Haluan kertoa minkälaiset yritykset perustamassa:)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mies tykkäs noista sohvista, mut mä en(tykkään enemmän perinteisistä chesterfield-sohvista). Mut jos miehellä olis ns. "äijähuone" niin siellä vois tollasia olla. Sohva on kuitenkin sellainen kaluste, mitä me ei osteta, jos ei pääse testaamaan- sohvan pitää olla erittäin mukava istua.

Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;26530613:
mies tykkäs noista sohvista, mut mä en(tykkään enemmän perinteisistä chesterfield-sohvista). Mut jos miehellä olis ns. "äijähuone" niin siellä vois tollasia olla. Sohva on kuitenkin sellainen kaluste, mitä me ei osteta, jos ei pääse testaamaan- sohvan pitää olla erittäin mukava istua.

jajajajaja....mitä muuta?

Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;26530613:

Niinpä! Sohva pitää olla mukava istua! Noi ap:n mainitsemat sohvat taitaakin olla lähinnä vaan koristeita.

Tulee mieleen entinen työkaveri joka kertoi että äidillään on kalliita antiikkihuonekaluja mitkä on peitetty lakanalla. Ottaa kuulema ne esiin kun tulee vieraita. Ja niihin ei saa koskea! Sohvalla tai tuoleilla ei saa istua!

Ehkä kandeis keskittyä yhteen tyylisuuntaukseen vaan. On mahdotonta pitää kattavaa, laajaa varastoa heti aluksi, sekä liikkeestä tulee todella sekava. Myös täysin järjetön ajatus perustaa kaksi kauppaa samaan aikaan.

Minä en kyllä ymmärrä mikä tuo toinen idea on... Myydään merkkituotteita koko ajan pelkällä alennuksella/halvalla, mutta se ei ole mikään poistomyymälä eikä tuotteet ole olleet siellä aiemmin normaalihinnalla myynnissä. Minua kyllä kiinnostaisi tietää enemmän. Ovatko ne kaikki aitoja merkkituotteita? Mistä ne tulevat? Miten ne ovat niin halpoja jos ne eivät ole poistomyynnissä?

[QUOTE="vieras";26530939]Minä en kyllä ymmärrä mikä tuo toinen idea on... Myydään merkkituotteita koko ajan pelkällä alennuksella/halvalla, mutta se ei ole mikään poistomyymälä eikä tuotteet ole olleet siellä aiemmin normaalihinnalla myynnissä. Minua kyllä kiinnostaisi tietää enemmän. Ovatko ne kaikki aitoja merkkituotteita? Mistä ne tulevat? Miten ne ovat niin halpoja jos ne eivät ole poistomyynnissä?[/QUOTE]

Mä en tiedä onko tosissaan mua kukaan ei ymmärrä:D

Mä perustan 2 kauppa niin kuiin 1 ja 2 tai niin kuin

kauppa A. Kalusteekauppa

kauppa B. Siellä vaikka mitä vaikka kenelle, missä yllätys tarjouksia aina päällä, mutta eri tavalla kuin citydeala tai perus verkkokauppa missä on tarjoukset

Alkuperäinen kirjoittaja älä ala;26530744:
Tämä kertoikin sitten kaiken sinun tietämättömyydestäsi.Älä ala kauppaaman kalusteita,jos tietosi ovat tuota luokkaa.Pitäähän sitä kalustemyyjällä olla oikeaa tietämystä asioista,eikä vain mututuntumaa.

Mä en tiedä kaalusteista jonka en myy, ne merkin jonka myyn on mulle tuttuja, koska itsekin niiden fani olen. Jotkut vaan voi tietä, mutta en tosissaan kaikki ja kuvan katsoin nopeasti, sellainen fiilis tuli että halpoja ne on, mutta se oli vain heitely, koska näytivät nopeasti sillä ja näitä en tunne hirveästi

[QUOTE="vieras";26530695]OT mutta haluaisin kysyä Venakolta että vietättekö miehesi kanssa perinteistä suomalaista mökkijuhannusta?[/QUOTE]

Ei ollut eilen juhla, kun mula oli kotona 2 tapamista ja tein työt muutenkin netissä

Mä en tiedä onko tosissaan mua kukaan ei ymmärrä:D

Mä perustan 2 kauppa niin kuiin 1 ja 2 tai niin kuin

kauppa A. Kalusteekauppa

kauppa B. Siellä vaikka mitä vaikka kenelle, missä yllätys tarjouksia aina päällä, mutta eri tavalla kuin citydeala tai perus verkkokauppa missä on tarjoukset

Mitä kieltä te puhutte sun miehen kanssa? Sun suomenkielentaito on pahasti ruostunut!

Mihin muuten jäi se tietokoneita yms. myyvä yritys? Sellaistakin olit perustamassa yhdessä vaiheessa.

Ehkä tuollaisen tyhjäpää tuuliviirin ei kannattaisi perustaa yhtäkään yritystä vaan keskittyä siihen mitä osaat eli perseenkeinutus, biletys ja shoppailu.

Mä muuten ihmettelen miksi ap kirjoittaa noin huonoa suomea kun on kuitenkin asunut Suomessa monta vuotta. Itse en ole asunut päiväkään maassa jossa englanti on virallinen kieli ja silti osaan kirjoittaa sitä kieltä paljon paremmin kuin mitä ap kirjoittaa suomea.

