Häissä vähän eksoottisempi menu eikä lapsille mitään omaa ruokaa?:O Onko ihan fiksua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hämmästynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun mielestä jokainen saa järjestää omat häänsä juuri niin kuin haluavat ja jos joskus menen itse naimisiin niin menu tulee olemaan sitä mistä itse pidän eikä sitä mistä kavereiden lapset pitävät. Ja kyllähän varmasti listalta löytyy edes jotain leipää tai lihaa tms että lapsetkin jotain saavat suuhunsa.

Itserakkauden ylistys. Miksi edes kutsua vieraita, jos ei yhtään välitä siitä miten he viihtyvät? Vai tarvitsetko paikalle laadukkat kulissit?

[QUOTE="Jenis";27639724]Niin mikä tuossa menussa on se eksoottinen osuus? Lihaa, kalaa ja juureksia?[/QUOTE]

:D eli mitä niille lapsille normaalisti siten jää, muuta kuin ne lihapullat ja potut?

Lihaa niissä lihapullissakin on, ja pottukin on juures.

Joten..?

[QUOTE="vieras";27639746]Itserakkauden ylistys. Miksi edes kutsua vieraita, jos ei yhtään välitä siitä miten he viihtyvät? Vai tarvitsetko paikalle laadukkat kulissit?[/QUOTE]

No huh huh. Jos on menu viimeisen päälle herkullinen mutta ne perkeleen lihapullat puuttuu, niin vieraat ei viihdy?!

:laugh:

Mikä tuossa ei sopinut lapsen suuhun. Vesi on todella hyvä juoma ja älkää nyt alkako sitä maitoa taas vaatimaan ja niitä perkeleen nakkeja ja lihapullia. Lapset syö tai on syömättä. Sitten mäkkärin kautta kotiin. Yksinkertaista!

[QUOTE="Jenis";27639760]Kaupan pullissa ei juuri oo lihaa, eikä muusissa pottua. Eli oisko ne Saarioisten eväät sitten lapsille sopivia? :D[/QUOTE]

Hmm, niin... mutta eihän kukaan kunnon palstamamma eineksiä lapsilleen syötä ;) :whistle:

[QUOTE="vieras";27639753]Ei ilmoitettu, oltiin niin hulluja että kun ilmoitimme mieheni äidille (miehen sisko oli morsian)
että hän on tietoinen asiasta[/QUOTE]

Morsiamen äitikö huolehti tarjoiluista?

Hoh... etsin ja etsin sita eksoottisempaa menuuuuuuta, vaan en hoksannut, mika se oli. : /

Milla ihmeella ja koska lasten on tarkoitus oppia syomaan ruokaa, jos heille annetaan vain nakkeja, lihapullia ja muusia aikuisten syodessa oikeaa ruokaa?

Viimeksi muokattu:
Eikös tuo ollut ihan normaali juhlaruoka. Eli noita samoja ruokia on jokaisessa ravintolassa, seisovassa pöydässä ym. Eli jos lasten kanssa vähänkin liikkuu, niin noihin törmää. Ai niin, mutta unohdin, että lasten kanssa ei voi likkua paitsi Abclle

Vesi on oikein hyvä ruokajuoma lapsille ja aikuisille. Enkä muutenkaan ymmärrä miksi lapset eivät voisi syödä "eksoottisia" ruokia, tosin ei ap:n mainitsemat jutut nyt niiiiin eksoottisilta kuitenkaan vaikuttaneet.

Eli mielestäni ihan fiksua ettei ole mitään lasten omia perusmössöjä. Oppiiko ne lapset ikinä syömään "erikoisesti" jos siihen ei anneta edes tilaisuutta?

No huh huh. Jos on menu viimeisen päälle herkullinen mutta ne perkeleen lihapullat puuttuu, niin vieraat ei viihdy?!

:laugh:

Kyse ei ollut tuossa lihapullista vaan siitä että morsian sanoi tarjoavansa juuri sitä ruokaa mitä itse haluaa syödä. Tämähän on nyt asenne lähes kaikissa hääjuhlissa, tehdään ihan just niinkuin morsiuspari haluaa, vaikka sitten hypitään koko 100 hengen vierasporukalla yhdellä jalalla.

