Harmittaa äitiyspakkaus 2010!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nöpis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vali vali... ottakaa rahana niin saatte ostaa just sellasia hörpötyksiä kuin haluatte!! Ei pakkauksesta IKINÄ voi tulla sellaista, että se kaikki hormonihirviöitä miellyttäisi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja LoveStreet:
NO moni nainen käyttää sinistä ja turkoosia harva mies pinkkiä.

Vaaleanpunainenhan oli iso muotijuttu miehillä tossa vähän aikaa sitten..

Mun mielestä tähän ei voi vetää sitä argumenttia, että kyllähän aikuisetkin naiset käyttävät sinistä. Aikuinen nainen näyttää yleensä muutenkin naiselta, mies mieheltä. Vauvoista ei kumminkaan voi sukupuolta päätellä usein kuin just sen vaatteen värin perusteella, joten siksi vaaleanpunainen ja vaaleansininen on vauvoilla selkeämmin sukupuolittuneet värit.

Mikäs siinä, jos jotakuta ei haittaa, että tyttövauvaa luullaan jatkuvasti pojaksi tai päinvastoin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Vauvoista ei kumminkaan voi sukupuolta päätellä usein kuin just sen vaatteen värin perusteella, joten siksi vaaleanpunainen ja vaaleansininen on vauvoilla selkeämmin sukupuolittuneet värit.

Meidän esikoinen (alle 1v) istui aikoinaan rattaissa sinisissä vaatteissa, lippis päässä. Miehen pomo tuli juttusille ja kysyi, että tyttöhän se on eikös? :D
 
No ei mua kyllä haittais ja voihan niitä asustaa vaikka isoilla pinkeillä ruseteilla niin kaikki näkee kumpi on. En ymmärrä mitä väliä on tietääkö joku vieras vauvan sukupuolen siinä vaiheessa kun vauva itsekään ei sitä tiedä. Mutta kuten moni suosittelikin kannattaa ottaa rahana tosiaan sitten.
 
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Alkuperäinen kirjoittaja LoveStreet:
NO moni nainen käyttää sinistä ja turkoosia harva mies pinkkiä.

Vaaleanpunainenhan oli iso muotijuttu miehillä tossa vähän aikaa sitten..

Mun mielestä tähän ei voi vetää sitä argumenttia, että kyllähän aikuisetkin naiset käyttävät sinistä. Aikuinen nainen näyttää yleensä muutenkin naiselta, mies mieheltä. Vauvoista ei kumminkaan voi sukupuolta päätellä usein kuin just sen vaatteen värin perusteella, joten siksi vaaleanpunainen ja vaaleansininen on vauvoilla selkeämmin sukupuolittuneet värit.

Mikäs siinä, jos jotakuta ei haittaa, että tyttövauvaa luullaan jatkuvasti pojaksi tai päinvastoin.


Mä en taas ymmärrä ketä se haittais jos joku tuntematon luulee tyttövauvaa pojaksi. Samanlaisia ruttunaamoja ne on kaikki vauvat. Aina voi laittaa rusettia päähän nii kaikki vastaantulijat varmasti tietää kumpaa sukupuolta on.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nöpis:
Meille odotetaan tyttöä, joten poikavoittoisuus väreissä harmitti. Olishan sitä neutraalimpiakin värejä maailmassa! Lisäksi pakkauksessa on aika paljonkin 70 cm vaatteita ja aika harva kai käyttää sitten enää liki vuoden ikäisellä äitiyspakkauksen vaatteita? Viime vuoden pakkauksessa oli vähemmän 70 senttisiä. Hyvää oli ehdottomasti kestovaipat ja kestoliivinsuojat. Pari pirteää, uusretro tyyppistä vaatekappaletta pakkauksessa oli, se valkoruskea sienibody ja oranssi potkupuku. Valkoiset puolipotkarit on kanssa kivat, niin neutraalit kuin voi. Olis järkevää pistää äitiyspakkauksen haalari vaikka valkoisena ja jollain neutraalilla tehostevärillä, kuten vaikkapa limellä tai terrakottalla. Tuollaista harmaa-vaaleansinistä tuski moni viitsii tytölleen pukea. Ja joo, olen turhamainen ehdottomasti eikä lahjuksista saa valittaa ja onhan tuossa siis paljon kivojakin juttuja tuossa pakkauksessa. Ihmetteln vaan, että onko tuo nyt sitten muka neutraali pakkaus, enkä varmasti ole mielipiteeni kanssa yksin, että melko poikavoittoinen pakkaus on.

