Haluatteko että kaupan kassa pussittaa pakasteet? Miksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Gemma"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";22959648]No ollaanpä täällä niin luontoystävällisiä ja säästeliäitä :D
Ette taida sitten ostaa muovikasseja ostoksillenne??? Nekin on ihan ylimääräistä muovia. Itse pakkaan ostokset aina kangaskasseihin.[/QUOTE]

Ei taideta:) En myöskään ikinä esim. apteekissa, tiimarissa tms. ota kassia, kun kassa sitä tarjoaa, koska sellaiset pienet ostokset voi kätevästi laittaa suoraan laukkuun tai vaikka kantaa kädessä ilman turhaa muovia:)

En halua pusseja.
HeVi osastolla pyrin pakkaamaan paperipusseihin tai en pussita ollenkaan.
En osta muovipusseja vaan käytetään kangaskasseja ja koreja kauppareissulla.

Joskus kesällä otan pikkupussin jos oon yllättäen ostanut monta tuuttia tms. jädeä eikä oo mitään pussia mukana.
Niille vähille pikkupusseille löytyy kyllä jatkokäyttöä.

[QUOTE="an-nikki";22958432]Mä joskus pyydän kassaa laittamaan pakasteet erillisen pussiin, erityisesti jos samassa kauppakassissa on esim. jauhoja tai muuta kosteudesta kärsiviä tuotteita. Olen pari kertaa kotona joutunut kaapimaan jauhot kauppakassin pohjalta kun pakasteiden kosteus on pehmentänyt jauhopussin pohjan rikki.

Ja kotimatkakin vaikuttaa siinä mielessä, että kuinka kauan ne pakasteet joutuu siellä kauppakassissa lämmetä.

Usein mulla on tosin termoskassi mukana jos tiedän ostavani pakasteita ja kotimatkassa kestää kauemmin. :)[/QUOTE]

Totaali peesi tälle! Ne pakasteet todellakin kastelee muut ostokset aivan tarpeeksi.

[QUOTE="höh";22958376]no ei toki ne sula eikä lämpene vähemmän pussissa, mutta monista ruoista, esim. laatikot alumiinirasiassa, matkalla sulava jäätelö, kelmupaketissa oleva liha voivat valuttaa nesteitään. ikävä on kun kaikki ruoat on niissä neisteissä. siinä on leivät ja salaatiti käyttökelvottomia.[/QUOTE]

Voi..sanonko mikä.Mä en niitä pusseja ikinä oo ottanut,eikä mulla silti koskaan muut ruoat oo ollu minkäänlaisissa nesteissä.

Multa ei ole koskaan kysytty pakasteista että laitetaanko pussiin, enkä ole kyllä koskaan kuullutkaan.. Pienistä jogurttipurkeista kysyvät, ja ne annan yleensä laittaa pikkupussiin jos en ole itse jo aiemmin laittanut. Ja ihan sen vuoksi että jos rikkoontuvat ostoskassissa niin eivät sitten sotki joka paikkaa.

Mä taas aina nimenomaan haluan sen pussin (useimmiten otan sen jo sieltä pakastealtaalta), kyllä ne hernemaissipaprikat vaan kylmempinä yhdessä (suljetussa!) pussissa pysyy kuin irrallaan. Usein jos ovat ilman pussia, ovat kotiin päästessä jo ihan märkiä, eikä edes osittain sulanutta tuotetta saisi pakastaa uudelleen, joten...? Miksi ihmeessä en ottaisi pussia niille kun näin saan ne jäätyneinä kotiin asti?!? Mutta ikinä en muovipussia osta, vaan ostokset pakkaan sellaisiin kangaskasseihin.

