Haluaisitteko enää toisen lapsen tässä tilanteessa miehenne kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaikea tilanne
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En tiedä haluaisiko mies lasta oikeasti tavata vai sanooko lapsen olevan hänelle ilmaa vain minun tunteita suojellakseni? Kovasti tuntuu kieltävän lapsen osaltaan ja vierittää syyt tapahtuneesta sille naiselle.

Helpottaako se sun oloa, että miehesi on tunnekylmä, että pitää lastaan ilmana tai kehtaa vierittää hommat naisen viaksi, vaikka taatusti miestäkin siinä tarvitaan?

Varo vain,e ttei mahdollista toista lastakin pidä kuin ilmaa tai vieritä sun viaksi/syyksi koko juttua. Yrittää päästä kuin koira veräjästä. Naisille viat ja lapset on ku ilmaa.

Ja jos ennenkin on pettänyt useammin, miksei tee sitä vieläkin? No nyt sitä taatusti harmittaa ku tuli elareiden menetys _NAISEN VIAN TAKIA..

Siis ymmärsinkö mä nyt oikein?

Ap:n mies, jota ap syvästi rakastaa, on pettänyt monesti. Yhdestä suhteesta syntynyt lapsikin jota ei halua tavata, joka on kuin ilmaa, ja syyttää vielä ko. lapsen äitiä asiasta, itse on täysin viaton?

Ja jonkun pitää vielä niinku ihan tosissaan miettiä, tekisikö lisää lapsia tunnevammaisen elämäntapapettäjän kanssa, joka on henkisesti pikkupennun tasolla (ei se ollu mun vika, se oli ton vika!)? :D

Vetoaa siihen että nainen manipuloi hänet heikolla hetkellä ja mies luuli naisen käyttävän ehkäisyä. Meillä oli niihin aikoihin suhteessa kriisivaihe. Olin raskaana kaiken lisäksi ja aika pian lapsemme syntymän jälkeen paljastui koko ahdistava totuus.

:D Ei ole totta. Olisihan mies voinut käyttää kortsuja ettei ainakaan seksitaudit tartu. Mies vetää kyllä sua 100-0 jos sä uskot tuon. JSSAP!

Alkuperäinen kirjoittaja kysyn vaan:
Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Tekisin ehkä sen toisen lapsen mutta en varmaan miestä katselisi kovinkaan kauaa.

Miksi sä tekisit lapsen miehelle jonka kanssa et halua olla?

Jos oikein kovasti haluaisin toisen lapsen niin näin olisivat täysbiologisia sisaruksia ja heillä olisi samat taustat. Eikä niin että yhdellä lapsella on mulkku isä ja toisella aivan ihana, eri sukunimet ja eri koteja... Koen tilanteen näin selkeämmäksi.

Ja jos suhteesta eroaisi olisi hyvä varmasti olla itsekseen aikansa ja kunnes taas rupeaa jonkun kanssa lasta tekemään niin kyllä siinä olisi hyvä vuosia seurustella kun kerran ekallakin kerralla valinnut tuollaisen kammotuksen puolisoksi ja sitten ikäeroa lapsila olisikin jo vaikka kuinka paljon.

Mutta en tiedä kyllä miten tollaseen paskaan voisi koskea pitkällä tikullakaan, saati raskautua.

"ap: Mies ei halua sitä toista lasta koskaan tavata joten se asia on hänelle ilmaa käytännössä. Nainen sen lapsen päätti pitää vaikkei mieheni halunnut. "

Kammottavaa! Lapsi parka on täysin syytön syntymäänsä ja oma isä hänet kieltää. lasten ei pidä joutua kärsimään aikuisten virheistä. mun mielestä lapsella pitäisi olla oikeus tuntea isänsä. vaikka tuollainen vastuuton ja tunteeton isä on ehkä paras jäädä tuntematta. luuleeko äijäs että voi noin vain siittää lapsen ja pyyhkiä sen pois elämästään? varmasti ainakin myöhemmällä iällä lapsi haluaa tietää asioista.
kuvottavaa toimintaa isältä. en olisi itse enää missään tekemisissä tuollaisen ukon kanssa, saati sitten tekisin lisää lapsia. ja sun lapsellas on sisaruspuoli, elävä olento lihaa ja verta. se on musta muutakin ku miehen moka ja taloudellinen ongelma. en ymmärrä miten tuollaisen jälkeen voi enää jatkaa yhdessä perheenä.

Vetoaa siihen että nainen manipuloi hänet heikolla hetkellä ja mies luuli naisen käyttävän ehkäisyä. Meillä oli niihin aikoihin suhteessa kriisivaihe. Olin raskaana kaiken lisäksi ja aika pian lapsemme syntymän jälkeen paljastui koko ahdistava totuus.

