Hallitus pakottaa minut eroon alle 2-vuotiaasta lapsestani

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "surullinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28923684]Jos se isukki ei halua jäädä kotiin hoitamaan lapsia, niin herää kyllä ajatus, ettei se lasten kotihoito oikeesti olekaan niin tärkeää, naiset vain eivät halua töihin. Toinen kysymys on, millaisten miesten kanssa naiset hankkivat lapsia, kun miehet eivät edes omia lapsiaan halua hoitaa.[/QUOTE]

Kyllä meillä mies varmaan olisikin kotona sen "isien ajan", mutta koska on se enemmän tienaava osapuoli, niin siihen meillä ei yksinkertaisesti ole rahkeita ja se on varmaan aika monella se todellisuus, oli halut mitä tahansa.

Tämä oli hallitukselta "näppärä" idea, virallisesti kh-tukea ei leikattu, mutta käytännössä monessa perheessä se kuitenkin tarkoittaa tukiajan puolittumista juurikin tuon miehen suuremman palkan takia.

[QUOTE="Vieras";28923885]Nimen omaan! Tämän maan ongelma nimenomaan on se, että kohta suuri osa työikäisistä Veronmaksajista jää eläkkeelle ja lapsia tulee Suomessa siihen nähden liian vähän kun nykyajan "ura naisilla" ei ole varaa/halua/ jaksamista hankkia lapsia. Nyt tätäkin asiaa aiotaan hankaloittaa joten kohta ihmisillä ei ole senkään vertaa halua hankkia lapsia! Kukakohan aikoinaan maksaa sitten meidän eläkkeet?[/QUOTE]

Tarkoitushan onkin, että haalitaan tänne sitten köyhistä maista työvoimaa, joka suostuu tekemään työt paskapalkalla ja huonoilla ehdoilla?

Tää muuten vaikuttaa ihan oikeasti siihen, että hankkiiko ylipäätä lasta tähän maailmaan, jossa sitä ei välttämättä ole kuitenkaan mahdollisuutta hoitaa ja henkisesti tämä maailma on niin lapsivastainen paikka, että raha on jotain reaalista ja ihmiset jotain muuta.

Alkuperäinen kirjoittaja näinkö;28923889:
Tarkoitushan onkin, että haalitaan tänne sitten köyhistä maista työvoimaa, joka suostuu tekemään työt paskapalkalla ja huonoilla ehdoilla?

Ja vaihtamaan meidän vaippoja? Kauankohan viitsivät, liekö valtaavat koko maamme, mitä vastusta on rollaattoriarmeijasta?

[QUOTE="äiti kotona";28923877]Siihenhän juuri vastasin. Lapsen paras=MINÄ
Onko se nyt jotenkin vaikea sulattaa?[/QUOTE]

No valitettavasti ei se ole yhteiskunnan vika jos miehestäsi ei ole syystä tai toisesta hoitamaan lapsianne, sitä meidän poliitikot ei voi päättää kenen kanssa saat perheen perustaa.

[QUOTE="äiti kotona";28923892]Ja vaihtamaan meidän vaippoja? Kauankohan viitsivät, liekö valtaavat koko maamme, mitä vastusta on rollaattoriarmeijasta?[/QUOTE]

Näinpä... Eihän se ainakaan kannusta hankkimaan lapsia, kun asenne on se, että tiellä ovat ja mahd nopeasti vain säilöön jonnekin, että äiti voi mennä ns kantamaan kortensa kekoon.

No valitettavasti ei se ole yhteiskunnan vika jos miehestäsi ei ole syystä tai toisesta hoitamaan lapsianne, sitä meidän poliitikot ei voi päättää kenen kanssa saat perheen perustaa.

Eli miksi kht puolitettiin? Pointti? Näyttää yhteiskunta "hyötyvän" siitä, ettei miehestä ole hoitamaan lapsia (just näinhän mä kirjotin...?!? en tod.).

