Hallitus pakottaa minut eroon alle 2-vuotiaasta lapsestani

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "surullinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="äiti kotona";28923929]Ja työnhakijoita. Jono ulottuu tästä pystysuoraan melkein kreikkaan asti. Sun mielestä olis siis ok, että sais "hoitovapaata" lopetella työnhaulla?[/QUOTE]

Työnantaja muistaa hyvän työntekijän ja ottaa takaisin jos ei vakkariksi niin sijaisuuksiin. Ja tässä puhuttiin vain muutamista lapsen EKOISTA vuosista.

Olen opiskellut 19v-asti ollen joka kesä teini-ikäisestä alkaen töissä, mennyt koulun jälkeen töihin, töissä 3v, nyt kotona 1,5v ja tarkoituksena olla vielä sen 1v kotona myös kohta syntyvän lapseni kanssa. Jonka jälkeen takaisin töihin, ja jos ei työttömyys jostain syystä iske niin tämänhetkiseen eläkeikään on aikaa 41v. Siinä kait jonkin verran kertyy maksettuja veroja, joilla luulisi "kuittaavan" myös sen muutaman kuukauden kht:n, mitä olen muilta veronmaksajilta nyhtänyt?? Kuka kuittaa esim. lähipuiston puliukkojen sossutuet? Mulla ei mene jakeluun, miksi pitää kohdistaa nämä leikkaukset ja korjausliikkeet juuri lapsiperheisiin... Koska leikataan poliitikkojen ja muiden herrojen eduista, kun samalla logiikallahan heilläkin pitäisi itsellään olla varaa kustantaa lentolippunsa perheineen anoppilaan ja taksilippu korttelin ympäri. Mutta voi, pitäkää ihmeessä ne lämmittävät viltitkin, ettei aivonne jäädy enempää!

Mutta mies on sitoutunut projektin ajaksi työhön, siksihän me olemmekin jakaneet vapaat meidän perheelle sopivalla tavalla. En tajua ketä tällainen holhoava joustamattomuus auttaa. Päiväkotipaikkoja ei ole tarpeeksi nytkään. Mihin lisähoitolapset joutuvat? Itellä pph:n paperit, toiminimi pystyyn, pari hoitolasta ittelle?

• Tykkää
Reactions: Data
Mä en unenpöppörössä ymmärtäny tosta uutisesta mitään :D mitä siis nopsaa ilttiksen sivuilla luin.

Selittäiskö joku miten se siis muuttuu? Tuo.pakollinen eskari on hyvä.juttu! (y)

Pitkä kotona olo apatisoittaa ja huonontaa itsetuntoa! :-/ Osa-aikatyö pienten lasten toiselle vanhemmalle hyvä. Toinen kokopäivätyöhön. Lapsetkin huomaa, miten apatia kotona vähenee :-)

[QUOTE="Vieras";28924047]Pitkä kotona olo apatisoittaa ja huonontaa itsetuntoa! :-/ Osa-aikatyö pienten lasten toiselle vanhemmalle hyvä. Toinen kokopäivätyöhön. Lapsetkin huomaa, miten apatia kotona vähenee :-)[/QUOTE]

En oikein usko että tuo on kovin yleistä kun puhutaan kotivanhemmuudesta.

Uusimmat

Yhteistyössä