Hätähousut himotestaajat ja piinailijat vol.4

Nyt voi tulla tyhmä kysymys, mutta sanotaanko jossain ohjeessa että raskaustestissä pitäis olla virtsaamatta tietty aika ennen testin tekoa? Jotenkin on niin vaikee kuvitella, että sille hormonin määrälle siellä rakossa vielä tapahtuis jotain, että rakkoaika merkkais mitään?

Ymmärrän sen virtsan bakteeritesteissä, joissa esim virtsatieinfektiossa halutaan niitä infektion aiheuttavia bakteereita kehittyvän virtsaan mahdollisimman paljon että luotettava tulos saadaan, mutta että hcg:n määrä jotenkin vielä lisääntyis siellä rakossa...?
 
Nyt voi tulla tyhmä kysymys, mutta sanotaanko jossain ohjeessa että raskaustestissä pitäis olla virtsaamatta tietty aika ennen testin tekoa? Jotenkin on niin vaikee kuvitella, että sille hormonin määrälle siellä rakossa vielä tapahtuis jotain, että rakkoaika merkkais mitään?

Ymmärrän sen virtsan bakteeritesteissä, joissa esim virtsatieinfektiossa halutaan niitä infektion aiheuttavia bakteereita kehittyvän virtsaan mahdollisimman paljon että luotettava tulos saadaan, mutta että hcg:n määrä jotenkin vielä lisääntyis siellä rakossa...?
Kyllä, siks just suositellaan aamupissaa. Se on ollut pisimpään rakossa ja hormonienkin osalta siksi tujumpaa. Mitä pidempään rakossa, sitä "tiivistyneempää". Mun mielestä se lukee noissa testien ohjeissakin. Oisko Pc?
 
12. päivä tyhjennyksen jälkeen menossa, eli onko se kp12 vai lasketaanko tätä ees kierroksi?

Eilen, eli kp11 testasin ekan kerran kotona mikä tilanne. Ovistestissä taitaa näkyä vielä raskaushormoonit, kun on niin räikeä. Koska eihän nyt tosiaankaan vielä voi ovuloida...
http://aijaa.com/13pG9D
Onhan se kai mahdollista, jos tyhjennys tapahtui kokonaan ja hormonit oli laskeneet jo ennen sitä.. mulla ei kaavinnassa tullut ihan kaikki ulos, mut siitä huolimatta normaali kierto käynnistyi heti. Mut raskaustesti näytti kyllä plussaa jonkin aikaa kaavinnan jälkeenkin. Sitä en kuollaksenikaan muista, tuliko ovulaatiota ja miten, mut kiertopäiviä oli normaali määrä.
 
Kiitti Kärppä, näin se varmaan on.

Löysin googlella ihan hitsin mielenkiintosen opparin aiheesta.https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/47832/karttunen_ase.pdf?sequence=1

Erityisesti tämä mitä kotitesteistä sanotaan: Virtsasta tehtävät määritykset ovat monesti huomattavasti herkempiä kuin valmistajan ilmoittama 25 IU/l. Niiden analyyttinen herkkyys voi jopa alittaa 10 IU/l." Tämä vois selittää sen, miksi jonkun valmistajan 25iu herkkyyksinen testi antaa aikasemmin plussan kun jonkun toisen 10iu.

Menipä tieteelliseksi.
 
Pakko kommentoida tota pc:tä kun täällä on ollu sen antamista viivanpaikoista puhetta. Minä oon kans sitä mieltä et se liuskatesti antaa nykyään ihan törkeetä viivanpaikkaa. Ku tein sellasen eilen ja tänään uuden testin jossa ei näkynykään yhtikäs mitään. Tämmönen viivanpaikka:
http://aijaa.com/NBGc8h

Menee kyllä luotto koko testiin! Pari vuotta sitten ei kyllä antanu tommosia viivanpaikkoja. Ja kun tosiaan melkein joka kerta näyttää jotain viivanpaikkaa. :mad: turhaa toivoa tosiaan antaa..
 
Pakko kommentoida tota pc:tä kun täällä on ollu sen antamista viivanpaikoista puhetta. Minä oon kans sitä mieltä et se liuskatesti antaa nykyään ihan törkeetä viivanpaikkaa. Ku tein sellasen eilen ja tänään uuden testin jossa ei näkynykään yhtikäs mitään. Tämmönen viivanpaikka:
http://aijaa.com/NBGc8h

Menee kyllä luotto koko testiin! Pari vuotta sitten ei kyllä antanu tommosia viivanpaikkoja. Ja kun tosiaan melkein joka kerta näyttää jotain viivanpaikkaa. :mad: turhaa toivoa tosiaan antaa..