Oon kyllä samaa mieltä, miksi ne värit ei voi olla jotain pirteää limeä, keltaista, oranssia tms.
Ja mä en tommosia siniharmaita vaatteita pukis pojallenikaan. Jäis multa kyllä koko pakkaus ottamatta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kimalle84:
Alkuperäinen kirjoittaja nöpis:
Meille odotetaan tyttöä, joten poikavoittoisuus väreissä harmitti. Olishan sitä neutraalimpiakin värejä maailmassa! Lisäksi pakkauksessa on aika paljonkin 70 cm vaatteita ja aika harva kai käyttää sitten enää liki vuoden ikäisellä äitiyspakkauksen vaatteita? Viime vuoden pakkauksessa oli vähemmän 70 senttisiä. Hyvää oli ehdottomasti kestovaipat ja kestoliivinsuojat. Pari pirteää, uusretro tyyppistä vaatekappaletta pakkauksessa oli, se valkoruskea sienibody ja oranssi potkupuku. Valkoiset puolipotkarit on kanssa kivat, niin neutraalit kuin voi. Olis järkevää pistää äitiyspakkauksen haalari vaikka valkoisena ja jollain neutraalilla tehostevärillä, kuten vaikkapa limellä tai terrakottalla. Tuollaista harmaa-vaaleansinistä tuski moni viitsii tytölleen pukea. Ja joo, olen turhamainen ehdottomasti eikä lahjuksista saa valittaa ja onhan tuossa siis paljon kivojakin juttuja tuossa pakkauksessa. Ihmetteln vaan, että onko tuo nyt sitten muka neutraali pakkaus, enkä varmasti ole mielipiteeni kanssa yksin, että melko poikavoittoinen pakkaus on.

Oon kyllä samaa mieltä, miksi ne värit ei voi olla jotain pirteää limeä, keltaista, oranssia tms.
Ja mä en tommosia siniharmaita vaatteita pukis pojallenikaan. Jäis multa kyllä koko pakkaus ottamatta.

Löytyy siitä huolimatta mammoja, jotka eivät voi sietää "jotain pirteää limeä" jne. ÄP:n arvostelu on ihan loputon suo...
 
Kyllä minä ainakin olisin voinut kaikki noi vaatteet pukea meidän tytölle päälle. Nyt tyttö 2v ja usein käyttää vaaleansinistä tai muuta "pokien väriä". Ja hei APUA meiän tyttö tykää mieluiten leikkiä autoilla ja muilla "poikien leluilla".
 
Sivuhuomautuksena, että yksivuotiaat meillä on käyttäneet 86 cm vaatteita. Synnäriltä 60cm.
älä tyttö hyvä turhaan ostele mitään 50 ja 56 cm juttuja, ellet tiedä, että vauva on kaksikiloinen. Isommat vaatteet on helpompi pukea, eikä kiristä jos vauva kääntyilee.
Tiedän kyllä mistä puhun, mulla on neljä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ainaista jupinaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Kimalle84:
Alkuperäinen kirjoittaja nöpis:
Meille odotetaan tyttöä, joten poikavoittoisuus väreissä harmitti. Olishan sitä neutraalimpiakin värejä maailmassa! Lisäksi pakkauksessa on aika paljonkin 70 cm vaatteita ja aika harva kai käyttää sitten enää liki vuoden ikäisellä äitiyspakkauksen vaatteita? Viime vuoden pakkauksessa oli vähemmän 70 senttisiä. Hyvää oli ehdottomasti kestovaipat ja kestoliivinsuojat. Pari pirteää, uusretro tyyppistä vaatekappaletta pakkauksessa oli, se valkoruskea sienibody ja oranssi potkupuku. Valkoiset puolipotkarit on kanssa kivat, niin neutraalit kuin voi. Olis järkevää pistää äitiyspakkauksen haalari vaikka valkoisena ja jollain neutraalilla tehostevärillä, kuten vaikkapa limellä tai terrakottalla. Tuollaista harmaa-vaaleansinistä tuski moni viitsii tytölleen pukea. Ja joo, olen turhamainen ehdottomasti eikä lahjuksista saa valittaa ja onhan tuossa siis paljon kivojakin juttuja tuossa pakkauksessa. Ihmetteln vaan, että onko tuo nyt sitten muka neutraali pakkaus, enkä varmasti ole mielipiteeni kanssa yksin, että melko poikavoittoinen pakkaus on.

