Haluan kertoa minkälaiset yritykset perustamassa:)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä mä kysyin yrityksistä eli 2sta, enkä pyytänyt arvostella mun osaaminen tai tieto. Mä luulen se kuka perusta jotain on otanut selvän kannatavuudesta. Mä aina luen ja nauran, kun kaikki mua tunne niin hyvin ja koska olen niin sanotusti rento ja iloinen ihminen suuren osan ajasta, niin antoi bimbo kuvan kuulema täällä, nekin yritykset, mä pelkästää ,,haluuun,,... Kyllä mä ne haluan, mutta en halua avaata mitään, mikä ei tuo mulle penniäkään. Mutta jos huono tuuri käy niin näinkin tapahtu, mutta se meille ei ole iso ongelma, muuten tuskin olisin avaamassa yhtään mitään, jos olisi pelko perseessä että se vie kaikki meijän rahaa ja jos käy niin tai jos käy näin
'

Ihan ystävällisessä hengessä haluan sanoa että kunnollinen ja REALISTINEN liiketoimintasuunnitelma ja markkinoiden tutkiminen on A ja O tuottavan yrityksen perustamisessa (se että pari miehen kaveria sanoo ostavansa sulta sohvan ei ole sitä). Lisäksi tarvitaan paljon pitkäjänteisyyttä ja se on se, mitä sinulta tuntuu puuttuvan kun suunnitelmasi/mielesi muuttuu jatkuvasti- se, että kertoo edellisen yrityksen lopettamisen syynä olevan se että taksimatkat työpaikalle maksoivat liikaa, voi miettiä elämän realiteetteja ja miten ne liiketoimintasuunnitelmaan istuu.

[QUOTE="vieras";26532041]Moni on täällä kyllä kommentoinut ihan asiallisesti, esim. tuotteita, jotka aiot myydä tai yleensäkin yrityksen perustamista. Osa on toki kommentoinut täysin asiattomasti, mutta ne kannattaa jättää omaan arvoonsa (eli täysin huomiotta). En nyt halua mitenkään korostaa itseäni, mutta minä kuulun ihmisiin, joilla on rahaa enkä ostaisi mitään noista tuottesta, jotka linkitit. Ihan rehellisesti sanottuna pidän niitä lähinnä mauttomina.[/QUOTE]
Tietysti ei kaikki pidä tästä tyylistä. Eikä se ole ainoa tyyli joka tulee mun kaupaan. Ne kalusteet jotka vielä tulee, ne on todellakin voi sanoa kalliit, eikä näitä saa joka paikasta. Mutta ne tulee pikkusen myöhemmin kun kauppa tulee olemaan. Koska ne jotka aloitavat mulle sen lähetä, ne vaati toiminta ja myös kauppa missä ei saa myydä halpaa tavara sen kaa, jos näin sen voi sanoa...

[QUOTE="vieras";26532071]Ööhh... siis menitkö taksilla töihin? Olisiko ollut edullisempaa mennä omalla autolla (ja jos ei ole, ostaa sellainen) tai bussilla tai vaikka pyörällä? Sitten ei olisi tarvinnut lopettaakaan korkeiden kulujen vuoksi.[/QUOTE]
Mulla ei ollut silloin ajakortia ja bussit menee todella huonosti täältä. Päätös tuli etten jatka vaan teen myöhemmin jotain parempaa, kun on olemassa korti ja tottun uuteen muutokseen

Tietysti ei kaikki pidä tästä tyylistä. Eikä se ole ainoa tyyli joka tulee mun kaupaan. Ne kalusteet jotka vielä tulee, ne on todellakin voi sanoa kalliit, eikä näitä saa joka paikasta. Mutta ne tulee pikkusen myöhemmin kun kauppa tulee olemaan. Koska ne jotka aloitavat mulle sen lähetä, ne vaati toiminta ja myös kauppa missä ei saa myydä halpaa tavara sen kaa, jos näin sen voi sanoa...

Niin juuri, kaikilla ei ole sama maku, mutta tuossa aiemmin puhuit kaikkien varakkaiden puolesta, että tiedät, mistä he pitävät. Mutta eivät varakkaat ole mikään homogeeninen ryhmä, jotka kaikki pitävät samoista asioista. Asun alueella, jossa asuu vain miljonäärejä, ja voin vakuuttaa, että todella erilaisia makuja on ihmisillä, vaikka olisi rahaa kuin roskaa.

