Harmittaa äitiyspakkaus 2010!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nöpis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onpa todellakin hieno tuo uusi pakkaus. Vaatteet on just sellasia, että asustamalla saa puettua oikein söpön poika- tai tyttövauvan. Ei kai nyt kukaan käytä pelkkiä pakkauksen vaatteita.

Minustakin tuo on NEUTRAALEIN pakkaus piitkään aikaan. Jotkut tuijottavat vain sitä vaatepinoa ja ilmeisesti kuvittelevat, että vauvalle puetaan ne kaikki vaatteet yhdellä kertaa päälle. :D Jos vähän tarkemmin katsoo ja miettii, näkee että pakkauksessa on tosi hyvät perusvaatteet, joita voi asusteilla (sukat, pipot jne.) ja lisävaatteilla (vaikka sitä kirkkaanpunaista tai hempeän vaaleanpunaista) muunnella just oman näköisekseen. Ihan oikeasti, ei tuon neutraalimpaa oikein voi saada aikaan.

Kokoasiaan on pakko sanoa, että kela on kuulema vuosien varrella saanut paaaaaljon palautetta siitä, että pakkauksen vaatteet ei saa olle niitä parissa viikossa pieneksi jääviä pienimpiä kokoja. Ihmettelen kyllä itse, miksi. Ekan lapsen kanssa sellainen starttipaketti olis ollut tosi hyvä, jossa olis ollut niitä ekojen viikkojen vaatteita sekä sopiva haalari. Nyt piti asiaan perehtymättömänä etsiä talvivauvalle sopivaa vaatetta, ja koska meillä on vanha talo, jossa vaatehuolto on haastavaa, niin halusin useemman kappaleen kaikkia perusjuttuja. Toiselle lapselle en varmaan ota koko ä-pakkausta, kun ekalle tuli hankittua niin paljon vaatteita.

Värit on mulle ihan se ja sama. Kaupoissakin vaatteissa on liian selkeä poika-tyttöjako mun mielestä!

Se on jo vanhanaikasta ,että pitäs olla tytöille punasta(v. punasta) ja pojille sinistä(v.sinistä.). Pakkauksen tarkotus on auttaa alkuun uudessa elämän vaiheessa eikä miellyttää kaikkia. Pakkausta ei ole pakko ottaa, se on jokasen oma päätös.
Turhaa narinaa.

Jos mä olisin saanut ton pakkauksen olisin varmaan ottanut. Mun mielestä hieno. Mut mulle olis tullu viime vuotinen joten otin rahana, ja onhan se esikoisen 2007 pakkauksen vaatteet edelleen hyväsä kunnossa. Mitä tohon värimaailmaan tulee niin se sopii kyllä tytölle ja pojalle. En ainakaan itse pue tyttöä vain ällöpinkkiin, vaan ihan kaikkiin väreihin. Nytkin sillä on siniset potkarit päällä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
vielä neutraalimman pakkauksesta olisi saanut kun kaikki olisi ollut vain valkoista! Ei värin väriä missään. Se varmaan olis miellyttäny kaikkia! =D

Niin, vitivalkoinen pakkaus sitten ilmeisesti olisi parempi noille valittajaämmille. Toinen vaihtoehto olisi, että joka ikinen pakkauksen vaate olisi eri värinen, jotta joukkoon mahtuisi nuo joillekin niin elintärkeät sukupuolitunnisteväritkin. Tosin sit itkettäisiin siitä, ettei vaatteita voi yhdistää kun ovat niin riemunkirjavia:D. JUmalauta että kyllästyttää valitus, kun kerran rahanakin voi ilmaisen avun ottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Hoplaa:
Kokoasiaan on pakko sanoa, että kela on kuulema vuosien varrella saanut paaaaaljon palautetta siitä, että pakkauksen vaatteet ei saa olle niitä parissa viikossa pieneksi jääviä pienimpiä kokoja. Ihmettelen kyllä itse, miksi. Ekan lapsen kanssa sellainen starttipaketti olis ollut tosi hyvä, jossa olis ollut niitä ekojen viikkojen vaatteita sekä sopiva haalari.

