Häissä vähän eksoottisempi menu eikä lapsille mitään omaa ruokaa?:O Onko ihan fiksua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hämmästynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No mitä lapsista, ne nyt pärjää vaikka karkeilla, mutta kukaan ei oo tossa ajatellut MIEHIÄ! Oikeesti, ei se hk:n sininen paljoa maksa! Vai halutaanko tossa miehettömät häät?

Joo, kysyin mieheltäni, ja vastaus oli, että hän ei mitään homo-terriinejä ja muita älyttömiä ruokia lähtisi syömään. Jos tuohon ei lisättäisi makkaraa, mies jäisi kotiin :( Tuntuu vähän, että sitä tossa haetaankin. Tosin mies lisäsi, että jos saa tulla farkuissa, voisi harkita.

Käsittämättömät hääsuunnitelmat!

• Tykkää
Reactions: Muua
Meillä kukaan kolmesta lapsesta ei syö perunamuusia ja jauhelihasta tehtyjä ruokia. Meidän 1,5 v lempiruokia ovat sushi, kalat, feta ja muut juustot, olivit. 5 v söis vaan kaloja ja salaatteja jos sais itse päättää syömisestään. 4 v taas on kaikkiruokainen. Kaikki syövät mausteista ruokaa. Pienestä pitäen on löytynyt buffet pöydästä syötävää. Jos me mentäis häihin, jossa lapsille ois varattu perunoita ja lihapullia niin lapset jäis nälkäisiksi. Musta hääpari valitsee ruuat ja vieraat syö mitä on tarjolla tai on syömättä. Meillä vanhin lapsi oli pienenä moniallerginen ja silti joka kerta juhlissa löytyi jotain syötävää, vaikka oli meillä aina omat eväät varalta mukana.

Tietenkin noutopöydästä otetaan joka lajia. Ainakin vähän. Minä ainakin olen niin uteliaskin, että haluan maistaa jokaista ruokaa ainakin vähäsen. Miten sitä muutenkaan voisi tehdä?

Jättää ottamatta sitä lajia josta ei tykkää...?
En minä ainakaan ole ihan kaikkiruokainen, vaikka en huudakaan sitä heti juhlapaikan ovelta.

hupaisa ketju taas pitkästä aikaa! Huomaa miten joidenkin elämä pyörii vaan niiden lasten ympärillä eikä pystytä ajattelemaan edes yhtä päivää, tai muutamaa tuntia, vaikka sitä hääparia, ei vaan siinäkin tulee vaan omien muksujen nirsoilut tärkeimmäksi asiaksi. On minullakin kolme lasta ja joka paikkaan niiden kanssa menen, myös juhliin, mutta meillä ainakin myös nirsot syövät mitä syövät ja sillä siisti. Ei todellakaan valiteta, tai että alkaisin jälkeen päin valittamaan, että kun meidän nirso-petterille ei ollut sitä ja tätä valikoimaa. Kylläpäs oli kurjat häät!

Viimeksi muokattu:
Joo, kysyin mieheltäni, ja vastaus oli, että hän ei mitään homo-terriinejä ja muita älyttömiä ruokia lähtisi syömään. Jos tuohon ei lisättäisi makkaraa, mies jäisi kotiin :( Tuntuu vähän, että sitä tossa haetaankin. Tosin mies lisäsi, että jos saa tulla farkuissa, voisi harkita.

Kuulostaapa tosi fiksulta mieheltä...

Eiköhän ne lapsetkin sieltä jotain suuhunsa löydä. Ja jos ei mikään kelpaa, olkoot ilman. Makeasta pöydästä sitten varmaan syövät kakkua yms. mättöä.

Mä lopetin omissa juhlissa erilliset lasten pöydät siihen, kun aina nuoret isät veti lasten pöydästä kaikki lihapullat yms. Päätin että lapset syökööt samaa kuin muutkin, juhlissa, jos ei sitten ole niin pieniä että ovat omissa eväissä (jotka heidän vanhempansa varmaan hoitelevat). Ja hyvin ovat juhlat menneet.

Lapsilla voi olla yllättäviä mieltymyksiä, kun antaa heidän maistella. Veljeni lapsi on pienestä asti ollut mieltynyt esim. hapankaaliin ja etikkaisiin kastikkeisiin, mikä lie slaavi ollut edellisessä elämässä. Oma pikkuiseni söi katkarapuja; ei sentään lyönyt laudalta pientä kaveriaan, joka söi niitä vielä enemmän. Toinen pikkuiseni on aina rakastanut ja edelleen rakastaa (isona) sieniruokia kaikessa muodossaan.

Tämän herran pois jäämisestä tuskin mikään juhla laadussa heikkenee...

Jospa hetkeksi siirtyisit pois sieltä omalta mukavuusalueelta ja näyttäisit lapsille esimerkkiä, kuinka mukavaa on välillä maistella uusia makuja. Lapsille sitten omat eväät mukaan varuiksi, jos tuntuu nälkään kuolevan. Menee kivat häät sun kohdalla pieleen, kun stressaat jo etukäteen ruokia.

Alkuperäinen kirjoittaja täh;27640844:
En minä kyllä jaksa kuin ihmetellä ihmisten röyhkeyttä ja itsekkyyttä, toisten ei vaan kannattaisi tehdä lapsia, ei noita kersoja kestä jotka elväät kuin olisivat maailman napa!

sinne häihin mennään juhlistamaansitä juhlaparia ei vahtimaan onko siellä minun lempiruokaa!

