Hätähousut himotestaajat ja piinailijat vol.4

Eikä, onko?! :D Kyllä on aikamoista! No mulla onneks 28.1 vielä se ar-ultra ja katotaan, että missä se alkio on. Mä tuskin ultraa pidemmälle testejä teen. :D

Mullakin vaikea uskoa, tänään tunteiden kirjo ollu melkoinen, mutta ihan hyvillä fiiliksillä meen enkä oikeastaan jaksa stressata siitä, että mitä siellä ultrassa näkyy, mutta kyllä tää reilu 2 viikkoa tulee varmasti tuntumaan pitkältä. :D Loistouutinen jo pelkästään se, että ylipäätään saatiin plussa tikkuun. Kohtua mulla ainakin vihloo (kenties alkio oikeassa paikassa?) ja muitakin pieniä tuntemuksia on.
Täällä ei noita ar-ultria kauheasti harrasteta ellei yksityiselle halua mennä... Ja siihen ei kyllä perse repeä. Vaikka kuinka haluais. Sen kuvan aikaisemmin sain, että akuutissakin tilanteessa on JKL ollut vaikeutta päästä kunnalliseen, riippuvainen kai myös ihan minkä alueen piirissä on. Joudun vaihtamaan kellonaikaa niin voisin samalla kysellä, että pääsiskö kun eka lapsi ja ei oikein tiedä mikä on normaalia vihlontaa ja mikä ei ja kun APUA kun ei oikein osaa hahmottaa, että onko siellä mukaas oikeasti joku jos vaikka täti langan toisessa päässä heltyisi... :sneaky: Epäilen kun tiiän liiankin hyvin mikä on kaupungin taloudellinen tilanne, että mitään ylimääräistä heltyisi. Huomenna pitäis digien tulla, joskos taas testaisi... Se on vaan niin koukuttavaa! Jotain näyttöä oikeasti, että oikeastiko mä olen raskaana.
 
Toivon teille kaikille yrittäjille ja jo tärpänneille paljon onnea yritykseen ja raskauteen! :love:
Tiedän itse kuinka tuskallista odottaminen ja pettyminen on. Vielä kun olen "hieman" malttamaton näissä asioissa.

Itsellä takana siis maanantaina haamujen haamu, eilen silmin nähtävä ja juuri äsken jo hieman vielä tummentunut plussa vuoden yrittämisen jälkeen. Mies on työmatkalla ja palaa tänään. En ole kertonut mitään vielä. Jokohan tänään uskaltaisi sanoa että "meille tulee vauva"? :p

http://aijaa.com/QEq6ln
 
Täällä ei noita ar-ultria kauheasti harrasteta ellei yksityiselle halua mennä... Ja siihen ei kyllä perse repeä. Vaikka kuinka haluais. Sen kuvan aikaisemmin sain, että akuutissakin tilanteessa on JKL ollut vaikeutta päästä kunnalliseen, riippuvainen kai myös ihan minkä alueen piirissä on. Joudun vaihtamaan kellonaikaa niin voisin samalla kysellä, että pääsiskö kun eka lapsi ja ei oikein tiedä mikä on normaalia vihlontaa ja mikä ei ja kun APUA kun ei oikein osaa hahmottaa, että onko siellä mukaas oikeasti joku jos vaikka täti langan toisessa päässä heltyisi... :sneaky: Epäilen kun tiiän liiankin hyvin mikä on kaupungin taloudellinen tilanne, että mitään ylimääräistä heltyisi. Huomenna pitäis digien tulla, joskos taas testaisi... Se on vaan niin koukuttavaa! Jotain näyttöä oikeasti, että oikeastiko mä olen raskaana.

En mäkään varmaan muuten olis päässy, mutta täti heltyi puhelimen toisessa päässä kun luki lapsettomuustutkimusten tiedot ja sanoin, että haluan varmistamaan, että se alkio on kohdussa eikä missään muualla. Päästi nyt sitten ilman lähetettä (Olisin kyllä lähetteen saanu neuvolasta heti) sinne ar-ultraan, sitä odotellessa.
Mä en tänään vielä testaa uudestaan, testaan taas huomen aamulla :D Ajattelin testailla ultraan asti muutaman päivän välein :D
 
