Haluan kertoa minkälaiset yritykset perustamassa:)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";26531814]
Minun ohjeeni sinulle on, että lopettaisit ne haaveet linkkaamasi kuvien huonekalujen myymisestä, niitä ei juuri kukaan täällä suomessa halua. Keskity aitoihin asioihin.[/QUOTE]

Niin miksi ei voisi perustaa yritystä jonka tuotteilla on oikeasti markkinoita Suomessa. Sehän yrityksen perustamisessa on tarkoituksena, että saadaan voittoa. Ei se, että haluaa leikkiä kauppaa ja harrastaa sitä yrittämistä.

Savannan aiemmat viritelmät oli huonoja menestymään ja kyllä siitä nopeasti tulee ihmiselle maine huonona yrittäjänä. Nimi jää monen muistiin ja osataan kiertää paikka kaukaa kun ajatellaan, että jaa se on taas tämä yrittämässä jotakin. Ei ole ihmisillä luottoa siihen, että homma oikeasti toimii ja saa ostettua sitä mitä haluaa.

Nämä on ihan kylmiä tosiasioita jotka moni tajuaa, mutta haukut mä tästäkin saan, olen kateellinen yms.

[QUOTE="vieras";26531814]Olen suuri designin ja muotoilun ystävä, on suorastaan häpeällistä lukea näitä ap:n kirjoituksia aiheesta. Sanon suoraan että minun silmiäni nuo linkkaamasi kuvat eivät todellakaan hivele. Ovat suorastaan karmivia, rumia.

Eri asia on aito antiikki, se on jopa ihan kaunista kaikessa rähjäisyydessään. Itselläkin on jonkin verran talonpoikaisesineitä, mm. perunakappoja 1800-luvulta. Mutta tuommoinen uusi tuote joka on tekemällä tehty vanhan näköiseksi ja kuluneeksi eii todellakaan sytytä. Siinä ei ole luonnetta!

Minulle lähimpänä sydäntä ovat designklassikot. Varsinkin 50-70 luvuilla suunnittellut valaisin-, huonekalu- ja pientavaratuotanto. Kauniit muodot ja värit. Funktionaalisuus ja minimalisimi.

Minun ohjeeni sinulle on, että lopettaisit ne haaveet linkkaamasi kuvien huonekalujen myymisestä, niitä ei juuri kukaan täällä suomessa halua. Keskity aitoihin asioihin.[/QUOTE]

Ne sohvat on tehty Italialaisesta antiikkinahasta, se on yks kalleimmasta nahasta tehty:)

Miks mun pitää haavet lopeta, voi että, hassua. Sorry en lopeta mitään vaan ne pian jo tulee olemaan eli kaupat, minulla on melko kaikki valmiina siitä varteen;)

Ne sohvat on tehty Italialaisesta antiikkinahasta, se on yks kalleimmasta nahasta tehty:)

Miks mun pitää haavet lopeta, voi että, hassua. Sorry en lopeta mitään vaan ne pian jo tulee olemaan eli kaupat, minulla on melko kaikki valmiina siitä varteen;)

:D "Italialaisesta antiikkinahasta"

Btw, onko se raha ja että kaikki maksaa mahdollisimman paljon, sulle maailman tärkein asia?

Sulle on ilmeisesti esim. Members.com ihan outo juttu? Käys kurkkaan. Merkkituotteita koko ajan alennuksella, ei ole poistomyymälä, eikä tuotteita ole myyty siellä aiemmin normaalihintaan ;)

Niin on. En osta tunnettuja "merkkituotteita", koska yleensä hinta ja laatu eivät kulje käsi kädessä. Ostan joko käytettyä (mutta laadukasta) tai antiikkia tai sitten tilaan vaikkapa suoraan räätäliltä tai puusepältä, jolloin voin itse vaikuttaa siihen, millaisista materiaaleista tuote valmistetaan. En välitä massatuotannosta kovin paljon. Arvostan käsitöitä. Yleensä kai tuollaisissa paikoissa on massatuotantona tuotettua tavaraa, jonka laatu ei paljon eroa jostain halvemmasta, vaikka samalla hinnalla saa käsityönä parempaa. Näin on etenkin vaatteiden kohdalla.

Rehellisesti sanoa, teijän arvostelu ei mua paljon kiinnosta. Viisat ihmiset eivät täällä istuu arvostelemassa muita, ,,pilo,, haukumalla tyhmäksi...

