Haluaisin lapsen,mies ei.

• Viestiketjun aloittaja "Anni"
  • Ensimmäinen viesti
"Anni"
Kyllä on hankala tälläinen tilanne,harmittaa.Lapsia meillä on 3,nuorin lapsista on vähän päälle vuoden,haluaisin aloittaa uuden yrittämisen jo nyt,mutta mies haluaisi odottaa muutaman vuoden.Talous meillä on ihan kunnossa,sekään ei ole asiaan esteenä.Ärsyttää että tälläisessä tapauksessa Ei on vahvempi kuin Kyllä.

tuplakupla
Meillä sama tilanne, kolme lasta on ja neljättä kovasti kuumeilen. Kuopus meillä jo 3v. Mies edelleen vaan siirtää eteenpäin..ja mä en halua sitte enää kun noi muut on isoja..vaikeeta on, kun toista on myös kunnioitettava ja hänen mielipiteitään! Mut oma tahto olis myös valtava..

tuplakupla
[QUOTE="vieras";22193612]sullahan on jo kolme lasta! pitäisi jo riittää, vai 10 lastako haluat?[/QUOTE]

Mitä se kellekkään kuuluu, et kuinka monta joku haluaa..??
Ei se sulta oo pois!!

"Anni"
ymmärrän kyllä että miehenkin kantaa on ajateltava,mutta tuntuu vähän hupsulle kun ei voi omasta ruumiistaan halustaan päättää,vaan on mentävä miehen mukaan.En kuitenkaan missään nimessä halua lasta niin ettei mies sitä halua,esim.menisin neulalla kortsua rikkomaan.

tuplakupla
[QUOTE="Anni";22193659]ymmärrän kyllä että miehenkin kantaa on ajateltava,mutta tuntuu vähän hupsulle kun ei voi omasta ruumiistaan halustaan päättää,vaan on mentävä miehen mukaan.En kuitenkaan missään nimessä halua lasta niin ettei mies sitä halua,esim.menisin neulalla kortsua rikkomaan.[/QUOTE]

Joo, mä oon välillä ajatellut et miks just MUN pitää luopua haaveistani ja toiveistani..kun kovasti kans tahtoisin..mut elämä on. Nyt olen kyllä ihan tyytyväinen etten silloin heti kuopuksen perään alkanu uutta "tekemään" nyt oon saanu nauttiä välillä tästä pikkulapsi arjesta eikä vaan vauva jutuista. Mut nyt alkaa taas ihan tosissaan vauvakuume nousemaan..

"Mandi"
Tilanteellehan ei oikeastaan mitään voi. Miehen näkemys tässä täytyy myös ottaa huomioon. Ootteko puhunut asiasta muuta kuin ohi mennen. Asiasta kannattaa keskustella, miehelläsi voi olla myös jokin syy miksi ei juuri nyt halua lapsia lisää ja tämän syyn kuulemisen jälkeen voi sinun olla helpompi odottaa hetki.

Kehotan myöskin nauttimaan tästä ajasta kun nuorin on 1-vuotias. Vuoden ikäisenä lapsi on mitä hurmaavin. Katsellessani noita 10kuukauden ikäisiä kaksospoikia tunnen aina suurta iloa heidän olemassa olostaan, haluan nauttia juuri tästä hetkestä heidän kanssaan. Toivon että tässä talossa olisi joskus lisää noita söpöliinejä, mutta odotan sitä hetkeä kun mieheni sanoo että haluaa pojille lisää sisaruksia. Yhteinen odotus on kaikista onnellisin, ketään ei siis kannata painostaa.

"anni"
Joo, mä oon välillä ajatellut et miks just MUN pitää luopua haaveistani ja toiveistani..kun kovasti kans tahtoisin..mut elämä on. Nyt olen kyllä ihan tyytyväinen etten silloin heti kuopuksen perään alkanu uutta "tekemään" nyt oon saanu nauttiä välillä tästä pikkulapsi arjesta eikä vaan vauva jutuista. Mut nyt alkaa taas ihan tosissaan vauvakuume nousemaan..
Meillä kanssa muilla lapsilla ikäeroa vähän reilu kolme vuotta,nyt haluaisin vähän pienemmällä ikäerolla.

tuplakupla
No toivottavasti saat sitten haluamasi jossain vaiheessa :) onnea yrityksiin ;) mä olen kans sanonu miehelle et vuoden vaihteen jälkeen HALUAN jättää ehkäisyn pois ja katsoa mitä tuleman pitää :D ja suutuksissani tokasin et minähän jätän ehkäisyn pois, kerron sinulle koska näin teen ja sinä saat sitten valita käytätkö vaiko etkö ;) noh ehkä mulla ei kuitenkaan pokkaa tuohon ole, koska haluan kuitenkin et nää asiat on niitä yhdessä päätettyjä!

meillei halua neljättä ollenkaan ja mä haluan taas ihan hirveesti. mitäs tässä sitten,ei sitä lasta voi tehdä jos toinen ei halua. jompikumpi joutuu antaan periksi ja enköhän se tässä tilanteessa ole minä. kai senkanssa oppii elään ettei lapsia enempää tule,kun taas senkanssa että niitä lapsia tulee vaikkei halua. entiedä..