Kun minusta idea on se että häissä kaikilla on kivaa, niin morsiusparilla kuin vieraillakin.

Jos tarjoaa lihapullia, niitten ei mun mielestä tarvitse olla käsin pyöriteltyjä. Lapsille kelpaa varmasti kaupan valmislihapullatkin vaihtoehdoksi.

Ei vaan ihan oikeasti, kun kukaan ei valmisruokia lapsilleen anna, niin mistä johtuu, että nuo ap:n ruuat on "liian eksoottisia" lapsille? Eikö se kotiruoka sitten ole muuta kuin lihapullat ja muusi, makaronilaatikko tai nakkikeitto? Eikö ikinä tehdä mitään ns. eksoottisempaa? Kun tosiaankaan tuo menu ei mitenkään erityisen eksoottiselta kuulostanut... Millaiseen ruokaan on tottunut lapsi, jolle nuo ei kelpaa vaan itketään lihapullien perään? :O

Alkuperäinen kirjoittaja Hämmästynyt;27638244:
Jaa, minusta on vaan vähän ajattelematonta, kun kaikki kuitenkin tietävät, että lapset eivät tykkää yleensä syödä samaa kuin aikuiset. Muutamat lihapullat ei ihan oikeasti miljoonia kustanna. No, tää on vaan mun mielipide, otan varmaan omia eväitä sitten lapsille mukaan.

Eikö teidän lapset syö muuta kun lihapullia???
Olihan tuossa listassa vaikka mitä, mitä normaalit lapset syövät. Jos eivät muuta niin lihaa ja juuressosetta. Ja jos nyt yhden päivän on ilman sitä pakkomaitoa, niin ei siihen kuole.

[QUOTE="vieras";27639834]Kyse ei ollut tuossa lihapullista vaan siitä että morsian sanoi tarjoavansa juuri sitä ruokaa mitä itse haluaa syödä. Tämähän on nyt asenne lähes kaikissa hääjuhlissa, tehdään ihan just niinkuin morsiuspari haluaa, vaikka sitten hypitään koko 100 hengen vierasporukalla yhdellä jalalla.

Kun minusta idea on se että häissä kaikilla on kivaa, niin morsiusparilla kuin

vieraillakin.

Jos tarjoaa lihapullia, niitten ei mun mielestä tarvitse olla käsin pyöriteltyjä. Lapsille kelpaa varmasti kaupan valmislihapullatkin vaihtoehdoksi.[/QUOTE]

Minä taas en usko, että lapsille ruoka on mikään ongelma kun yleensä siellä häissä on paljon muuta mielenkiintoista että lapset ei edes malta syödä. Aikuisille tämä on ongelma. Jos lapset syöttää hyvin ennen lähtöä ja sitten juhlapöydästä syödään mitä siellä on ja sitten juhlien jälkeen voi mennä syömään mitä haluaa. Ihan pienille omat eväät ja niinhän äideillä laukuissa yleensä kaikkea pientä löytyykin. Minusta juhlan järjestäjät tekevät sellaiset juhlat kun haluaa.

Ohhoh, pääruokana ihan maustettua lihaa! Aikamoinen häväistys vieraita kohtaan, kyllä suomalaisissa häissä pitäisi ymmärtää maustamatonta tarjota. Tuota se on, kun aikuisen akan pitää saada olla päivä prinsessana.

(enkös olekin oppinut jo hienosti palstakliseet, enää pitäisi vain keksiä, mitä vikaa aloittajan kuvailemassa ruokavaliossa on)

• Tykkää
Reactions: Phoebsi
[QUOTE="Entinen Ksantippa S.";27639891]Ohhoh, pääruokana ihan maustettua lihaa! Aikamoinen häväistys vieraita kohtaan, kyllä suomalaisissa häissä pitäisi ymmärtää maustamatonta tarjota. Tuota se on, kun aikuisen akan pitää saada olla päivä prinsessana.

