Harmittaa äitiyspakkaus 2010!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nöpis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nöpis

Vieras
Meille odotetaan tyttöä, joten poikavoittoisuus väreissä harmitti. Olishan sitä neutraalimpiakin värejä maailmassa! Lisäksi pakkauksessa on aika paljonkin 70 cm vaatteita ja aika harva kai käyttää sitten enää liki vuoden ikäisellä äitiyspakkauksen vaatteita? Viime vuoden pakkauksessa oli vähemmän 70 senttisiä. Hyvää oli ehdottomasti kestovaipat ja kestoliivinsuojat. Pari pirteää, uusretro tyyppistä vaatekappaletta pakkauksessa oli, se valkoruskea sienibody ja oranssi potkupuku. Valkoiset puolipotkarit on kanssa kivat, niin neutraalit kuin voi. Olis järkevää pistää äitiyspakkauksen haalari vaikka valkoisena ja jollain neutraalilla tehostevärillä, kuten vaikkapa limellä tai terrakottalla. Tuollaista harmaa-vaaleansinistä tuski moni viitsii tytölleen pukea. Ja joo, olen turhamainen ehdottomasti eikä lahjuksista saa valittaa ja onhan tuossa siis paljon kivojakin juttuja tuossa pakkauksessa. Ihmetteln vaan, että onko tuo nyt sitten muka neutraali pakkaus, enkä varmasti ole mielipiteeni kanssa yksin, että melko poikavoittoinen pakkaus on.
 
Voi näitä. Ekalla pojalla oli lila äp-röyhelöhaalari eikä ollut iso juttu pukea se päälle.

Mitä edes on poikavoittoiset värit? Meillä on poikavauvalla varmaan kaikkia värejä käytössä tällä hetkellä.
 
IKinä ei tule tilannetta että kaikki olisivat tyytyväisiä. Kun poikani syntyi -94 niin puku oli kammottava lilanvärinen punavalkoraita-tehosteilla. Hupussa vielä röyhelö, se jos mikä oli hirveä.
Kyllä monikin pitää lapsella ihan minkävärisiä vaatteita tahansa, ne on yleensä ensimmäisen lapsen äidit jotka nussii pilkkua pukeutumisella.
 
Minään muunakaan vuonna et olisi ollut mielipiteesi kanssa yksin. Sellaista pakkausta on mahdoton tehdä josta ihan kaikki tykkää. Musta se haalari oli tosi ihana. Käytän itsekin harmaata joten pukisin myös vauvalle. Tykkään tosta pakkauksesta paljon enemmän kun siitä vanhasta. Ja voihan olla että saatte vielä sen vanhan :) Koska on la?
 
en oikeastaan ymmärrä miten joku ei voi lapselleen laittaa tuota haalaria..meille tulossa jompikumpi mutta jos tyttö tulee niin voihan hänelle laittaa vaikka jonkun suloisenvärisen pipon päähän.
 
Minä taas en ole koskaan ymmärtänyt valkoista väriä, en sitä tykkää lapsillekaan pukea, joten ei ikinä valkoista toppapukua. Toisekseen eihän noita äippäpakkauksen vaatteita ole tarkoitus pelkstään pitää, niitähän on hyvä yhdistellä muihin vaatteisiin ja saa siten hyviä yhdistelmiä.
Olihan tuossa pakkauksessa yksikin potkari 56cm, kun esikoisen pakkauksessa kaikki oli 60-70cm vuonna -08.
 
Alkuperäinen kirjoittaja LoveStreet:
Minään muunakaan vuonna et olisi ollut mielipiteesi kanssa yksin. Sellaista pakkausta on mahdoton tehdä josta ihan kaikki tykkää. Musta se haalari oli tosi ihana. Käytän itsekin harmaata joten pukisin myös vauvalle. Tykkään tosta pakkauksesta paljon enemmän kun siitä vanhasta. Ja voihan olla että saatte vielä sen vanhan :) Koska on la?

La on 1.9, eli aika pian saan pakkausta hakea.
 
Jos tykkäät niistä edellisen pakkauksen vaatteista, niitä saa tosi edullisesti kirppareilta ja huutiksesta. Kun uusi pakkaus on ilmestynyt, juuri kukaan ei enää halua niitä edellisiä vaatteita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nöpis:
Meille odotetaan tyttöä, joten poikavoittoisuus väreissä harmitti. Olishan sitä neutraalimpiakin värejä maailmassa! Lisäksi pakkauksessa on aika paljonkin 70 cm vaatteita ja aika harva kai käyttää sitten enää liki vuoden ikäisellä äitiyspakkauksen vaatteita? Viime vuoden pakkauksessa oli vähemmän 70 senttisiä. Hyvää oli ehdottomasti kestovaipat ja kestoliivinsuojat. Pari pirteää, uusretro tyyppistä vaatekappaletta pakkauksessa oli, se valkoruskea sienibody ja oranssi potkupuku. Valkoiset puolipotkarit on kanssa kivat, niin neutraalit kuin voi. Olis järkevää pistää äitiyspakkauksen haalari vaikka valkoisena ja jollain neutraalilla tehostevärillä, kuten vaikkapa limellä tai terrakottalla. Tuollaista harmaa-vaaleansinistä tuski moni viitsii tytölleen pukea. Ja joo, olen turhamainen ehdottomasti eikä lahjuksista saa valittaa ja onhan tuossa siis paljon kivojakin juttuja tuossa pakkauksessa. Ihmetteln vaan, että onko tuo nyt sitten muka neutraali pakkaus, enkä varmasti ole mielipiteeni kanssa yksin, että melko poikavoittoinen pakkaus on.