Mä en ole kysynyt täältä, että arvostelkaa mun tyhmyttä, että hei tässä minä, olen tyhmä enkä tajua mistään mitään, hehe.... Näköjään te ette tiedä mitä ihmiset oikeasti halua, mutta mä tunnen paljon ihmisiä, miehen työn kautta ja tiedän mitä ne toivoavat ja mitä jo kysyvät... en halunnut sanoa siitä mutta oli pakko, että mulla jo periateessa myyntiä tiedossa kun kauppa on valmiina, kun myyn just se mistä ihmiset pitää ja tietysti laatua, kun suomen kaupat on liikakin täynnä kiinalaista kräästä, samoin kaluste verkokauppoja

[QUOTE="vieras";26531965]Niin on. En osta tunnettuja "merkkituotteita", koska yleensä hinta ja laatu eivät kulje käsi kädessä. Ostan joko käytettyä (mutta laadukasta) tai antiikkia tai sitten tilaan vaikkapa suoraan räätäliltä tai puusepältä, jolloin voin itse vaikuttaa siihen, millaisista materiaaleista tuote valmistetaan. En välitä massatuotannosta kovin paljon. Arvostan käsitöitä. Yleensä kai tuollaisissa paikoissa on massatuotantona tuotettua tavaraa, jonka laatu ei paljon eroa jostain halvemmasta, vaikka samalla hinnalla saa käsityönä parempaa. Näin on etenkin vaatteiden kohdalla.[/QUOTE]
Jos sä teet niin, luuletko että kaikki noin tekee? Hassua....

Rehellisesti sanoa, teijän arvostelu ei mua paljon kiinnosta. Viisat ihmiset eivät täällä istuu arvostelemassa muita, ,,pilo,, haukumalla tyhmäksi...

Mä en ole kysynyt täältä, että arvostelkaa mun tyhmyttä, että hei tässä minä, olen tyhmä enkä tajua mistään mitään, hehe.... Näköjään te ette tiedä mitä ihmiset oikeasti halua, mutta mä tunnen paljon ihmisiä, miehen työn kautta ja tiedän mitä ne toivoavat ja mitä jo kysyvät... en halunnut sanoa siitä mutta oli pakko, että mulla jo periateessa myyntiä tiedossa kun kauppa on valmiina, kun myyn just se mistä ihmiset pitää ja tietysti laatua, kun suomen kaupat on liikakin täynnä kiinalaista kräästä, samoin kaluste verkokauppoja

Miksi ihmeessä sitten aloitat ketjun, jossa kysyt mielipiteitä yrityksistäsi???

Kuitenkin teit aloituksen, jossa kysyit mielipiteitä näistä yrityksistäsi :)

Ja kyllä sinä tiesit etukäteen, millaisia vastauksia saat...

[QUOTE="vieras";26531990]Miksi ihmeessä sitten aloitat ketjun, jossa kysyt mielipiteitä yrityksistäsi???[/QUOTE]

Kyllä mä kysyin yrityksistä eli 2sta, enkä pyytänyt arvostella mun osaaminen tai tieto. Mä luulen se kuka perusta jotain on otanut selvän kannatavuudesta. Mä aina luen ja nauran, kun kaikki mua tunne niin hyvin ja koska olen niin sanotusti rento ja iloinen ihminen suuren osan ajasta, niin antoi bimbo kuvan kuulema täällä, nekin yritykset, mä pelkästää ,,haluuun,,... Kyllä mä ne haluan, mutta en halua avaata mitään, mikä ei tuo mulle penniäkään. Mutta jos huono tuuri käy niin näinkin tapahtu, mutta se meille ei ole iso ongelma, muuten tuskin olisin avaamassa yhtään mitään, jos olisi pelko perseessä että se vie kaikki meijän rahaa ja jos käy niin tai jos käy näin

Moni on antanut ihan realistisia ja asiallisia neuvoja sulle. Se on eri asia kuin arvostelu, mutta ethän sä sitä käsitä.

[QUOTE="Minna";26532010]Moni on antanut ihan realistisia ja asiallisia neuvoja sulle. Se on eri asia kuin arvostelu, mutta ethän sä sitä käsitä.[/QUOTE]
Kyllä tämä on arvostelu, siks kun täällä lullaan etten tiedä yhtään mitään, olen tyhmä venakko, joka osaa vai peppua pyörittää. Luuletko etten tajua mikä paista tekstien läpi? Niin kuin kirjoitin äsken, jos olisin näin tyhmä, tuskin olisin perustamassa yhtään mitään, mutta mä tiedän mitä kuka halua ja mitä ihmiset haluavat kellä on rahaa

Kyllä mä kysyin yrityksistä eli 2sta, enkä pyytänyt arvostella mun osaaminen tai tieto. Mä luulen se kuka perusta jotain on otanut selvän kannatavuudesta. Mä aina luen ja nauran, kun kaikki mua tunne niin hyvin ja koska olen niin sanotusti rento ja iloinen ihminen suuren osan ajasta, niin antoi bimbo kuvan kuulema täällä, nekin yritykset, mä pelkästää ,,haluuun,,... Kyllä mä ne haluan, mutta en halua avaata mitään, mikä ei tuo mulle penniäkään. Mutta jos huono tuuri käy niin näinkin tapahtu, mutta se meille ei ole iso ongelma, muuten tuskin olisin avaamassa yhtään mitään, jos olisi pelko perseessä että se vie kaikki meijän rahaa ja jos käy niin tai jos käy näin

Kaikella ystävyydellä Milanna: sinä tiedät, että kun nimimerkilläsi avauksen teet, vastaukset ovat pääosin kielteisiä ja osittain myös asiattomia. Koska et ole tyhmä, olet sen varmasti oppinut. Eikö?