Huh huh. En katselis hetkeäkään, ku noin kehtaa edes ajatella. Ettäkö miehes on noin helppo "manipuloida", vaikka oma nainen on raskaana ja odottaa ekaa omaa lasta :o

En edes sietäis tuollaista uusavutonta itsensä puolustamista. Mitä enemmän selittää ja siirtää vastuita muille, sen varmemmin saisi potkut persuksiinsa. Ainoastaan aidosti itsetutkiskelun avulla saattaisi suhde parantua, mutta toi nyt vaikuttaa vain sille, että mies pitää itseään lähinnä "uhrina".

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Siis ymmärsinkö mä nyt oikein?

Ap:n mies, jota ap syvästi rakastaa, on pettänyt monesti. Yhdestä suhteesta syntynyt lapsikin jota ei halua tavata, joka on kuin ilmaa, ja syyttää vielä ko. lapsen äitiä asiasta, itse on täysin viaton?

Ja jonkun pitää vielä niinku ihan tosissaan miettiä, tekisikö lisää lapsia tunnevammaisen elämäntapapettäjän kanssa, joka on henkisesti pikkupennun tasolla (ei se ollu mun vika, se oli ton vika!)? :D

Tässä tulikin sanottu oleellinen. :)

Siis ukko hässi toista naista ilman ehkäisyä :o Tosi vastuutonta. En tod enää luottaisi moiseen. Siis vaikka olisi kumia käyttänytkin. Mutta toi on erityisen ällöä, että on ottanut tautiriskin.

Alkuperäinen kirjoittaja essi:
No aina asiat ei ole mustavalkoisia. Mitäs jos sitä lasta haluaa todella paljon. Suurin haave mikä on? Mutta ikää on sen verran, että lapsi on sen takia tehtävä "nyt"?

Jos lasta haluaa tosi paljon, niin silloin tuskin pohtii mitä mieltä oma mies asiasta on. Eiköhän se lapsi mene silloin hajoavan parisuhteen edelle.
Ap´n ongelma mielestäni on se ettei hän kykene luottamaan mieheensä. Ja siltä pohjalta on aika turhaa alkaa miettimään perheenlisäystä, jos tarkoituksena olisi elää perheenä johon se mieskin kuuluu.

En haluaisi erotakaan kun luvattu vielä yrittää. Tuntuu tosi vaikealta ajatukselta että yhteinen lapsemme jäisi isättömäksi kun isä on ehtinyt lapsen elämässä olla jo mukana. Ero aiheuttaisi sen että erkanisimme täydellisesti fyysisesti ja henkisesti. Nyt haluamme kaikin tavoin vielä pitää perheen koossa lapsemme parhaan takia.

Se toinen nainen on luvannut huolehtia itse lapsestaan eikä isää varmaan lapselle haluakaan.

En todellakaan tekisi toista lasta tuollaisen miehen kanssa! Ottaisi mies ensin vastuun hänellä jo nyt olevasta toisesta lapsesta, siinähän teille olisi toinen lapsi kun ottaisitte häntä viikonlopuiksi teille jne, ja sitten vasta harkitsisi kolmatta lasta.

Vaikka mies olisi tosissan luullut toisen naisen hoitavan raskauden ehkäisyn, miksi hän ei hoitanut sukupuolitautien ehkäisyä kondomilla? En todellakaan kattelisi tuollaista tyyppiä!

Olet normaali nainen. Teitä esiintyy palstalla päivittäin. Teille on tyypillistä, että ette hahmota lainkaan miehenne persoonallisuutta mennessänne naimisiin. Totuus, sitten kun se ilmi tulee, satuttaa. Ei se minun asiani ole päättää, miten sinä sopasta selviät, mutta älä nyt hyvä ihminen kuvittele, että vain mies teki väärin. Sinä valitsit miehesi ihan itse ja niin makaa kuin petaa. Opettele petaamaan. Ota topakampi ote ajatellen jo lastannekin. Millaisen äidin hän tulee kokemaan myöhemmin? Olikio äiti lepsu ja ajattelematon vai aiotko ryhdistäytyä ja laittaa ihmissuhteese kuntoon ja olla vastuullinen aikuinen, henkisesti aikuinen, sen päätät ihan itse.

En haluaisi erotakaan kun luvattu vielä yrittää. Tuntuu tosi vaikealta ajatukselta että yhteinen lapsemme jäisi isättömäksi kun isä on ehtinyt lapsen elämässä olla jo mukana.

No yrittäkää vielä...onko tämä nyt 20 kerta vai miten?

Ei sun miehesi eron myötä kuolisi, eli lapsellasi olisi isä jatkossakin. Vai onko tuo miehisyyden huipentuma sitä sorttia, joka hylkäisi myös teidän yhteisen lapsenne?

En haluaisi erotakaan kun luvattu vielä yrittää. Tuntuu tosi vaikealta ajatukselta että yhteinen lapsemme jäisi isättömäksi kun isä on ehtinyt lapsen elämässä olla jo mukana. Ero aiheuttaisi sen että erkanisimme täydellisesti fyysisesti ja henkisesti. Nyt haluamme kaikin tavoin vielä pitää perheen koossa lapsemme parhaan takia.

