Hätähousut himotestaajat ja haamuviivoja osa 2

Ollaanko täällä enää hereillä? Olisi kysyttävää asiantuntijoilta... Mulla niin outo tilanne, ettei tosikaan. Viime kierrossa oli oviskipuja kp21-23, olin reissussa, eikä ollu testejä mukana, niin en pystyny testaamaan olisko tullu plussaa. Kp 25 lähtien eriasteisia ja -tuntuisia vatsakipuja, kp 29 aamulla huomasin verta pikkareissa pienen tipan, luulin kiinnittymisvuodoksi. Seuraavana aamuna sain haalean plussan raskaustestiin, sitä seuraavana haalean haamuviivan. Sitä seuraavana lähes negan.
Lämmöt (mittaan iltaisin, en tiedä kertooko ne yhtikäs mitään, kun aamulämpöjä kai pitäisi seurata) nousi kp 25 36,8:aan, siitä hiljalleen nousten noin 37 pintaan, kun normaalisti mulla on reilusti alle 36,5. Sitten kp 27 ne laski 36,1! ja mittasin monella eri mittarilla ja moneen kertaan ja ihmettelin. Sitten kaks päivää tän selvimmän haalean plussan jälkeen lämmöt nousi 37,4! ja pysytteli niillä main muutaman päivän. Vatsa alkoi turvota palloksi, rinnat hieman kipeytyivät, armottomia väsymyskohtauksia iskee pitkin päivää.
Menkat kuitenkin alkoivat kp 35 pari päivää normikiertoa myöhässä, ja mikä kummallisinta, tosi niukkoina ja täysin kivuttomina! Normaalisti joudun syödä jo päivän pari ennen menkkojen alkua burana 800 6-8 tunnin välein, jotta pystyn tekemään muuta, kuin makaamaan kippurassa. Luulin, että kyseessä jälleen kemiallinen raskaus.

Nyt minua ihmetyttää, kun kp3 menkat lähes loppuneet, kivut eivät koskaan alkaneet, lämpö laski hetkellisesti, mutta nousi takas 37,1 paikkeille, lisäksi vatsan turvotus pahenee (sen huomaa varsin selvästi, kun bmi alle 18 ja vatsa kuin ilmapallo) ja rintoja vihloo. Väsymys on jotain aivan uskomatonta. Testeihin saan haamuja/negoja/viivanpaikkoja, ota noista nyt selvää. Osa on niin selviä, että punavihersokea miehenikin näkee, että onhan tossa nyt viiva. Tänä aamuna tein digin, joka näytti "ei raskaana".

Osaako joku selittää, mistä tässä voisi olla kyse?? Valeraskaus? Hulluksi tulen kohta... Terveysasemallekin olen ollut yhteydessä, huomenna saisin tietää tarkan hcg-arvon, mutten tiedä uskallanko soittaa, jos arvo onkin nolla ja olen kuvitellut tämän kaiken. :/
 
Mä en vaan tiedä uskallanko soittaa labravastauksista.. Toivoisin että joku toinen tekis sen mun puolesta, etten ala puhelimessa pillittää :D Oon nimittäin itkeskellyt pienemmistäkin asioista viime aikoina, tosi epätyypillistä mulle.. Oisko niin, että alkuvuotena sairastumisen takia syödyt hiiiiirveät määrät lääkkeitä, antibiootteja ja vahvoja kipulääkkeitä (mm. Tramal, oxanest) olis saanu mun hormonitoiminnan lamaantumaan ja nyt se ois heränny tosissaan ja kunnolla... Kun oviskivutkin tunnen pitkästä pitkästä aikaa! Mul ei vaan eläissäni ole ollu kivuttomia kuukautisia, ja ne aina kestää vähintään 6 päivää, nyt kolmantena on jo loppumassa?! Onhan valekuukautisia olemassa, mutta eikö,sitä ennen yleensä saada vahva plussa ja tiedetä olevansa raskaana? Sä mur-mur tiedät yleensä näistä asioista kaiken, kerro nyt mulle mikä mua vaivaa :D No ehkä rohkaistuisin soittamaan sinne labraan heti aamusta kun lapset vielä nukkuu... En haluais pillittää niiden nähden, jos tulos on epätoivottu. :/

Muoks. Ja tässä sitä lasta on jo yritetty kohta lähes vuoden verran, viime kerralla lapsi sai alkunsa heti kun aika lapsettomuuslääkärille oli varattu... (tosin tällä kertaa lapsella olisi eri isä) En sitä vuotta odottanut, huijasin vähän lääkärille, mutta 6kk oli kuitenkin takana ja ensimmäistäkään ovisplussaa en ollut testeihin saanut, siksi alkoi huolestuttaa että jotain on vialla. 8. Yk näytti vahvaa ovisplussaa ja siitä tuloksena nyt reilu 2v lapsi. Vanhin lapsi ei ole biologisesti oma, kyseessä nyt olis siis mulle toka biologinen lapsi... Kovin tiukassa vaan tuntuu olevan, vaikka ikääkään ei oo vasta ku kolmisenkymmentä. :/

