Pakko avautua tähän ketjuun.. Olenko jotenkin harvinaislaatuinen kotiäiti, kun en sovi juuri mihinkään ennakkoluuloihin tai laskelmiin.. Siis ensinnäkin, niin kuin olen monta kertaa sanonut olen sitä mieltä, että töitä pitää jokaisen kynnelle kykenevän tehdä. En ole poissa töistä, sen takia, että en halua tehdä töitä. Vaan uskon olevani toimittamassa tärkeämpää tehtävää. Meillä lapset eivät todellakaan tule oppimaan, että ihminen voi olla tekemättä töitä. Esim. emme periaatteesta aio koskaan hakea ttt:tä, hirveän vaikea on kuvitella, että koskaan turvautuisimme edes työttömyyskorvauksiin, koska emme näe hanttihommissa muuta vikaa, kuin pienet rahat, jotka nekin lienevät suuremmat kuin työttömyystuet.. Jos työtä ei olisi tarjolla perustaisimme aivan varmasti oman yrityksen.
Toiseksi näyttävät laskevan, että minun verotuloni ovat jotenkin elintärkeät. Minun mieheni maksaa nyt 300 kuussa veroja, on siis suht pienipalkkainen. No mitäköhän minä maksaisin, kun tienaisin ilman lisäkoulutusta vielä 1/3 vähemmän kuin mies?
Täydentäisikö panostani päivähoitomaksu?, menisikö sitä, eikö sitä makseta tulojen mukaan. Viides lapseni on syntymässä, ennenkuin esikoinen täyttää 5, että tehokkaaksikin voisi joku haukkua. Näitä kasvatetaan tässä aika pienillä tuloilla jo ennestään. Nyt meitä siis kuusi ja perheen nettotulot yhteensä 3300. Eikun uusin tieto onkin 3200, koska asumislisämme tippui juuri huntilla, kun miehen tulot ovat jo niin suuret. Tuolla yhdessä ketjussa lässytetään jotain okt:n myymisestä. Mitä me myisimme, mehän asumme vuokralla? Samassa ketjussa puhuttiin siitä, miten tehostaisi kauppaa, jos minulla olisi enemmän millä mällätä.. Siis mistä sitä rahaa tulee jakoon enemmän, selittäkää. Minähän kulutan 100% kaikesta saamastani. Lähinnä ruokaan, bensaan, autoveroihin ja vakuutukseen, sähköön, nettiin, puhelimeen ja ompelijallekin olen rahojani vienyt. Mitä minä olen katsonut, niin isompituloiset kantavat sen erotuksen verran ulkomaille ja säästötileille, asuntoon ja autokauppiaalle.
Luulen, että työllistyisin, jos en muuksi niin siivoojaksi. Mutta olen kuullut huhuja suuresta työttömyydestä. Jos kht:ni otetaan pois, saattaa valtio joutua maksamaan minulle reserviläisyydestä, sitä isompaa tukea.
No vuodatushan tämä oli ja varmaan aika sekava. Me sopeudumme varmasti tähän typeryyteen, emme ole mitään anarkisteja. Mutta ketä meidän sopeutumisemme hyödyttää, ihan oikeesti?