Mikä on kenellekin sopiva haalari on ihan vauvakohtaista. Mun mielestä taas vastasyntynyt ei tarvitse mitään toppahaalaria, koska on kuitenkin vaunuissa kun ulkoillaan. Noita ihan pieniä vaatteita ei mun mielestä kyllä kannata ä-pakkauksessa olla kuin korkeintaan yhdet. Jotain 50-senttistä saa alesta jatkuvasti ja kirppareilta tosi hyväkuntoisena. Sitäpaitsi aika moni vauva on sen verran iso että niitä käytetään ehkä kaksi viikkoa tai ei laisinkaan. Meillä tosin on pikkuiset vauvat, tyttö on nyt 9 vkoa ja vasta nyt jäi ekat 50-senttiset sen verran pieniksi etten laittanut päälle. :D

Niin ja kun nuo vauvojen koot menee niin, että kaikille ei syntyessään koko 56 sovi. Eli olisi se aika tylsää jos pakkauksessa olisi useampi kokoa 56 ja jäisi osalla ihmisistä kokonaan käyttämättä. Potra ja pitkä ei mahdu tohon viiskutoseen edes niitä ekoja viikkoja.

Ja joka tapauksessa vauvalla ei tee mitään toppahaalarilla. Pikkuvauvan on vaan huono nukkua jos se laitetaan haalariin. Ennemmin kapaloon ja makuupussiin, saa olla raajat pakettina niinkuin vauva on tottunut.

Mun mielestä pakkaus ei voisi olla tuon neutraalimpi. Itse en lainkaan käytä valkoista tai ruskeaa lapsilla, joten minun mielen mukaista pakkausta ei ole ollut oikeastaan koskaan. Olkaa te onnellisia jotka noista värittömistä tykkäävät, mua ne lähinnä etoo.

Valkoiset ja vaaleat vaatteet on lapsella kammotus, ja aina pakkaus lähes tulkoon niitä taynnä.
Väreistä vihreä ja ruskeakin sopivat kummallekin, miksei niitä laiteta.

No pakkausraha käytetään meillä muuhun- tälläkin kertaa.

Siis nimenomaan tän vuoden pakkauksesta löytyy väriä! Muistelkaapas edellisiä, esim -09 pakkauksessa KAIKKI bodyt olivat valkoisia, L&B:n valkopohjaista printillistä kuosia lukuunottamatta. Sekin siis vaalea. Nyt löytyy oranssia, vihreää, raitaa... vain yksi valkoinen. Potkuhousuistakin viime vuonna 2 olivat raidalliset, 2 valkoiset. Nyt on ihanan keltaista ja oranssia raitaa jne. Tässä vain muutama esimerkki muistin virkistämiseksi.

Alkuperäinen kirjoittaja nöpis:
Meille odotetaan tyttöä, joten poikavoittoisuus väreissä harmitti. Olishan sitä neutraalimpiakin värejä maailmassa! Lisäksi pakkauksessa on aika paljonkin 70 cm vaatteita ja aika harva kai käyttää sitten enää liki vuoden ikäisellä äitiyspakkauksen vaatteita? Viime vuoden pakkauksessa oli vähemmän 70 senttisiä. Hyvää oli ehdottomasti kestovaipat ja kestoliivinsuojat. Pari pirteää, uusretro tyyppistä vaatekappaletta pakkauksessa oli, se valkoruskea sienibody ja oranssi potkupuku. Valkoiset puolipotkarit on kanssa kivat, niin neutraalit kuin voi. Olis järkevää pistää äitiyspakkauksen haalari vaikka valkoisena ja jollain neutraalilla tehostevärillä, kuten vaikkapa limellä tai terrakottalla. Tuollaista harmaa-vaaleansinistä tuski moni viitsii tytölleen pukea. Ja joo, olen turhamainen ehdottomasti eikä lahjuksista saa valittaa ja onhan tuossa siis paljon kivojakin juttuja tuossa pakkauksessa. Ihmetteln vaan, että onko tuo nyt sitten muka neutraali pakkaus, enkä varmasti ole mielipiteeni kanssa yksin, että melko poikavoittoinen pakkaus on.

