haluaisin ratsastaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mami"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mami"

Vieras
Minua kiinnostaisi kovasti ratsastus ja olen ihan heppahullu. Mutta mutta..en ole ikinä ratsastanut mutta kovasti haluaisin opppia. Onko vielä tällä iällä (35v. ) mahdollisuutta alkaa alkeista pitäen opetella ratsastusta ja hevostenhoitoa? Kellä kokemusta tällaisesta harrastuksesta,vieläkö olisi mahiksia kokeilla ja opiskella? ja onko kallis harrastus?

[QUOTE="mami";27389332]Minua kiinnostaisi kovasti ratsastus ja olen ihan heppahullu. Mutta mutta..en ole ikinä ratsastanut mutta kovasti haluaisin opppia. Onko vielä tällä iällä (35v. ) mahdollisuutta alkaa alkeista pitäen opetella ratsastusta ja hevostenhoitoa? Kellä kokemusta tällaisesta harrastuksesta,vieläkö olisi mahiksia kokeilla ja opiskella? ja onko kallis harrastus?[/QUOTE]

Minä teidän useampia naisia, jotka alkaneet ratsastuksen ja heppatouhut vasta keski-iässä. Hyviä kursseja on melkein kaikilla laatutalleilla.
Hinnat vaihtelevat paikkakunnittain, mutta ei se nyt niin mahdottoman kallis harrastus ole. Ainakin jos pystyy pidättäytymään sen "etenemisestä" ensin omaan heppaan, sitten omiin heppoihin, sitten talliin ja kolmanteen heppaan ja...

:D

No tuo hinta on suhteellista. On myös paljon kalliimpia harrastuksia. Kaverini käy ratsastamassa 20 euron tuntihintaan mikä on tosi halpa. Taitaa olla n. 30 euroa tunnin hinta. Etsin netistä lähin talli. Sieltä löytyy aikuisille alkeiskursseja ja hinnat. Varusteita ei aluksi kannat ostaa. Kypärän yleensä saa tallilta lainaan, mukavat housut ja kannalliset kengät riittää aluksi.

Kaksi tytärtä ratsastaa ja jo parin vuoden akan oon haaveillu minäkin, nelikymppinen paksukainen, että uskaltautuisin hepan selkään. Oon joskus tyttönä vähän harrastanu hevostelua ja kerran tippunu tosi pahasti ja siihen se touhu sit loppui.

Onkohan tuohon joku painoraja?

Ens syksynä ehkä uskaltauden alkeistunnille, tuossa meidän lähitallilla ei ainakaan aiempina vuosina ole ollut aikuisten alkeisryhmää, vähän hassulta tuntuu mennä pikkutyttöjen kanssa samaan...mut ei kai se auta

[QUOTE="samma här";27389425]Kaksi tytärtä ratsastaa ja jo parin vuoden akan oon haaveillu minäkin, nelikymppinen paksukainen, että uskaltautuisin hepan selkään. Oon joskus tyttönä vähän harrastanu hevostelua ja kerran tippunu tosi pahasti ja siihen se touhu sit loppui.

Onkohan tuohon joku painoraja?

Ens syksynä ehkä uskaltauden alkeistunnille, tuossa meidän lähitallilla ei ainakaan aiempina vuosina ole ollut aikuisten alkeisryhmää, vähän hassulta tuntuu mennä pikkutyttöjen kanssa samaan...mut ei kai se auta[/QUOTE]

Painoraja on useimmiten 95-110.
Shire ja islanninponi ottaa helposti isommankin.
Noissa kuitenkin isoja eroja yksittäisten hevosten välillä eli se määrittelee, mikä vaikuttaa hevosesta olevan ok.

:)