Hyöty ei vaan kovin kauaskantoinen ole, niin kuin on useampikin jo huomauttanut.

Työpaikka avoinna, otetaanko työtön vai kotiäiti siihen, kumpi olisi yhteiskunnalle hyödyllisempää.. ?

[QUOTE="äiti kotona";28923884]Missä nyt viipyy se vastine tähän!?!? Syyttäjällä s
Alkuperäinen kirjoittaja "Vieras"
Kyllä on kummallinen ajattelu tapa, että äidit pitää saada nopeasti työelämään! Itse esimerkiksi olen kahden lapsen äiti. Toinen lapsista on 1,5 v ja toinen 3 kk vanha. Olin töissä kassatyöntöekijänä ja nyt olen äitiyslomalla. Tällä hetkellä sijaisenani on aiemmin työtön henkilö. Jos minä saan kotona nyt sen 270 E käteen hoitorahaa ( toisen lapsen täyttäessä 9kk) ja jään kotiin, ei raha riitä yhtään mihinkään! Jos laitan lapseni päiväkotiin maksaa valtio osan päiväkotimaksuista eikö? Sitten sijaisenani toiminut henkilö joutuu takaisin työttömäksi, koska minä menen töihin. Hän istuu yksinään kotonaan ja saa työttömyystukea käteen 500 e! Ja minä kahden lapseni kanssa olisin saanut, vajaa 300 e! Ja se on todella myös työtä huolehtia omista lapsista!

Lapset eivät kauaa pysy pienenä niin miksi se tehdään entistä vaikeammaksi nähdä oman lapsen kasvan! Eikö kukaan ajattele tätä? Nyt on niin paljon työttömiä niin miksi ihmeessä pienten lasten äitien pitäisi mennä töihin ja viedä sijaisiltaan työpaikka?? En ymmärrä. Sitten taas toisaalta ne äidit jotka olivat ennen äitiyslomaa työttöminä alkavat saada nyt aikaisemmin vaan suurempaa korvausta eli 300 euron sijasta 500 euroa! Kyllä suomi nyt säästää! Hitto soikoon!

Missä nyt viipyy se vastine tähän!?!? Syyttäjällä sopis olla aineistoa, kun niin uhotaan.. Missäs ne teidän laskelmat on?"

Siis hä? Ai missä mun tilastot ja laskelmat? No jos maksan keskimäärin 300 e veroja /kk työstäni, valtio maksaa sijaiselleni 200 e enemmän työttömänä kotona olemisesta. Ja mitä maksaa kahden lapseni päivähoito valtiolle? En tiedä tarkkaan mutta enemmän kun sen 100 e!

[QUOTE="äiti kotona";28923903]Eli miksi kht puolitettiin? Pointti? Näyttää yhteiskunta "hyötyvän" siitä, ettei miehestä ole hoitamaan lapsia (just näinhän mä kirjotin...?!? en tod.).

Hyöty ei vaan kovin kauaskantoinen ole, niin kuin on useampikin jo huomauttanut.

Työpaikka avoinna, otetaanko työtön vai kotiäiti siihen, kumpi olisi yhteiskunnalle hyödyllisempää.. ?[/QUOTE]

Pätevin ja parhain otetaan. Aika älytöntä minusta valittaa kun edelleen saa niin hyvin valita jääkö kotiin hoitaa vai laittaako päivähoitoon lapsen. Jos olisin äiti ja pitäisin todella tärkeänä että pieni lapsi saa jäädä kotiin, mieheni satavarmasti jäisi yhteisen hyvän takia pois töistä lapsen varhaislapsuuden ajaksi (jos siis mun ois parempi mennä tienaamaan)

Pätevin ja parhain otetaan. Aika älytöntä minusta valittaa kun edelleen saa niin hyvin valita jääkö kotiin hoitaa vai laittaako päivähoitoon lapsen. Jos olisin äiti ja pitäisin todella tärkeänä että pieni lapsi saa jäädä kotiin, mieheni satavarmasti jäisi yhteisen hyvän takia pois töistä lapsen varhaislapsuuden ajaksi (jos siis mun ois parempi mennä tienaamaan)

Miksi on älytöntä valittaa, kun perheiltä otetaan pois mahdollisuus VALITA kumpi jää kotiin? Ei se ole älytöntä.

