Hämäisikö teitä tälläinen (naapuriasiaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meillä on naapurissa ihan vastaava perhe kuin itsekin olemme, samanikäiset lapset ja vanhemmatkin samanikäisiä kuin me. Ollaan siis seinänaapureita.

Me olemme asuneet tässä jo pitkään ja aina on ollut mukavat naapurit eikä mitään ongelmia ole ollut. Nyt näiden uusien naapureiden kanssa on koko ajan jotain. Tai siis ei ongelmaa, mutta kauheasti ovat sanomassa ihan kaikesta. Minusta lasten väliseen nahisteluunkaan ei todellakaan tarvitse eikä kuulu puuttua jatkuvasti niin kuin nämä. Lasten pitää oppia sopimaa nahinat ihan keskenäänkin, mistään oikeasta kiusaamisesta kun ei kuitenkaan kerran ole kyse.

Nyt tuntuu, että naapurit aina nähdessä mainitsee, jos ovat kuulleet meiltä jotain meteliä. Esim. nyt on kuopus itkenyt välillä öisin. Imetän edelleen ja kun oli kipeänä niin imetin öisinki ja nyt saattaa yöllä herätä ja ottaisi tissiä ja suuttuu, kun ei saakaan ja voi kiukkuilla jonkun aikaa sitten sitä. Tästä naapuri mainitsi, että on yöllä kuulunut. Ja maiintsi myös, että kuuluu muutenkin meiltä välillä ääntä. :/

Kyllä minäkin kuulen ihan päivittäin heiltä ääntä ja vieläpä myöhempään heiltä kuuluu kuin meiltä, koska meillä lapset tuntuu menevän jopa pari tuntia aiemmin yöunille kuin heillä. Minusta olisi silti hassua aina maiita, että kuului taas eilen ääntä teiltä jne jne. Miksi semmoista pitää mainita? Minua jotenkin vaivaannuttaa tuo. Ihan normaaleita perheitä tässä kuitenkin ollaan ja ne äänet on ihan normaaleita. Minäkin kyllä joskus korotan ääntäni, mutta se on tässä sakissa pakko kun hulina yltyy liikaa, mutta ei äänen korottaminen ole rikos. En minä kuitekaan karjumalla normaalisti puhu täällä aamusta iltaan. Ja kyllä heiltäkin kuuluu myös vanhempien kovemmat äänet.

Ja siis ei näitä ääniä tosiaan kuulu yhtenään ja vain tietyistä parista huoneesta on mahdollista kuulla edes, ei koko asunnosta.

Mutta mainitsisitteko te asiasta "aina"?

No ei mainita, mutta huonoista naapureista on kyllä kokemusta :( Ja meillä se vaan paheni ja paheni, kunnes muutettiin lopuksi pois. Joitain vaan jaksaa kiinnostaa naapureiden jokikinen rapsaus :/

noh, tyhmää.
kyllä meillä jopa riidellään kova äänisesti ja silti naapureille hymyillään.

myös naapureissa mekkaloidaan, niin riidellään kun biletetään välillä.
se kuuluu elämään...

ei ole normaalia, kannattaisi nätisti mainita naapurille että "selvä homma, äänet kuuluu, mut olisko parempi ettei joka asiasta sanota ku tulee vaivaantunut olo"
jos naapuri ei vaan tajua että kaikista asioista ei tarvi sanoo ääneen.

No en tiedä kehtaanko sanoa. :/ Pitäis ehkä.

Äsken naapuri vain mainitsi yrittäneensä nukuttaa kuopusta päikkäreille ja minä totesin, että meillä tytöt sanoikin kuulleensa itkua niin tämä vain sanoi että "joo kuulin kyllä että teidän tytöt leikki siellä". :O Tuli jotenkin sellanen olo, että heti piti kuitata toiseen suuntaan, että kyllä se kuului teiltäkin. Ei kyllä kauheesti voinut kuulua, kun tytöt leikki nuken nukutusleikkiä ja luki niille hiljaa iltasatuja. :)

Tuntuu kyllä siltä että naapurinne eivät ota muita huomioon, kuin itsensä.
Kyllä normaali elämä kuuluu ja saa kuuluakkin kun on pieniä lapsia ja vaikkei oiskaan lapsia.
Teinä en välittäisi naapurin huomautuksista. Te elätte omaa elämäänne lasten kanssa ja he elävät omaansa. Kyllä ihmisiä on monenlaisia ja jos vaikka naapurin "akka" on kyllästynyt omaan elmäänsä, niin se ei ole teidän vika.
Nauttikaa lapsistanne ja eläkää toisillenne, kyllähän tähän maailmaan ääntä mahtuu, sanoo Lenitakin.

kyllä sitä varmaan kannattaa mainita, vaikka vaikeaa olisikin. vaikeampaa on varmaan kestää jatkossakin tuota kuittailua. jos se sillä sanomisella loppuisi niin on aika pieni hinta...

