häistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
me päätettiin mennä naimisiin. maistraatissa käydään ensin ja juhlat erikseen syyskuussa. minusta fiksuinta olis käydä tuo maistraattikeikka nyt ajoissa kun kutsut pitää lähettää kuitenkin hyvinkin ennen syyskuuta-miehen mielestä ehditään käydä vähän ennen juhlia.missä vaiheessa käydään valokuvassa?? sit tämä sankari haluaa vuokrata ison mökin juhlia varten,ehdinkö mä järjestellä sen saman päivän aikana kun juhlat on? ruuatkin sinne pitäis kantaa samana päivänä.apua en saa vaan itse tehtävä. hjälp!!

No eikös kaikkein viisainta olis käydä kuvassa sillon vaikka maistraattipäivänä jos sillon on kivat vaatteet ja muut. Tai sitten ihan koska vaan. Eihän sen nyt sillon juhlapäivänä tarvitse olla.

Me käytiin maistraatissa ensin.
Sinänsä ei ole väliä käyttekö nyt vai sitten myöhemmin,mutta samalle päivälle en niitä laittaisi.
Kuvaus on hyvä olla samana päivänä, jos siis käyt kaikki kampaukset, meikit yms.. eli ennen juhlia aamulla kuvaukseen.

Alkuperäinen kirjoittaja SylWi:
No eikös kaikkein viisainta olis käydä kuvassa sillon vaikka maistraattipäivänä jos sillon on kivat vaatteet ja muut. Tai sitten ihan koska vaan. Eihän sen nyt sillon juhlapäivänä tarvitse olla.

mies haluaa pitää häät salassa suvulta mahd.pitkään. olisin äitini luona halunut pitää häät kun siellä olis tilat ja majoitus ollut samassa talossa ilmaiseksi mut... maistraatissa käydään eri paikkakunnalla kun missä asutaan,eli anopin luona.joka taas tarkoittaa sitä ettei maistraattiin mennä juhlatamineissa kun nehän voi arvata...kuvassa käydään siis kotona.tarkoitin kysmyksellä et olisko hölmöä käydä kuvassa ennen maistraattia?tuntuu et kaikki pakkaantuu häiden alle kun mitään voi tehdä etukäteen-ettei vaan kukaan hoksaa=/

Miksi ihmeessä ei ehtisi käydä joskus loppukesästä maistraatissa? Eihän se ole kummoinen tilaisuus. Ja maistraatin päälle valokuvaus. En ymmärtänyt ihan tuota yhteyttä maistraattikeikan ja kutsujen lähettämisen suhteen?

Kun valmistelet ja suunnittelet kaiken hyvissä ajoin valmiiksi (ruokatarjoilu ja mökin ja pöytien koristelu) niin kyllä luulisin, että ehdit juhlapäivänä laittaa kaiken valmiiksi. Suunnittele ruokatarjoilu sen mukaan, että voit tehdä mahdollisimman paljon jo parin edeltävän päivän aikana. Aamusta aikaisin valmistelemaan ja juhlat sitten iltapäivällä/alkuillasta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

mies haluaa pitää häät salassa suvulta mahd.pitkään. olisin äitini luona halunut pitää häät kun siellä olis tilat ja majoitus ollut samassa talossa ilmaiseksi mut... maistraatissa käydään eri paikkakunnalla kun missä asutaan,eli anopin luona.joka taas tarkoittaa sitä ettei maistraattiin mennä juhlatamineissa kun nehän voi arvata...kuvassa käydään siis kotona.tarkoitin kysmyksellä et olisko hölmöä käydä kuvassa ennen maistraattia?tuntuu et kaikki pakkaantuu häiden alle kun mitään voi tehdä etukäteen-ettei vaan kukaan hoksaa=/

Ei yhtään hölmöä. Häästressi on aivan kamalaa, joten kannattaa joissain asioissa mennä niin miten vaan pääsee helpommalla. Niinku juuri ton kuvankin kanssa. :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi ihmeessä ei ehtisi käydä joskus loppukesästä maistraatissa? Eihän se ole kummoinen tilaisuus. Ja maistraatin päälle valokuvaus. En ymmärtänyt ihan tuota yhteyttä maistraattikeikan ja kutsujen lähettämisen suhteen?

