Hätähousuiset Himotestaajat ja Piinailijat Vol.3

  • Viestiketjun aloittaja mymosa
  • Ensimmäinen viesti
No niin se tuo mieskin sanoi kun näki että oon kireä.. että ei se iltapissa vielä merkkaa mitään. En siis ois halunnut edes kertoa sille että testasin.. mut näki millä sivuilla surffasin ja kysyi niin enpä viitsinyt valehdella. Vaikka mieluusti mä kertoisin positiivisen tuloksen sille kuin ainaisia negatiivisia.. :'(
 
Theran: iso :hug: Älä kuitenkaan vielä luovuta; huomenna aamupissasta uutta testiä! Aikaiset päivät kuitenkin menossa.

Täälläpä on ollut vilkasta, mukava lukea kuulumisia ja onnea kaikille plussanneille ja tsempit plussia odottaville =)

).( kp4 menossa ja kovin on ollut niukat menkat... Ihme juttu. Olisikohan jokin psyykkinen juttu, kun oli niin raskautta toivonut. Nyt vain toivon, että päivät kuluisi nopeasti, jotta pääsisi ovista jahtaamaan! Tosin toivon, että se tällä kertaa tulisi vasta viikon päästä kun ollaan esikoisen kanssa reilu viikon lomalla täällä Suomessa ja isäntä jäi toiseen kotiin. Murphyn lain mukaan se ovis tosin tulee jo ennen kuin on mahdollisuutta talletuksiin :kieh:

Nyt kun olen täällä Suomessa ja ovistestejä + raskaustestejä paremmin saatavilla kuin maassa jossa asutellaan, niin mitä testejä kannattaisi ostaa ja viedä mukanaan?

Pääsiäispyhien jatkoja!
 
Tammityttö[/B]Mulla on kp 30/33-35, oviksesta ei tietoa millon on ollut. Ei olla yritetty eikä kuumeiltu. Kotona on jo kolme poikaa. Testasin kun alko tulemaan oireita! Kiitos avusta ton kuvan kanssa!
 
Viimeksi muokattu:
mamma2012 näistä raskaustesteistä on niin kamalasti eri kokemuksia, että tuskin mikään on 100% luotettava kaikkien mielestä, mutta ehkä parasta mä olen kuullut apteekin omista testeistä (n. 5€, sininen paketti) ja clearblue digeistä (n.15€). Itse olen tykännyt marketeista saatavista pregcheck liuskoista (vajaa 3€ 2kpl). Huonoimmaksi itse olen kokenut RFSUn testit. :)
 
  • Tykkää
Reactions: mamma2012
Theran en voi sanoa muuta kuin, tsemppiä, voimia ja hyvää tuuria! Kyllä tämä maailma on vaan epäreilu paikka! :( Ja toivotaan nyt, että tikku näyttäiskin parin päivän sisällä kahta viivaa. :) Mikä kp/dpo oot plussannu aiemmista raskauksista?
 
Emmin, tosiaan just noin kun Tammityttö neuvoi! Mä näin kuvan kun otin tuosta tuon osoitteen... Onnea onnea!! :heart: Onko tuo PregCheck? Vahvistunu on! Mulla on myös PregCheckillä tehtyjä viivoja vertailussa, ks. alla ;)

Tein myös pregcheck testeillä nuo. Niihin olen aina luottanut! Sulla näkyy hienosti viivojen vahvistuminen! Toivon, että itselläkin vahvistusi. Edellinen raskaus kaks vuotta sitten oli kemiallinen/ varhainen km... Nyt en vielä uskalla innostua!
 
Siitä onkin jo tovi, kun tänne kirjoitellut. Plussiahan on oikein sadellut (onnea heille :heart: ), mutta näköjään pettymyksiäkin joukkoon mahtunut. Suuri halaus ja tsempit piinailijoille! :hug:

Mä haluaisin herättää keskustelua vauvakuumeesta/tarpeesta saada vauva. Ystävä tänään sai minut miettimään asiaa, mutta en oikein näin lyhyellä ajalla ole vielä mitään selkeää päässäni muodostanut. Hän kehotti minua pohtimaan tuntemuksiani tämän vauvakuumeen keskellä. Miltä minusta tuntuu, miksi haluaisin niin kovasti tulla raskaaksi, jne. Avaisitteko te hieman fiiliksiänne asiasta? Ja tietysti haluaisin kuulla etenkin ensimmäistään suunnitelevien tuntemuksia, mutta toki toista/kolmatta/jne haaveilevat saa mielellään kertoa myös!

