Haikaranpesä

Minulla ei varsinaisesti ole kokemusta, mutta siskoni on synnyttänyt siellä 2 kertaa 2004 ja 2006
Olen tietysti vieraillut siellä ja aivan mahtavan oloinen, viihtyisä ja kotoisa paikka mielestäni. Henkilökunta mukavaa.
On paljon omaa rauhaa, henkilökunta käy vain pari kertaa katsomassa miten voidaan, silti apua saa heti jos tarvitsee.
Sisko miehensä kanssa siis viihtyi loistavasti.
Kannattaa tehdä haikaranpesän varaus ajoissa, vaikka eihän se silti takaa, että sen saisi :(
 
Itse oon kohta sinne lähdössä (toivottavasti, LA ens viikolla...) ja täytyy sanoa, että luottavaisin mielin! Valmennukset ainakin oli hyviä ja siihen kuului tunnin henk.koht. keskustelu/synnytyssuunnittelu kätilön kanssa. Pelkkää hyvää olen kuullut myös kavereilta, jotka on olleet siellä.
 
Meillä oli paikka Haikaranpesään 2004. Käytiin siellä haastattelussa ja kätilö tmv kyseli paljon asioita yms. Sitten kävi kuten pelkäsimme eli minun pahan raskausmyrkytyksen vuoksi emme päässeet sinne koska pitää olla normaali riskitön raskaus. Onneksi ei päästy sillä komplikaatioiden vuoksi makasin 2 päivää happiletkuissa synnytyksen jälkeen.
Ihana ja viihtyisä paikka jos kaikki on mennyt hyvin ja hakisin itsekin uudelleen jos asuisin vielä etelä suomessa ja jos ei taas olisi riskiraskaus
 
alkup
Elokuussa olisimme toivon mukaan menossa hairanpesään synnyttämään. Raskaus sujunut ongelmitta ainakin tähän asti ja toivotaan että loppukin menisi hyvin. Kertokaahan niistä valmennuksista jotakin. Heinäkuussa meidän pitäisi osallistua.
 
Kiti
Moi,


minä synnytin Haikaranpesässä 2004 ja todella hyvät kokemukset jäi. Henkilökunta mukavaa ja avuliasta, saatiin perhehuone ja siitä tosi hyvä mieli. Synnyttykseni meni kaikin puolin erittäin hyvin ja nopeasti, joten varmaan osaltaan tämäkin vaikuttaa hyvään mieleen; en kuitenkaan keksi mitään kritiikkiä sanoa paikasta.

 
Mä synnytin haikaranpesässä toukokuussa 2005 ja tosi hyvä kokemus oli. Oli ennen synnytystä kaksi pakollista synnytysvalmennysta, toinen koski synnytystä ja toinen lapsivuodeaikaa. Synnyttämään menin sinne haikaranpesän osastolle ja samasta osastosta sain sen perhehuoneenkin. Henkilökunta oli tosi mukavaa ja kaikin tavoin loistavaa. Huoneessa ei ollut vierailuaikoja, paitsi että 9.00-21.00 välillä, eli silloin kun itselleen sopii. Henkilökunta ei käynyt kun pari kertaa huoneessa päivisin, tekemässä kontrollin, eli ei ollut mitään vahtimista vaan ihan rauhassa sai olla. Lapsi koko aika vierihoidossa, ei kertaakaan oteta pois, koska haikaranpesän pointti on se että tehdään mahd. paljon itse asioita ja halutaan oppia. Tosi mukava paikaa, menisin heti uudestaan ellei tämä kakkonen olisi sektiolla syntyvä :).
 
Minäkin olen menossa sinne elokuussa synnyttämään. Valmennukset heinäkuussa. Kuulostaa mukavalta paikalta! Onneksi ilmottauduin! Jäi aika myöhäiseen meidän ilmottautuminen, mutta päästiin kuitenkin. =)
 
Sain esikoiseni Haikaranpesässä 2002 ja kokemus oli tosi hyvä, etenkin, kun arvostaa kodinomaista ilmapiiriä sekä kannustusta luonnonmukaiseen synnytykseen. Toisen kanssa en valitettavasti Haikaranpesään päässyt 2004, koska raskaus meni yliaikaiseksi ja jouduttiin käynnistämään. Harmitti valtavasti. Kolmatta odotan, mutta koska en enää asu Helsingissä, en halua Haikaranpesään matkan takia vai synnytän mielummin lähellä olevassa omassa kotisairaalassa.

Ja ylipainoiset pääsevät kyllä Haikaranpesään, toisin kuin joku tässä aikaisemmin väitti, edellyttäen, että kyseessä on normaali raskaus, jonka etenemisessä ei ole ollut mitään poikkeavaa. Minulle on tullut jokaisen raskauden aikana 20-25 kg painoa, mutta eipä se ole ollut esteenä Haikaranpesään pääsylle, kun kaikki on muuten ollut kunnossa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Chi:
Kokemusta vaan sen verran että sinne ei ole ylipainoisella asiaa, vaikka paino olisi raskauden alussa ollutkin sallitun rajoissa.
Siis painoindeksin on pitäny olla ennen raskautta alle 30, eli jos on sallitun rajoissa ollut niin saa mennä. Lisäksi myös sektiotapauksissa pääsee sinne, näin vasta kerrottiin valmennuksessa.

 

Yhteistyössä