Tämä taitaa kuitenkin olla sinulle vain peliä ja viihdettä :)

Kyllä tämä on arvostelu, siks kun täällä lullaan etten tiedä yhtään mitään, olen tyhmä venakko, joka osaa vai peppua pyörittää. Luuletko etten tajua mikä paista tekstien läpi? Niin kuin kirjoitin äsken, jos olisin näin tyhmä, tuskin olisin perustamassa yhtään mitään, mutta mä tiedän mitä kuka halua ja mitä ihmiset haluavat kellä on rahaa

Kuten jo kirjoitin niin et sä tajua ystävällisiäkään neuvoja vaan pidät niitä arvosteluna.

Turha sitten tulla tänne itkemään kun bisnekset taas menee päin persettä.

Mua kiinnostaa tää toinen yritys :) onko vähän niinkuin senttihuutokaupan tapainen? Se on älyttömän hyvä keksintö, yrityäjä saa pirusti rahaa ja moni saa pilkkahintaan tavaraa

Moni on täällä kyllä kommentoinut ihan asiallisesti, esim. tuotteita, jotka aiot myydä tai yleensäkin yrityksen perustamista. Osa on toki kommentoinut täysin asiattomasti, mutta ne kannattaa jättää omaan arvoonsa (eli täysin huomiotta). En nyt halua mitenkään korostaa itseäni, mutta minä kuulun ihmisiin, joilla on rahaa enkä ostaisi mitään noista tuottesta, jotka linkitit. Ihan rehellisesti sanottuna pidän niitä lähinnä mauttomina.

[QUOTE="Minna";26532037]Kuten jo kirjoitin niin et sä tajua ystävällisiäkään neuvoja vaan pidät niitä arvosteluna.

Turha sitten tulla tänne itkemään kun bisnekset taas menee päin persettä.[/QUOTE]

Millä tavalla taas? Ja millä tavalla itkemään?

Milloin mä olen itkenyt ettei mun yritykset menee hyvin?

Mä olen ainakin tieanut mun yritysten kautta kun se oli olemassa, enkä ikinä itkenyt ettei se tuota mitään. Elämän muutoksen takia oli pakko pistää kaikki kiinni. Kun en voi matkusta taksilla joka maksaa 3000e per kk. Ja käsille jää 1000-2000kk. Kuulut kun on todella isot, siks ei paljon jäänyt, mutta kuvittelee, kuinka paljon olen silti myynnyt, eli paljon, kun vuokratilakin oli Turun keskustassa, mutta kuulut vie kaikki voitot, siks, ei oo kiva maksaa taksiin 3000 ja olla miinuksilla, koska se mitä sain kaupasta per kk, se on kuin tavallisen ihmisen palka per kk

Alkuperäinen kirjoittaja Mxgögö;26532039:
Mua kiinnostaa tää toinen yritys :) onko vähän niinkuin senttihuutokaupan tapainen? Se on älyttömän hyvä keksintö, yrityäjä saa pirusti rahaa ja moni saa pilkkahintaan tavaraa

ei, ei ole sama asia:). Mä en voi täällä kertoa sen idean, mä kerroin vain lyhyesti että kovalla alennuksella saa, en sen enempää voin nyt sanoa mitään

Rikkailla on kuulusia design-huonekaluja, joka oli kuvassa jota haukuit halvaksi. Tai sitten antiikkia. Ei kitchiä.

osoitit jo, ettei sulla ole mitään asiantuntemusta eikä tietoa designista.

Millä tavalla taas? Ja millä tavalla itkemään?

Milloin mä olen itkenyt ettei mun yritykset menee hyvin?

Mä olen ainakin tieanut mun yritysten kautta kun se oli olemassa, enkä ikinä itkenyt ettei se tuota mitään. Elämän muutoksen takia oli pakko pistää kaikki kiinni. Kun en voi matkusta taksilla joka maksaa 3000e per kk. Ja käsille jää 1000-2000kk. Kuulut kun on todella isot, siks ei paljon jäänyt, mutta kuvittelee, kuinka paljon olen silti myynnyt, eli paljon, kun vuokratilakin oli Turun keskustassa, mutta kuulut vie kaikki voitot, siks, ei oo kiva maksaa taksiin 3000 ja olla miinuksilla, koska se mitä sain kaupasta per kk, se on kuin tavallisen ihmisen palka per kk

Ööhh... siis menitkö taksilla töihin? Olisiko ollut edullisempaa mennä omalla autolla (ja jos ei ole, ostaa sellainen) tai bussilla tai vaikka pyörällä? Sitten ei olisi tarvinnut lopettaakaan korkeiden kulujen vuoksi.