Mä itse tokaisin suoraan, että ei tähän ainakaan mitään järkiperäistä syytä ole. Ei olisi tosiaan ihan paras elämäntilanne lasta tehdä, mutta tiedän, että pystyttäisi pärjäämään lapsen kanssa oikein hienosti elämässä eteenpäin. Siirryin sitten tunnepuolelle. Noh, tietysti ensimmäisenä tuli mieleen, että "jotain puuttuu". Moni tyrmää tämän, että ei se lapsi tee mua yhtään onnellisemmaksi ja mun pitäisi ensin olla onnellinen elämääni, ennen kuin voisin tehdä lapsia. Tässä mä olen kuitenkin jonkin verran erimieltä, sillä kyllä mä lyön vaikka pääni pantiksi, että se lapsi tekee mut onnellisemmaksi kuin mitä nyt olen. En koe elämääni merkityksettömäksi tälläkään hetkellä ja nautin sitten muista puuhista, kuten lemmikeistä, luonnosta, leffailloista ja hyvistä herkuista.
Yritin vielä miettiä mitä muuta vauvakuumeen taustalla voisi olla, kuin tuo "jotain puuttuu". Teinistä asti tämä kuumeilu on siis ollut "kiusana", moni on ajatellut että yrittäisin lapsen avulla päästä masennuksesta yli tai tehdä sen kuin ostaisi suklaalevyn kaupasta. Itse en kuitenkaan ajatellut asiaa näin ja nykyään olen jo viidettä vuotta ilman lääkkeitä ja vointi on oikein hyvä - vauvakuume vaan on ja pysyy.

Toisaalta mielessä pyörii myös "pärjääminen jossain". En oikein osaa tätä pukea sanoiksi, mutta kaikki kouluni ovat viivästyneet/jääneet kesken peruskoulua myöten ja nyt olen vasta saamassa ensimmäisen ammattitutkintoni 21 vuotiaana. En koe mitään intohimoa lähteä tavoittelemaan alani huippuutta, kisata lemmikkien kanssa jonkin lajin huipulle tms. Mielestäni minulla ei myöskään ole mitään kovin erityisiä taitoja. Äitiys on kuitenkin tuntunut aina sellaiselta, että olisin siinä varmasti hyvä. Tähänkin olen saanut jyrkän tyrmäyksen, kuinka unohdan ajatella vauva-arjen huonoja puolia. Noh, enhän minä sitä saa kenenkään päähän iskostettua, että ei se asia nyt ihan noin mene. Itse olen niin paljon nähnyt lapsiperheen arkea, hyssytellyt isossa kauppakeskuksessa pää punaisena huutavaa vauvaa pitkän tovin, reissannut lasten kanssa pikkureissuja jne. Eli en todellakaan liitele vauvahaaveissani pää pilvissä. En vaan jaksa uskoa, että ne huonot asiat muka tulisivat sen äidin rakkauden tielle, kuten mulle väitetään.

Hirveen pitkä stoori tulee, mutta toivottavasti joku jaksaa lukea. Tämä ystäväni vaan sai mut taas ajattelemaan tälläisiä asioita ja kyseenalaistamaan itseäni aikalailla..

ON: Vielä loppuun näitä kiertokuulumisia. Eli kierrot olleet 30-35pv pillereiden lopetuksen jälkeen. Tänään kp35. Mitään erityisiä tuntemuksia ei ole ollut, hieman sellaista satunnaista etomista, mutta ei oksetusta kuitenkaan. Valkovuotoa on myös ollut viikon verran normaalia enemmän. Alaselkäjomotukset on, samoin nivusissa tuntuu välillä myös. Käytännössä kaikki navan ja nivusten välillä jomotellut jatkuvasti mitä erikoisemmilla tavoilla. En kuitenkaan ole kovin antanut itseni vielä innostua. Yritän elellä tässä arkea päivä kerrallaan, keskittyä perheeseen ja muuhun touhuun. Katsellaan jos ensi viikolla ei rupee näkymään, jos sitä testin ostoon vielä pääsisi!