"vieras"
Myös mulla kova vauvakuume, esikoinen on nyt 3v ja toinen lapsi siis haaveissa.
Mies antoi mulle kaksi vaihtoehtoa; joko odotan vielä vuoden-kaksi tai sitten etsin miehen joka tahtoo mun kanssa lapsen heti.
Valitsin ensimmäisen vaihtoehdon.

toisinpäin
Kun meille syntyi 3. lapsi niin miehemme kanssa sovittiin, että joskus meille saa tulla neljäskin lapsi. Siihen menikin sitten hieman kauemmin kuin ajateltiin. Vauvan tuloa siirrettiin minun toimestani, oli opiskelua, töitä, talonrakentamista ja en olis kyllä siihen rumbaan lasta toivonut oman jaksamiseni takia. Loppujen lopuksi musta alkoi tuntua sille, että en haluakaan enää neljättä lasta, koska pääsin jo lasten suhteen helpolla (lapset nyt 12, 10 ja 9)ja pähkäilin, että jaksanko vauvaa enää hoitaakaan, miten elämä muuttuu jne. Välillä asiasta riideltiinkiin, mieheni oli se vauvakuumeinen en minä. Mutta kas kummaa, niin hän vain sai tartutettua vauvakuumeen minuunkin ja sylissäni on 5 kk aurinko! Aivan ihanaa!
No, nyt sitten olen itsekseni miettinyt, että vieläkö yksi lapsi... Tunne sanoo kyllä, järki ei.Tää on ihan hullua! Miehelleni en ole asiasta puhunut enkä puhu. Hän olisi varmaan heti valmis.

Minusta oleellisia on ne syyt miksi puoliso ei halua lasta. Jotenkin sulatan ein helpommin jos ennalta on jo 2 tai 3 lasta. Yhden tai kahden kieltäminen on paljon "itsekkäämpää", mutta toki jokaisen lapsiluku on heidän oma asiansa ja joku voi haluta niitä neljää yhtä paljon kuin minä haluan kahta.

Minkälainen tilanne teillä on kotona? Riittääkö rahat ja puhti? Paljonko mies tekee teidän eteen? Jos mies "elättää" teidät ja auttaa kotihommissa ja lastenhoidossa, niin voisin helpostikin uskoa, että siinä eissä on järkeä, jos mies on osallistuva vanhempi eikä jaksa enää lisää, niin hänenkin uupumuksensa on huomioitava. Sitten on tietysti näitä k-päitä, jotka elää herrana linnassaan kotiapulaisen kanssa ja jaloissa pyörivät kakarat ärsyttää. Mutta se on sitten eri asia, että kannattaako sellaisen kanssa lapsia tehdä ollenkaan.

Eipä tuohon mitään helppoa ratkaisua ole. Keskustella vain voitte, koita ymmärtää miksi mies ei halua lisää (vielä), samalla miehelläkin tulee pohdittua omaa kantaansa ja perusteluitaan. Kuumeilu 1-vuotiaan kanssa ei myöskään ole mitenkään erityisen järkevää, niinpä mielestäni "odotetaan pari vuotta" on jo sellainen kompromissi, johon olisi ihan hyvä suostua. Kyllähän se pienin on vielä "vauva" pitkän aikaa, nauti siitä.

"vieras"
[QUOTE="Anni";22193566]Kyllä on hankala tälläinen tilanne,harmittaa.Lapsia meillä on 3,nuorin lapsista on vähän päälle vuoden,haluaisin aloittaa uuden yrittämisen jo nyt,mutta mies haluaisi odottaa muutaman vuoden.Talous meillä on ihan kunnossa,sekään ei ole asiaan esteenä.Ärsyttää että tälläisessä tapauksessa Ei on vahvempi kuin Kyllä.[/QUOTE]

Niin, aatteleppa toisinpäin. Mies haluaisia lapsen mutta sinä et. Miten toimisit ja suhtautuisit asiaan..

Yhteistyössä