Se toinen nainen on luvannut huolehtia itse lapsestaan eikä isää varmaan lapselle haluakaan.

Valitettavasti vaan suhteet joissa on painolastina toisen osapuolen pettäminen päättyvät ennemmin tai myöhemmin eroon. Eli onko sitten parempi että sinulla on eron tullessa 1 vai 2 lasta? Ja oletko miettinyt paljoako miestäsi eron jälkeen kiinnostaa tavata lapsiaan? Jos kerta häntä ei kiinnosta pettämissuhteesta syntynyt pienokainenkaan?
Kannattaa ajatella järjellä, ei antaa hormoonitoiminnan pilata ajatuksiaan.

En haluaisi erotakaan kun luvattu vielä yrittää. Tuntuu tosi vaikealta ajatukselta että yhteinen lapsemme jäisi isättömäksi kun isä on ehtinyt lapsen elämässä olla jo mukana.

Ei sun miehesi eron myötä kuolisi, eli lapsellasi olisi isä jatkossakin. Vai onko tuo miehisyyden huipentuma sitä sorttia, joka hylkäisi myös teidän yhteisen lapsenne?

En vain halua yksinhuoltajaksi. En odottanut koskaan joutuvani. :/

Alkuperäinen kirjoittaja sef:
En, sillä en haluaisi sitä miestä enää lainkaan.

Juuri puhuimme mieheni kanssa tästä asiasta ja sanoin, että jos hän pettäisi ja saattaisi jonkun naisen raskaaksi niin se olisi sellainen asia joka toisi 100% varmuudella lopun liitollemme. En kertakaikkiaan kestäisi/haluaisi/pystyisi enää siinä liitossa elämään.

Peesi sanasta sanaan.

Kukapa sitä varsinaisesti haluaisi tai odottaisi niin tapahtuvan, kun solmii avioliiton ja perustaa perheen, mutta joskus on vaan pakko, jos haluaa säilyttää omanarvontuntonsa ja selkärankansa, ja antaa lapsilleen hyvän roolimallin :/

Ja ilmeisesti mies tiedostaa tuon, hän voi hummailla miten vain, koska aina otat hänet takaisin. Viis loukkaako se sua tai ei. Nyt tietty miestä harmittaa ku se hetken hurmoksesta tulikin 18v rahaloukku.

Älä oikeesti tee lasta vielä. Kun olet raskaana, ties millaisia "manipulointeja" miehesti sit kokee hameväkeä nähdessään.

Siis annas mä kertaan.. Mies on pettänyt sua useasti, tämä kerta niin että sä olit raskaana, hän pisti jonkun toisenkin paksuksi, ei halua lasta tavata mutta elarit juoksee, ja sä ihan oikeasti mietit vielä lisälapsia hänen kanssaan!!

Miten kynnysmatto voi ihminen olla! Jos se on pettänyt jo monta kertaa ja tässä tapauksessa hän on se viaton uhriparka jota käytettiin törkeästi hyväksi niin voi jessus! Oli suhteessa mikä kriisi tahansa, en koskaan ikinä never ever antaisi anteeksi pettämistä VARSINKAAN jos mä olisin raskaana. Varmaan hirttäisin äijän palleistaan johonkin naulakkoon.

:headwall:

Itse olen kynnysmaton lapsi ja saanut lapsuudenkodista todella huonot roolimallit oman elämäni tueksi. Minut pelasti huonosta suhteesta paras ystäväni joka väkisin veti mut siitä pois ensin vuosia tilannetta katsottuaan.

Haluatko todella opettaa lapsellesi normaaliksi asiaksi että isä saa pettää ja tehdä mitä vaan, äidin on nieltävä kaikki?

Siis tämän toisen lapsen äiti on manipuloinut miehesi sänkyyn, käyttänyt häntä kriisin hetkellä hyväksi?
Voi mies parkaa. Tuskaista on. Varsinkin kun kerroit, että näitä miehen hyväksikäyttöjä on ollut useampia muidenkin naisten tahoilta.
Ja siis kerrassaan järkyttävää, ettei se NAINEN ole käyttänyt ehkäisyä :o
Eihän suhteessa olevan miehen tollasia tartte ajatella!

Asiahan on niin, että miestä voi harvemmin raiskata-nainen ainakaan, joten tuskin on väkisin maattu eli vapaasta omasta tahdosta on veijariaan uitellut vieraassa altaassa eli ihan turha vierittää syytä naisen niskoille!

Tämän joko hyväksyt ja sen kanssa elät tai sitten et! Rahassa on turha lastentekoa mitata eli jos tästä on toisen lapsen alulle laittaminen kiinni, niin unohda koko juttu tai etsi rahakkaampi isäehdokas!

Yhteistyössä