Harmittaa äitiyspakkaus 2010!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nöpis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja a:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
- kestoliivinsuojuksista ei ole mihinkään, ei ainakaan kaupan versioista

Minä sain lapsen marraskuussa ja erehdyin aluksi käyttämään kertakäyttöisiä "paperisuojuksia". Ne liimaantuivat pakkasessa tisseihin kiinni ja tuntuivat kylmiltä ja ulkoilun jälkeen sai aina repiä niitä irti. Sitten tajusin vaihtaa kankaisiin, jotka lämmittivät, eikä pois ottaminen sattunut. Ei kokemuksia kesäkaudesta, mutta voisin olettaa, että kertakäyttöiset toimivat silloin ihan ok.

Miulla ei oo ollut muita käytössä kuin kestoversioita, kahden viimeisen vauvan aknssa. Aiempien aknssa oli niitä "joka kaupan" ainuja ja kertakäyttösiä,ne oli kyllä aivan susia molemmat. Kunnolliset kestosuoajt kosteussululla toimii todella loistavasti.

Mua kiinnostais kyllä todella saada jonkun vastaus siihen kysymykseen, että MITÄ IHMETTÄ SE HAITTAA JOS JOKU TUNTEMATON OHIKULKIJA LUULEE SUN LASTAS TYTÖKS/POJAKS VAIKKEI SE OO?

Ihan pakko sanoa että oikein harmittaa kun ei ole tänä vuonna vauvaa suunnitelmissa, oli NIIIN ihana tuo pakkaus, kerrankin KIVOJA värejä eikä mitään ällöä vaaleenkeltasta. Ottaisin tuon pakkauksen niin tytölle kun pojallekin, värithän sopii just tosi hyvin kummallekin. Mä en ymmärrä miks kaikki tytöt pitäis pukea vaaleenpunaseen?!? Ostakaa kaupasta jos pinkkiä haluatte, muita värejähän sieltä ei juuri tytöille löydykään...

Alkuperäinen kirjoittaja Hoplaa:
Kokoasiaan on pakko sanoa, että kela on kuulema vuosien varrella saanut paaaaaljon palautetta siitä, että pakkauksen vaatteet ei saa olle niitä parissa viikossa pieneksi jääviä pienimpiä kokoja. Ihmettelen kyllä itse, miksi. Ekan lapsen kanssa sellainen starttipaketti olis ollut tosi hyvä, jossa olis ollut niitä ekojen viikkojen vaatteita sekä sopiva haalari. Nyt piti asiaan perehtymättömänä etsiä talvivauvalle sopivaa vaatetta, ja koska meillä on vanha talo, jossa vaatehuolto on haastavaa, niin halusin useemman kappaleen kaikkia perusjuttuja. Toiselle lapselle en varmaan ota koko ä-pakkausta, kun ekalle tuli hankittua niin paljon vaatteita.

Värit on mulle ihan se ja sama. Kaupoissakin vaatteissa on liian selkeä poika-tyttöjako mun mielestä!

Tässä on se huono puoli,että osalle vauvoistra ei 50 ja 56 kokoiset mahdu edes päälle. Ja kesä ja talvivauvan haalari pitäs olla erilainen,ja niissäkin se koko....

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sivuhuomautuksena, että yksivuotiaat meillä on käyttäneet 86 cm vaatteita. Synnäriltä 60cm.
älä tyttö hyvä turhaan ostele mitään 50 ja 56 cm juttuja, ellet tiedä, että vauva on kaksikiloinen. Isommat vaatteet on helpompi pukea, eikä kiristä jos vauva kääntyilee.
Tiedän kyllä mistä puhun, mulla on neljä.

No meillä oli 3,5-kiloinen tuo esikoinen syntyessään ja 51cm pitkä, ekat pari viikkoa meni 50cm vaatteet sitten varmaan kuukauden ainakin 56cm vaatteet ja nyt kun poitsu on reilu 1,5-vuotias niin pikku hiljaa siirrytään 86cm vaatteisiin, elikkä ei sitä tarvi olla kaksikiloinen että menee 50cm vaatteet.

Mikä helvetti siinä on, että joka vuosi pitää tuosta pakkauksesta jauhaa negatiivista?! Jos ei värit miellytä, NIIN ON SITTEN OTTAMATTA!!!

Olisitte tyytyväisiä, että tällainen mahdollisuus kuitenkin on...

Siis sä saat kirpputorilta ja jostain Hm, Lindex, KappAhl, markettien alarekeistä oikeasta 140 eurolla hurjasti ihania mieleisiä vaatteita kun vaan rupeat käymään kirpputoreillakin usein. Ja saat itse valita, siellä on paljon pieniä vauvan vaatteita ja paljon ä-pakkauksen toppapukuja hintaan 0,50-6 eur tykötarpeineen eli ihan kannattaa ostaa sieltä. Itse en aikoinani tiennyt minkälainen paketti sieltä tulee ja mulle tuli vuoden 2006. Siinä vasta olikin kauheita vaatteita. Niitä käytin, mutta harmitti kovasti kun en tajunnut sitä että olisi pitänyt ottaa rahana...

Alkuperäinen kirjoittaja Lokki:
Alkuperäinen kirjoittaja Omppompooa:
70cm vaatteet voivat kyllä mahtua aikaisemminkin kuin vasta vuoden lähellä =)

meillä 5kk ja käyttää 74cm

Samoin,meillä nyt 5kk ja vaatteet kokoa 74-80-(86 menee jos joistain housuista).

Mitä ihmeen jättiläisvauvoja teillä oikeesti on???