[QUOTE="vieras";26530939]Minä en kyllä ymmärrä mikä tuo toinen idea on... Myydään merkkituotteita koko ajan pelkällä alennuksella/halvalla, mutta se ei ole mikään poistomyymälä eikä tuotteet ole olleet siellä aiemmin normaalihinnalla myynnissä. Minua kyllä kiinnostaisi tietää enemmän. Ovatko ne kaikki aitoja merkkituotteita? Mistä ne tulevat? Miten ne ovat niin halpoja jos ne eivät ole poistomyynnissä?[/QUOTE]

Sulle on ilmeisesti esim. Members.com ihan outo juttu? Käys kurkkaan. Merkkituotteita koko ajan alennuksella, ei ole poistomyymälä, eikä tuotteita ole myyty siellä aiemmin normaalihintaan ;)

[QUOTE="Minna";26531319]Mihin muuten jäi se tietokoneita yms. myyvä yritys? Sellaistakin olit perustamassa yhdessä vaiheessa.

Ehkä tuollaisen tyhjäpää tuuliviirin ei kannattaisi perustaa yhtäkään yritystä vaan keskittyä siihen mitä osaat eli perseenkeinutus, biletys ja shoppailu.[/QUOTE]
tämä oli mulle tarjottu, mutta en ollut perustamassa mitään vielä, mietinyt vaan.... sun kannatta kai lukea paremmin, ennen kun meet haukumaan toista

Mä en tiedä kaalusteista jonka en myy, ne merkin jonka myyn on mulle tuttuja, koska itsekin niiden fani olen. Jotkut vaan voi tietä, mutta en tosissaan kaikki ja kuvan katsoin nopeasti, sellainen fiilis tuli että halpoja ne on, mutta se oli vain heitely, koska näytivät nopeasti sillä ja näitä en tunne hirveästi

Jokainen, joka tietää mitään design-huonekaluista kyllä tunnistaa kuuluisimmat design-huonekalut.

Onkohan sulla itseasiassa halpa maku, kun kalliit design klassikot näyttää halvoille, eikä kiinnosta?

Olisi sama kuin olisit perustamassa luksuslaukku-kauppaa, etkä tuntisi Vuittonia tai Pradaa.

[QUOTE="nainen";26531601]Jokainen, joka tietää mitään design-huonekaluista kyllä tunnistaa kuuluisimmat design-huonekalut.

Onkohan sulla itseasiassa halpa maku, kun kalliit design klassikot näyttää halvoille, eikä kiinnosta?

Olisi sama kuin olisit perustamassa luksuslaukku-kauppaa, etkä tuntisi Vuittonia tai Pradaa.[/QUOTE]

Tämä on aivan eri asia. Lv tai prada jokainenkin tunnista. Kalusteet ei niin helpoa jos ei kaikki tunne

Tämä on aivan eri asia. Lv tai prada jokainenkin tunnista. Kalusteet ei niin helpoa jos ei kaikki tunne

Kyllä ne kalusteetkin tunnistaa, jos on mitään osaamista alalta. Miten sä voit edes valita mitään modernia sisustusta sun kauppaan, jos olet pihalla kuin lumiukko aiheesta?

Mistä tietät, mikä kävisi kaupaksi? Mistä edes osaat maksaa oikeita hintoja tuottajille, jos et edes tunnista laatua?

Olen suuri designin ja muotoilun ystävä, on suorastaan häpeällistä lukea näitä ap:n kirjoituksia aiheesta. Sanon suoraan että minun silmiäni nuo linkkaamasi kuvat eivät todellakaan hivele. Ovat suorastaan karmivia, rumia.

Eri asia on aito antiikki, se on jopa ihan kaunista kaikessa rähjäisyydessään. Itselläkin on jonkin verran talonpoikaisesineitä, mm. perunakappoja 1800-luvulta. Mutta tuommoinen uusi tuote joka on tekemällä tehty vanhan näköiseksi ja kuluneeksi eii todellakaan sytytä. Siinä ei ole luonnetta!

Minulle lähimpänä sydäntä ovat designklassikot. Varsinkin 50-70 luvuilla suunnittellut valaisin-, huonekalu- ja pientavaratuotanto. Kauniit muodot ja värit. Funktionaalisuus ja minimalisimi.

Minun ohjeeni sinulle on, että lopettaisit ne haaveet linkkaamasi kuvien huonekalujen myymisestä, niitä ei juuri kukaan täällä suomessa halua. Keskity aitoihin asioihin.

sun kannatta kai lukea paremmin, ennen kun meet haukumaan toista

En mä ole ainoa joka pitää sua tyhjäpäänä ja ihan sun kirjoitusten takia.

Sulle on tässä ketjussa annettu hyviä vinkkejä yrityksen perustamisesta: toimintasuunnitelma, onko tuotteille todellisuudessa markkinoita, yks yritys kerrallaan ja kun se toimii niin sitten vasta toinen, kunnon asiantuntemus myytävistä tuotteista, jne.

Mutta sä et ota kuuleviin korviin noita asiallisiakaan viestejä vaan keskityt irvistelemään haukkujille takaisin. Paistaa niin selvästi läpi tästä koko jutusta, että tämä on tällainen "mutta kun mä haluuuuuuun".