Ai onko sekin joku juttu että pakkauksen vaatteita saa käyttää vaan pienemmillä vauvoilla? Sama kai se minkä ikäinen vauva on, mä laittaisin sen 70 senttisen päälle sit kun on sopiva, oli se pakkauksesta tai ei.
 
Kyllä minuakin ihmetyttää, että vielä oikein korostetaan, että on neutraali väritys, kun se ei sitä ole. Esim. nuo sukat ja tumput sekä vanupuvun olisi voinut kuvioida ihan millä tahansa värillä, miksi ihmeessä sininen, kun kerran neutraaliuteen pyritään? Miettikääpä, jos väri olis ollut pinkki..

Onneks nuo muut vaatteet on melkein kaikki sellaisia, että ne voi yhdistää muihin väreihin, jolloin esim. yhdistelmä pinkki+harmaa on ihan kiva tytöllä.

Muutoin tuo pakkaus on mielestäni ihana, melkein harmittaa, ettei ole vauvaa suunnitelmissa tälle tai ensi vuodelle.. ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja PatsyStone:
IKinä ei tule tilannetta että kaikki olisivat tyytyväisiä. Kun poikani syntyi -94 niin puku oli kammottava lilanvärinen punavalkoraita-tehosteilla. Hupussa vielä röyhelö, se jos mikä oli hirveä.
Kyllä monikin pitää lapsella ihan minkävärisiä vaatteita tahansa, ne on yleensä ensimmäisen lapsen äidit jotka nussii pilkkua pukeutumisella.

Oon ehdottoman samaa mieltä viimeisestä lauseesta.
Mulla esikoinen syntyi 08 (saimme 07 pakkauksen). Ihan ok-pakkaus, makuupussi aika tylsä, mutta oli must aika neutraali paketti. Mutta siltikkään en käyttänyt juuri ollenkaan pakkauksen vaatteita, toppapukua en kertaakaan enkä sitä kevytvanupukua ja sain vauvalle jonkun aikaisemman vuoden pakkauksen makuupussin joka oli paljon kivempi niin jäi sit oma pussikin käyttämättä, tai oli lattialla alusena köllöttelyssä.
Kuopus syntyi sit 09 (saimme 08 pakkauksen). Pakkaus mielestäni kivempi kuin edellinen. Kuopuksella sit oli käytössä molemmat toppapuvut ja paljon tuli käytettyä myös pakkauksen sisävaatteita ja myös kevytvanupuku osoittautui tosi hyväksi.

Toisen kanssa se ei niin "hävettänyt" (en keksi oikeaa sanaa sille tuntemukselle) käyttää niitä pakkauksen vaatteita. Ekan kanssa pukeutuminen oli niin tärkeä juttu ja se että kaikki varmasti näkivät jo kauas että poika on.
 
Mäkin pidän sinisiä vaatteita :)

Mitkä värit tytöille istten kelpaa? Punainen ja lila?

Ottakaa rahana, niin minäkin tein kun viime paketista puuttui vanupuku ja oli kestovaippoja yms. mulle turhaa.
 
Mun mielestä toi on paljon värikkäämpi kuin viime vuoden pakkaus ja siten paljon kivempi. Vihreä, ruskea, keltainen ja harmaa sopivat mielestäni sekä tytölle, että pojalle. Eikai tytön tarvitse pitää vain pinkkiä ja pojan vaaleansinistä?

Tietenkään maut eivät mene ikinä yksiin, mutta lapsellehan ne vaatteet loppujen lopuksi ovat, eivät itselle...
 
Kyllä mä käytän edelleen 1-vuotiaallani äp:n toppahaalaria. Muitakin vaatteita käyttäisin, jos vaan vielä mahtuisivat päälle.

Noi kestot on onneksi nyt myös vähän isommalle kuin ihan vastasyntyneelle, itsellä ainakin jäi äp:n kestot käyttämättä siitä syystä, että jaksoin ajatella kestoilua vasta kun lapsi oli 9 kk ja silloinhan nuo äp:n kestot oli jo liian pienet.
 
Minun lapseni ovat jo isoja, yläaste ja lukio iässä. Minä taas hämmästelin, että pakkauksessa on nykyään olemassa 50 cm vaatteita. Aikanaan ei ollet ja meillä oli vaan hyvä, että pienimmät olivat 60 cm, koska esim nuorimmaiseni mahtui juuri ja juuri noin 1-2 viikkoa 56 cm vaatteisiin. Eli minun hankkimat pienimmät jäi lähes kokonaan pitämättä. Mutta totta kai ymmärrän, että lapset ovat erikokoisia ja joillakin ne menevät pitkään. Mutta meillä olisi ollut aivan turhaa, jos pakkauksessa olisi ollut vain pieniä vaatteita..
 
Wau, tuohan on paljon hienompi kuin mikään mun saamista pakkauksista eli siis vuoden 2006 ja 2007. Lisäksi mulla on ollut haalarit vuoden 2003 ja 2004 pakkauksista ja onhan tuo paljon hienompi kuin ne on olleet.
 
Mutta ihan oikeasti, miten vaaleansininen ja turkoosi on muka neutraaleja värejä? Jos samat vaatteet oliskin tehostettu pinkillä ja vaalenapunaisella, niin johan riittäisi sanomista ja purnausta ja olisi tosi tyttömäinen pakkaus. Mut nyt ei ole poikamainen, vaikka on tosi paljon sinistä.
 
Mikäs sitten olis ollut neutraali väri joka miellyttä kaikkia, keltainen, vihreä, ruskea... ? Kyllä se on kuulkaa naiset niin, että joku narisee aina, ei kaikkia voi miellyttää. Vaihtoehto on ottaa rahana joten olkaamme tyytyväisiä, että jotain saamme!

Kesän alet on tulossa ja sieltä saa 140e vaatetta vaikka kuinka paljon :)
 

Yhteistyössä