Hain reimatecin haalarin pojalle

  • Viestiketjun aloittaja kantapään kautta oppinut
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja :
Eikö ihmiset käytä lapsillaan enään kurahousuja/-vaatteita???
No en ainakaan minä. Mun mielestä ne on kankeita ja hiostavia lapsen päällä. Kokeileppa itse pukea ensin ulkoiluvaatteet ja siihen päälle sadevaatteet, ei oo kovin hääviä. Meillä päiväkodissa käyttävät kuriksia ja aina ovat hiestä märkiä kun ne hiostaa.

On aika kova homma pukea kolmelle lapselle ulkovaatteiden lisäksi kuravaatteet päälle. Mieluummin ostan haalarin, joka itsessään kestää vettä ja josta saa helposti pyyhittyä liat pois, kun alan vääntää kuravaatteiden kanssa.

Mutta kukin tyylillään.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja The Urpoileva Helmi:
Alkuperäinen kirjoittaja neljä-ilman-viidettä:
Tää on kyllä uskomatonta miten mammat kilpailee jo vesilammikoiden syvyydestäkin...

Jokainen ostakoon sellaisen haalarin kun parhaaksi näkee ja that's it!
Jep, sä sen sanoit.
Mutta kumma kun ei arvosta noita yli 150e haalareita, ei luokitella edes ihmiseksi, tai näin ainakin olen lukevina(rivien välistä) useista ketjuista.
Kyllä mä muistan sunkin täällä joskus haikailleen reimatecin perään.
Taitaa tässäkin ketjussa halppisten ihailijat vain olla niitä, joilla ei ole varaa tecceihin!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja öhöm:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mm:
oliko varmasti lassie paremmasta päästä?
onhan reimalla ja reimatecilläkin eroa..
LassieTEC se oli. Ei mikään peruslassie, niitä en oo koskaan ostanu. Sen piti olla veden- ja kulutuksen kestävä, mutta ei kyllä ollu. Enää ikinä en osta mitään lassie-merkkistä. ENkä mitään muutakaan samanlaatuista, kun kerran on varaa ostaa parempaakin.
LassieTec on kalliimpi kuin Reimatec :whistle:
No ei todellakaan ole, koska lassien on saman tehtaan edullisempi versio reimasta.
 
Neljän lapsen äiti
Mulla on kokemusta cirafin, reimatecin, reiman, lassie G-techin, jonathanin, icepeakin ja lindexin puvuista. Neljästä lapsesta poika 4 v on saanu jo kaks reimatecin pukua rikki, nyt käytössä icepeakin puku ja ei oo tän talven aikana menny mikskään.
Jonathanin puvut ollut kanssa tytöillä tosi kestäviä ja lapset tekee kyllä ulkona ihan varmasti muutakin kuis seisovat tumput suorina. Meille ei enää reimatecciä tule, kun ei ne ainakaan meillä kestä..
 
öhöm
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja öhöm:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mm:
oliko varmasti lassie paremmasta päästä?
onhan reimalla ja reimatecilläkin eroa..
LassieTEC se oli. Ei mikään peruslassie, niitä en oo koskaan ostanu. Sen piti olla veden- ja kulutuksen kestävä, mutta ei kyllä ollu. Enää ikinä en osta mitään lassie-merkkistä. ENkä mitään muutakaan samanlaatuista, kun kerran on varaa ostaa parempaakin.
LassieTec on kalliimpi kuin Reimatec :whistle:
No ei todellakaan ole, koska lassien on saman tehtaan edullisempi versio reimasta.
Jaa, meidän Citymarketissa oli LassieTec 79,90? ja vieressä ReimaTec 69,90?. En mä susta tiedä mutta musta 69,90 on vähemmän kuin 79,90.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Lokki:
:LOL: En nyt tiedä hapista vai mitä,mutta noita vedenkestäviäkin saa kyllä aika halvalla. Inhoan kurahousuja,joten mieluummin vettäpitävää. Viime viikolla sai Remua ja Lassieteciä 35e/puku, ja vauvamallin vettäpitävää Jonathania aiemmin 18e/puku. Oli jo riittävän edukasta :p En oo koskaan tainnut yli 50e per puku maksaa.....
Meillä on kahdella lapsella ollu Remua, reimateccia, rasavillia, ticketiä, color kidsiä, lenneä, lassieteciä, lassie suprafilliä ym ja ainoat jotka OIKEASTI pitää vettä on reimatec ja ticket. Muista se vesi menee läpi ennemmin tai myöhemmin. Tämä on mun kokemukseni.