Oon kyllä samaa mieltä, miksi ne värit ei voi olla jotain pirteää limeä, keltaista, oranssia tms.
Ja mä en tommosia siniharmaita vaatteita pukis pojallenikaan. Jäis multa kyllä koko pakkaus ottamatta.

Löytyy siitä huolimatta mammoja, jotka eivät voi sietää "jotain pirteää limeä" jne. ÄP:n arvostelu on ihan loputon suo...

No niin, se on kyllä ihan totta :laugh:
 
nyt kun katsoin tuon 2010 pakkauksen värejä, niin kyllä ovat minun mielestäni enemmän poikavauvalle! Suurinosa jutuista on sinistä... Makuupussi, tumput, vanuhaalari jne. Ei viimevuodenkaan pakkaus kovinkaan tyttömäinen ollut... HARMAA haalari mikä on mielestäni kauhea väri, mun mielestä lapselle pitäisi olla iloisia ja pirteitä värejä..
 
Oonko sokea, mutta mun mielestä toi toppis näyttää kyllä harmaalta, eikä siniseltä... Kaiken kaikkiaan kiva pakkaus, eikä kyllä ole sen enempää tyttö- kuin poikavärejäkään.

Mutta mua oikeasti kiinnostais tietää, miten nämä valittajat aikovat niitä puvun vaatteita arjessa käyttää. Eihän tossa pakkauksessa nyt ole kuin muutama hassu vaate joka kokoa, eihä niillä nyt saa kun alun vaatekaapin pohjalle. Eikö voi ostaa kaupasta mieleisiään vaatteita ja yhdistää niitä näihin, vai kenen silmään se nyt voi sattua, jos tytöllä on esim. äp-pakkauksen harmaat housut ja itse kaupasta ostettu body?

Esikoistaan odottaville - odottakaahan kun se vaipparalli alkaa ja puklua, pissaa ja kakkaa piisaa, niin teille on ihan sama, jos se äippäpakkauksen vähän väärän värinen vaate sattuu mussukalla hetken olemaan päällä:D
 
Mun mielestä tuo pakkaus ois ihana just tytölle, ja mä oon kyllä siinä käsitykses et tytöllekkin voi pukea vaaleansinistä. vai pitääkö vauvat pukea vieläkin silllä samalla kaavalla tytöt vaaleenpunaseen ja pojat vaaleensiniseen :o voisko sanoa ennemin ettei itse tykkää noista väreistä kun väittää pakkausta poikamaiseks?
 
Minulle tulee mitä luultavammin tyttö,mutta pakkauksen otan.
Meillä on kaksi tyttöä ja heillä olen käyttänyt harmaata,sinistä jne muita "poika värejä".
Eivätpä nuo näytä siitä kärsineen mitenkään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Taevahan Tosi:
Mun mielestä tuo pakkaus ois ihana just tytölle, ja mä oon kyllä siinä käsitykses et tytöllekkin voi pukea vaaleansinistä. vai pitääkö vauvat pukea vieläkin silllä samalla kaavalla tytöt vaaleenpunaseen ja pojat vaaleensiniseen :o voisko sanoa ennemin ettei itse tykkää noista väreistä kun väittää pakkausta poikamaiseks?

Totta kai ja tytöille nukke ja kauha käteen, pojille auto ja miekka. Etteivät vaan hairahda 50-luvun rooleistaan.

Minäkään en ymmärrä mitä jonkun ventovieraan luulemiset haittaavat ketään. Meillä on poikavauvalla pari lilaa paitaa ja joskus joku on tullut ihastelemaan söpöä tyttöä, mutta ei se minua kaiva mitenkään.

Ja ehdottomasti samaa mieltä että kun vauvanhoito alkaa, on se ja sama onko hetken päällä oleva keltainen, sininen vai pinkki. Kätevyys ja helppo puettavuus on tärkeintä.

Mitähän värejä pakkauksessa sitten pitäisi olla että arvon rouvat olisivat tyytyväisiä? En ymmärrä narinaakaan kun vaihtoehtona on raha.
 
meidän tyttö oli puettuna vaaleanpunaiseen ja valkoiseen, kun meillä poikkes vieraita. Olivat sitten todenneet miehelleni ulkona, että suloinen poika teillä =) että ei ne väritkään kaikille näytä kertovan sukupuolta näinkään päin.

ja tosiaan, ei ne äp:n vaatteet ihan riitä ainoiksi vaatteiksi vauvalle, saahan sitä hankkia niin pinkkiä tai limeä lisäksi kun haluaa. Ja yhdistellä äp:n vaatteita esim. tyttövärisiin vaatteisiin niin ei oo poikamaista enää...
 