Alkuperäinen kirjoittaja jösses;28923592:
Mites sitä ollaan oltu kotona aikana ennen kotihoidontukea :D joko säästöön se 300 kk nyt tai sitten töihin. Niin sitä muuallakin tehdään. Suomessa on vaan totuttu liian hyvään ja kaikesta jaksetaan aina valittaa..huoh

Ennen oltiin kotona ilman mitään tuloja. Taisivat vuoden maksaa äitiyspäivärahaa ja siinä se oli. Lapsilisätkin tulivat neljä kertaa vuodessa.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="lapseton";28923890]Tää muuten vaikuttaa ihan oikeasti siihen, että hankkiiko ylipäätä lasta tähän maailmaan, jossa sitä ei välttämättä ole kuitenkaan mahdollisuutta hoitaa ja henkisesti tämä maailma on niin lapsivastainen paikka, että raha on jotain reaalista ja ihmiset jotain muuta.[/QUOTE]

Voithan sinä hoitaa lapsesi, eihän sitä kaiketi kukaan estä.

Pakko avautua tähän ketjuun.. Olenko jotenkin harvinaislaatuinen kotiäiti, kun en sovi juuri mihinkään ennakkoluuloihin tai laskelmiin.. Siis ensinnäkin, niin kuin olen monta kertaa sanonut olen sitä mieltä, että töitä pitää jokaisen kynnelle kykenevän tehdä. En ole poissa töistä, sen takia, että en halua tehdä töitä. Vaan uskon olevani toimittamassa tärkeämpää tehtävää. Meillä lapset eivät todellakaan tule oppimaan, että ihminen voi olla tekemättä töitä. Esim. emme periaatteesta aio koskaan hakea ttt:tä, hirveän vaikea on kuvitella, että koskaan turvautuisimme edes työttömyyskorvauksiin, koska emme näe hanttihommissa muuta vikaa, kuin pienet rahat, jotka nekin lienevät suuremmat kuin työttömyystuet.. Jos työtä ei olisi tarjolla perustaisimme aivan varmasti oman yrityksen.
Toiseksi näyttävät laskevan, että minun verotuloni ovat jotenkin elintärkeät. Minun mieheni maksaa nyt 300 kuussa veroja, on siis suht pienipalkkainen. No mitäköhän minä maksaisin, kun tienaisin ilman lisäkoulutusta vielä 1/3 vähemmän kuin mies?
Täydentäisikö panostani päivähoitomaksu?, menisikö sitä, eikö sitä makseta tulojen mukaan. Viides lapseni on syntymässä, ennenkuin esikoinen täyttää 5, että tehokkaaksikin voisi joku haukkua. Näitä kasvatetaan tässä aika pienillä tuloilla jo ennestään. Nyt meitä siis kuusi ja perheen nettotulot yhteensä 3300. Eikun uusin tieto onkin 3200, koska asumislisämme tippui juuri huntilla, kun miehen tulot ovat jo niin suuret. Tuolla yhdessä ketjussa lässytetään jotain okt:n myymisestä. Mitä me myisimme, mehän asumme vuokralla? Samassa ketjussa puhuttiin siitä, miten tehostaisi kauppaa, jos minulla olisi enemmän millä mällätä.. Siis mistä sitä rahaa tulee jakoon enemmän, selittäkää. Minähän kulutan 100% kaikesta saamastani. Lähinnä ruokaan, bensaan, autoveroihin ja vakuutukseen, sähköön, nettiin, puhelimeen ja ompelijallekin olen rahojani vienyt. Mitä minä olen katsonut, niin isompituloiset kantavat sen erotuksen verran ulkomaille ja säästötileille, asuntoon ja autokauppiaalle.

