Aikuisopiskelijan tulot???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja koulun penkille?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

koulun penkille?

Vieras
Olen ollut kuusi vuotta vakituisessa työsuhteessa. Ihan perus 8-16 työ, jossa vuosiansiot nykyään n.33te.

Nykyinen työ on alkanut tympimään, ei haasta minua millään tavalla.

Olenkin vihdoin löytänyt amk:sta alan joka minua kiinnostaisi kovasti ja varmasti olisi se "mun juttuni".

Nyt vaan mietityttää tuo taloudellinen aspekti. Onko opintotuki (alle 300e) siis ainoa jota saisin? Jos irtisanoudun työstäni, niin saanko liitosta ansiosidonnaisen, vaikka olisin opiskelija?

Monethan aloittaa amk:n aikuisiällä, mutta ihmettelen miten se on käytännössä mahdollista? Meilläkin asuntolaina ja kaksi koululaista. Lisäksi matkaa kouluun kuin kouluun 60-100km... :/

Työpaikkani ei oikein tarjoa mahdollisuutta opiskella työn ohella hinkumalleni alalle...

Kokemuksia???

Olen opiskellut työn ohessa amk:n. Lähipäiviä oli 4 kuukaudessa ja muu tapahtui verkossa.
Työttömyyskorvausta ei saa opiskellessa, mutta normaali opintotukea ja lainaa kyllä. Työssäkäyvänä tosin ei taida tukea saada. Itse pärjäsin normaali palkallani. Työharjoittelut tein palkkatyössä. Opiskelin hallintoa.
Jotain vaikkapa hoitoalaa kai opiskellaan esim. iltaisin ja useammin, koska siinä on sitä tekniikkaa ja käsityötä enempi.

Rahoitusmuotoja on paljon. Kannattaa ottaa yhteyttä tuonne työkkärin koulutuspuolelle niin kertovat vaihtoehdoista. Esimerkiksi on mahdollista saada työkkärin oman avustuksen opintoihin jolloin ei tarvitse nostaa lainaa tai opintotukea.

Viimeksi muokattu:
Ei minusta ammattikorkeaan nyt niin monia rahoitusmuotoja ole. jos ei aikuisopintorahaa saa niin sitten on vaan se opintotuki ja laina. Toki työssä voi käydä opiskelun ohella.

[QUOTE="ylva";28922403]Ei minusta ammattikorkeaan nyt niin monia rahoitusmuotoja ole. jos ei aikuisopintorahaa saa niin sitten on vaan se opintotuki ja laina. Toki työssä voi käydä opiskelun ohella.[/QUOTE]

jos ehdot täyttyy niin liiton rahoituksellakin voi opiskella.

Yhteistyössä