On vaan niin hassua, kun ollaan asuttu tässä vuosikausia ja aina on naapurit kehuneet lapsia jne ja tullut hyvää palautetta eikä ole ollut tälläistä jatkuvaa napinaa ja sitten kuitenkin hymyillään kovasti. :/ Tiedä oikein mitä pitäisi ajatella. Muistan kun meidän keskimmäinen oli vauva niin silloinen naapuri sanoi miehelleni, että ei ikinä uskoisi että meillä on pieni vauva kun ei ikinä kuulu meiltä mitään ääntä. :)

Eilen tuon naapurin lapset ja heillä kylässä ollut lapsi kävi paukuttamassa meidän ulko-ovea monen monta kertaa, vaikka minä sanoin että me leivomme eikä lapset tule heti ulos. Kävivät sitte apukuttamassa ovea ja juoksivat nurkan taa piiloon ja lopulta sanoin oikein tiukasti, että meidän nuorin nukkuu siinä ulko-oven vieressä rattaissa joten se metelöinti pitää lopettaa. Sitten meni perille, mutta harmitti kyllä. Mitenköhän menisi, jos meidän lapset alkaisi tehdä tuollaista. :(

Alkuperäinen kirjoittaja anu:
kyllä sitä varmaan kannattaa mainita, vaikka vaikeaa olisikin. vaikeampaa on varmaan kestää jatkossakin tuota kuittailua. jos se sillä sanomisella loppuisi niin on aika pieni hinta...

Tiedän, että pitäisi mutta.... :/ Huokaus.

Palaan vielä asiaan, kun tosiaan tuo kuopus o nyt 1v11kk ja on itkenyt tissin perään öisin, kun kipeänä ollessa imetin mihin aikaan vuorokaudesta tahansa jotta sai nesteitä. Parina yönä olen jo luovuttanut ja imettänyt sittenkin, kun en ole kehdannut tytön antaa huutaa enää. Olen vain miettinyt sitä, että kuuleeko naapurit jne. Ja nyt kun tämä naapuri mainitsi asiasta niin nyt varmaan löydän itseni imettämästä joka yö, koska en kehtaa enää antaa tytön huutaa yöllä ettei häiritse naapureita. :/

minä kyllä sanoisin naapureille, että heiltäkin kuuluu ääniä yhtä lailla. kummalista porukkaa kyllä osa. tai sit osta niille korvatulpat ja sano, että käyttökööt niitä. kyllä siellä normaalit elämisen äänet saa kuulua eikä missään pumpulissa tartte asua. ja kyllä ne lapset voi ihan oikeesti itkeä yölläkin...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Äsken naapuri vain mainitsi yrittäneensä nukuttaa kuopusta päikkäreille ja minä totesin, että meillä tytöt sanoikin kuulleensa itkua niin tämä vain sanoi että "joo kuulin kyllä että teidän tytöt leikki siellä". :O Tuli jotenkin sellanen olo, että heti piti kuitata toiseen suuntaan, että kyllä se kuului teiltäkin. Ei kyllä kauheesti voinut kuulua, kun tytöt leikki nuken nukutusleikkiä ja luki niille hiljaa iltasatuja. :)

Sinähän tässä menit ekana napisemaan naapurin äänistä ja hän siihen sitten vain kommentoi. Vai?

Parempi kun suoraan sanot. Tulee mieleen, että niillä naapureilla taitaa itsellä olla jotain luurankoja kaapeissa, tai huonoa omaatuntoa jostain....
Ikävää kuitenkin jokatapauksessa, että joutuu naapureita ajattelemaan ja varomaan koko ajan, siinäkin mielessä on parempi, että asioista puhutaan suoraan

Alkuperäinen kirjoittaja Täh:

Sinähän tässä menit ekana napisemaan naapurin äänistä ja hän siihen sitten vain kommentoi. Vai?

Sitä ennen oli jo ehtinyt päivitellä sitä itkua mikä meiltä on kuulunut öisin. Ja siis monet monet kerrat maininnut enkä minä ole sanonut mitään. Ihan sillä sanoinkin nyt, että tytöt mainitsi kuulleensa itkua kun tämä sanoi koittaneesa nukuttaa tuloksetta pienintä.

Alkuperäinen kirjoittaja Täh:

Sitä ennen oli jo ehtinyt päivitellä sitä itkua mikä meiltä on kuulunut öisin. Ja siis monet monet kerrat maininnut enkä minä ole sanonut mitään. Ihan sillä sanoinkin nyt, että tytöt mainitsi kuulleensa itkua kun tämä sanoi koittaneesa nukuttaa tuloksetta pienintä.

Enkä siis napissut todellakaan edes. Se vain tuntui hullulta, että hänen piti heti heittää takaisin että meiltäkin kuului samaan aikaan ääntä, vaikka tosiaan ihmettelen jos vaivoin on jotain kuullut, kun oma lapsensa itki siellä ja meidän lapset hiljaa leikki nuken nukutusleikkiä.

Ja siis lähinnä tässä on pointti se, että he ovat ihan koko ajan sanomassa jostain jotain. Tuntuu, että ihan sama miten tai mitä teet niin kaikessa on jotain huomauttamista. Alkuun ajattelin, että on kiva saada naapuriin samanikäistä väkeä ja että voidaan kahvitellakin päivällä, mutta voitte arvata ettei nappaa. :/

Tuon takia minä haaveilen jatkuvasti että joskus asutaan omakotitalossa. Ei se mahdoton haave ole. Riidellään meilläkin, riidat aina sovitaan kuitenkin ja öisin ollaan hiljaa.

Alkuperäinen kirjoittaja punkmamma:
Tuon takia minä haaveilen jatkuvasti että joskus asutaan omakotitalossa. Ei se mahdoton haave ole. Riidellään meilläkin, riidat aina sovitaan kuitenkin ja öisin ollaan hiljaa.

Joo omakotitaloon mekin tästä mennään ihan lähivuosina. :)

Meillä ei kyllä aikuisten riitely kuulu, puhumme normaalilla äänellä. Mutta lapsille joskus joudun siis korottamaan ääntäni.

Yhteistyössä