(enkös olekin oppinut jo hienosti palstakliseet, enää pitäisi vain keksiä, mitä vikaa aloittajan kuvailemassa ruokavaliossa on)[/QUOTE]

<3

[QUOTE="alma";27639949]En edes pidä itseäni minään snobina, mutta en suostuisi kyllä tarjoamaan eineksiä häissäni. Millä logiikalla lapsille syötettäisiin niitä, kun muut syö juhlaruokaa?[/QUOTE]

Niin. Ettei vaan vanhemmat nyt itse aliarvioi lapsiaan ja heidän makutottumuksiaan.

No oikeesti mä kyllä löisin ne einespullat sinne tarjolle. Siis kalliiksihan se tulee niitä hienoja pöperöitä kaikille lapsille ja muille rajoittuneille varata, ja roskiin menee paljon sitten kuitenkin.
Ja kuka niitä nälkäisiä huutavia kakaroita haluaa juhliaan pilaamaan?
Vai onko se niin noloa, jos siellä pöydässä on ne pullat? Sen pöydän voi vaikka kuvata ennen kuin vaivihkaa tuo lihapullavadin.

Minä taas en usko, että lapsille ruoka on mikään ongelma kun yleensä siellä häissä on paljon muuta mielenkiintoista että lapset ei edes malta syödä. Aikuisille tämä on ongelma. Jos lapset syöttää hyvin ennen lähtöä ja sitten juhlapöydästä syödään mitä siellä on ja sitten juhlien jälkeen voi mennä syömään mitä haluaa. Ihan pienille omat eväät ja niinhän äideillä laukuissa yleensä kaikkea pientä löytyykin. Minusta juhlan järjestäjät tekevät sellaiset juhlat kun haluaa.

Ehkä sitten noin, mutta jos aamulla ajat vaikka 250km päästä juhlapaikalle (ja kyllä, käydään matkalla syömässä lämmin ruoka) niin ennenkuin juhlat on ohi ja toiset 250km ajettu kotiin (syödään taas matkalla lämmin ruoka) niin olis tietysti ihan kiva jos lapset saisi siellä juhlissa syödäkseen muutakin kuin leivänpaloja.

Jos kyse on samalla paikkakunnalla olevista juhlista niin ihan sama, ajetaan Hesen tai Mäkkärin kautta kotiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Määä;27639965:
No oikeesti mä kyllä löisin ne einespullat sinne tarjolle. Siis kalliiksihan se tulee niitä hienoja pöperöitä kaikille lapsille ja muille rajoittuneille varata, ja roskiin menee paljon sitten kuitenkin.
Ja kuka niitä nälkäisiä huutavia kakaroita haluaa juhliaan pilaamaan?
Vai onko se niin noloa, jos siellä pöydässä on ne pullat? Sen pöydän voi vaikka kuvata ennen kuin vaivihkaa tuo lihapullavadin.

Niin, paitsi jos käytät pitopalvelua.... meidän ei suosstunut laittamaan eineksiä pöytään ;)

[QUOTE="vieras";27639980]Ehkä sitten noin, mutta jos aamulla ajat vaikka 250km päästä juhlapaikalle (ja kyllä, käydään matkalla syömässä lämmin ruoka) niin ennenkuin juhlat on ohi ja toiset 250km ajettu kotiin (syödään taas matkalla lämmin ruoka) niin olis tietysti ihan kiva jos lapset saisi siellä juhlissa syödäkseen muutakin kuin leivänpaloja.

Jos kyse on samalla paikkakunnalla olevista juhlista niin ihan sama, ajetaan Hesen tai Mäkkärin kautta kotiin.[/QUOTE]

Minkä ikäiset lapset ja kuinka myöhään heidän kanssaan siellä juhlissa olette?

Aamupala, kolmen tunnin ajomatka, jolla lämmin ruoka, hääjuhlat, joissa vaikka sitä leipää välipalaksi ja juhlien jälkeen lämmin ruoka, kotimatka ja kotona iltapala. Luulen, että meidän 3- ja 8-vuotiaat pärjäis noilla yhden päivän oikein hyvin. Onko teillä lapsilla tapana syödä kolmaskin lämmin ruoka päivässä?

• Tykkää
Reactions: Big Bang Theory

Yhteistyössä