Itse esikoista yritimme -13 alkuvuodesta ja ei kyllä näin törkeitä viivoja sillon annellut. Samoin apteekin omat antanut :cautious:
 
Välli ja MiNalo. Ihan sama kokemus. Ehti oikeasti nousta toiveet kun tein tikkuja tossa hoitokierroksessa vaikka kuinka tiesin että negaa tulee. Ne ovistikut oli ihan valkeita. Oikeissa haamuissa o.testi ollu tumma :(

Wolt. Jotkut sanoo joo. Itse sain kerran jonku "dipin" dpo6 tai 7 (lämmöt oli aamulla 36,1)jonka jälkeen lämmöt pysyi yli 37 joka aamu (norm.36,2), mutta siitä meni ehkä vain kolme tai neljä päivää kun tuli plussa joten en tiedä oliko se mitään. Ton pitäs sit tarkoittaa että nyt ne lämmöt pysyy sit reilusti koholla :)
Mut eiks sen olis pitäny jo kiinnittyä, vai mikä dpo sulla on menos..mää menin jo sekasin :eek::)? Peukut!
 
Tammityttö: dpo on x kun en oo tikuttanut enkä käyny ultrassa.
Yhden laskurin mukaan 10 yhden 12..
Pojan raskaudesta 15vuotta joten luen itseni ensi kertalaiseksi.

Ff sano että dippi vois tulla jopa dpo 10..



KP on vissiin 35/36 ? ....
Poikkeava kierto tähän mennessä. Samantapainen kuin se km kierros mutta positiivisempi..emt o_O

Ei vuotoa, toivoa?
 
^okei :D! ! Eiköhän se siitä selvene pian! Mä en toisiaan ole saanu ku kerran tollaisen jonku kiinni, mutta toisaalta mulla on noita hoitoalkuisia joissa luget anyway nostaa lämmöt joten en oo mitannu juurikaan.
Mulla lämmöt sahaa suurimman osan kierrosta edes takas. Noissa plussissa ne on menny oppikirjan mukaan 36,2 --> ovis--> 36,4-36,6 --> 37 ja yli -->plus. Ja tosiaan lämmöt on pysynyt. Muuten ne saattaa mennä ylös alas päivän kahden välein eikä ihan selkeää isoa nousua tuu missään vaiheessa. Peukut :)!!
 
Mulla kestää yleensä aina ton 7 vrk menkat. :LOL:

Mutta himojen herääminen on hyvä merkki, ei muuta kuin menoksi. Rattoisaa perjantaita! :whistle:

Ja tuosta aiemmin kirjottamastani PC:n testistä vielä. Testiähän ei saa vilkuilla enää vaikutusajan jälkeen, mutta vilkasinpa silti kuitenkin. Kuivaneessa testissä on aivan selvä v. pun. viiva.
Mä en oo yhtään tottunut noihin 7pv kestäviin, kun pillereiden aikana ne vaan 4 pv:) ja kiitos, perjantai-ilta meni oikein mukavasti:whistle:

Woltille peukkuja!(y)

Menkkamaisia tuntemuksia, jomotuksia, alavatsalla on, tälläkin hetkellä. Eilenä tehty talletuksia:whistle: tänään saatava myös:ROFLMAO: koska huomenna menen yöksi töihin, saa ukkoseni levätä yhden yön verran:rolleyes: tänään kp 9/24-32
 
Aamun CB+ negaa....
Mutta eilen oli dippi lämmöissä ja tänään pomppas korkeammalle...
Oisko toiveita? :rolleyes:

Joku puhu kiinnittymistä dipistä...dipistä positiiviseen tulokseen kuinka kauan?:eek::rolleyes:
Olisko mennyt muutama päivä. kiinnittymisdippi n. dpo 7 ja dpo 10 tai 11 tuli plussa. Tuli muuten mieleen kun tuota sun käppyrää katsoin, voisiko nyt vastaa olla ovis. Sullahan alkukierron lämmöt siihen ekaan dippiin oli hyvin samoissa kuin tuon oletetun oviksen jälkeiset lämmöt. joskin toisaalta tasaisemmat. USeinhan ne ovista ennen olevt lämmöt on selvästi alemmalla tasolla kuin oviksen jälkeen. Miltä se sun käppyrä näyttää nyt?
 