Heippa hei, liityisin joukkoonne!:) Olen seuraillut piinailujanne jo jonkin aikaa (sopivaa luettavaa iltaisin, kun loikoilen taaperon huoneessa nukahtamisseurana), mutten ole ottanut osaa. Nyt ajan sen kun vain kuluessa kuitenkin tuntuu, että olisi kiva vähän jakaa tätä odotuksen odotusta, jännäilyä ja kaikkea niihin liittyvää muiden kanssa! Ikää 31 vuotta, toisen lapsen yritystä, esikoinen 2-vuotias neiti. Minulla on diagnosoitu PCOS, ensimmäinen raskaus sai silti alkunsa luomusti (vähän yli 2v jälkeen). Nyt käytössä heti alusta asti letrozolet (ilman kierto olisi niin naurettavan harva, ettei todellista mahdollista raskautua olisi todellakaan edes joka toinen kuukausi saati joka kuukausi) ja meneillään YK3 ja KP14/31. Kokeilin tässä kierrossa ensimmäistä kertaa ovistestailuja, veikkasin etukäteen, että ovulaatio olisi lauantaina, mutta sainkin clearbluen digiin tänä aamuna semmoisen paikallaan pysyvän hymynaaman (eilen vilkkui, sunnuntaina nega), eli hyvä, että testailin, sillä muuten olisi saattanut mennä ajoitukset pikkuisen vinksalleen! :eek:Luulen, että noi lääkkeet alkaa vähitellen vaikuttaa, sillä ovulaatio on tullut joka kierrossa nyt pikkuisen aiemmin, olisikohan tämän kierron pituus 28/29 päivää eikä 30/31 niin kuin aiemmin? Ihanaa kun nämä alkukierron piiiiiitkät päivät alkaa olla lusittu ja pian saa taas jännittää !:LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani ja Theran
Dand3lion, tervetuloa mukaan!

Hyvä jos lääkkeet auttaneet ja kierto ruvennut lyhenemään! =) Tuo alkukierto on todella turhauttavaa aikaa kun et voi tehdä muuta kun vaan odotella, tosin ei se loppukiertokaan aina nannaa ole varsinkin jos kuumeisesti odottaa plussa-uutisia! :D
 
  • Tykkää
Reactions: dand3lion
Heippa hei, liityisin joukkoonne!:) Olen seuraillut piinailujanne jo jonkin aikaa (sopivaa luettavaa iltaisin, kun loikoilen taaperon huoneessa nukahtamisseurana), mutten ole ottanut osaa. Nyt ajan sen kun vain kuluessa kuitenkin tuntuu, että olisi kiva vähän jakaa tätä odotuksen odotusta, jännäilyä ja kaikkea niihin liittyvää muiden kanssa! Ikää 31 vuotta, toisen lapsen yritystä, esikoinen 2-vuotias neiti. Minulla on diagnosoitu PCOS, ensimmäinen raskaus sai silti alkunsa luomusti (vähän yli 2v jälkeen). Nyt käytössä heti alusta asti letrozolet (ilman kierto olisi niin naurettavan harva, ettei todellista mahdollista raskautua olisi todellakaan edes joka toinen kuukausi saati joka kuukausi) ja meneillään YK3 ja KP14/31. Kokeilin tässä kierrossa ensimmäistä kertaa ovistestailuja, veikkasin etukäteen, että ovulaatio olisi lauantaina, mutta sainkin clearbluen digiin tänä aamuna semmoisen paikallaan pysyvän hymynaaman (eilen vilkkui, sunnuntaina nega), eli hyvä, että testailin, sillä muuten olisi saattanut mennä ajoitukset pikkuisen vinksalleen! :eek:Luulen, että noi lääkkeet alkaa vähitellen vaikuttaa, sillä ovulaatio on tullut joka kierrossa nyt pikkuisen aiemmin, olisikohan tämän kierron pituus 28/29 päivää eikä 30/31 niin kuin aiemmin? Ihanaa kun nämä alkukierron piiiiiitkät päivät alkaa olla lusittu ja pian saa taas jännittää !:LOL:
Tervetuloa, toivottavasti vierailusi olisi lyhyt ;) Kiva että joku muukin käyttää letroja, ja vielä onnistuneella vasteella. En ovuloinut tässä kierrossa letroista huolimatta :(
 
