Haluaisiko joku jutella, miehestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaja

Vieras
Taustana: Mies hyväksyy luunapit ja kädelle läpsäisyt kasvatusmuotona.

Eilen tapahtunutta: 1,5 räpelsi kaukosäädintä (luvatta, tietysti) sillä kädellä, joka oli miehestä kaukana, ja kun lapsi ei uskonut kieltoa, mies läpsäisi lasta mahaan ja lapsi alkoi välittömästi itkeä. Otin lapsen syliin vaikka niin ei tietysti kuuluisi tehdä (lohduttaakseen rangaistuksesta) ja mies tietysti hermostui tästä minulle.

Yritin sanoa, että minusta mahaan läpsiminen on pelottavaa, koska vaikka nyt ei mitään tapahtunutkaan, voiman väärinkäyttö epähuomiossa voi olla vaarallista. Mies syytti minua hysterisoinnista. Itkin tietysti ja sanoin, että tällainen ei tee hyvää perusturvallisuuden tunteelleni. Mistä mies tietysti suuttui vielä enemmän, koska kehtasin syyttää häntä perusturvallisuuden viemisestä.

Voisitteko sanoa, että olen väärässä ja olin vain hysteerinen? Miehessä on kyllä joitain narsistisia piirteitä, mutta ei tällaista sat kovin usein eikä hän ole umpinarsisti.

Kyllä minäkin huolestuisin ja suuttuisin, jos mun mies läpsäisis noin pientä MAHAAN :o Tai vaikka olis isompikin. Joku kevyen kevyt näpäys sormille vois ehkä mennä, jos todella olis "aihetta", mutta ei muualle.

Niin, se oli läpsäisy eikä kova isku, eikä nyt mitään sattunut, mutta mies ei ollenkaan tuntunut hyväksyvän ajatustani ettei niin saisi tehdä vaan totesi minut vain hysteeriseksi, joka rohkenee epäillä hänen toimintaansa oman lapsen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Onnenkantamoinen:
Kyllä minäkin huolestuisin ja suuttuisin, jos mun mies läpsäisis noin pientä MAHAAN :o Tai vaikka olis isompikin. Joku kevyen kevyt näpäys sormille vois ehkä mennä, jos todella olis "aihetta", mutta ei muualle.

Peesi! Ei lasta todellakaan saa läpsiä mihinkään mahaan. Kun tuon ikäistä läpsäisee mahaan "hellästikin" sitä voi verrata aikuisen kohdalla huomattavasti kovempaan iskuun.
Ymmärrän jos sormille hieman näpäytetään esim. jos ollaan vaarapaikassa. Mutta vain ääritilanteessa! Luunapit päähän, tukkapöllyt ja muut selkäsaunat ovat kiellettyjä.

nykyään kaikki on kiellettyä! lapsille ei saa huutaa, risusta ei saa antaa, yhtään mitään ei saa tehdä, tai on l-suojelu kimpussa! miettikääpä sitten mistä syystä nuo nykynuoret tuolla kaupan kulmilla vetää röökii, räkii joka puolelle (myös toisten päälle) pyörii humalassa, eikä todellakaan minkäänlaista kunnioitusta muita ihmisiä kohtaan.....

Miehelläsi meni vaan hermo lapseen ja tottelemattomuuteen, turha selitellä hänen sitä millään kasvattamisella. Sen kaukosäätimen nimittäin olisi voinut nousta ottamaan pois lapsen ulottuvilta ja kieltää, eiköhän se lapsi siitäkin olisi tajunnut ettei kaukosäätimellä ole lupa leikkiä. Väkivalta tuossa tilanteessa oli ihan turhaa ja tarpeetonta. Mitenkähän miehesi meinaa pitää näppinsä ja hermonsa kurissa sitten kun lapsi kasvaa ja koettelee rajoja ihan koko ajan??? Meinaako läpsiä ja töniä sen sata kertaa päivässä lastanne, vai?? Meillä lapsi nyt 1v 10 kk ja todella koettelee äidin ja isin pinnaa. Onneksi meillä on ollut nollatoleranssi fyysisen kurituksen kanssa, joten muilla keinoilla pitää lapsen kanssa selvitä. Lirissä tulette olemaan tuota menoa.

Alkuperäinen kirjoittaja väärin teki!:
nykyään kaikki on kiellettyä! lapsille ei saa huutaa, risusta ei saa antaa, yhtään mitään ei saa tehdä, tai on l-suojelu kimpussa! miettikääpä sitten mistä syystä nuo nykynuoret tuolla kaupan kulmilla vetää röökii, räkii joka puolelle (myös toisten päälle) pyörii humalassa, eikä todellakaan minkäänlaista kunnioitusta muita ihmisiä kohtaan.....

Kyllä mä sanoan, että vanhempia tulee kunnioittaa ihan muusta syystä kuin fyysisen rangaistuksen pelosta.

se joka vitsaa säästää lastaan vihaa...

ja kattia kanssa.. ei noin pienen lyöminen/läpsäytys auta mitään..
ei tuon ikäinen ole sillä ymmärryksen tasolla että uskoisi kyllä puhuttuakaan kieltoa.. paitsi jos sitä toistaa n. 500 kertaa tunnissa..jäätävällä äänellä, ei huutamalla..no meillä ainakin alkoi tajuamaan sanan ei..

ja se mikä meillä otettiin käyttöön on se että kaukosäätimet ylähyllyyn ja kaikki muukin mihin ei sanut koskea..

ja nyt kun kuopus on 2.6v niin aina sanoo *en koske, tuo on isin*

mutta luunapit ja pienet napsut sormille on meilläkin lähes arkipäivää näiden koltiaisten kanssa..

mutta ne onkin sitten sellaisia...no hentosia..vauhdin pysäyttäjiä..

Alkuperäinen kirjoittaja --:
Alkuperäinen kirjoittaja väärin teki!:

Kyllä mä sanoan, että vanhempia tulee kunnioittaa ihan muusta syystä kuin fyysisen rangaistuksen pelosta.

Juu, ei se lyöminen minussa ainakaan mitään kunnioitusta herättänyt, päin vastoin. Ja ihan olin kuule siellä kaupan kulmilla räkimässä kännissä minäkin, että tuskin se fyysisestä kurituksesta on kiinni.
Ap:n ukko on pelottava. Jos pelkästä kaukosäätimen koskemisesta låpsitään, niin mites sitten kun lapsi tekee oikeesti jotain "pahaa"? Tuossahan vaan pieni lapsi tutustuu ympäristöön, ja aikuinen ois voinut siirtää säätimen pois.
kyllä munkin mielestl perusturvallisuus saattaa järkkyä, koska lasta rangastaan, vaikkei edes tee mitään väärin...

Yhteistyössä