[QUOTE="vieras";22959648]No ollaanpä täällä niin luontoystävällisiä ja säästeliäitä :D
Ette taida sitten ostaa muovikasseja ostoksillenne??? Nekin on ihan ylimääräistä muovia. Itse pakkaan ostokset aina kangaskasseihin.[/QUOTE]

Mulla on aina kangaskasseja laukussa mukana.Ostan aina vaan sillon kun tarvii roskapusseja mutta aika harvoin siis.Enkä mä myöskään ota muistakaan kaupoista (apteekit,vaatekaupat..) muovipusseja,paitsi jos on joku tosi iso ostos.
Ei nyt oo tarkoitus mitään prassailla mutta näin pitäs muittenkin tehdä koska ne kaiken maailman pussit on OIKEESTI turhia.Ja joku fiksu tuolla taas sano sen perinteisen "tuskin me nyt tätä maapalloa voidaan pelastaa"..No ei varmasti kun kaikki aattelee tolleen ja siirtää ton ajatuksen myös lapsiinsa.Mun mielestä nykypäivänä pitäs olla jo ihan perusjuttu opettaa lapsille kierrätystä.Mulle itelleni se on jo pienestä saakka opetettu ja tulee multa ihan "luonnostaan" eli en koe sitä mitenkään hankalaks.Lähinnä toisinpäin.

Mä pyydän pussittamaan. Ostan pakasteita yleensä paljon kerralla ja jos laittaa hedelmäpussiin vaikka 10 MHP:tä, ja pussin kiinni, niin pystyvät kotimatkan (45min) taatusti paremmin jäässä kuin erikseen muovikassiin pakattuna. Hedelmäpussit uusiokäytän leipäpusseina sekä kakkavaippapusseina

Mulle tulee välillä mieleen että se pakasteiden pussitus kaupan kassalla on ainoo palvelu, johon sitä haluavilla varaa, joten siks sitä on pakko niin hanakasti käyttää...

[QUOTE="www";22960536]Mä pyydän pussittamaan. Ostan pakasteita yleensä paljon kerralla ja jos laittaa hedelmäpussiin vaikka 10 MHP:tä, ja pussin kiinni, niin pystyvät kotimatkan (45min) taatusti paremmin jäässä kuin erikseen muovikassiin pakattuna. Hedelmäpussit uusiokäytän leipäpusseina sekä kakkavaippapusseina[/QUOTE]

Jos tiedät meneväsi isoille pakasteostoksille niin mikset voi ottaa termokassia mukaan?

Ei tartte mun ostoksia pussittaa, en minäkään ymmärrä mitä se pussi siinä pakasteiden ympärillä auttaa ja jos on kyse jäätelönostosta kesäkuumalla, niin sitäkään en ymmärrä - jos jäätelö ehtii niin pahasti sulaa matkalla, että se alkaa valumaan pakkauksesta, niin eihän sitä enää saisi sen jälkeen pakastaa! Poikkeuksena pussituksen ymmärrän lihatiskin lihoille, koska se elmukelmu on niin ohutta, että se menee todella helposti puhki kauppakassissa.

jos ostan isomman määrän irtojäätelöitä, otan ne pussit käyttöön jo pakastealtaalla.

Jaa miksikö? No ettei mun tartte sormillani lämmittää joka ikistä puikkoa erikseen ja saan ne näppärästi kuljetettua kärrystä hihnalle, hihnalta kassiin ja kassista pakastimeen.

ihan samalla tavalla kuin omenatkin pistän pussiin. Mutta nyt hokasin, että voisin ensi kerralla käyttää kestohedelmäkasseja tähän tarkoitukseen.

Ja hihnalla se kassatäti sitten aikansa kuluksi lämmittää joka ikisen puikon erikseen ottamalla ne pussista pois ja laittamalla takaisin?

Öö, luuletko olevasi ainoa, joka on keksinyt käyttää kangaskasseja, vai miksi moinen viesti? Ja vaikka ostaisikin ostoksille muovikassin, on sekin vaihtoehto, kuin että ostaa ensin ostoksille muovikassin ja pyytää sen jälkeen myyjää pakkaamaan erikseen vielä jätskit, seitit ja hernemaissipaprikat...

ei yhden pussin ottaminen tai jättäminen pelasta maailmaa millään tavalla. Turhaa vouhotusta. keskittäkää energianne hyödyllisempään jolla ihan oikeesti on merkitystä.

