Hallitus suunnittelee lisää veroja töitä tekevälle väestönosalle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kai nykyajan Agrimarket tuo paikanpäälle niinko Wurth tai Starkki tai K-Rauta tai vaikka tavallinen taksi jos pyydät sitä tuomaan.
Ei oo kyl naapureilla näkyny. :D

Jos haluan vaikka vasaran ja kysyn K-raudasta kotiinkuljetusta, niin vois olla vastaus "hae muija ihan itte".

Enkä soittele tapettirullille taksia.

Ma en jummarra.

Mulle on opetettu että SDP on työväen ja sen asioita ajava puolue.

Miks se haluaa hankaloittaa työntekoa ja ylläpitää loisijoita?

Koska demareiden ja etenkin vasemmiston äänestäjistä iso osa on työttömiä. Vasemmistolla jopa enemmistö äänestäjistä on työttömiä.

Menoja jotla autoilijat maksavat ihan itse.

Mitä veroja korotat 8000 miljoonan euron verran?
Eivät todellakaan maksa kokonaan itse. Autoilu aiheuttaa miljardien eurojen suoria ja epäsuoria menoja kunnille ja valtiolle sekä erilaisille muille yksityisille tahoille kuin auton omistajalle itselleen.

Autoilun verotus on ensisijassa haittaverotusta jolla korvataan autoilun aiheuttamia haittoja.

Hmm jos kilometrit saa vähentää verotuksessa niin sitten se hyöty kompensoituu pysäköintiverona?
miten tuota valvotaan? Voin jättää auton esim koulun pihaan, tien laidalle, kaupan pihaan ja kävellä pari metriä siitä. Outoa

Eivät todellakaan maksa kokonaan itse. Autoilu aiheuttaa miljardien eurojen suoria ja epäsuoria menoja kunnille ja valtiolle sekä erilaisille muille yksityisille tahoille kuin auton omistajalle itselleen.

Autoilun verotus on ensisijassa haittaverotusta jolla korvataan autoilun aiheuttamia haittoja.

Voit varmaan esittää laskelman autoilun aiheuttamista miljardikustannuksista? Linkit lähteisiin, kiitos.
Ja todellisia kustannuksia ovat siis ne, jotka ylittävät 8 miljardin kokonaissumman (koska tuon verran verotuloja kertyy autoilusta vuosittain).

Jos oikeasti haittoja verotettaisiin, miten selität lentopolttoaineen verovapauden tai hupiristelyvarustamojen tukemisen verovaroista?

• Tykkää
Reactions: AivanSama

Sulla on varmaan esittää laskelmat?

Miksi vain autoilua verotetaan "haitoista"?

Harva työntekijä ostaa pysäköintiä työpaikallaan. Yleensä se menee niin, että työnantajalla on pysäköintialue, jonka se on itse kustantanut tai se vuokraa pysäköintipaikkoja. Nämä paikat ovat työntekijän käytettävissä maksutta ja nyt tätä ollaan verottamassa. Tilanne on siis ihan eri kuin lounassetelien kohdalla, jotka työntekijä itse lunastaa saaden samalla veroedun.

Ok. Meillä työntekijät maksavat oikeudesta parkkeerata työnantajan osoittamille paikoille suuren kaupungin keskusta alueella. Minimaalisen summan tosin, mutta maksetaan kuitenkin. Siitä ei kuitenkaan ole takuuta, että paikkoja on vapaana, kun haluat parkkeerata. Joten tässä kohdin etu on merkittävästi heikompi kuin lounasseteleillä. Niillä sentään saa aina ruokaa jostain.

Yhteistyössä