Äitiyspakkaus on AIKA SUURI ETU kaikille. Jos sitä ei olisi niin kaiken joutuisi itse ostamaan. Kannaattaako siis valittaa turhasta?!? Sitä ei tosiaan ole pakko ottaa jos ei miellytä silmää.

Minusta tuo pakkaus käy ihan yhtä hyvin tytölle kuin pojalle. Jos vauvaa odottaisin olisin hyvin kiitollinen tuosta pakkausksesta lapselleni.

Koko ketjun luettuanikin, edelleen olen sitä mieltä, että kun kerran Kelassakin varmasti tiedetään, että sinisistä vaatteista nousee tällainen poru, olisi se ollut todella helposti vältettävissä kuvioimalla ne sukat ja tumput ja vanuhaalarit jollakin muulla värillä kuin juuri sillä sinisellä. Hieno pakkaus muutoin.

Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin Akka:
Wau, tuohan on paljon hienompi kuin mikään mun saamista pakkauksista eli siis vuoden 2006 ja 2007. Lisäksi mulla on ollut haalarit vuoden 2003 ja 2004 pakkauksista ja onhan tuo paljon hienompi kuin ne on olleet.

Meillä oli tytöllä alkuvuoden 2004 pakkaus ja se vaaleansininen toppapuku oli ja on ihana! Ja sopi kyllä meidän sirolle tytölle vielä 1,5 vuotiaanakin!

Alkuperäinen kirjoittaja Yksvaan:
Aika pitkä ja potra saa olla, jos 56 cm ei mene. Meillä 50 cm meni hyvin yli 4 kiloiselle ja 53,5 cm potrakkaalle.

4,5kg ja 55cm ei juuri ollut iloa 56cm vaatteista. jonkin valmistajan mahtui,toisen ei.

No sulla oli sitten ihan vääränkokoinen vauva! Olisit vaihtanut pienempään! Noi vaatteet oli kyllä ihan sen kokoiset kuin pitikin.

Musta aivan ihana pakkaus eikä ollenkaan poikamainen. Voisin ihan hyvin käyttää noita myös tytöllä. Ei tytölle tartte olla kaikki punasta. Ja musta ihan hyvä ettei kaikki oo 50 cm vaatteita vaan on isompiakin. On sillon pitempi ikänen se pakkaus. Jos kaikki olis 50 cm jäis koko pakkaus pieneks jo 2kk aikana. Meillä esim. kakkoselle ei sopinu kun ton ekan 2 kk 56 cm vaatteet joit aonneks oli vaan muutama. Einoin pienellä haittaa jos ne kieman isot. Ei pidä olla kaikesta niin pirun tarkka.

Luulen että ap:n jne tyytymättömien ongelma ei ole se, että vaatteiden värit olisivat poikamaisia vaan että he eivät vain osaa yhdistellä värejä, esim harmaan toppapuvun kanssa riidan värisiä asusteita ja näyttää oikein tyttömäiseltä, tai valkoturkoosit sukat vaikka turkoosien swettihousujen ja pinkin paidan kanssa, jos se tytölle on pakko tunkea aina joitain ns. perinteisiä värejä. Tyttö voi näyttää tyttömäiseltä ilman että on päästäjalkoihin pinkki :D Ja jos katsoo oikein kalliiden lastenmerkkien mallistoja, vaatteet ovat juurikin näitä tyylikkään hillittyjä värejä "poikaväreissä" ja tyttömäisyys tuleekin sitten ihan muista pikkudetskuista eikä mistään juntista kokopukupinkistä :D

Alkuperäinen kirjoittaja sdfg:
Alkuperäinen kirjoittaja Omppompooa:
70cm vaatteet voivat kyllä mahtua aikaisemminkin kuin vasta vuoden lähellä =)

meillä 5kk ja käyttää 74cm

Samoin,meillä nyt 5kk ja vaatteet kokoa 74-80-(86 menee jos joistain housuista).

Mitä ihmeen jättiläisvauvoja teillä oikeesti on???
B) se on toi poika ruokiensa äärellä ollut. Pituus on siis jo yli 70cm,että sillai....4,5kk iässä oli 69cm ja 8.3kiloa. Pitkä kun mikä. Kun kasvaa sentin tai enempi per viikko,niin näyttää sitä pituutta kertyvän. Lindexin velourhousuista voi siis pitää kokoa 86,kun niissä on hyvät resorit lahkeissa.

Ihana pakkaushan tuo on

Ja näin pienen tytön äitinä voin sanoa että on ihanaa pukea vauvalle välillä päälle sinistä, vihreää eikä koko ajan sitä vaaleapunaista :D :heart: Tämä pätee myös vanhempiin lapsiini,ei ole mitään värikoodia :)

Alkuperäinen kirjoittaja MiVeWeRoLa:
Ihana pakkaushan tuo on

Ja näin pienen tytön äitinä voin sanoa että on ihanaa pukea vauvalle välillä päälle sinistä, vihreää eikä koko ajan sitä vaaleapunaista :D :heart: Tämä pätee myös vanhempiin lapsiini,ei ole mitään värikoodia :)

Pakkausta en ole nähnyt, en sitä kommentoi, mutta luettuani ketjun alun viestejä, mua alko naurattaan, kun kahden pojan ja yhden tytön äitinä pidän vihreää poikien värinä. Ihan siitä syystä, että meillä pojat on pääsääntöisesti puettu vihreään vauvoina. Kun tyttö tuli, olin niin kyllästynyt vihreisiin vauvan vaatteisiin, että tyttö on saanut/joutunut pukeutumaan punaisen eri sävyihin :) Jotenkin vaan miellän edelleen vihreät vaatteet poikien vaatteiksi.

Yhteistyössä