Luulen, että työllistyisin, jos en muuksi niin siivoojaksi. Mutta olen kuullut huhuja suuresta työttömyydestä. Jos kht:ni otetaan pois, saattaa valtio joutua maksamaan minulle reserviläisyydestä, sitä isompaa tukea.

No vuodatushan tämä oli ja varmaan aika sekava. Me sopeudumme varmasti tähän typeryyteen, emme ole mitään anarkisteja. Mutta ketä meidän sopeutumisemme hyödyttää, ihan oikeesti?

Mieheni ei ottaisi potkuja kyselemällä hoitovapaamahdollisuuksia ja nimenomaan MEIDÄN YHTEISEN HYVÄN VUOKSI. Tää on niin tuttua tää toimihenkilöiden tietämättömyys duunarialoista.

Elämme jo nyt suhteellisen vähällä, mutta kyllä se raja tulee vastaan tottakai, joten se siitä valinnasta lähteäkö töihin vai jäädä kotiin. KHT:ta leikataan.

[QUOTE="äiti kotona";28923925]Mieheni ei ottaisi potkuja kyselemällä hoitovapaamahdollisuuksia ja nimenomaan MEIDÄN YHTEISEN HYVÄN VUOKSI. Tää on niin tuttua tää toimihenkilöiden tietämättömyys duunarialoista.

Elämme jo nyt suhteellisen vähällä, mutta kyllä se raja tulee vastaan tottakai, joten se siitä valinnasta lähteäkö töihin vai jäädä kotiin. KHT:ta leikataan.[/QUOTE]

Duunarialoillahan riittää töitä! :O

Ehkä tuo harvinaislaatuiseksi julistautuminen oli turhan hätäistä. Olen niin järkyttynyt jatkuvista vihjailuista.. Kun hengähdin tajusin heti, että tunnenhan minä itse itsenikaltaisia, vaikka kuinka paljon. Edellisen sukupolven rouvia ajattelin ja tajusin heti, että kaikki tuntemani, ovat menneet töihin kotiäitiytensä jälkeen. Suurin osa sinne vaippoja vaihtamaan ja pillereitä jakamaan. Eivät ole vetelää sakkia, menevät töihin sinne minne uraäitien lapset eivät suostu menemään. Uraäitien lapset kun haluavat toteuttaa itseään. No jonkun on ne paskahommatkin tehtävä.. Veronmaksajien vaippojen vaihtaminen silloin kun tämä vasta kasvaa ja vielä sittenkin kun alkavat kasaan painua.

[QUOTE="äiti kotona";28923927]Ehkä tuo harvinaislaatuiseksi julistautuminen oli turhan hätäistä. Olen niin järkyttynyt jatkuvista vihjailuista.. Kun hengähdin tajusin heti, että tunnenhan minä itse itsenikaltaisia, vaikka kuinka paljon. Edellisen sukupolven rouvia ajattelin ja tajusin heti, että kaikki tuntemani, ovat menneet töihin kotiäitiytensä jälkeen. Suurin osa sinne vaippoja vaihtamaan ja pillereitä jakamaan. Eivät ole vetelää sakkia, menevät töihin sinne minne uraäitien lapset eivät suostu menemään. Uraäitien lapset kun haluavat toteuttaa itseään. No jonkun on ne paskahommatkin tehtävä.. Veronmaksajien vaippojen vaihtaminen silloin kun tämä vasta kasvaa ja vielä sittenkin kun alkavat kasaan painua.[/QUOTE]

Uraäitien lapset menevät sinne minne rahkeet ja motivaatio riittävät, samoin duunareiden lapset.

Ja meillä ihan oikeasti on toiveitakin työpaikan suhteen.. Ei liian pitkää työmatkaa, ei reissuhommia. Nää toiveet just sen perheen yhteisen edun takia. Ymmärrätkö?

Uusimmat

Yhteistyössä