Kun valmistelet ja suunnittelet kaiken hyvissä ajoin valmiiksi (ruokatarjoilu ja mökin ja pöytien koristelu) niin kyllä luulisin, että ehdit juhlapäivänä laittaa kaiken valmiiksi. Suunnittele ruokatarjoilu sen mukaan, että voit tehdä mahdollisimman paljon jo parin edeltävän päivän aikana. Aamusta aikaisin valmistelemaan ja juhlat sitten iltapäivällä/alkuillasta.

siksi kun maistraatissa käydään anopin luona vieraillessa eikä me siellä aina ravata kun eivät ihan lähellä asu.

minusta henk.kohtaisesti tuntuisi hölmöltä käydä "hääkuvassa" ennen vihkimistä... Teidän tapauksessanne ottaisin kuvat sitten ihan vaan kotona, mutta kun olisimme virallisesti naimisissa...

Ei yhtään hölmöä. Häästressi on aivan kamalaa, joten kannattaa joissain asioissa mennä niin miten vaan pääsee helpommalla. Niinku juuri ton kuvankin kanssa. :)

kiitos. mua ärsyttää kun pitää niin salaista olla ettei sinne maistraattiinkaan saa laitettua mitään kummoista päälle,ja ei voi pyytää keltään apua tmv.

minusta henk.kohtaisesti tuntuisi hölmöltä käydä "hääkuvassa" ennen vihkimistä... Teidän tapauksessanne ottaisin kuvat sitten ihan vaan kotona, mutta kun olisimme virallisesti naimisissa...

mä en halua mitään kotikuvaa hääkuvaksi.muuten joustin jo häiden paikasta sun muista paljon joten haluan ainakin kunnon kuvat.

tuntuu et kaikki pakkaantuu häiden alle kun mitään voi tehdä etukäteen-ettei vaan kukaan hoksaa=/

Tässähän on syyskuuhun aikaa vielä yli neljä kuukautta... En käsitä mikä on ongelma. Jos maistraatti, valokuvaus ja itse hääjuhla ajoittuvat kaikki eri päiville/viikoille (ja paikkakunnille!), niin eihän noiden järjestämisessä ole mitään vaikeaa.

kiitos. mua ärsyttää kun pitää niin salaista olla ettei sinne maistraattiinkaan saa laitettua mitään kummoista päälle,ja ei voi pyytää keltään apua tmv.

Voisko vaatteet vaihtaa siellä maistraatissa?
Toi on kyllä tyhmää, et sitten ei voi ees apua pyytää. Kai miehes ees on sitten apuna? Tarjoatekko ruuan vai kahvituksen?

Voisko vaatteet vaihtaa siellä maistraatissa?
Toi on kyllä tyhmää, et sitten ei voi ees apua pyytää. Kai miehes ees on sitten apuna? Tarjoatekko ruuan vai kahvituksen?

ei saada salakuljetettua niitä vaatteita mukana:(mä en tajua miks ei vois siinä vaiheessa kun mennään maistraattiin jo sanoa et tälläistä aiotaan tehdä,sit vois pyytää jo vähän apuakin kun en mä ikinä mitään juhlia ole järjestänyt,lapsi ja työkin hoidettava kaiken ohella.miehestä tuskin mitään hirmuista apua kun on.

Minulle heräsi kysymys miksi kaikki tehdään miehesi mielen mukaan? Eikö sinun toiveitasi oteta ollenkaan huomioon? Olethan sinä se toinen puolikas siitä avioparista...

Eihän se "kotona" tehtävä valokuvaus nyt mitään itse otettuja kuvia tarvitse merkitä. Käytte paikkakunnalle valokuvaamossa ottamassa kuvat tai tilaatte ammattikuvaajan esim ottamaan ulkona kuvat. Tuonhan saa pysymään ihan helposti salassa ja saa hienot kuvat.

tuntuu et kaikki pakkaantuu häiden alle kun mitään voi tehdä etukäteen-ettei vaan kukaan hoksaa=/

Tässähän on syyskuuhun aikaa vielä yli neljä kuukautta... En käsitä mikä on ongelma. Jos maistraatti, valokuvaus ja itse hääjuhla ajoittuvat kaikki eri päiville/viikoille (ja paikkakunnille!), niin eihän noiden järjestämisessä ole mitään vaikeaa.

kaikilla kun ei riitä aika.minusta olis hirmuisen kiva saada vähän apua suunnitteluun ja käytännön järjestelyihin kun en ikinä juhlia ole järjestänyt.helppohan se olis pitopalvelu hommata jne mut kun tulee toi budjetti vastaan.