Hyvät pääsiäiset vielä kaikille tässä vaiheessa, vaikka voitonpuolella ollaankin tässäkin pyhässä! :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Catharin
Kiitos..kyllä tämä taas tästä.. :heart: Sepä se kun oon yrittänyt muistella että missä vaiheessa oon saanut tulokset niin olisko mennyt rv4 puolelle?? Ja nythän on vasta 3.. mutta ai että silti ottaa päähän. :p

Tuosta vauvakuumeesta..ei mullakaan mitään järkisyytä ole. Musta vaan tuntuu että yksi vielä puuttuu. Ja tiedän kyllä että se vauvaarki ei oo ruusuilla tanssimista tai lapsen teini ikä. Mutta kaikki vaikeudet on tullut voitettua ja selviän kyllä.
 
Theran :hug:

Mamma, samaa mieltä. Mulla on Apteekin omat ja kaupan Pregcheckit näyttäny aina oikein ja aikaisin raskauden. Digi nyt on digi mutta niitähän saa ulkomailla halvemmalla ja noilla tikuilla ja liuskoilla pärjää vallan hyvin :)

Emmin. No noille päiville uskon että sun viivat on okei hyvät :)
 
  • Tykkää
Reactions: mamma2012
Mä kanssa suosittelen noita apteekin omia Mamma2012. Niillä moni raskaus tullut varmistettua. Ja noita apteekin omia saa kahden testin paketeissa.

Kiitos kaikille myötätunnosta :heart: Helpottiko kummasti kun sai purkaa johonkin turhautumistaan.. :ashamed:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: mamma2012
adore minä en varsinaisesti enää suunnittele mitään sillä olen raskaana viikoilla 4+3 ja esikoinen tulossa. Minun mielestäni lapsen hankkimista ei pitäisi tarvita perustella kenellekkään, edes itselleen. Lapset ja perhe ovat maailman luonnollisin asia. Ennen kuin ehkäisy keksittiin, lapsia tuli niin aikaisin ja niin monta kuin Luoja soi. Nykyään kaikesta tehdään niin suunniteltua ja laskelmoitua. Tahdon itse lapsia, koska uskon, että myöhemmin katuisin, jos en niitä olisi tehnyt, elämästä puuttuisi se jokin, olen kärsinyt aika-ajoin vauvakuumeesta ja tällä hetkellä elämässä on tilanne johon lapsen on hyvä syntyä. Tavallaan nyt on lapsien aika. :)

Ja siihen vielä miten sinun äitiyshaavesi on tyrmätty.. kukaan ei synny äidiksi, siihen kasvetaan ja harvassa ovat ne, jotka eivät oikeasti siihen edes hyvällä tahdolla pysty.
 
Minustakaan ei tarvitse perustella, mutta jäin jotenkin niin jumiin tämän yhden ystävän sanomisiin tänään. Oikein itseäkin ärsyttää... Sinänsä, vaikka läheisiä ystäviä ollaankin, eihän hän voi tietää minun tunteistani ja jos hän haluaa ensin luoda uransa, niin mikäs siinä. Mielestäni hieman koominen argumenttina etenkin nuorille äideille, että ensin pitää luoda ura ja sitten vasta lapset. Miksei voisi tehdä ensin lapsia ja sitten sitä uraa? En tosiaankaan ole sitä kohtaan negatiivinen, että joku haluaa ensin sen uran - mä en vaan tunne samalla tavalla. Miksen siis itse voisi valita toisin? Kuitenkin keikun vieläkin kahden ammatin välillä, kumpaakin olen työnä kokeillut. Toiseen mulla on tutkinto, mutta valitettavasti se toinen kuitenkin kiinnostaisi ehkä enemmän. Eli periaatteessa mulle olisi ihan fine tehdä jotain pätkätyötäkin siellä täällä ennen lasta ja pohdiskella mitä sitä elämältään oikein haluaa. En näe mitenkään mahdottomana lähteä uudestaan opiskelemaan sitten äitinä. Nyt ei vaan koulunpenkki kiinnosta tällä hetkellä millään tasolla, joten parempi tehdä sitten jotain ihan muuta. Menee ihan harakoille, jos lähtee pakkopullana opiskelemaan, vaikka ala olisikin mieluisa.

