bvva
Tuohon Minnan listaan olisi hyvä lisätä päihdeongelmat, jotka ovat valitettavan yleisiä. Onko ne tabu?
Jälkimmäiseksi mainittu ei ole ok kenenkään kohdalla, alkoholin käyttöön suhtaudutaan väljemmin poikien/miesten kohdalla, mutta kukapa nyt kuitenkaan tykkäisi, jos oma lapsi lipittelisi siideriä jossain nurkan takana.Miten suhtaudutaan, jos teini juo siideriä tai vaikka imppailee liimaa?
Näin erään teinin pihalla odottamassa ja puhelimeen huusi ettei ole näitä tehnyt ja sitten joku nuori mistalaisnainen haki hänet autolla. Osaatko sanoa että mistä tässä oli kyse. Auton kyytiin noustessaan tämä teini alkoi itkemään.
Oliko tää nainen joku serkku tms? Miksi se haki teinin pihalta?
Jäi vain mieleen kun taannoin näin tällaisen tapauksen
Se, miten itse kukin harrastaa seksiä puolisonsa kanssa, menee mun mielestä aika henkilökohtaisien asioiden puolelle enkä tiedä, onko tämä palsta välttämättä sellainen paikka jossa sitä tulisi selvitellä. Mutta vastaus on ei...Harrastako itse suuseksiä puolisosi kanssa,kun teillä muuten on väljemmät tavat?
Koska moni asia koetaan vaikeaksi, ja kyllähän meidän tavat esim. tuollaisissa mainitsemasi tapahtuman kaltaisissa tilanteissa vaikeita ovatkin, tympeitä, jopa. Voihan sitä sitten tietysti kysyä niinkin, että miksi olla yhteisössä/noudattaa tapakulttuuria, jollei miellytä, mutta ei se ihan niin yksinkertaista ole...Miksi parikymppiset mustalaismiehet haukkuvat omien tapojensa vaikeutta, jos kunnioittaminen on niin tärkeää?
Uimahallissa käy usein niin, että siellä on nuoria miehiä treenaamassa ja sitten joku vanhempi mustalaismamma tulee uimaan ja pojat ovat kulman takana piilossa punttisalilla niin kauan että mamma on lähtenyt pois. Ja pojat purnaavat kun eivät voi treenata eivätkä pääse pois uimasta
Kyllä ne suurelta osin on.Tuohon Minnan listaan olisi hyvä lisätä päihdeongelmat, jotka ovat valitettavan yleisiä. Onko ne tabu?
Näin uskon. Asenteet on muuttuneet suurelta osin ja ovat muuttumassa koko ajan. Se vaikuttaa taas sitten muihinkin asioihin.Luuletko, että romanikulttuuri ja romanielämä on nyt, tässä ajassa suuressa muutoksessa?
Itse olen ainakin törmännyt "järkevästi" ajatteleviin mustalaisnuoriin jotka ovat valmiita hylkäämään "paskat" perinteet ja haluavat tilalle molempien "kulttuurien" hyvät puolet
Olisiko sitten ollut joku sukulainen, sisar tai serkku. Tai täti. Äkkiseltään tulisi mieleen, että on vienyt tytön kotiin ja että jos tuollaisia epäilyksiä imppailuista tms. on ollut, niin varmaan tyttö sitten siellä kodissaan napottaa eikä saa liikkua missään vähään aikaan. Jos tytöllä joku ongelma on, niin onhan voinut viedä tytön hoitoonkin.Tämä imppaajatyttö ei lähtenyt äitinsä matkaan vaan jonkun toisen naisen...
Jäin vain miettimään tuota, että mihin mahtoi tytön viedä ja mitä tälle tehdä. Ei ole pariin päivään näkynyt tätä teiniä.
Hänellä ei vielä ollut sitä hienoa hametta