Catharinille tulin toivottamaan voimia ja tsemppiä! Oma kesän hässäkkä edelleen tuoreessa muistissa
!
Teille
oviksen bongaajille halusin tässä vielä sanoa pari kokemusta. Itse olen niin kauan tikuttanu oviksia etten edes muista. Mutta sanotaanko että vasta nyt tässä viime vuosien sisään olen tajunnut oikeasti miten mulla kroppa toimii.
Olen monesti tikuttanu ovista väärään aikaan. Aikoimaan luulin että se on aina n.14pv ennen menkkoja ja lopetin tikutuksen aina n.kp16 kohdalla kun en plussaa saanu (kierrot olleet AINA 29-31 pv paria poikkeusta lukuunottamatta joloin 34) . Kuitenkin ultrissa ja lopulta loppuun asti tikutetuissa kierrossa tajusin että ovis + on usein vasta kp21 tai jopa kp23. Esim viime keväänä ultraääni näytti kp19 että folli on n.14mm ja lääkäri sanoi että kierto on menetetty. Kuitenkin tumma plus tuli kp21, digi antoi yksiselitteisen hymiön ja raskaus alkoi. Muutkin raskaudet alkaneet joskus 20 ja 16 olleista o.plussista ja yhden o.plussan sain kp12 eli mitään pysyvää ei ainakaan itselläni ole koskaan näköjään ollut. Pääsääntöisesti plussat on kuitenkin lähempänä kp20.
Toisekseen mulla on limoja ja kipuja ja kaikkea usein "väärään aikaan kiertoa". Tuoloinkin ovistikku oli suht tumma kp12 ja tuli limaa mutta niin vain ei ollu vielä ovis. Lopullisesti kunnon ovis varmistuu siten että lämmöt nousee kunnolla ja pysyy kohilla.
Sitten on näitä HUONOJA kiertoja.Tikut on vaaleita. .vaaleita. .kunnes alkaa tummeta, on liki kontrollin vahvuinen ja viiva tulee nopeasti. Limat ja himot on korkealla ja kohdunnapukka auki. Silti esim digi pysyy negana ja liuskoissa viiva ei jaksa kivuta kirkuvan tummaksi tai edes 100% kontr.vahvuiseksi.Sit viiva alkaa haaleta, limat katoaa ja napukka kovettuu. Ihanku ovis olis ollut. Lämmöt ei kuitenkaan kunnolla pomppaa tai ne saahaa vähän miten sattuu. Vuoto alkaa kuitenkin usein jopa viikko tuosta tummimmasta viivasta.
Itse siis suosittelen kokeilemaan tikutuksia tai testaamaan digillä sitten ku liuskaan tulee suht tummaa viivaa. On siinä tottakai huonot puolet ja stessit ja kaikkea mutta toisaalta ihan oikeasti voi vaan tahattomasti mennä metsään. Mä olen aina tehny kaikki tikut aamupissasta eikä noi plussat oo menny ohi. Kun viiva alkaa olla tummahko niin olen tehnyt testin jopa 2-3x vrk aikana.
Tsemppiä kaikille tänne! Mä en siis todellakaan ole enää tässä ketjussa mutta luen kuulumisia ja jännään kaikkien puolesta.
Anteeksi etten nyt osaa kommentoida mitään henkilökohtaista kenellekään <3