Haluatteko että kaupan kassa pussittaa pakasteet? Miksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Gemma"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä laitetaan välillä ihan kysymättäkin.
Mutta kun on kysytty, olen vastannut että "juu laita vaan, sehän onkin kiva. Kiitos".
Täytyy myöntää etten tiedä miksi se on musta niin kiva juttu.. ja en ole koko asiaa luonnon kannalta vielä edes miettinyt.
Pikkupusseille on kumminkin käyttöä aina kotonakin jonkun verran, kun laittaa vaikka aukastun tonnikalapurkin jääkaappiin tms jne..

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
En halua että kassa pakkaa mitään ostoksiani (siis ei pakasteita, jogurtteja, vaatteita tai mitään muutakaan). Minusta marketin kassan on tarkoitus ainoastaan rahastaa, jotta jono liikkuisi mahdollisimman nopeasti. En odota Citymarketista saavani samanlaista palvelua kuin Stockmannilta. Yleensä kassalla on kyllä saatavilla se hedelmäpussirulla jos joku itse haluaa pakata jogurttinsa pikkupussiin.

niin siks niitten on pakko käyttää hyödyks se ainoo palvelu mihin niillä on varaa...

[QUOTE="Juu";23027372]Pistetään kakkavaipat aina niihin pusseihin. Samalla tavalla uudelleenkäytetään pussit, joihin on kaupassa pakattu hedelmät.[/QUOTE]

Siis pitääkö joka vaippa erikseen pussiin pistää vai mitä häh?!?!

Alkuperäinen kirjoittaja demi-tyttö;22963888:
Ja hihnalla se kassatäti sitten aikansa kuluksi lämmittää joka ikisen puikon erikseen ottamalla ne pussista pois ja laittamalla takaisin?

Useimmiten asiakkaat ostaa vaikka 10 yhdenlaista irtojäätelöpuikkoo ja 10 toisenlaista, joten ne voi ihan hyvin asiakas laittaa itse sinne pussiin ja kassalla sanoa montako kutakin on. Kassaneiti tarkistaa että näin on ja siinä ei suinkaan jokaiseen puikkoon ei tarvitse koskea, kun hinnan voi ottaa siitä yhdestä.

Itsellä ei ole mitään sitä vastaan että asiakkaat pakkaa pakasteitaan itse pikkupusseihin, kunhan eivät hirtä niitä kiinni niin että ne joutuu sitten repimään. Sitä on muuten valitettavasti sellaisiakin tapauksia joilla on jokainen tavara erikseen pikkupussissa kun tulevat kassalle, tyyliin keksipaketteja, leipäpusseja ym yksittäispakattuina :D äärettömän rasittavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja demi-tyttö;22963888:
Ja hihnalla se kassatäti sitten aikansa kuluksi lämmittää joka ikisen puikon erikseen ottamalla ne pussista pois ja laittamalla takaisin?

Kyl mulla on käyni niinki, et jos oon sanonu, et siellä on 8 samanlaista tuuttia ni ei ne aina niitä laske tai vilkasee vaan. Ostan usein lapsille tuutteja tai muita isomman satsin pakkaseen niin otan termokassin ja vaikka ei siitä läpi nää ni ainakin prisman tytöt luottaa kun kertoo mitä siellä on. yksi on lappanu ne kerran hihnalle mut ku seuraavan kerran sattu sama kassa niin ei se enää niitä siihen kipannu.

Minäpäs ooonkin niin ekoliginen, että syön jo kaupassa ne kaikki pakasteet, ettei tartte pakata mihinkän kasssehihin tai pusseiihin. Syön samantien kaupassa kaikki muutkin,e i tarvitse pakata, eikä roudata kotiin polttoainetta kuluttaen.
Liimaan itteeni ne enarilaput vaan, ja ei kun kanssan kautta suupielet pursuten.
Ja sama sitten juomkauppaan, eikun viinihanasta suoraan vaan suuhun, sitten kassan kautta puistonpenkille nukkumaan.
Ekologista, ei tarvitse maksaa asunnosta ja kuluttaa kalliita luonnovaroja lämmittämiseen.

Yhteistyössä