Ja mitä haalareiden hintaan tulee, niin mullakin on tapana pääsääntöisesti ostaa ne edelliskauden alesta ja reimatecit, joita oon ostanu, on maksanu keskimäärin 45-50e kun oon ostanu ne uutena kausialesta. Ainoa poikkeus kun nyt jouduin hakee niin oli alea vain 20% nii jouduin maksaa 87e.

Mutta mulle henk koht on ihan se ja sama mitä ulkovaatteet maksaa, kunhan kakarat pysyy niissä kuivina ja kunhan haalari kestää sen kauden ehjänä. Muiden äitien ja isien haalariostoksia en kommentoi, jos joku pärjää halvalla haalarilla niin eihän se multa oo pois.
Juuri näin.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja öhöm:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja öhöm:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mm:
oliko varmasti lassie paremmasta päästä?
onhan reimalla ja reimatecilläkin eroa..
LassieTEC se oli. Ei mikään peruslassie, niitä en oo koskaan ostanu. Sen piti olla veden- ja kulutuksen kestävä, mutta ei kyllä ollu. Enää ikinä en osta mitään lassie-merkkistä. ENkä mitään muutakaan samanlaatuista, kun kerran on varaa ostaa parempaakin.
LassieTec on kalliimpi kuin Reimatec :whistle:
No ei todellakaan ole, koska lassien on saman tehtaan edullisempi versio reimasta.
Jaa, meidän Citymarketissa oli LassieTec 79,90? ja vieressä ReimaTec 69,90?. En mä susta tiedä mutta musta 69,90 on vähemmän kuin 79,90.
On tainnu sitte olla alerekki kyseessä taikka sitte babymalliston reimatec, nehän on halvempia. Tänään just kävin meidän citymarketis ja lassietec haalari oli 79,90, reimatec oli babymalli 89 ja isompien malli 109e.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja The Urpoileva Helmi:
Alkuperäinen kirjoittaja neljä-ilman-viidettä:
Tää on kyllä uskomatonta miten mammat kilpailee jo vesilammikoiden syvyydestäkin...

Jokainen ostakoon sellaisen haalarin kun parhaaksi näkee ja that's it!
Jep, sä sen sanoit.
Mutta kumma kun ei arvosta noita yli 150e haalareita, ei luokitella edes ihmiseksi, tai näin ainakin olen lukevina(rivien välistä) useista ketjuista.
Kyllä mä muistan sunkin täällä joskus haikailleen reimatecin perään.
Taitaa tässäkin ketjussa halppisten ihailijat vain olla niitä, joilla ei ole varaa tecceihin!
Vähän sama olo on tullu. Että ne ketkä hirveesti haukkuu näitä laatumerkkejä niin ovatko sellaisia joilla ei itellä oo varaa ees ostaa niitä ja silloinhan on hyvä haukkua ne tuotteet joihin ei oo varaa ja joista ei välttämättä oo ees kokemusta että millaisia ovat kun ei oo ikinä ostettu.Itse kun oon ostanu sekä että, ihan kokeilun vuoksi (ettei tarttis maksaa ns turhasta, eli jos olis joku halpis hyvä niin ostaisin sitä) ja oon todennu että ulkovaatteiden suhteen ei halvalla saa hyvää. Tietysti se halpa voi olla hyvä jonkun mielestä jos ei oo koskaan kokeillu mitään sitä halpaa parempaa...