meillä on vajaa 4kk tytöllä koko 70 jo käytössä eikä oo ees pullee vaan sopusuhtainen likka et ei koskaan voi tietäää minkä kokoinen on missäkin vaiheessa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sivuhuomautuksena, että yksivuotiaat meillä on käyttäneet 86 cm vaatteita. Synnäriltä 60cm.
älä tyttö hyvä turhaan ostele mitään 50 ja 56 cm juttuja, ellet tiedä, että vauva on kaksikiloinen. Isommat vaatteet on helpompi pukea, eikä kiristä jos vauva kääntyilee.
Tiedän kyllä mistä puhun, mulla on neljä.

No meillä kuopus oli 53 cm ja esikoinen 52 cm ja silti 56 cm vaatteet oli tarpeen.

Alkuperäinen kirjoittaja jep jatkaa vielä:
Kyllä mä käytän edelleen 1-vuotiaallani äp:n toppahaalaria. Muitakin vaatteita käyttäisin, jos vaan vielä mahtuisivat päälle.

Noi kestot on onneksi nyt myös vähän isommalle kuin ihan vastasyntyneelle, itsellä ainakin jäi äp:n kestot käyttämättä siitä syystä, että jaksoin ajatella kestoilua vasta kun lapsi oli 9 kk ja silloinhan nuo äp:n kestot oli jo liian pienet.

Ne vanhan äitiyspakkauksen Imse Vimset käy hyvin myös isommalle taskuvaippojen täytteenä. :)

Alkuperäinen kirjoittaja nöpis:
Meille odotetaan tyttöä, joten poikavoittoisuus väreissä harmitti. Olishan sitä neutraalimpiakin värejä maailmassa! Lisäksi pakkauksessa on aika paljonkin 70 cm vaatteita ja aika harva kai käyttää sitten enää liki vuoden ikäisellä äitiyspakkauksen vaatteita? Viime vuoden pakkauksessa oli vähemmän 70 senttisiä. Hyvää oli ehdottomasti kestovaipat ja kestoliivinsuojat. Pari pirteää, uusretro tyyppistä vaatekappaletta pakkauksessa oli, se valkoruskea sienibody ja oranssi potkupuku. Valkoiset puolipotkarit on kanssa kivat, niin neutraalit kuin voi. Olis järkevää pistää äitiyspakkauksen haalari vaikka valkoisena ja jollain neutraalilla tehostevärillä, kuten vaikkapa limellä tai terrakottalla. Tuollaista harmaa-vaaleansinistä tuski moni viitsii tytölleen pukea. Ja joo, olen turhamainen ehdottomasti eikä lahjuksista saa valittaa ja onhan tuossa siis paljon kivojakin juttuja tuossa pakkauksessa. Ihmetteln vaan, että onko tuo nyt sitten muka neutraali pakkaus, enkä varmasti ole mielipiteeni kanssa yksin, että melko poikavoittoinen pakkaus on.
Höpöhöpö,
meille syntyi tyttö ja olisin mielihyvin ottanut tämän uuden pakkauksen. Harmi kun en saanut! Tuo harmaa on hyvin sopiva väri tytöllekin ja tosi ihana esim. vaaleanpunaisen kanssa.Samoin noi ruskeat, vihreät jne. Oranssit ja keltaiset väripilkut oli mukavia, muuten sopivan neutraalissa pakkauksessa.70 cm vaatteita on käyttänyt esim.meidän pojat alle puolivuotiaina, tytöt ehkä 8 kk iässä, eli hyvin ehtii niitäkin käyttää... 50 cm vaatteet oli kiva lisä, alkuviikkoina olis varmasti ollut käyttöä niille.

Vuoden 2009 pakkauksia vielä jäljellä noin 1800 kpl:tta ja sen jälkeen tulee jakoon nämä uudet eli n. toukokuun puolivälissä. Juuri tänään kysyin asiaa lapsimessuilla kelan pisteessä. Ja siinä ohimennen katsoessani tuo paketti näytti suht neutraalilta.

Yhteistyössä