Haluan kuolla

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Järkyttävää.
Tuntuu todella pahalta, että tunnet noin.

En ole mikään tuputtaja. Haluan vain kertoa tuttavani tarinan pähkinänkuoressa.
En tiedä miksi, mutta hän yllättäen avautui minulle tällä viikolla. Hän on yksinäinen 40 v mies ja hällä on ollut mielenterveydellisiä ongelmia vuosia. Rankka lapsuus jätti pahat arvet. Hän kävi vuosia terapiassa, mutta hän ei löytänyt sieltä mielenrauhaa eikä balanssia, vaikka hän saikin sieltä tarvittavat työkalut. Yksinäisenä ihmisenä hän kaipasi jutteluseuraa ja alkoi sattumalta käymään paikallisessa seurakunnassa. Melko nopeasti hän alkoi tuntea rauhaa ja hän sai laitettua levällään olevat asiansa järjestykseen. Hänellä oli paljon taloushuolia ja itsetunto-ongelmia jne.
Yhtäkkiä hän sisäisti monta asiaa mitä hän oli käynyt vuosia läpi terapiassa ja pystyi laittamaan nämä käytäntöön.
Hän kertoi lopuksi iloisena, että hänellä on nykyään sydämessä rauha ja hänellä on hyvä olla. Hän tuntee itsensä tarpeelliseksi ja on joissain asioissa itsestään jopa ylpeä.

Mitäs jos sinäkin kävisit juttelemassa jossain seurakunnassa?

Kun tuntuu siltä, että ei ole enää mitään menetettävää niin nosta kädet ylös ja anna muiden auttaa.

Toivotan sinulle paljon voimia ja rohkeutta hakea apua. Sinä olet arvokas!
No tätä mäkin aina, sokerina pohjalla haluaisin tarjota, mutta en halua tuputtaa.

Siis, ap: Usko ja Jeesus antaa rauhaa. Ja Jumalalle on ihan sama, oletko sössiny asiasi ja elämäsi vai et, oletko ihmisten unohtama vai et, Hän rakastaa silti.

Uskovaisuus ei poista kaikkia elämän murheita eli mulle voi iskeä vakava sairaus/työttömyys/yksinäisyys, mutta se antaa pohjan ja syvemmän rauhan.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
Tota...jos sä oot menettäny just isäs ja syöpäepäily päällä, niin mitäs jos jättäisit auttamisen ja kuuntelemisen muille, joilla ei oo akuuttia kriisiä? Oot stressaantuneen kuuloinen itsekin.
Tämä oli fiksusti sanottu! Ihminen, joka on juuri menettänyt läheisensä, on siinä tilassa, että ei pysty useinkaan suhtautumaan kovin empaattisesti muiden ongelmiin kun on itsellä ns tilanne päällä
 
vierailija
Tota...jos sä oot menettäny just isäs ja syöpäepäily päällä, niin mitäs jos jättäisit auttamisen ja kuuntelemisen muille, joilla ei oo akuuttia kriisiä? Oot stressaantuneen kuuloinen itsekin.
Varmaan pitää paikkansa mutta jaksaa, jaksaa aina kuten ennenkin. Mutta jos ajatellaan ihmistä, jolla on vakava masennus tai diagnosoitu mt sairaus, niin kirjoitteleeko tällainen henkilö jollekin keskustelupalstalle, ei todellakaan. Syy voimia ei ole mihinkään turhanpäiväiseen.
 
Varmaan pitää paikkansa mutta jaksaa, jaksaa aina kuten ennenkin. Mutta jos ajatellaan ihmistä, jolla on vakava masennus tai diagnosoitu mt sairaus, niin kirjoitteleeko tällainen henkilö jollekin keskustelupalstalle, ei todellakaan. Syy voimia ei ole mihinkään turhanpäiväiseen.
No kirjoittaahan. Ap:n kaltaisia ihmisiä on ollut kymmenittäin vuosien varrella tällä palstalla. Täähän on just hyvä paikka, kun saa olla anonyyminä.

Jos mä oon ahdistunut ja tarvitsisin johonkin asiaan tukea, mä en kirjoita tänne koska olen kaikille täällä sanonut kirjoittavani aina mustana, mutta mä avaudun Vauva.fi:ssä.
 
vierailija
Laitoin tähän keskusteluketjuun erilaisia linkkejä mm mielenterveystalo, mt kriisinumero 24/7 sekä mieli ry mm masennuksesta, itsetuhoisuudesta ja miten eteenpäin.

Eipä menneet läpi täällä, kaikkea muuta p....skaa kyllä täällä ketjuissa päästetään läpi solkenaan.
 
  • Surullinen
Reactions: Echo
No kirjoittaahan. Ap:n kaltaisia ihmisiä on ollut kymmenittäin vuosien varrella tällä palstalla. Täähän on just hyvä paikka, kun saa olla anonyyminä.

Jos mä oon ahdistunut ja tarvitsisin johonkin asiaan tukea, mä en kirjoita tänne koska olen kaikille täällä sanonut kirjoittavani aina mustana, mutta mä avaudun Vauva.fi:ssä.
Voi sitä privanakin pistää sellaiselle johon luottaa
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Asiaa sivuten, mietin, mikä tuo tyyppi on, joka laittelee noita "poliisiketjuja" yhtenään ja niitä sitten saa poistella. Aika rajua tekstiä osassa, ei ole kaikki hyvin hänelläkään.
 
vierailija
No. Huoli on mullakin. Hampaani, ja harjoittelupaikka....itkettää. nytkin särkee hampaita. Pelkään, ettämenetän ne, ennenkuin olen valmis. Olen yksinäinen, haluan löytää miehen. Mutta ihmiset ovat ilkeitä ja itsekkäitä. Ei ole ollenkaan turvallinen oli. Hampaita särkee
 
vierailija
No. Huoli on mullakin. Hampaani, ja harjoittelupaikka....itkettää. nytkin särkee hampaita. Pelkään, ettämenetän ne, ennenkuin olen valmis. Olen yksinäinen, haluan löytää miehen. Mutta ihmiset ovat ilkeitä ja itsekkäitä. Ei ole ollenkaan turvallinen oli. Hampaita särkee
Pitää tilata hammaslääkäriin aika, sinne minne ne eivät halunneet minua harjoitteluun tai voineet / jaksaneet ottaa. Ironista kyllä. Ottaahan se päähän mullaki sinne soittaa, mutta minkäs teet. Parantanut olen hampaidenhoitoani. Oikeasti. On kurjaa sietää.tämmöistä yksinäisyyttä. On ihmisiä, mutta ovat hajallaan. Pelkään välillä että en jaksa tätä yksinäistä elämää. Olen jotenkin niin epäonnistunut ihminen, monta kertaa niin käynyt elämässäni. Olen tehnyt huonoja valintoja, mutta haluan elää...
 

Yhteistyössä