Tervetuloa, toivottavasti vierailusi olisi lyhyt ;) Kiva että joku muukin käyttää letroja, ja vielä onnistuneella vasteella. En ovuloinut tässä kierrossa letroista huolimatta :(
Sulle mun pitikin kirjoittamani empuska noista letroista (en tiedä miten yleisiä ne on hoitomuotona, clomit taitaa olla käytetympi lääke). Mullakaan letrot ei alkaneet toimia aivan heti, ensin kokeiltiin 1 x 5 päivää, ei toivottua tulosta, ei itse asiassa yhtään mitään alkanut tapahtumaan, sitten taisin ottaa joka toinen päivä 1 joka toinen päivä 2, ei edelleenkään mitään. Nyt otan 2 päivässä kp2-6 ja se toimii, eli annostus piti vain alkuun saada kohdalleen. Meillä onkin nyt yk3 menossa (laskien siitä kun annostus alkoi toimia), mutta lääkärissä ramppasin sitä ennen pari kuukautta, eli siten meidän ajatukset on ollut tässä asiassa jo kauemman aikaa. Eli ei kirvestä kaivoon vielä! :)
 
Mulla kans kierukan laiton jälkeen alko naama kukkimaan. Ja kukkii edelleen, vaikka kierukka oli sen 1v2kk ja ollut sen reilu kuukauden pois. :D
Mulla ei oo varmaan yli 10v ollut ja iho on siitä lähtien ollut outo... Että ei enää ikinä hormonikierukkaa kiitos. Mulla ei edes nuorena ollut näppyjä... Nykyään niitä tulee oviksen aikoihin ja menkkojen aikaan.. Sellaisia kipeitä.. Sanoinkin miehelle että nyt kun oli synttärit tän kuun alussa niin kosmetologille lahjakortti niin oon onnellinen.
 
Anteeksi omaa napaa.. sain kerrankin kp18 ovis+ :ROFLMAO:
Eihän se takaa että irtoo mutta jotain kuitenkin. Pienestä se on revittävä ilonsa. Ja ainakin raskauskeijun herkät tikut on sellaisia että mulla ei yön jälkeen tosiaan näytä plussaa mutta tunti tai vajaa niin on selkeä plussa. Sekä kaikki mitä juon niin laimentaa tulosta. On tämä naisen kroppa vaan veikeä.. :alien:
http://aijaa.com/Fn7jTb
 
Ah, olipas tänne tullut luettavaa tässä muutaman kuukauden palstatauon aikana :LOL: Onnea plussanneille ja tsemppiä meille yrittäville (y)

Mun oli tarkoitus jo joulukuussa aloittaa oviksen tikuttelu, mutta se sitten vaan jäi ja koko yrityskierto meni reissujen ja muun takia ihan ketuiksi...

Vaan nyt oon ihan mielissäni koska ekaa kertaa oon aika varma, että onnistuin bongaamaan ovispäivän ja että just edellisenä iltana ukon kanssa hommailtiin oikeen antaumuksella! :D Mulla nykyään kestää kamalat oviskivut yli viikon, vaan bongasin ihan selvät limat jotka kesti vaan sen päivän! Jännää olla niin mielissään eritteistä o_O

Nyt olis siis dpo 2 (en saanu yhtään nukuttua viimeyönä, sattu niinku olis just menkat tuloillaan ja voi että se oli ärsyttävää). Olispa jo ens viikko niin sais alkaa testailemaan :D
 
  • Tykkää
Reactions: Theran
Sulle mun pitikin kirjoittamani empuska noista letroista (en tiedä miten yleisiä ne on hoitomuotona, clomit taitaa olla käytetympi lääke). Mullakaan letrot ei alkaneet toimia aivan heti, ensin kokeiltiin 1 x 5 päivää, ei toivottua tulosta, ei itse asiassa yhtään mitään alkanut tapahtumaan, sitten taisin ottaa joka toinen päivä 1 joka toinen päivä 2, ei edelleenkään mitään. Nyt otan 2 päivässä kp2-6 ja se toimii, eli annostus piti vain alkuun saada kohdalleen. Meillä onkin nyt yk3 menossa (laskien siitä kun annostus alkoi toimia), mutta lääkärissä ramppasin sitä ennen pari kuukautta, eli siten meidän ajatukset on ollut tässä asiassa jo kauemman aikaa. Eli ei kirvestä kaivoon vielä! :)
Mullakin oli annostus tässä kierrossa 1tbl kp3-7, mutta nyt seuraavassa sitten 2tbl saman ajan. Sitten sain vielä tehtäväksi varata soittoaikaa gynelle että järjestetään mulle ultraääni puoleen väliin että nähdään kasvaako siellä mitään. Hassua että nyt jäi kierto ovuloimattomaksi mutta sillon taannoin ilman mtn lääkettä ovuloin verikokeiden perusteella kuitenkin :D hassua, mutta toivotaan että alkaisi vuoto nyt nopeasti niin pääsisi uuteen ykhon hyvillä mielin sitten kuitenkin.
 