 
täti
Hieman teknistä infoa ns. älytekstiileistä: vesipilariarvo ei kerro sitä, että kangas olisi lopullisesti täysin veden pitävä. Jos vaatteen vesipilariarvoksi ilmoitetaan esim. se 5000 (eli viiden litran vedenpaine neliösentin alueella) ja vedenpaine ylittää tämän määrän, mm. istuksimalla siellä vesilätäkössä, niin se vesi tulee kyllä kankaasta läpi. Ihan perusfysiikkaa. Tekstiilin tekninen käsittely kuluu myös käytössä muutenkin kuin piehtaroimalla siellä pihalla. Pinta kuluu kaikennäköisestä liikkeestä ja asiaa edesauttaa sekä nopeuttaa toistuva peseminen...
 
Alkuperäinen kirjoittaja täti:
Hieman teknistä infoa ns. älytekstiileistä: vesipilariarvo ei kerro sitä, että kangas olisi lopullisesti täysin veden pitävä. Jos vaatteen vesipilariarvoksi ilmoitetaan esim. se 5000 (eli viiden litran vedenpaine neliösentin alueella) ja vedenpaine ylittää tämän määrän, mm. istuksimalla siellä vesilätäkössä, niin se vesi tulee kyllä kankaasta läpi. Ihan perusfysiikkaa. Tekstiilin tekninen käsittely kuluu myös käytössä muutenkin kuin piehtaroimalla siellä pihalla. Pinta kuluu kaikennäköisestä liikkeestä ja asiaa edesauttaa sekä nopeuttaa toistuva peseminen...
Hyvissä puvuissä edes peseminen ei onneksi riko vedenkestoa... Kokemuksesta.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja täti:
Hieman teknistä infoa ns. älytekstiileistä: vesipilariarvo ei kerro sitä, että kangas olisi lopullisesti täysin veden pitävä. Jos vaatteen vesipilariarvoksi ilmoitetaan esim. se 5000 (eli viiden litran vedenpaine neliösentin alueella) ja vedenpaine ylittää tämän määrän, mm. istuksimalla siellä vesilätäkössä, niin se vesi tulee kyllä kankaasta läpi. Ihan perusfysiikkaa. Tekstiilin tekninen käsittely kuluu myös käytössä muutenkin kuin piehtaroimalla siellä pihalla. Pinta kuluu kaikennäköisestä liikkeestä ja asiaa edesauttaa sekä nopeuttaa toistuva peseminen...
reimatecista ei tuu vesi läpi vaikka istuu lätäkössä. On meillä monesti testattu. Samaa ei voi sanoa lassietecista.
 
täti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja täti:
Hieman teknistä infoa ns. älytekstiileistä: vesipilariarvo ei kerro sitä, että kangas olisi lopullisesti täysin veden pitävä. Jos vaatteen vesipilariarvoksi ilmoitetaan esim. se 5000 (eli viiden litran vedenpaine neliösentin alueella) ja vedenpaine ylittää tämän määrän, mm. istuksimalla siellä vesilätäkössä, niin se vesi tulee kyllä kankaasta läpi. Ihan perusfysiikkaa. Tekstiilin tekninen käsittely kuluu myös käytössä muutenkin kuin piehtaroimalla siellä pihalla. Pinta kuluu kaikennäköisestä liikkeestä ja asiaa edesauttaa sekä nopeuttaa toistuva peseminen...
reimatecista ei tuu vesi läpi vaikka istuu lätäkössä. On meillä monesti testattu. Samaa ei voi sanoa lassietecista.
Reimatecin vesipilariarvo onkin 10 000 eli sama kuin esim. retkeilyteltan pohjankankaalla. Ja kyllä sekin ajanmittaan kuluu. Aikajana sitten vaan on erittäin yksilöllinen ja riippuu useammastakin eri osatekijästä.
 

Yhteistyössä