Onko täällä nyt joku "kersa" ollut valittamassa kun ei ole häissä lempiruokaa?? Äidithän täällä nyt kinastelee, mä en kestä niitä..

Ja ihan oikeesti, kuinka moni lapsi häihin tai muihin juhliin lähtiessään on kiinnostunut jostain ruoasta? Onko teistä monenkin esim 4 vee kysynyt, että minkäslainen ruokatarjoilu siellä on?

[QUOTE="pih";27644021]Onko täällä nyt joku "kersa" ollut valittamassa kun ei ole häissä lempiruokaa?? Äidithän täällä nyt kinastelee, mä en kestä niitä..

Ja ihan oikeesti, kuinka moni lapsi häihin tai muihin juhliin lähtiessään on kiinnostunut jostain ruoasta? Onko teistä monenkin esim 4 vee kysynyt, että minkäslainen ruokatarjoilu siellä on?[/QUOTE]

no niinpä!!!

hupaisa ketju taas pitkästä aikaa! Huomaa miten joidenkin elämä pyörii vaan niiden lasten ympärillä eikä pystytä ajattelemaan edes yhtä päivää, tai muutamaa tuntia, vaikka sitä hääparia, ei vaan siinäkin tulee vaan omien muksujen nirsoilut tärkeimmäksi asiaksi. On minullakin kolme lasta ja joka paikkaan niiden kanssa menen, myös juhliin, mutta meillä ainakin myös nirsot syövät mitä syövät ja sillä siisti. Ei todellakaan valiteta, tai että alkaisin jälkeen päin valittamaan, että kun meidän nirso-petterille ei ollut sitä ja tätä valikoimaa. Kylläpäs oli kurjat häät!

Tiivistit kaiken todella hyvin... Missä ihmeen pumpulissa äidit kasvattavat lapsensa nykyään ja mitä ihmeempien vaatimusten kera???? Itselle ei tulisi pieneen mieleenkään päivitellä tai kysellä häätarjoiluja, koska jokainen pitää juuri sellaiset häät ja sellaisella menulla mitä itse haluaa. JOs ihmisille ei kelpaa niin jääköön kotiin syömään einespullia !

Olen ollut häissä joissa mulle sopivaa ruokaa oli vain perunaa ja salaattia, eikä tullut mieleenikään ruveta asiasta valittamaan. Ja kyseessä ei edes ole nirsoilu vaan terveydelliset syyt (ja erityisruokavaliot pyydettiin ilmoittamaan ja niin tein). En minä häihin mene sen takia että minun ruokavalioni siellä huomioidaan, vaan juhlistamaan hääparia. Toki jotain syötävääkin pitää saada, mutta tuolla pärjäsin ihan hyvin sen illan (ja itse asiassa aika pitkälle aamuun asti kun bileet jatkui).

Jaa jaa. Aika kivasti menee äärilaidasta toiseen taas monen ajatukset. Jos siis on nirso, niin silloin syodään ainoastaan einespullia ja nakkeja. Just :D. Mitä juhliin ja sen tarjontaan tulee, niin meillä lähipiirissä ollaan varmaan ihan hassuja kun halutaan miellyttää vieraita ruokatarjoiluilla. Itsekin mietin aina sellaiset tarjoilut joista itse tykkään ja joista tiedän muiden pitävän myos. Teen esim. usein voileipäkakkua, sillä läheiset rakastaa sitä. Eikä haittaa etten itse koskaan edes maistanut voileipäkakkua :D.

Toisin sanoen: eipä tulisi mieleenikään järjestää juhlia, kutsua sinne lapsia ja olla huomioimatta heidät. Samalla huomioisin myos ne aikuiset, jotka ei niin välitä esim. kalasta. Eli kotitekoisia lihapullia yms. Enkä ymmärrä mitä pahaa olisi laittaa maitotonkka poydälle.

Pitääpä muuten tässä mainita myos eräistä juhlista, joissa olin tekemässä ruokaa. Lapsille oli juurikin niitä nakkeja ja lihapullia (kotitekoisia). Aikuisille oli possufilettä, kermaperunoita, kermakastiketta, kalaa yms. Salaatteina oli vihersalaattia ja kreikkalaista salaattia. Arvatkaas mikä loppui kesken? No juu, lihapullat, nakit ja vihersalaatti. Ja aikuisia oli muuten enemmän kuin lapsia :D.

Alkuperäinen kirjoittaja Hämmästynyt;27638130:
maustettuja salaatteja ja kaloja (graavia ja moussea paljon), jotain terriinejä, etikkaisia kastikkeita. Pääruokana maustettua lihaa, juurespyreetä, erikoisempaa kastiketta jne. Siis paljon sekoitettu erilaisia vahvojakin makuja ruokiin ja ei ihan peruskoostumuksia, kun on noita mousseja ja muita. Ja ruokajuomana alkoholitotmista vaihtoehdoista vain vesi ja kivennäisvesi:O

Siis ihan tosissaan nyt: mitä eksoottista ja lasten juhlat pilaavaa tuossa menussa on?! Ja jos nuo ei passaa: mitä ihmettä lapsenne silloin yleensä syövät?!

Yhteistyössä