Ah, olipas tänne tullut luettavaa tässä muutaman kuukauden palstatauon aikana :LOL: Onnea plussanneille ja tsemppiä meille yrittäville (y)

Mun oli tarkoitus jo joulukuussa aloittaa oviksen tikuttelu, mutta se sitten vaan jäi ja koko yrityskierto meni reissujen ja muun takia ihan ketuiksi...

Vaan nyt oon ihan mielissäni koska ekaa kertaa oon aika varma, että onnistuin bongaamaan ovispäivän ja että just edellisenä iltana ukon kanssa hommailtiin oikeen antaumuksella! :D Mulla nykyään kestää kamalat oviskivut yli viikon, vaan bongasin ihan selvät limat jotka kesti vaan sen päivän! Jännää olla niin mielissään eritteistä o_O

Nyt olis siis dpo 2 (en saanu yhtään nukuttua viimeyönä, sattu niinku olis just menkat tuloillaan ja voi että se oli ärsyttävää). Olispa jo ens viikko niin sais alkaa testailemaan :D

Kylläpä sulla oviskivut kesti kauan!! Mulla jos ovis tapahtuu oikeelta puolelta, niin kipuilua on n. 1,5 vrk mutta nyt tästä kierrosta josta plussasin ovis tapahtui vasemmalla ja kipu kesti n. 5min ? :D
 
ninas_, joo siis niinpä! Mulla alkoi joskus syksyllä tää ihan yhtäkkiä ja siitä lähtien joka kierto menny jotenki tosi voimakkailla oireilla. Oon järkeilly, että eka pari päivää tuntuu ne kasvukivut, sit se puhkeaminen sattuu koko päivän niin että koko maha on ihan kosketusherkkä, sit pari-kolme päivää erilaisia vihlomisia ja kohdun alueella kramppaa :LOL: Sit alkaaki tissit turpoamaan ja niihin sattuu ihan hulluna menkkoihin asti.

Syksyllä olin ihan varma, että nää on raskausoireita (esikoisen alkuraskaus oli just tämmöstä), mut ei. :unsure:

On ihan kiva tuntea se ovis, vaan riittäis mullekki se muutama minuutti :LOL:
 
tässä miettisinkin et kysäsen kestääkö jollakin oviskivut kauan, mutta täällähän olikin asiaa jo kommentoitu :D mullakin muutama päivä ennen ovista alkaa jo kauheet alavatsakivut ja nipistelee todella ilkeästi. Tätä jatkuu myös oviksen jälkeen.. Dpo 0 yöllä sattu mahaa nii paljon etten pystyny nukkumaan kun koko ajan jostai nipisteli todella paljon. Nyt on hmm dpo 3 ja dpo 1,2 viiltänyt alaselkää todenteolla, onko kellään oviksen jälkee ollut selkäkipuja? En tehnytkään mitään mikä selittäisi alaselkäkivut.. Nyt on sit pari pv nipistellyt navan alapuolelta.. Täällä pistettiin uuden vuoden kunniaksi elämä täysin uusiksi, nyt syödään vaan terveellisesti ja tupakkalakko alkoi, jos tämä vuosi oli se vuosi kun saa 2 viivaa tikkuun :)

Paljon onnea plussanneille ja tsemppiä kaikille tasapuolisesti <3
 
Edellisestä plussasta niin ei ollut kipuja ollenkaan. Epäilinkin että koko ovista ei tikuttelusta huolimatta tullut mutta oli siellä sitten tapahtunut koska raskaus alkoi. Tosin olis saanut jäädä väliin koska henki meinas mennä.. :/
 
