Haluan kuolla

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Haluan kuolla. Paha olo on jatkunut vuosia ja en enää kestä. En halua elää. En tiedä mitä teen. Pelottaa ja ahdistaa. Haluan pois. Haluan kaiken vain loppuvan. Haluan päästä pois tästä maailmasta. En kestä tätä elämää. Minulla ei ole minkäänlaista tulevaisuutta ja olen aivan toivoton. Pelottaa, että päädyn siihen pisteeseen, että oikeasti harkitsen tekeväni itselleni jotain peruuttamatonta.
 
Kannattaa jutella avoimesti asioista jonkun kanssa. Ellei tuttua löydy tähän hätään niin sitten ammattilaisen kanssa. Jos on erittäin paha olo niin sitten vaan soittaa 112. Ei ole häpeä, jos haluaa apua
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Olin viime perjantaina saattamassa isääni viimeiselle matkalle ja isällä oli halu elää viimeiseen asti. Kun kipulääkepumppu aloitti toimintansa ja nesteytys sekä ravinto lopetettiin pidin isääni kädestä. Hän kuoli noin 7 tuntia myöhemmin. Sinä, joka olet nuori ihminen ja kaikki elämä on sinun omissa käsissäsi niin haista sinä pitkä sanonko mikä.
 
  • Vihainen
Reactions: Echo
Olin viime perjantaina saattamassa isääni viimeiselle matkalle ja isällä oli halu elää viimeiseen asti. Kun kipulääkepumppu aloitti toimintansa ja nesteytys sekä ravinto lopetettiin pidin isääni kädestä. Hän kuoli noin 7 tuntia myöhemmin. Sinä, joka olet nuori ihminen ja kaikki elämä on sinun omissa käsissäsi niin haista sinä pitkä sanonko mikä.
Osanottoni, ja hyvä että isälläsi oli elämänhalua.
Joillakin elämä on kuitenkin sen verran murjonut, että elämänhalu ja voimat on vähissä.
 
vierailija
Osanottoni, ja hyvä että isälläsi oli elämänhalua.
Joillakin elämä on kuitenkin sen verran murjonut, että elämänhalu ja voimat on vähissä.
Suurin ongelma on se, että niitä omia ongelmiaan katsoo liian läheltä ja siksi olisi tärkeää päästä ulos siitä mustasta jätesäkistä ja nähdä, että aurinko paistaa ja asioille voidaan tehdä jotain. Olen käynyt lasten syöpäosastolla ja olen myös joutunut käymään mielisairaalassa ja olen vahvasti sitä mieltä, että ihminen, joka uhkailee itsemurhalla jne hakee myötätuntoa mutta todellisuudessa ei ole aikomustakaan päättää elämäänsä. Ne jotka sen tekevät eivät vingu vaan hoitavat homman.
 
Suurin ongelma on se, että niitä omia ongelmiaan katsoo liian läheltä ja siksi olisi tärkeää päästä ulos siitä mustasta jätesäkistä ja nähdä, että aurinko paistaa ja asioille voidaan tehdä jotain. Olen käynyt lasten syöpäosastolla ja olen myös joutunut käymään mielisairaalassa ja olen vahvasti sitä mieltä, että ihminen, joka uhkailee itsemurhalla jne hakee myötätuntoa mutta todellisuudessa ei ole aikomustakaan päättää elämäänsä. Ne jotka sen tekevät eivät vingu vaan hoitavat homman.
Ei pidä täysin paikkaansa.
 
vierailija
Ei pidä täysin paikkaansa.
Minulla on yli 500 omaiskeskustelua ja kuolemissa on ehkä 10 itsemurhaa joten tiedän mistä puhun. Ihminen, joka aikoo tehdä itsemurhan ei puhu siitä kenellekään vaan hoitaa homman. Vastaavasti nämä mt tapaukset sekä skitsofreniaa sairastavat pelleilevät elämällään ja hakevat huomiota. Tiedän tapauksia, jotka ottivat lääkkeitä ns sopivasti ja sitten soittivat apua tai riipivät ranteitaan mutta eivät vetäneet niitä reilusti auki jne.
 
vierailija
Suurin ongelma on se, että niitä omia ongelmiaan katsoo liian läheltä ja siksi olisi tärkeää päästä ulos siitä mustasta jätesäkistä ja nähdä, että aurinko paistaa ja asioille voidaan tehdä jotain. Olen käynyt lasten syöpäosastolla ja olen myös joutunut käymään mielisairaalassa ja olen vahvasti sitä mieltä, että ihminen, joka uhkailee itsemurhalla jne hakee myötätuntoa mutta todellisuudessa ei ole aikomustakaan päättää elämäänsä. Ne jotka sen tekevät eivät vingu vaan hoitavat homman.
Sinä et selvästikään tiedä mistä puhut, et varmaan ole koskaan ollut oikeasti, syvästi masentunut? Moni itsemurhalla uhkaaja on sen myös tehnyt, pahimmillaan vienyt läheiset mukanaan joten koskaan ei kannata vähätellä, jos joku alkaa puhua, että haluaa tehdä itselleen jotain lopullista
 
vierailija
Minulla on yli 500 omaiskeskustelua ja kuolemissa on ehkä 10 itsemurhaa joten tiedän mistä puhun. Ihminen, joka aikoo tehdä itsemurhan ei puhu siitä kenellekään vaan hoitaa homman. Vastaavasti nämä mt tapaukset sekä skitsofreniaa sairastavat pelleilevät elämällään ja hakevat huomiota. Tiedän tapauksia, jotka ottivat lääkkeitä ns sopivasti ja sitten soittivat apua tai riipivät ranteitaan mutta eivät vetäneet niitä reilusti auki jne.
Miksi halveksit noin syvästi masennusta sairastavia, oletko itse kenties sairastunut vahvuuteen kun puhut noin ilkeästi itsemurhaa yrittäneistä? Sinunlaisillesi ihmiselle toivon vakavaa masennusta tai jotain muuta hel vetillistä sairautta niin jospa sinäkin nöyrtyisit hieman...
 
Minulla on yli 500 omaiskeskustelua ja kuolemissa on ehkä 10 itsemurhaa joten tiedän mistä puhun. Ihminen, joka aikoo tehdä itsemurhan ei puhu siitä kenellekään vaan hoitaa homman. Vastaavasti nämä mt tapaukset sekä skitsofreniaa sairastavat pelleilevät elämällään ja hakevat huomiota. Tiedän tapauksia, jotka ottivat lääkkeitä ns sopivasti ja sitten soittivat apua tai riipivät ranteitaan mutta eivät vetäneet niitä reilusti auki jne.
Niin ehkei puhu sit loppuvaiheessa, kun on päättänyt tehdä sen. Mutta on saattanut puhua itsemurha-aikeistaan aikaisemmin.
 
vierailija
Minulla on yli 500 omaiskeskustelua ja kuolemissa on ehkä 10 itsemurhaa joten tiedän mistä puhun. Ihminen, joka aikoo tehdä itsemurhan ei puhu siitä kenellekään vaan hoitaa homman. Vastaavasti nämä mt tapaukset sekä skitsofreniaa sairastavat pelleilevät elämällään ja hakevat huomiota. Tiedän tapauksia, jotka ottivat lääkkeitä ns sopivasti ja sitten soittivat apua tai riipivät ranteitaan mutta eivät vetäneet niitä reilusti auki jne.
Toivon että sinä sai rastut itse masennukseen niin ehkä sitten nöyr tyisit ja lakkaisit osoittamasta halveksintaasi itse tuhoisia ihmisiä kohtaan
 

Yhteistyössä