Catharin. Mulla hcg pysyi tosi pitkään koholla eikä tuohon ovisviivaan tarvii kuin max 20 hcg ja tulee tumma. Siitä tiedän ku tein tyhjennyksen jälkeen testejä kun verikoe näytti hcg21. Mutta nyt en muista kauanko sulla oli siitä?

Välli. Kyllä valitettavasti tutulle näyttää tästä negakierrosta. Mutta toisaalta voi olla myös plussa alku.
 
Moikkelis! Tulin tänne vielä kommentoimaan nuita raskaustestejä..Plussasin siis jo jonkin aikaa sitten ekaksi pc:llä,joka antoi jo haalean viivan jotain dpo 8 (nyt kun oon selvitelly tota kiertoa tarkemmin jälkikättee). Raskauskeijulta tilaamat herkät 10-puikot antoi tosi hailakkaa vielä silloin kun digi antoi jo 2-3! Eli en kyllä niihin tikkuihin luottas yhtään:/ (plus antoivat aina överiviivanpaikaa negakierroissa). Pc myös vahvistui nopeasti ja ainaskin meikäläisellä toimi erinomaisesti. Mutta jokainen on yksilö,niin varmasti vaikuttaa se miten nopeeta sitä hcg:tä alkaa erittyy yms yms.
Niin ja ovistestit todellakin näyttää raskauden, kirkuvat viivat niillä saa;)

Nyt täällä jännätään pysyykö vauvanalku mahassa,lets hope the best:) Ja tietysti vähän jänskättää,että onko siellä mitään..Ainakin raskausoireet ovat nostaneet päätään,yrjö jo lentänyt ja naama kukkii kuin murkkuikäisellä!

Tsemppiä kaikille yritykseen ja onnea plussanneille:)
 
Viivanpaikka on aina kokonaan väritön eikä sitä pitäisi vielä laskea "viivaksi". Jos yhtään on väriä, hormonia on mukana. ....en valitettavasti saanut noista kuvista selvää riittävän hyvin. :(

Mun eilinen pc oli minusta lähes viivaton testiajalla, mut heti testiajan jälkeen se oli tämmöinen:


En tehnyt tänään testiä, mut huomenna teen vielä. Tosin tää on jo siitä selvä tapaus, et raskaus on ainakin lähtenyt. Vuotojen vuoksi teen vielä huomenna ton yhden, haluan nähdä, vahvistuuko viiva. En ole nyt enää vuotanut, mut sitä oli se dpo 9, 10 ja 11. Huomenna oisviimeinen päivä, kun menkkojen ois pitänyt alkaa. Maanantaina ollaan virallisesti myöhässä.
 
  • Tykkää
Reactions: empuska ja Välli
Mulla ei oo nyt mitattu hcg:tä, kuin sillon päivystyksessä viimeksi. Sillon oli tippunut 12070.7 --> 2696.3 et nopeesti laski. Siitä nyt tulevana tiistaina kaks viikkoa aikaa kun viimeks mitattiin. Alkuviikosta tein testin, testiajalla näkyi todella haalee viiva, mut kuivana sitä ei näkynyt muutakun valoa vasten pieni viiva. Sen jälkeen en oo ees r-testiä tehnyt. Viime sunnuntaina ovistesti oli todella tumma, enää ei oo kun suht saman tummuiset.
 
Eilen ei sitten tullut kun aamupäivällä verta ja illalla vain vähän rusehtavaa vuotoa. Tänään ylös noustessani menin vessaan ja paperiin tuli vaaleanpunaista limaa? (Anteeksi tarkka selostus) ja sitä tullut vähän väliä koko päivän.. Testejä oon ollut tekemättä (siinäkin ollu pidättelemistä kun tekis vaa mieli :D) onko jollakin tällästä tullut? Ruskeaa vuotoa tosiaan tuli dpo 3,5 ja verta dpo 8-11 korkeintaan 4 teelusikallista. Eilisestä lähtien armoton kiukuttelu/tiuskiminen ja itkeminen. Mieskin tokasi "jaaha onko ne nyt alkamassa kun oot tommone känkkis" :D
Täällä tuli dpo 3 limainen klimppi (hyi saakeli, sori) jossa verta. Dpo 4 vähän pyyhkiessä paperiin ja dpo 7/8 ruskeaa. Sit nyt dpo 11 & 12 pari kertaa ruskeeta paperiin. OUTOA! Koskaan ennen tullu muutakun kk-vuotoa.
 

Yhteistyössä