Kyllä mä johonkin korkeempaan voimaan uskon ja luotan, että minun pieni prinssi tai prinsessa on matkalla syliini. Tietenkään en tiedä milloin, ihmisluonto on malttamaton ja toivoo asioita tapahtuvan nopeasti, mutta jos hän on odotuttaakseen, niin sitten odotellaan. :saint:
 
Tohon vauvakuumeeseen. En oikeastaan myöskään keksi mitään ns. Järkisyytä hankkia lapsia, tunnepuolelta senkin edestä. Musta vaan tuntuu et mun perhe ei vielä ole täysi, yksi puuttuu. Lapsia on nyt siunaantunut jo kaksi enkä niitä muuksi vaihtaisi. Mä olen itse tehnyt ensin lapset, sit vasta uran ja hyvin ollaan pärjätty. Ura on mulle aina toissijainen, perhetulee ekana. Jotkut haluaa tehdä toisinpäin enkä koe et se olis multa tai joltain toiselta pois. Ja se et itse halusin lapset nuorena, jaksan paremmin ja sit kun omat lapset on jo isoja, olen itsekin vielä suht nuori. Munkaan mielestä ei tarvi kenellekkään selitellä miksi haluaa lapsia, eihän se muille kuulu. Täällä on vaan yksi elämä ja sen elää jokainen niinkun itse haluaa. Toki välillä miettii, et olenko ihan täysi kahjo kun kolmannen haluan, mut se tunne vaan on niin järkyttävän vahva ja se vauvan kaipuu on niin suuri etten sitä osaa edes selittää sanoin.
Täällä on menossa kp 9, kohta vaihtuu kp 10. Seuraavaa ovista odotellen, jos nyt tärppi löytäis tännekin. Hirveesti on tullut plussia, hirmuisesti onnea kaikille :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: adore
Puit Catharin mun ajatukset sanoiksi. :heart: Perhe on niin tärkeä! Ja mulla myös tiukkana ajatuksena tuo, että haluan tehdä (muoks. SAADA) lapset nuorena - sitten, kun ne on jo isompia niin itse on ehtinyt käydä töissä ja todennäköisempää sillon 40v on lähteä vaikka sinne matkustelemaan ainakin rahanpuolesta, kuin nyt parikymppisenä. Tuli ihana levollisuus, kun sai purkaa ajatuksia ja täältä löytyy samanhenkisiä. Hyvillä mielin voi mennä nukkumaan ja aloittaa uuden viikon! :heart: :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Catharin
Ja mä lisäisin vielä tohon että ylipäätään ei kannata selittää tai perustella kellekään miksi lapsia haluaa. Meitä on toki moneen junaan mutta henkilökohtaisesti neuvon olemaan tekemättä mtään x ja y suunnitelmia perheen perustamisen kanssa. Jos nyt tuntuu sille niin antaa palaa! Voi käydä kuten mulle että lapsen toive 25v toteutuu vasta 32v ihan itsestä riippumattomista syistä. Mä en ole uraihminen vaikka hyvä ammatti /tutkinto onkin. Mutta näin vaan luoja päätti että vauvat meidän perheeseen tulee tuhannen mutkan ja kyyneleen kautta. Ja vaikka meillä on kaksi lasta, mä en ole mikään kanaemo jolla on loputon pinna, eikä lapsen saaminen edelleenkään ole ainakaam helpottunut, niin silti mä toivon lisää lapsia vaikka ikääkin paukkuu :LOL: Kyllä sitä on moni ihmetellyt ja neuvonut ja jeesusetellut ja neuvonut nauttimaan siitä mitä jo on mutta mä haistatan mielessäni pas*** ;). Joten naiset, antaa palaa!
 
Voihan vitsit! Eilen tuli oksu suuhun kahteen otteeseen ja edelleen kovasti sellainen tunne että olisin raskaana ja sitten vielä luin että rfsu:n testit saattaa olla tosi huonoja... Sellaisen nimittäin tein eilen...
No tein tänään sitten one stepin early detection testin ja siinä näkyi hailuran hailura viivan paikka?? Tuleeko tähän testiin viivan paikkoja? Paketissa sanottiin 99,9 rosentin varmuus päivänä jolloin kuukautisten pitäisi alkaa ja tänään siis 28/28 ja dpo14.
Onko vielä mahkuja?? Hemmetti kun se digi on niin kallis... Mutta täytyy kai mennä apteekkiin tänään ostamaan lisää näitä "parempia" testejä.
Tänään siis taas aivan eri tunnelmissa kuin eilen mutta en voi olla toivomatta!
 

Yhteistyössä