Haluatteko että kaupan kassa pussittaa pakasteet? Miksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Gemma"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
niin ja se jäi vielä sitten sanomatta, että yleensä me ei osteta niitä varsinaisia muovikasseja, vaan muut ostokset pakataan joko vaunuihin paljaaltaan tai sitten meillä on kestokassi mukana.

En mäkäään niitä pussiin halua.

Mutta kyllähän ne pakastevihannespussit paremmin pysyy kylmänä, jos ne pakataan yhtenä myttynä pieneen pussiin. Kuin että ovat hajallaan isossa kassissa. Kun ovat kiinni toisissaan, sulavat hitaammin.

ei niitä tarvitteis pakata, mutta muutama kassa pakkaa aina kysymättä, Yksikin :jugut omaan, viilit omaan, jädet omaan, pakastevihannekset omaan.. sit se solmuttaa ne pussit jne.
Ei tartteis, mut ei se edes kysele...

Ikinä en ole vastannut myöntävästi myyjän kysymykseen. Järkyttävää muovisaastetta tuollaisesta tulee. Ja ikinä ei ole minkään pakasteen kosteus pilannut muita tuotteita. Joten TURHAA on tuollainen pussittaminen, piste.

Valitettavasti meidän kassojen vaan pitää tarjoutua pakkaamaan ne jugurtit niille mammoille :) Se on sitä hyvää asiakaspalvelua ja itse olen kuullut useasti kiitosta siitä. Senkin asian kun voi tehdä nopeasti niin, että jätän sen pakkaamisen ihan viimeiseksi ja pakkaan ne sillä välin sinne pussiin kun mamma kaivelee rahojaan tai käyttää korttiaan siruautomaatissa. Tällöin siinä ei mene juurikaan enempää aikaa kuin siinä, että se asiakas pakkaa ne itse jälkikäteen jolloin on useimmiten vaan tukkeena siinä kassalla.

Kesällä ymmärrän esimerkiksi useiden irtojäätelöiden pakkaamisen pieneen pussiin ja jugurtit pakataan usein sen vuoksi, että jos ne hajoavat niin sitä sotkua on kaikki ostokset täynnä.

Viimeksi muokattu:
Jos on paljon pientä sälää, niin haluan. Ne pysyy paremmin kylmänä ja on helpompi nakata kotona suoraan pakkaseen yhdestä pussista. Ja meillä uusiokäytetään noita pusseja, esim. just vaipparoskiksessa, johon muut mammat vissiin laittaa "oikean" muovipussin, eli itse asiassa ekologisempaa varmaan näin ;)

Ymmärrän vielä pakasteiden pussittamisen, mutta mikä funktio niiden jogurttien pussittamisessa on? Samoin lihapaketille ja juustolle ehdotettiin oma pikkupussia kassalla.

En minäkään ole tuota koskaan tajunnut.
Ja onko ne pakasteet pakko pakata sinne kauppakassiin niin että sulavat sitten just jauhopussiin?
Me kyllä käytetään kangaskasseja ja koria tavaroiden pakkaamiseen niin yhteen kangaskassiin menee sitten pakasteet keskenään.

[QUOTE="Jenis";22958810]Jos on paljon pientä sälää, niin haluan. Ne pysyy paremmin kylmänä ja on helpompi nakata kotona suoraan pakkaseen yhdestä pussista. Ja meillä uusiokäytetään noita pusseja, esim. just vaipparoskiksessa, johon muut mammat vissiin laittaa "oikean" muovipussin, eli itse asiassa ekologisempaa varmaan näin ;)[/QUOTE]

Eikö teille tule hedelmien ja vihannesten ostamisesta jo riittävästi niitä pikkupusseja?

Minulla on melkein aina kauppareissulla kylmäkassi mukana, kerään pakasteet sinne ja kassalla pakkaan heti takaisin. Ei tarvitse kotona nostella laukusta sulaneita ostoksia varsinkaan kesällä.

Mä oon kanssa ihmetellyt että miksi tämmönen juttu on tullut kauppoihin.. Yleensä kieltäydyn siitä pussituksesta, mutta esim. pikkujogurttien tms. kohdalla laitan sitten itse ne pieneen pussiin (ehkä pari kertaa vuodessa). Meillä menevät kyllä käyttöönkin (vaipoille) sitten.

Pakasteita en ole koskaan saanut sulatettua epämiellyttävästi sinne kassiin, joten mun mielestä ihan turhaa noin ninku pakasteiden osalta..

Mä pyydän laittamaan pakasteet pussiin jos joku kysyy. Miksi sit kysyy jos ei halua laittaa?

Kotona löydän heti kerralla kaikki pakasteet ostoskasseista ja saan ne ekana pakastimeen. Muuten niitä pakastepusseja vois olla vaikka monessa kassissa ja vaikka olisikin vain yhdessä, on ne kuitenkin siinä yhdessä kasassa ja pysyneet kylmempinäkin kun ovat kaikki yhdessä koossa.

