Hankala tilanne

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietteliäs
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietteliäs

Vieras
Äitini on riitaantunut sisaruksiensa kanssa, mistäpä muusta kuin perintöasioista. Sisarukset ovat syytelleet äitiäni aiheettomasti, ja äiti on ymmärrettävästi loukkaantunut. Ei ole ollut tekemisissä siskojensa kanssa moneen vuoteen.

Minä kävin aikaisemmin useinkin äitini sisarien luona, eikä minun ja heidän väleissä ollut mitään moitittavaa. Nyt en ole kahteen vuoteen ollut minäkään tekemisissä heidän kanssaan, kai osaksi solidaarisuudesta äitiäni kohtaan. Nyt kuitenkin olen sattumalta tavannut tätejäni pari kertaa, ja he ovat kovasti pyydelleet käymään. Menisikö vai eikö? Minua he eivät ole loukanneet, mutta tuntuu äitini puolesta pahalta heidän perättömät puheensa....Miten toimia??

Hankala tilanne. Oletko aivan satavarma ettei puheissa ole perää? Minä nimittäin puolustin erästä sukulaistani muita ihmisiä vastaan monta vuotta ja kiersin heitä kaukaa. Nyt on paljastunut, että kyseinen sukulainen on huijannut, valehdellut ja manipuloinut minua ja muut olivatkin oikeassa. Olen ollut aika lyöty ja hämmentynyt ja nyt sitten pitäisi yrittää selvitellä omat välini ison suvun kanssa.

Kyllä mä ihan satavarmasti tiedän ne puheet perättömiksi. Oikeastaan tähän liittyy vielä yksi muu osapuoli, jonka oikeuksia alunperin poljettiin...ja äitini siis puolusti häntä. Ja tämän kolmannen osapuolen oikeudet on ihan oikeudessa asti todettu hänelle kuuluviksi, joten nämä siskot tässä ovat väärässä....tämä on niin sekava juttu, että taitaa olla parempi vaan pysyä erossa koko hommasta.

Alkuperäinen kirjoittaja mietteliäs:
Kyllä mä ihan satavarmasti tiedän ne puheet perättömiksi. Oikeastaan tähän liittyy vielä yksi muu osapuoli, jonka oikeuksia alunperin poljettiin...ja äitini siis puolusti häntä. Ja tämän kolmannen osapuolen oikeudet on ihan oikeudessa asti todettu hänelle kuuluviksi, joten nämä siskot tässä ovat väärässä....tämä on niin sekava juttu, että taitaa olla parempi vaan pysyä erossa koko hommasta.

Siinä tapauksessa lienee parasta olla vaan kohtelias muuten, mutta jättää menemättä. Saattavat vaan yrittää lyödä kiilaa sinun ja äitisi väliin. Manipulointi on erittäin kekseliäs tapaa sotkea ihmisten välit lopullisesti :|

Yhteistyössä