Häissä vähän eksoottisempi menu eikä lapsille mitään omaa ruokaa?:O Onko ihan fiksua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hämmästynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
^samaa minäkin ihmettelen. Juurespyrettä nyt harvemmin maustetaan niin ätäkästi etteikö se lapsille uppoaisi (meidän taapero ainakin kiskoisi tuota innolla), terriinit ovat yleensä pehmeitä ja mietoja eli todella hyvin lapsille maittavia, etikkasäilykkeet ovat monen muksun herkkua (siskontyttö popsi taaperoikäisenä etikkapunajuurta ja suolakurkkua suoraan tölkistäkin). Samoin sienistä lapset usein pitävät luonnostaan jos eivät ole kotona saaneet sitä mallia että sieniä ei syödä.

Siis ihan tosissaan nyt: mitä eksoottista ja lasten juhlat pilaavaa tuossa menussa on?! Ja jos nuo ei passaa: mitä ihmettä lapsenne silloin yleensä syövät?!

En ole hän, jolta asiaa kysyt, mutta vastaan silti :D.

Meillä ei valitettaisi, vedeltäisi herneitä nenuun tai mitään muutakaan, mutta nelihenkisestä perheestä vain yhdelle menisi lautaselle kaikkea tarjottua. Minulle jäisi väliin kalat (varsinkin graavit ja mousset), terriinit ja etikkaiset kastikkeet. Lapset jättäisi yllämainittujen lisäksi väliin juurespyreen. Eli lapsille jäisi syotäväksi maustettu liha. Siis olettaen että se olisi suht "tavallista".

Edelleen painotan, että asiasta ei tosiaa vedeltäisi herneitä nenuliin. Mentäisiin vaan juhlista kotiin syomään jos nälkä yltyisi turhan kovaksi :)

Mitä tarkoittaa "tavallinen"? Mitä lapset teillä yleensä sitten syövät? Eivät kalaa koskaan?

(Kysyn vaikket olutkaan se, jolle alunperin kysymykseni osoitin :D)

No siis semmoinen liha ilman sieniä tai vaikkapa itämaisia mausteita tms. :D.

Valitettavasti meillä ei pahemmin syodä kalaa. Kuopus syo siikaa ja kuhaa miehen kanssa. Minä syon esikoisen kanssa lähinnä paistettua tai uunissa kypsennettyä lohta. Eikä kovinkaan usein. Kovasti yritän harjoitella. Kuten myos niitä sieniä. Niitä lapset syo piilotettuna ruokiin.

Meillä on enimmäkseen hyvin perinteisiä ja tavallisia kotiruokia hernekeitosta makaronilaatikkoon yms. Eineksiä meillä ei pahemmin käytetä. Joskus sentään sitä parjattua makkaraa.

Nyt olen innostunut thaimaalaisesta keittiostä ja tehnyt nuudeleita, kevätkääryleitä ja sellaista. Pojat vaan on niin todella epäluuloisia niistäkin. g

Kovasti yritän harjoitella. Kuten myos niitä sieniä. Niitä lapset syo piilotettuna ruokiin.

Nyt olen innostunut thaimaalaisesta keittiostä ja tehnyt nuudeleita, kevätkääryleitä ja sellaista. Pojat vaan on niin todella epäluuloisia niistäkin. g

Ok. Teillä kuitenkin kokeillaan muutakin kuin lihapullanakkimuusi-linjaa ;)

Olisko siinä se vinha ero näihin "häät on pilalla"-mammoihin? Olis kiva kuulla sellaisiltakin sitä normiruokalistaa.

Minulla menee hermot niiden aikuisten kanssa, jotka notkuvat siellä "lastenpöydässä" ottamassa ruokaa. Voiko juntimpaa enää olla. Tähän törmää varsinkin ulkomailla jos on seisovassa pöydässä. Siellä yleensä on lastenpöytä missä esim. raskalaisia ja sitten ne juntit englantilaiset isot, lihavat ukot on siellä kahmimassa niitä ranskalaisia ja lapsille ei jääkään sitten mitään :( käytöstävat hukassa. Tähän olen toki törmännyt myös suomalaisissa hääjuhlissa. Parempi vaan olla laittamatta niitä lastenpöytiä kun aikuiset siellä käy :O

Eiköhän ne ole aikuiset, jotka opettaa lapset ennakkoluuloiseksi ruuan suhteen. Jos aikuiset ei nyrpistele "lapset ei tykkää tosta ja tästä" niin ne lapset ei kyllä vbalita. meidän vanhimman lempparia vuoden ikäisenä oli valkosipuliaurajuustokermaperunat, keskimmäinen oli siinä 4 v kun istui jääkaapin vieressä syömässä hillosipuleita suoraan purkista ja on nykyään hyvin nautiskelunhaluinen nuorimes, maistelee mielellään seisovassapöydässä kaikkea erikoista vaikka katkarapuallergia hiukan rajoittaa. Tuo nuorin syö kyllä ihan mitä vaan, sen lempiruoka nyt kyllä on ihan tavis pinaattikeitto ja nirsoillakkin se osaa, syö kananmunasta vaan valkuaisen :)

[QUOTE="Kifa";27644696]^samaa minäkin ihmettelen. Juurespyrettä nyt harvemmin maustetaan niin ätäkästi etteikö se lapsille uppoaisi (meidän taapero ainakin kiskoisi tuota innolla), terriinit ovat yleensä pehmeitä ja mietoja eli todella hyvin lapsille maittavia, etikkasäilykkeet ovat monen muksun herkkua (siskontyttö popsi taaperoikäisenä etikkapunajuurta ja suolakurkkua suoraan tölkistäkin). Samoin sienistä lapset usein pitävät luonnostaan jos eivät ole kotona saaneet sitä mallia että sieniä ei syödä.[/QUOTE]

Kiskoisiko teidän taapero innolla muskotilla, valkoviinillä ja pippurilla maustettua juurespyreetä, jossa esim. fenkolia mukana? Usein ne juhlavat juurespyreet ei ole ihan sitä suolalla maustettua porkkanamössöä.

En mä sitä epäile, etteikö nekin maistuisi, mutta outoa, että täällä heti kuvitellaan, että esim. juurespyree on vaan sitä porkkana-perunamössöä, jota ei ole maustettu kuin suolalla:D

Terriinejäkin on monenlaisia, usein niistäkin ne juhlavat versiot on voimakkaamman makuisia. Ja puhuiko joku nyt jostain etikkasääilykkeistä? Eikös ap puhunut ihan vaan etikkaisista mauista, voi tarkoittaa vaikka salaatinkastiketta.

Yhteistyössä