[QUOTE="vieras";26532108]Niin juuri, kaikilla ei ole sama maku, mutta tuossa aiemmin puhuit kaikkien varakkaiden puolesta, että tiedät, mistä he pitävät. Mutta eivät varakkaat ole mikään homogeeninen ryhmä, jotka kaikki pitävät samoista asioista. Asun alueella, jossa asuu vain miljonäärejä, ja voin vakuuttaa, että todella erilaisia makuja on ihmisillä, vaikka olisi rahaa kuin roskaa.[/QUOTE]

Mä en ole puhunut kaikista, en tiedä miks edes luet näit. Mä sanoin mä tiedän mistä rikkaat tykkää ja ne 5 kuva, ei kertoo paljon itään, koska mun kauppa on iso missä on paljon muitakin merkkejä, siitä sä et tiedä ja haluat sanoa että se on krääsä mistä kukaan ei pidä. Sama kysyn sinulta, mistä tiedät ettei kukaan tykkää?

Mutta nyt kiire mä meen kaupungille ja joskus illalla tulen, bye

Mä en ole puhunut kaikista, en tiedä miks edes luet näit. Mä sanoin mä tiedän mistä rikkaat tykkää ja ne 5 kuva, ei kertoo paljon itään, koska mun kauppa on iso missä on paljon muitakin merkkejä, siitä sä et tiedä ja haluat sanoa että se on krääsä mistä kukaan ei pidä. Sama kysyn sinulta, mistä tiedät ettei kukaan tykkää?

Mutta nyt kiire mä meen kaupungille ja joskus illalla tulen, bye

En ole sanonut, että kukaan ei pidä enkä ole sanonut siitä mitään onko se "krääsää", vaan että ne laittamasi tuotteet olivat minun makuuni mauttomia. Joku voi pitääkin. Mutta sanoit kyllä, että tiedät mistä rikkaat pitävät (ja sanoit sen ylläolevassa viestissä uudestaan), mutta sitä ei voi tietää, koska makuja on niin monia - jopa rikkailla.

Onkohan tässä nyt kyseessä hyväntekeväisyysjärjesto tai harrastus vai oikea liiketoiminta? On vaikeaa saada katetta, jos laatutuotteita uskomattoman halvalla. Tai sit Venakosta on kasvanut Suomen Donalt Thrumph.

Mulla ei ollut silloin ajakortia ja bussit menee todella huonosti täältä. Päätös tuli etten jatka vaan teen myöhemmin jotain parempaa, kun on olemassa korti ja tottun uuteen muutokseen

Minua kyllä hieman kummastuttaa, että miksi sitten perustut yrityksen, jolla oli liiketilat kaukana kotoasi? Kyllähän jo sitä perustaessasi tiesit, että sinun pitää pystyä kulkemaan töihin.

[QUOTE="vieras";26532882]Minua kyllä hieman kummastuttaa, että miksi sitten perustut yrityksen, jolla oli liiketilat kaukana kotoasi? Kyllähän jo sitä perustaessasi tiesit, että sinun pitää pystyä kulkemaan töihin.[/QUOTE]

silloin asuin lähellä, mutta kuin muutin pois siks oli pakko pistää kiinni

[QUOTE="vieras";26534565]Eihän se silloin ollut kannattava, menestynyt yritys. Toivotan uusille hankkeillesi menestystä.[/QUOTE]

No ei se niin menestyvä, tuskin joku pieni vaateliike voi edes menestyä ja kuulut enemmän kuin laki saali

Alkuperäinen kirjoittaja hähähä;26534885:
Mikset kommentoi tohon strippibaari yrityksen perustamiseesi?

Ehkä vielä perustan, nyt en voi kun vauva vielä todella pieni. Ehkä 2v päästä jos kaikki mee hyvin ja jos emme lähiaikoina ollaan muutamassa Usaan

Mitä sä oikein vedät? Mä haluan samaa. :D

Pistät 2 yritystä pystyyn nyt ja hetken kuluttua muutat jenkkeihin?
Tämä ihmiseltä joka ei saanut järjestettyä yhden koiran tuontia Suomeen Meksikosta?

Hmmm..

[QUOTE="vieras";26534915]Mitä sä oikein vedät? Mä haluan samaa. :D

Pistät 2 yritystä pystyyn nyt ja hetken kuluttua muutat jenkkeihin?
Tämä ihmiseltä joka ei saanut järjestettyä yhden koiran tuontia Suomeen Meksikosta?

Jenkeihin me muutamme vast 5 v päästä minimi. Jos 2 v päästä mä saan tietä että jo 3v päästä asutaan siellä niin tuskin avaan enää mitään täällä... Verkkokaupoja sais nähdä menestyvätkö ne vai ei, kun toiminta voin myydä tai lahoittaa vaikka toiselle jos muutetaan 5v päästä jo
Hmmm..