Heippa hei, liityisin joukkoonne!:) Olen seuraillut piinailujanne jo jonkin aikaa (sopivaa luettavaa iltaisin, kun loikoilen taaperon huoneessa nukahtamisseurana), mutten ole ottanut osaa. Nyt ajan sen kun vain kuluessa kuitenkin tuntuu, että olisi kiva vähän jakaa tätä odotuksen odotusta, jännäilyä ja kaikkea niihin liittyvää muiden kanssa! Ikää 31 vuotta, toisen lapsen yritystä, esikoinen 2-vuotias neiti. Minulla on diagnosoitu PCOS, ensimmäinen raskaus sai silti alkunsa luomusti (vähän yli 2v jälkeen). Nyt käytössä heti alusta asti letrozolet (ilman kierto olisi niin naurettavan harva, ettei todellista mahdollista raskautua olisi todellakaan edes joka toinen kuukausi saati joka kuukausi) ja meneillään YK3 ja KP14/31. Kokeilin tässä kierrossa ensimmäistä kertaa ovistestailuja, veikkasin etukäteen, että ovulaatio olisi lauantaina, mutta sainkin clearbluen digiin tänä aamuna semmoisen paikallaan pysyvän hymynaaman (eilen vilkkui, sunnuntaina nega), eli hyvä, että testailin, sillä muuten olisi saattanut mennä ajoitukset pikkuisen vinksalleen! :eek:Luulen, että noi lääkkeet alkaa vähitellen vaikuttaa, sillä ovulaatio on tullut joka kierrossa nyt pikkuisen aiemmin, olisikohan tämän kierron pituus 28/29 päivää eikä 30/31 niin kuin aiemmin? Ihanaa kun nämä alkukierron piiiiiitkät päivät alkaa olla lusittu ja pian saa taas jännittää !:LOL:
Mulla todettiin kans viime keväänä lievä PCO, joka pitkitti kiertoja. Silloin opin myös, että ovulaatiotikut voivat näyttää tällöin puuta heinää, joten ei kannata ihan 100% niihin luottaa. PCO jotenkin sekoittaa hormoneja niin, että ovisplussa voi tulla, vaikka sitä ei oikeasti tapahdu. Itsekin sain siis hymynaaman testiin useamman kerran kuussa ja lopulta tunnistin omasta kehosta, mikä on aito ovis ja mikä jotain PCO:n temppuilua. Sulla voi siis näyttää ihan oikein, mutta pidä vaan mielessä, jos tuntuu ettei plussaa tule ja ovikset tuleekin oikeasti eri aikaan. Mulla kierrotkin tasaantui sitten vhh-ruokavaliolla ja syksyllä plussasin. Nyt menossa rv 20+2 esikoisen odotusta ja saimme tällä viikolla poikalupauksen :love:
 
  • Tykkää
Reactions: ninas_
Mulla noi oviskivut ei ala koskaan etukäteen vaan juuri sillon kun sattuu irtoamaan, eli kai mä voin sanoa itteäni onnekkaaksi kun ei kivut ala etukäteen ja ei kauhean kauaa kestä. Mulla se oviskipu on yleensä semmonen, että kävellessä tärähtämiset sattuu vatsaan ja saa kulkea käsi vatsalla ja jonkun verran jomottaa muttei ikinä ole tarvinnut särkylääkettä ottaa.

Mä just mietin, että missähän vaiheessa olen edes ruvennut tuntemaan ovulaatiot, mutta en kyllä saa päähäni yhtään. Edellisestä synnytyksestä tulee kohta 6 vuotta, mutta en muista, että olis heti synnytyksen jälkeenkään alkanut.

Mulla tissit turpoo vasta n. 4pv ennen kun menkkojen pitäis alkaa ja turvotus laskee heti kun vuoto alkaa. Nyt olen tosin nauttinut näistä hiukan pulleammista rinnoista, pienirintainen kun normaalisti olen. :D
Ei ole kuitenkaan niin paljoa turvonnut, että olis joutunu liiviostoksille lähtemään, mutta pareista liiveistä saanut hakasen löysemmälle laittaa. :D
 
  • Tykkää
Reactions: minlisi
tässä miettisinkin et kysäsen kestääkö jollakin oviskivut kauan, mutta täällähän olikin asiaa jo kommentoitu :D mullakin muutama päivä ennen ovista alkaa jo kauheet alavatsakivut ja nipistelee todella ilkeästi. Tätä jatkuu myös oviksen jälkeen.. Dpo 0 yöllä sattu mahaa nii paljon etten pystyny nukkumaan kun koko ajan jostai nipisteli todella paljon. Nyt on hmm dpo 3 ja dpo 1,2 viiltänyt alaselkää todenteolla, onko kellään oviksen jälkee ollut selkäkipuja? En tehnytkään mitään mikä selittäisi alaselkäkivut.. Nyt on sit pari pv nipistellyt navan alapuolelta.. Täällä pistettiin uuden vuoden kunniaksi elämä täysin uusiksi, nyt syödään vaan terveellisesti ja tupakkalakko alkoi, jos tämä vuosi oli se vuosi kun saa 2 viivaa tikkuun :)

Paljon onnea plussanneille ja tsemppiä kaikille tasapuolisesti <3
Haa, meillä on melkein sama dpo, oon päivän sua jäljessä :geek:
Mulla tuntui vähän eilen selässäkin, ei viiltelyä vaan jotenkin tasaisempaa, aika lievää kipua. Samalla tuntui kohdun alueella menkkakipuja.
 

Yhteistyössä