[QUOTE="irma";26653622]Huntu EI OLE kielletty Ranskassa. Muslimihuivit, suuret ristit ja juutalaisuuteen viittaavaat symbolit (kipat, daavidin tähdet) ovat kielletty ranskalaisissa KOULUISSA. Hunnut eivät ole kielletty ranskalaisissa KOULUISSA siksi, että ne "sortavat naisia", vaan sekularismin takia. Ranska on sekularistinen maa, jossa valtio ja kirkko on erotettu toisistaan. Koulu kuuluu valtion piiriin ja siksi uskonnolliset symbolit halutaan riisua kouluista.
Minusta huntu tai romanihame ei automaattisesti ole naisia syrjivä, olipa se kuinka hankala tahansa. Yhtä hyvin voisit sanoa, että korkokengät ja tiukat minimekot ovat naisia syrjiviä, koska ne ovat hankalia pukineita. Korkokengät ja minikuteet esineellistävät naista tekemällä naisesta objektin. Joku voi ajatella, että romanihame ja muslimihuntu tekee saman, mutta toisaalta se on pitkä perinne ja kansankulttuuriin kuuluva erityispiirre pukeutumisessa. Huntua ja hametta varmaan yleensä käytetään siksi, että ollaan ylpeitä kansallisesta/uskonnollisesta identiteetistä. Harvemmin naisia varmaan pakotetaan käyttämään niitä pukineita vastentahtoisesti (vrt. turkkilaisten opiskelijanaisten kapina kun huivit kiellettiin yliopistoissa).[/QUOTE]
Mullehan tuo ei ollut osoitettu, mutta sivuan pikaisesti aihetta kumminkin.
Kerroin aiemmin, että olen laittanut hameet omasta tahdostani, jne. Tämä onkin totta. Kerroin myös, että mieheni olettaa, että minulla esim. muiden romanimiesten edessä on vaatteet päällä, enkä hypi heidän aikanaan vaikkapa pikkuvaatteissa. Lisäisin tähän vielä sen verran, että suoraan sanottuna minusta tuntuisi, että jos mies ei tällaista minulta olettaisi tai hän ei pukeutumisestani välittäisi, kokisin, ettei hän arvosta minuakaan.
Lisäksi minua rehellisyyden nimessä korpeaisi, jos nainen, joka olisi hameet laittanut, koikkelehtisi mieheni edessä pikkuvaatteissa.