[QUOTE="vieras";22963996]ei yhden pussin ottaminen tai jättäminen pelasta maailmaa millään tavalla. Turhaa vouhotusta. keskittäkää energianne hyödyllisempään jolla ihan oikeesti on merkitystä.[/QUOTE]

Ai sillä ei ole merkitystä, että jättää ostamatta kaikki muovipussit ruokakaupoista koko elämän ajan? :O

Laskepa huviksesi, paljonko tulet itse ostaneeksi vuosien mittaan niitä muovikasseja, ja tule sitten uudestaan sanomaan, ettei sillä ole mitään merkitystä. :D

vaan pienestä arjen teosta, jolla voi helposti vaikuttaa siihen, kuinka paljon turhaa jätettä itse tuottaa tai ei tuota. Kuten tuossa jo mainittiin, niin laskepa tosiaan paljonko sinäkin yksin niitä muovikasseja vuosien varrella käytät...

Kullä saa pakasteet pussittaa.
Ja kyllä, pakkaan myös kaikki ostokset muovipusseihin.
Ei, en ota muita pikkupusseja, esim apteekki.

Pikkuiset pakastepussit menevät käyttöön. Eväsleivät/rasiat, kakkavaipat kylässä, leivän pakastaminen(puolet paketista), biojäteastian suojaus(pussi menee aika kauan), käytetyt patterit, lastenvaatteiden vienti kaverille tms.

Kaupan ostospussit menee roskiksiksi. Olen joskus kokeillut rullassa olevia jätepusseja enkä ollut tyytyväinen.

Pikkuostokset, esim. apteekki, menevät hyvin käsilaukussakin eikä niille pusseille ole järkevää jatkokäyttöä.

En halua että kassa pakkaa mitään ostoksiani (siis ei pakasteita, jogurtteja, vaatteita tai mitään muutakaan). Minusta marketin kassan on tarkoitus ainoastaan rahastaa, jotta jono liikkuisi mahdollisimman nopeasti. En odota Citymarketista saavani samanlaista palvelua kuin Stockmannilta. Yleensä kassalla on kyllä saatavilla se hedelmäpussirulla jos joku itse haluaa pakata jogurttinsa pikkupussiin.

Voi älynväläys.. Sanoinko niin? Jos mä ostan 5 pussia keittojuureksia niin annan pakata ne pikkupussiin ja laitan ne maitojen kanssa samaan pussiin, pysyvät siten paremmin jäässä. Jos taas ostan enemmän pakasteita niin tottakai pakkaan ne kaikki samaan isoon pussiin jotta siten pysyvät vielä paremmin jäässä. Ei kaikki asiakkaat ole yksinkertaisia.

Siis miksi tuollaiset kuin keittojuurespussit ym. vaatisivat sen muovipussin? Jos sattuis että ne alkais sulamaan, se sulamisvesi kun ei tule läpi siitä muovista!!
Olen nähnyt että ranskalaiset laitetaan erikseen vielä pussiin; miksi??

Olen meinannut ottaa pussin joskus pois, jos kassa on mennyt suotta pussittamaan.

Pakasteita en halua pussiin, mutta jugurtit laitan pikkupussiin..ne kun hajoaa kassiin niin ei harmita yhtä paljon,kun ne on pienessä pussissa.

Tätä ihmettelen: miks niitä pikkujogurtteja pitää ostaa kasapäin kun tarjolla on litran
jogurttejakin? Luontoystävällinen pakkaus olis tarjolla.
Ja vastaukseksi ei riitä että jokaiselle tulee oma purkki, koska jogurttia voi oikeasti kaataa
pikku kuppiin.

Tätä ihmettelen: miks niitä pikkujogurtteja pitää ostaa kasapäin kun tarjolla on litran
Ja vastaukseksi ei riitä että jokaiselle tulee oma purkki, koska jogurttia voi oikeasti kaataa
pikku kuppiin.

Tästä voisin muuten olla samaa mieltä, mutta valitettavasti läheskään kaikkia jugumakuja ei ole saatavilla isoissa pakkauksissa, joten välillä on siksi pakko ostaa turhia pikkupurkkeja:/

pikku kuppiin.

Minä ostan pikkujugurtteja siksi, että
- litran purkkiin jää aina jogurttia vaikka kuinka puristaa tyhjäksi, ja purkinloppu jää meillä muutenkin usein jääkaappiin kuivahtamaan
- ylimääräisellä tiskilläkin on ympäristövaikutuksia
- pikkupurkit ovat kätevämpiä

Yhteistyössä