Alkuperäinen kirjoittaja nöpis:
Meille odotetaan tyttöä, joten poikavoittoisuus väreissä harmitti. Olishan sitä neutraalimpiakin värejä maailmassa! Lisäksi pakkauksessa on aika paljonkin 70 cm vaatteita ja aika harva kai käyttää sitten enää liki vuoden ikäisellä äitiyspakkauksen vaatteita? Viime vuoden pakkauksessa oli vähemmän 70 senttisiä. Hyvää oli ehdottomasti kestovaipat ja kestoliivinsuojat. Pari pirteää, uusretro tyyppistä vaatekappaletta pakkauksessa oli, se valkoruskea sienibody ja oranssi potkupuku. Valkoiset puolipotkarit on kanssa kivat, niin neutraalit kuin voi. Olis järkevää pistää äitiyspakkauksen haalari vaikka valkoisena ja jollain neutraalilla tehostevärillä, kuten vaikkapa limellä tai terrakottalla. Tuollaista harmaa-vaaleansinistä tuski moni viitsii tytölleen pukea. Ja joo, olen turhamainen ehdottomasti eikä lahjuksista saa valittaa ja onhan tuossa siis paljon kivojakin juttuja tuossa pakkauksessa. Ihmetteln vaan, että onko tuo nyt sitten muka neutraali pakkaus, enkä varmasti ole mielipiteeni kanssa yksin, että melko poikavoittoinen pakkaus on.

eka lapsi tulossa?!

- meillä puoli vuotta täynnä ja käytössä koon 70 vaatteet
- asusta tyttösi vaaleanpunaisella tai tyttöväreillä, näin meilläkin tehtiin vuoden 2008 beigen haalarin kanssa
- kestoliivinsuojuksista ei ole mihinkään, ei ainakaan kaupan versioista
 
vielä noista koko-asioista...
en tiedä keiden valmistajien vaatteita pakkauksessa tänä vuonna on, mutta kokemuksesta sanon esikoistaan odottaville, ettei niitä kokomerkintöjä kannata niin tuijotella. Jonkun vaatevalmistajan 70 cm on saman kokoinen kuin toisen 56 cm. Esim -09 pakkauksesta 56 cm body meni paljon pidempään kuin osa 60 cm kokoisista. Osa kutistuu pesussa tosi paljon ja toiset ei juur yhtään, huolimatta siitä että pesee ohjeen mukaan. Eikä se oo katastrofi vaikka vaate on vähän isokin, eihän se pieni vauva edes vielä liiku niin ei kompastu pitkiin puntteihin ;)
 
ja voi, kun ne on menny sen helistimenkin vaihtamaan puruleluun...

pidin helistimestä enemmän, siitä on vauvallekin iloa jo paljon aiemmin kuin purulelusta, eikä kaikki lapset välitä siitä koskaan.
 
EI SIINÄ OLE SINIHARMAITA VAATTEITA! Siinä on kirkkaansininen makuupussi, hyvin vaaleanharmaa ulkohaalari (johon voi yhdistää vaikka pinkin pipon, sillä haalari on neutraali), ja yksi harmaansävyinen vaate. KAIKKI MUU ON VALKOISTA TAI VÄRIKÄSTÄ!

Niin ja se helistin poistui, koska sitä valmisti joku mummo-pappa -pariskunta tyyliin autotallin nurkassa ja enää eivät valmista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
- kestoliivinsuojuksista ei ole mihinkään, ei ainakaan kaupan versioista

Minä sain lapsen marraskuussa ja erehdyin aluksi käyttämään kertakäyttöisiä "paperisuojuksia". Ne liimaantuivat pakkasessa tisseihin kiinni ja tuntuivat kylmiltä ja ulkoilun jälkeen sai aina repiä niitä irti. Sitten tajusin vaihtaa kankaisiin, jotka lämmittivät, eikä pois ottaminen sattunut. Ei kokemuksia kesäkaudesta, mutta voisin olettaa, että kertakäyttöiset toimivat silloin ihan ok.
 

Yhteistyössä