Muokkaan taas. Takana siis vuoden aikana yks varhainen km, ainakin kaks kemiallista, osa vuodesta piti käyttää ehkäisyä, kun ei saanut tulla raskaaksi yhden 2kk kestäneen antibioottikuurin aikana.. Et ei tässä varsinaisesti vuotta oo sekundaarista lapsettomuutta koettu, mut sen voin sanoa, että siltä tuntuu. Itku tulee joka ikinen kerta, kun menkat alkaa, jopa niinäkin parina kertana, kun ollaan ehkäisyä käytetty. :(

Äitini sanoo, että mulla on pakkomielle tähän, ja siksi se ei onnistu... No oli mulla tavallaan pakkomielle (vauvakuume?) edelliseenkin, ja silti kuitenkin tulin raskaaksi ja kaikki meni hyvin lievää pre-eklampsiaa huolimatta. Ei niitä äitejä aina kannata kuunnella ;) Mut nyt nukkumaan, yritän uskaltaa soittaa/käydä labras huomenna. Joka tapauksessa siel pitäis käydä toisesta syystä, mut pelkään niin hitosti noita tuloksia... Joulukuussa, kun meni kesken, eka verinäyte oli about 80 ja seuraava jotain 25... Lääkäri naureskeli, ja sanoi,että vuoto alkaa kohta, kun arvo laskee alle 20. Seuraavana päivänä sain puhelun hoitajalta, että he pahoittelivat, kun olivat nauraneet minun tilanteelleni. Kokemus sekin. Toki perhekuvioni ei ole ihan tavallisimmasta päästä, mutta silti.. Kättäri oli minusta paljon parempi paikka aynnyttää kuin naikkari, mutta ehkä ne Kättärin päivystävät lääkärit ei oo ihan parhaimmasta päästä. :/ Varsinkin kun mieslääkäri..
 
Viimeksi muokattu:
Lilypie - rohkeutta vaan aammulla soitella vastaus.:)
..toivon jotta olisi ihunia uutisia:heart:

Valekuukautiset olen ymmärtänyt sellaisiksi että: tärppi käynyt ja kuukautiset kumminhin tulleet, plussakin saattaa ensi alkuun haamutella ja sitten vahvistuu.

Toki nyt voi olla kyse kemiallisestahin raskaudesta ja aika näyttää miten käy.
..tai kun et ole dippaillut O-testejä on oviskin voinut olla vaikka myöhemmin kuin luuletkaan ja tärppi käynyt, siltikin valemenkat ja testit vasta haamuttelee kun dpo päivät niin pienet.


((muoks))onko siulla kuvia noista dippauksistasi laitella?:wave:
 
Viimeksi muokattu:
No kun se mulla kävi mielessä, kun googlettelin, että pc-raskausliuskat saattavat reagoida voimakkaaseen lh-huippuun.. Oisko voinu olla sit ihan tosi loppukierrosta vasta ovis?? Seksiä oli vähintään 4 pv välein koko kierron, et siinä mielessä mahkuja olis.
Kuvia on, mutta eri koneella, ei tässä ipadillä mis nyt oon.... Minäpä ilmoittelen huomenna miten kävi! Pidä peukkuja!
 
Lilypie, onpas monella nyt sama tilanne! Olen useampaan ketjuun kirjoitellut, kun itsellä meni lähes tulkoon juuri noin, menkat alko pienellä tuhrulla, 1,5vrk oli sellaset tavalliset, loppu kuin seinään, alko seuraavana aamuna ja sitten oli pari päivää aamuisin vuotoa - ei iltaisin ja öisin, ei tarvinnu mitään suojaa edes. (Yleensä mulla on lähes kellontarkalta, alkaa aamulla kestää 4-5vrk samanlaisina,hiipuu ja loppuu) Testit väittää että en oo raskaana ja kai se on uskottava, kun dpo 21 ei anna edes 10 herkkään testiin haamua :/ (Vaikkakin esikoinen anto haamun kp 39, viikko siitä kun menkat jäi pois...mutta en mä nyt jaksa uskoa, että tässä raskaana olis) Tissit oli miehenkin mielestä turvoksiaa, alavatsa ja alaselkä jomotteli ja etoo aina vaan enemmän. Tk:ssa hoidetaan kesällä vain hätätapaukset niin sinne kai pääsee sitten, jos on kohdunulkoinen ja munasarja repee.... Me ollaan hoidoissa ja oma klinikka kesälomilla myös, ehkä voisi syyttää clomeja tästä, clomittaret - ketjussa oli saman suuntaisia ajatuksia parilla nimimerkillä. Ehkä sitten on vaan valeraskaana tai ollut.