Minulle heräsi kysymys miksi kaikki tehdään miehesi mielen mukaan? Eikö sinun toiveitasi oteta ollenkaan huomioon? Olethan sinä se toinen puolikas siitä avioparista...

Eihän se "kotona" tehtävä valokuvaus nyt mitään itse otettuja kuvia tarvitse merkitä. Käytte paikkakunnalle valokuvaamossa ottamassa kuvat tai tilaatte ammattikuvaajan esim ottamaan ulkona kuvat. Tuonhan saa pysymään ihan helposti salassa ja saa hienot kuvat.

kyllä tässä on molemmat luopuneet omista toiveistaan tasapuolisesti.välillä vaan tuntuu et miehen puolelta nää toiveet on hölmöjä/ei käytännöllisiä.

Miksi alat järjestämään mahdottomalta tuntuvia järjestelyjä yksin? Miehelläsi on hieno visio, mutta ei ole itse valmis auttamaan sen toteuttamisessa? Joko teette salahäät yhteispelillä, tai sitten sinun tavallasi ja esim niin, että molempien vanhemmat tai joku sisaruksista tai yksi hyvä ystävä tietää häistä ja auttaa järjestelyissä.

En kyllä vieläkään tajua mikä näissä järjestelyissä on hankalaa? Maistraatissa käytte miestesi vanhempien luona. Hääkuvassa kotipaikkaunnalla. Hääjuhla sitten syyskuussa. Ja mies auttamaan järjestelyssä!

Alkuperäinen kirjoittaja The wedding planner:
Palkkaa hääsuunnittelija avuksi.

taisi ap:llä olla pienen budjetin häät tiedossa... kun ei ole varaa pitopalveluunkaan. Tuskinpa siis hääsuunnittelijaankaan.

Suosittelen ehdottomasti paljastamaan hääsuunnitelmat yhdelle ulkopuoliselle luotettavalle ystävälle tai sukulaiselle, joka tulee sitten auttamaan järjestelyissä!

Miksi alat järjestämään mahdottomalta tuntuvia järjestelyjä yksin? Miehelläsi on hieno visio, mutta ei ole itse valmis auttamaan sen toteuttamisessa? Joko teette salahäät yhteispelillä, tai sitten sinun tavallasi ja esim niin, että molempien vanhemmat tai joku sisaruksista tai yksi hyvä ystävä tietää häistä ja auttaa järjestelyissä.

En kyllä vieläkään tajua mikä näissä järjestelyissä on hankalaa? Maistraatissa käytte miestesi vanhempien luona. Hääkuvassa kotipaikkaunnalla. Hääjuhla sitten syyskuussa. Ja mies auttamaan järjestelyssä!

jos ne häät haluan niin tämä on ainut vaihtoehto.haluaisin että maistraatti olis aiemmin ettei tarvitse häiden alla vielä lähteä anoppilaan.ja kun edes sinne maistraattiin ei voi arkivaatteita kummempaa laittaa. sit ehtis hyvin käydä kotona kuvissa.mulla ei ole hajuakaan miten hoitaa juhlat,jostain safkat sinne taikoa ja vähän saada kivemmäksi sitä paikkaa,musiikkia sinne,majoitukset kaikille vieraille.kaikki jää mulle kun ketään ei voi avuksi,makutuomariksi pyytää.mulla ei edes ole lomaa tulossa vaan kaikki hoitaa töiden ohella,olis vaan niin lohduttavaa kun olis jotain apua edes. no valitan ja valitan mut kai tää jotenkin järjestyy.

Miks pitää mennä anoppilan maistraattiin, miks ette menisi juhlavaatteissa kotipaikkakunnalla? Tai miksi vaatteita ei voi salakuljettaa anoppilaan, penkooko anoppi laukkunne kun sinne menette, en usko! :o

Vaikka häät tulis muille yllätyksenä niin kai nyt sentään edes yhdelle kaverille voisit uskoutua, joka sitten pitäisi suunsa kiinni.

No me käytiin ensin maistraatissa, (sehän kestää 5 minuuttia) sitten kuvalla, kun kerran kaupungissa oltiin ja illalla oli juhlat. Eli yhdellä pukemisella hoitui koko homma ja anoppi laitto tarjottavat pöytään silläaikaa kun oltiin maistraatissa ja kuvalla.
Mä halusin ehdottomasti, että kuva otetaan oikeana hääpäivänä ja juhlat on oikeana hääpäivänä.

Yhteistyössä