toivotaan niin. Yritä olla hermostumatta. Itse olen ainakin huomannut, että kun pinna alkaa napsahtelemaan, niin lapsi sen vaistoaa, vaikka en sanoisi mitään. Ja nukuttaminen on entistä hankalampaa. Tsemppiä :hug:
Itse olen taas saanut muutamalta ystävältä hyviä vinkkejä moneen asiaan mitä voi kokeilla jne. Välillä auttanut välillä ei.
Mutta sinänsä mä olen kyllä täysin avoin neuvoille ja eri ehdotuksille,koska useimmiten joku on aina saattanut toimia. Eli mua ei tosiaan ahdista mitkään neuvot minkään asian suhteen vaan useimmiten olen ollut jopa kiitollinen kun joku on katsonut asiaa eri vinkkelistä. Eli siinä käsitit väärin, pointti ei ollut siinä .