Sekundäärilapsettomuutta meilläkin (kai?) syytä ei ole löydetty, itse olen sekundäärilapsettomien vanhempien ainut lapsi, mutta mitään periytyvää ei tiedetä olevan.
 
Viimeksi muokattu:
Uusi himotestaaja ilmoittautuu mukaan :) Täällä menossa kp28/28-32 ja yk 2. DPO taitaa nyt olla 11-12. Testasin herkällä liuskatestillä eilen ja tänään mutta negoja olivat molemmat :( Ovistestiin sain vahvan viivan 14.6 ja vasta 16.6 päästiin sekstailemaan joten ilmeisesti ohi meni... No uutta putkeen heinäkuussa :)

Onnea plussanneille ja muille pidän peukkuja!! :)

Ai niin, voiko joku lisätä minut listalle? Nyt siis kp28/28-32 ja yk 2 ja kolmas lapsi toiveissa :)
 
Mustangtäällä ei ole listaa. Jokainen himotestaaja vaan tulee tähän ketjuun vuorollaan jännäilemään omia, ja muiden tuloksia, sekä analysoimaan meidän muiden hätäpöksyjen testejä.. Tervetuloa joukkoon! :flower:
 
Heips, uskaltauduin soittamaan tuloksen, ja hoitaja katsoi vastaukset ja mumisi jotain "onpas tää nyt kummallisesti vastattu.." miks mikään ei voi nyt olla normaalia! :O Elikäs. Hoitaja sano sit näin :" et oo raskaana, ku arvo on alle viis....vai yks..onpas tää nyt oudosti vastattu... No joka tapauksessa raskaana et oo ku arvo näin alhainen, oisko tää sit joku varhaisen keskenmenon jälkitila tai jotain.."

Et semmosta. Ei toi nyt ollu millään tavalla semmonen vastaus mitä halusin, enkä ny oikeen mitää mielenrauhaakaan saanu. :(
 
Lilypie No johan on! :O Aika tympee vastaus, olis sanonut että hänpä selvittää asian ja soittaa sit sulle, ei asiakkaalle pitäs noin ympäripyöreesti kertoa tuloksia. Mutta höh! Parempaa onnea ensi kiertoon :hug:
 
Adalie kiitos! Mua nyt vaan jäi vaivaamaan, et jos se raskaus onkin just vasta alkanut, ja siks noin pieni arvo... Se hoitaja sanoi ainakin että normaalisti ei-raskaana sen arvon pitäis olla ihan puhdas nolla. No, tänään kp 5 ja elämäni ensimmäiset clomit kiskastu nassuun aamulla. Yks arvauskeskuslääkäri kirjotti reseptit Femariin ja Clomeihin "kokeile näillä, heippa", ilman mitään seurantoja tai esitutkimuksia siis. Varsinaista lähetettä tutkimuksiin ku menin hakemaan, ni se lääkäri sit taas vaa haastatteli, teki lähetteen tutkimuksiin ja klamydiatestiin, mut ei puhettakaan mistään verikokeista tai hormonimäärityyksistä.. Huoh.. Kaikkee sitä joutuu kestää!
 
^ Lilypie, kun lähete on arvioitu ja saat kutsun ensikäynnille (jota ennen miehen sperma täytyy tutkia), siellä otetaan kaikki tarpeelliset kokeet ja vähän tarpeetontakin. Alkukierron verikokeissa tutkitaan kymmenisen erilaista asiaa. Tiedän, koska jonotin ja sainkin ajan ja infoa ennen kuin plussasin. Toki Clomien takia olisi hyvä käydä seurantaultrassa ettei follikkeleja kehity liian montaa.
 
Lilypie, sen viikkoa vaille kolme kuukautta, mikä on hoitotakuun raja ensikäyntiä koskien. Kesäkaudella useimmat julkisen puolen polit ovat "kiinni", uusia pareja otetaan vastaan ettei hoitotakuu umpeudu mutta hoitoja ei tehdä. Itse olisin saanut aukiolotutkimuksen ehkä syyskuulle. MUTTA, jos jonossa ollessa tärppää, saat sen kautta polimaksun hinnalla alkuraskauden ultran kuten meille kävi :) Eli jos olit jo jonossa, ultraavat silti vaikkei ole ehtinyt hoitoihin asti.
 
Ääääh, pää sekoo vaan enemmän! Käväsin vessassa ja pyyhkiessä tuli verensekaista limaa/valkkaria. Onko ihan normaalia, nyt dpo12 ja kp26/28. Menkkaoloja ei oo eikä mitään kipuiluja missään. Auttakaa :D
 

Yhteistyössä