Haluaisitko asua omakotitalossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja unelmoija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
tavallaan haluaisin, mutta tavallaan taas en. Olen yksinkertaisesti kerrostaloasuja, korkeintaan rivariasuja. Olen aivan liian laiska mihinkään pihanlaittohommiin, joten jos asuisin omakotitalossa, pitäisi olla varaa mm. puutarhuriin. Toisekseen omaan maailman vilkkaimman mielikuvituksen, en yksinkertaisesti uskaltaisi asua omakotitalossa, ikkunan takana olisi aina joku :(

Alkuperäinen kirjoittaja Diamant:
Haluaisin asua jos talon sijainti olisi riittävän syrjäinen. Pihalle ei saisi nähdä muualta eli viereisten talojen pitäisi olla riittävän kaukana, mielellään ainakin 200 metrin päässä.

Sellaiseen omakotitaloon en halua, joka on ihan toisen talon vieressä. Ei minkäänlaista yksityisyyttä ja on kuin asuisi rivitalossa.

Peesaan, sulla on samanlaiset ajatukset.

Sillä erolla vaan, että me nyt tällä hetkellä asutaan juuri omakotitalossa alueella, jossa talot ovat vieri vieressä. Ja totta on, ei mitään yksityisyyttä... Mutta ei tää ihan sama ole kuin rivitalossa kuitenkaan, vähän parempi sentään.

Nyt on pienet mahikset saada talo joen rannalta, jossa lähimmät naapurit ei ole näköyhteydessä. Kovaa remppaa vaatisi, mutta paikka on aivan unelma. Joskus on siitä talosta haaveiltu ja nyt se voi tulla myyntiin.
Toivottavasti en putoa liian kovaa näistä pilvilinnoista :(

Oon aina halunnu asua omakotitalossa ja nyt vihdoin, parin kuukauden päästä päästään muuttamaan sellaiseen! Naapureita on mutta kohtuullisen kokoinen tontti joten on se nyt vähän parempi kuin rivari olisi :) Sormet syyhyää päästä pihan kimppuun ja sisustamaan!

Mä taas olen varmaan ihan outo kun en pidä tätä omakotitalo- asumista mitenkään ihmeellisenä :). Olin vallan tyytyväinen rivarissa, mutta tilat kävi ahtaaksi. Eikä sitten ollut varaa ostaa isompaa rivaria, joten rakennettiin omakotitalo.

Ei siinä, kyllä mä tästäkin tykkään, varmaan hitusen enemmänkin kuin rivarissa asumisesta. Mutta mikään unelma tää ei ole mulle koskaan ollut.

Muoks: ja siis parasta tässä on juurikin se iso tontti ja oma rauha. Tiiviisti rakennettuihin omakotitalo-aluille en haluaisi lainkaan.

Ei kannata ajatella ettei ole varaa omakotitaloon, tietyillä alueilla on tosi kalliit
talot eli tietty kaupunkien liepeillä. Taloja on muuallakin ja ihan kohtuuhintaisia.
Sitäpaitsi kaikki riippuu ostajista, jos ihmiset hirveitä hintoja asunnoista,
sehän sopii kiinteistövälittäjille vallan mainiosti.
He vedättävät hintoja ylöspäin jos joku vaan suostuu maksamaan.
Markka-aikana talot maksoivat n. 300 000 mk(50000 euroa) ja sillä rahalla
sai tavallisen omakotitalon.
Miljoona markkaa maksettiin vain tosi upeista taloista.
Kummasti euroaikana pikku lautarakenteiset tönötkin ovat jo hinnoissaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oon aina halunnu asua omakotitalossa ja nyt vihdoin, parin kuukauden päästä päästään muuttamaan sellaiseen! Naapureita on mutta kohtuullisen kokoinen tontti joten on se nyt vähän parempi kuin rivari olisi :) Sormet syyhyää päästä pihan kimppuun ja sisustamaan!

Onneks olkoon! Kunpa joskus vielä minäkin...

Alkuperäinen kirjoittaja ak:
Ei kannata ajatella ettei ole varaa omakotitaloon, tietyillä alueilla on tosi kalliit
talot eli tietty kaupunkien liepeillä. Taloja on muuallakin ja ihan kohtuuhintaisia.
Sitäpaitsi kaikki riippuu ostajista, jos ihmiset hirveitä hintoja asunnoista,
sehän sopii kiinteistövälittäjille vallan mainiosti.
He vedättävät hintoja ylöspäin jos joku vaan suostuu maksamaan.
Markka-aikana talot maksoivat n. 300 000 mk(50000 euroa) ja sillä rahalla
sai tavallisen omakotitalon.
Miljoona markkaa maksettiin vain tosi upeista taloista.
Kummasti euroaikana pikku lautarakenteiset tönötkin ovat jo hinnoissaan.

Kyllä mun mielestä uudehko okt maksoi noin miljoona markkaa markka-aikana. Just ennen euroon siirtymistä. Sä tietty muistelet jotain 80-luvun aikoja tms muinaista.

me asustellaan vanhassa maatalossa..tontti 4400m2, omat marjapensaat ja omppupuut..omat perunamaat..Ympärillä peltoja ja lähellä järvi..ala-asteelle matkaa n. 1,5km.

Alkuperäinen kirjoittaja Diamant:
Haluaisin asua jos talon sijainti olisi riittävän syrjäinen. Pihalle ei saisi nähdä muualta eli viereisten talojen pitäisi olla riittävän kaukana, mielellään ainakin 200 metrin päässä.

Sellaiseen omakotitaloon en halua, joka on ihan toisen talon vieressä. Ei minkäänlaista yksityisyyttä ja on kuin asuisi rivitalossa.

Peesi minultakin tälle ;)

Sellainen tontti on haussa jolle voisi sitten vaatimattoman tönön pystyttää.
Tällä hetkellä ahdistaa kerrostalo niin paljon että olisin valmis ottamaan melkein minkä tahansa tontin ilman mökkiä tai mökin kera, kunhan vaan pääsisi pois täältä, mutta uskon että kärsivällisyys kannattaa.

Omakotitalo ehdottomasti, jossa jo asumme.
Tykkään, että sisällä on tilaa. Rakastan omaa aidattua suurta pihaa, omia marjapensaita, kukkia, omenapuuta. Omaa rauhaa suojaisassa pihassa. Voi pestä yöaikaan pyykkiä, käydä suihkussa ja saunassa milloin haluaa. Kesällä ovi kokoajan auki, koira saa päättää onko ulkona vai sisällä. Kesällä voi grillata saunan jälkeen vähemmissäkin vaatteissa omalla terassilla.

Uusimmat

Yhteistyössä