[QUOTE="Minna";26670076]Mielenkiintoinen ketju! Kysymyksiä:
1. Olen pariin otteeseen kuullut, kun mustalaisnainen puhuu kaupassa, että ollaan menossa mökille. Käytetäänkö teillä kodista sanaa mökki vai onko teillä tosiaan ihan kesämökkejäkin?
2. Miten teidän kulttuurissa suhtaudutaan lapsettomuuteen? Entä lapsettomuushoitoihin?
3. Voiko mustalainen antaa lapsen adoptoitavaksi?
4. Onko mustalaisilla masennusta? Ajattelin vaan, että kun on yleinen sairaus valkolaisten parissa..[/QUOTE]
1. Kodista käytetään juu sanaa mökki.
En ainakaan tähän hätään keksi ketään, kellä olisi varsinainen kesämökki, mutta voihan jollain sellainenkin olla...
2. Pidetään ikävänä, että ihminen joka lapsia haluaa, ei niitä saa. Jos se taas on valinnaiskysymys, niin se on tietysti asia erikseen... Itse en tiedä ketään, joka olisi lapsettomuushoidoissa käynyt, mutta ei niille ainakaan mun mielestä mitään estettä pitäisi olla. Miksipä ihminen ei voisi ja saisi hakea apua siihen, yhtä hyvin kuin johonkin muuhunkin joka voidaan lääketieteellisesti ratkaista...
3. Kyllä voi, ja joskus näin tapahtuukin.
4. Masennustakin on, en osaa sanoa minkä verran. Kyllä mun silmään kuitenkin näyttää siltä, että ei se meilläkään mitenkään harvinaista ole. Se vain, että apua masennukseen ei monesti haeta lievissä tapauksissa, vaan vasta sitten, kun on pakko.