Haluaisin lapsen,mies ei.

• Viestiketjun aloittaja "Anni"
  • Ensimmäinen viesti
patti tilanne,mut odota ihmeessä et mieskin kypsyy.
mä oon nyt rv.10 ehkäsykapselista huolimatta...ja miehellä jyrkkä ei.en halua luopua lapsesta mutta mies haluaisi abortin...
en tiedä kumpaa kuunnella,itseäni vai miestä...jokatapauksessa jompi kumpi olisi onneton :confused:

tuplakupla
Tuollaiset järkiperäiset EI syyt mä ymmärrän, esim jos nainen ei oo käyny ollenkaan töissä lasten välillä vaan on kotiäitinä ja eläminen alkaa olla melko tiukkaa ison perheen kanssa. Meilläkin on tämä ollut yksi syy, miksen itse ole ollut valmis "tekemään" neljättä, vielä. Olen ajatellut että kun saadaan talo valmiiksi ja talous hyvään malliin niin sitten olisi aika..ja nyt tällä hetkellä molemmat on työelämässä ja talo alkaa olla ihan viimeisiä rutistuksia vaille valmis niin vauva kuume on nostanut päätään. Mutta mä tiedän että mies meillä ajattelee vieläkin niitä kaikkia tekemättömiä töitä joita tässä on ja sitä aikaa joka on olemassa oleviltakin lapsilta pois..jo nyt. Joten olen valmis vielä vähän odottamaan, mutta mun mielestä loputtomiin et voi tehdä elämäntilannetta "valmiiksi" seuraavaa lasta varten, vaan kaikki ajallaan ja omalla painollaan. Ollaanhan me pärjätty näiden kolmenkin lapsen kanssa melko hyvin tässä vaikka ollaankin rakennettu talo ja tuhat muuta asiaa siinä sivussa ;)
Nää on siis näitä mun omia pohdintoja..

mietteliäänä
mut miksi elämän pitäisi mennä niin ku minä haluan? se voi olla kivaa mutta onko se hyväksi? olemassaolevat lapsetkin painaa jotain yhtälössä, voihan ne manipuloida olemaan innoissaan asiasta, mutta kyllähän kai totuus on se, että vaikka rakkaus ei olisi rajallista niin vuorokauden pituus on vakio. yksittäiselle lapselle on vähemmän aikaa. lapsilla on oikeus vanhempiin, jotka ei uuvuta itseään mielihalujensa tähden (eikä lastenkaan). läpijuostu elämä ei ole oikeen ylevä juttu?

"miemie"
Alkuperäinen kirjoittaja mietteliäänä;22194657:
mut miksi elämän pitäisi mennä niin ku minä haluan? se voi olla kivaa mutta onko se hyväksi? olemassaolevat lapsetkin painaa jotain yhtälössä, voihan ne manipuloida olemaan innoissaan asiasta, mutta kyllähän kai totuus on se, että vaikka rakkaus ei olisi rajallista niin vuorokauden pituus on vakio. yksittäiselle lapselle on vähemmän aikaa. lapsilla on oikeus vanhempiin, jotka ei uuvuta itseään mielihalujensa tähden (eikä lastenkaan). läpijuostu elämä ei ole oikeen ylevä juttu?
Juuri näin. Ja minun mielestäni on vähän jotenkin surullista, jos sylissä on yksi vauva ja mieli unelmoi koko ajan siitä, miten suloinen olisi seuraava.

[QUOTE="miemie";22194694]Juuri näin. Ja minun mielestäni on vähän jotenkin surullista, jos sylissä on yksi vauva ja mieli unelmoi koko ajan siitä, miten suloinen olisi seuraava.[/QUOTE]

On se. Tuntuu olevan kohtuullisen yleinen ongelma. Mullakin on taipumusta tähän. Luulen että liittyy jotenin siihen raskaaksitulon ja raskauden ja synnytykseksen suuruuteen, jotkut naiset vain kokevat sen elämänsä täyttymyksenä.

wertyui
Kumma, että joillekin ei sitten mikään riitä.
On yksi lapsi, ei passaa, pitää saada toinen, sitten kolmas jne.
On yksi auto, ei passaa, pitää saada talouteen toinenkin.
Olisitte onnellisia niistä, mitä teillä jo on.
Joillakin ei oo edes sitä ensimmäistä.
Ugh!

Yhteistyössä