Ei ole tullut mieleenkään että pakkaisin ne jo itse kaupan puolellla, miten kassa sit saisi niistä hinnat, repimällä sen pussin taas auki?? Halooooooooooooooooooooo

[QUOTE="vieras";22958870]Eikö teille tule hedelmien ja vihannesten ostamisesta jo riittävästi niitä pikkupusseja?[/QUOTE]

Ei oikeastaan... sitrukset on yleensä niissä verkkokasseissa, ja esim. paprikoihin ja kesäkurpitsoihin mä lyön sen hintatarran suoraan, kun ne kuitenkin pestään ennen syömistä. Porkkanat on valmiiksi pussissa, kurkkua en pussita...

Mun mielestä siinä kassan toiminnassa pussituksen suhteen on just typerää se, että niitä pusseja pitää oikeen TYRKYTTÄÄ. Kun meidän kaupassa ne pussit on ainakin siinä kassalla niin esillä, että jokainen saa niitä siitä varmasti ihan itse otettua, jos haluaa/tarvitsee.

Koska silloinhan jos se pussi pitää itse ottaa, niin niin moni ei tule ottaneeksi, kun taas silloin, jos kassa sitä tarjoaa, niin moni vain vastaa automaattisesti myöntävästi (tyyliin, saahan ne laittaa, voi laittaa), vaikkei oikeasti edes tarvitsisi.

Alkuperäinen kirjoittaja mikä aihe!;22959152:
Mä pyydän laittamaan pakasteet pussiin jos joku kysyy. Miksi sit kysyy jos ei halua laittaa?

Kotona löydän heti kerralla kaikki pakasteet ostoskasseista ja saan ne ekana pakastimeen. Muuten niitä pakastepusseja vois olla vaikka monessa kassissa ja vaikka olisikin vain yhdessä, on ne kuitenkin siinä yhdessä kasassa ja pysyneet kylmempinäkin kun ovat kaikki yhdessä koossa.

Ei ole tullut mieleenkään että pakkaisin ne jo itse kaupan puolellla, miten kassa sit saisi niistä hinnat, repimällä sen pussin taas auki?? Halooooooooooooooooooooo

Joo kuule, pakasteiden pussittaminen on suurin intohimoni, ja siksi sitä aina kysyn, koska niin kovasti HALUAN sitä tehdä! Joka kerta kun asiakas vastaa "saa laittaa", hypin riemusta: "jee, sain luvan pussittaa pakasteita!"

Ja mä ainakin olen niin näpsäkkä kassatäti et voin vaan avata sen pussin (onko sun pakko edes sulkea se?!) ja ampuu mun pyssyllä ne hinnat:D ilman että täytyy niitä tavaroita sieltä pussista pois ottaa.

[QUOTE="Jenis";22959226]Ei oikeastaan... sitrukset on yleensä niissä verkkokasseissa, ja esim. paprikoihin ja kesäkurpitsoihin mä lyön sen hintatarran suoraan, kun ne kuitenkin pestään ennen syömistä. Porkkanat on valmiiksi pussissa, kurkkua en pussita...[/QUOTE]

Ok, meillä taas esim. appelsiineista, omenoista, tomaateista, kaaleista, herkkusienistä, sipuleista, perunoista jne. tulee pusseja jo yli tarpeen... Ei tulisi mieleenkään suostua kassan kysymykseen pakasteiden pussittamisesta.

[QUOTE="Gemma";22959248]Mun mielestä siinä kassan toiminnassa pussituksen suhteen on just typerää se, että niitä pusseja pitää oikeen TYRKYTTÄÄ. Kun meidän kaupassa ne pussit on ainakin siinä kassalla niin esillä, että jokainen saa niitä siitä varmasti ihan itse otettua, jos haluaa/tarvitsee.

Koska silloinhan jos se pussi pitää itse ottaa, niin niin moni ei tule ottaneeksi, kun taas silloin, jos kassa sitä tarjoaa, niin moni vain vastaa automaattisesti myöntävästi (tyyliin, saahan ne laittaa, voi laittaa), vaikkei oikeasti edes tarvitsisi.[/QUOTE]

Näin juuri. Typerä tämä uusi käytäntö, että aina kysytään. Jokainen voi itse hamstrata niitä muovipusseja, jos ne niin tarpeen ovat, siinähän ne ovat käden ulottuvilla. Kassalta vie vain turhaa aikaa, ja luonnolle tuottaa vain turhaa kuormitusta tuollainen.

No ollaanpä täällä niin luontoystävällisiä ja säästeliäitä :D
Ette taida sitten ostaa muovikasseja ostoksillenne??? Nekin on ihan ylimääräistä muovia. Itse pakkaan ostokset aina kangaskasseihin.

Täällä nyt on moni valitellut kuinka ikävästi jugurtit voi puhjeta ja lihat vuotaa ja mitä lie että niille tarvii pussit, niin okei, haluutte et ne pussitetaan, mut entäs muut? Jäätelötuuttipakkaukset, pizza(pohja)laatikot tms moneen kertaan paketoidut tuotteet tuskin kovin helposti vuotaa tms., niin jätättekö ne sitten pussittamatta?

Vai vastaatteko vaan automaattisesti "joo" riippumatta siitä, mitä tuotteita sillä kertaa ostoksissa on?

Yhteistyössä