Hätähousuiset Himotestaajat ja Piinailijat Vol.3

  • Viestiketjun aloittaja mymosa
  • Ensimmäinen viesti
Mä odotan mielenkiinnolla kilpparikokeita. Ikinä niissä ei oo mitään ollu mutta oireita sais pinoon vaikka heti. Mä palelen kaikkialla mutta en hikoile edes saunassa. Väsyttää aina ja pää käy hitaalla. Herkästi ärsyynyn ja menen alakuloon. Tosin tää nyt kuuluu tähän lapsiperheiden arkeenkin ja jatkuvaan univelkaan :D Mutta niin. Ehkä ne on vaan sit muusta johtuvaa. Painokin mulla pikemminkin putoaa ku nousee vaikka söis mitä. Mut.. Mitä oireita teillä muilla sit oli miks lääkitys tuli?
 
kp8, ovistesti hyvin selvä nega. Oli eilenkin. Jännää kun sitä ennen oli enempi väriä :p
Limaa tulee yhä lisääntyväs määrin, semmosta kananmuna... Ja tänään tuntu ihan jäätävä pisto alavatsassa.

Mutta mun kohdalla nää ny ei taaskaan tarkota mitään. Jatketaan tikuttelua :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tammityttö;30698783:
Mä odotan mielenkiinnolla kilpparikokeita. Ikinä niissä ei oo mitään ollu mutta oireita sais pinoon vaikka heti. Mä palelen kaikkialla mutta en hikoile edes saunassa. Väsyttää aina ja pää käy hitaalla. Herkästi ärsyynyn ja menen alakuloon.
Miten toi vastaa ihan täydellisesti mun oireilua? :D Siis ihan täysin, mulla tosin tuohon vois lisätä vielä äärimmäisen mustelmaherkkyyden. En tosin tiedä liittyykö se kilpirauhaseen, mutta ihan järkyttävän helposti olen todella kipeillä mustelmilla. Kilpparikokeet otettu useaan otteeseen, mutta mitään vikaa ei enää ole. Aiemmin kyllä ollut ja lääkitys lopetettu kun arvot tasaantuivat ja nykyään aina vaan kuulemma erittäin hyvät tulokset... Univelankaan piikkiin ei mun kohalla voi pistää. Sinänsä ois kyllä mielenkiintosta tietää mistä tää johtuu, mä oon jo aika monissa testeissä kilpirauhasen lisäksi juoksennellut, mutta mitään huomattavaa ei ole ollut... Hometalossa tosin asuttiin melkein vuosi ja siellä oireet oli huomattavasti rankemmat mitä nyt ovat kun ollaan muutettu pois, mutta edelleen kuitenkin oireilen vaikka muutosta kohta puoli vuotta. :/

Teinpäs tossa huvikseen eilen ja tänään ovistestejä vaikkei vielä pitäisi mitään näkyä... :D Huomasin kuitenkin että tänään viiva oli huomattavasti tummempi kuin eilen, vaikka ovulaation pitäisi kyllä vasta mun tiedon mukaan olla sunnuntaina :eek: ... Pitäisikö sen reagoida jo nyt jos ovis sunnuntaina? Ei kai sentään?
 
Aigle. Mulla toi viiva on tollane tumma ollu nyt. .öö..kaks kolme päivää. Ja eilen ultrassa folli oli n 13,5mm eli jos se kasvaisi normi tahtia (tuskin kasvaa) niin ovisplussa olis nyt ehkä la/su. Eli ihan hyvin voi sullaki tummua :)
Ja mullaki tulee herkästi mustelmia, aikanaa tuli vielä herkemmin. Käytätkö mitään öljyvalmisteita, omegoja tai muuta kalaöljyä? Onko sulla hemoglobiini ok, tai varasto raudat tsekattu? Mulla on runsaat menkat ja ne aiheutttaa alkukierrosta aivan järkyttävää väsymystä kunnes syön puoli pakettia rautaa. Paleluun voi vaikuttaa myös se jos ei juo riittävästi. Mulla niukka veden juonti pahentaa palelua ja oon ihan horkassa. Raajat on mulla aina jäässä.
 
Mulla oireena oli palelu, väsymys, kiukku, masennus, hiusten lähtö, palan tunne kurkussa, menkattomuus, en myöskään hikoillut ja nivelet kiepeytyi.
Mulle tulee myös helposti mustelmia.

Ovistestin ollessa plussaa se testiviiva piirtyy heti.. digissä ei oo ollut ikinä tasavahvoja viivoja vaikka plussaa oiskin ollut.
 
Jaaha.. toivo heräs kun mittasin iltalämmöks 36.7.. kun normaalisti ollut jo lähellä normaalia joka 35.8.

Huomenna jännittää mitata aamulla ja tippua korkeelta. Tissit raskaat ja nännit täysin kosketusarat.

Mies nukkuu että se siitä.. nukahti jo kuopusta nukuttaessa ja käänti kylkee ku yritin.. no jos ovis ollu niin tiistain varassa mennään.
 
Tammityttö: minulla oli oireina myös väsymys, palelu, alakulo ja myöskin se, että paino pikemminkin laski kun nousi (olin todella, todella hoikassa kunnossa). Ja väsymys oli lamaannuttavaa. Myöskin jalat ja kädet aina jääkylmät (tämä johtuu minun tapauksessani varmastikin huonosta ääreisverenkierrosta --> tupakointi). Katsotaan mitä kokeet sinulla kertoo: toivottavasti kaikki hyvin, mutta mikäli on vajaatoiminnasta kyse, se on helposti hoidettavissa! Mittaavatko myös T3-arvon sinulta? Se on yksi kilpparin päähormooneista joka vaikuttaa juuri tuohon "hitaalla käymiseen" ja yleiseen mielialaan.

Ja en minäkään muista juoda riittävästi vettä. Jotenkin vain se veden maku ei minua säväytä :x
 
Oireet kyllä vaan mätsäis niin hyvin tohon kilppariin, kumma kun ei testeissä sitten mitään mulla ole... Aiemmin kun todettiin vajaatoimintaa niin oli kyllä lähes identtinen olo mitä nyt on ollut... Ei kai se voi jossain piileskellä niin ettei kokeessa näy? :eek:
Menkat on kyllä tulleet aina tosi täsmällisesti, melkein tunnilleen tietää että nyt ne tulee. Ei ehkä ihan mutta melkein, maksimissaan on nyt viime kuukausina heittänyt neljällä tunnilla edellisistä... En käytä mitään öljyvalmisteita tai vastaavaa, ihan luomulla on menty, ainoa mitä olen naukkaillut on foolihappo. :D Hemoglobiini yleensä hyvä, mutta rautaa aiemmin kyllä syönyt runsaiden menkkojen vuoksi. Ei tosin ole enää kehotettu rautaa syömään kun on hiukan vuotokin nyt parin viime kuukauden aikana vähentynyt.

Mikä tää T3 on, multa on aina otettu vaan TSH ja T4V :eek:
 
T3 on kilpirauhashormonin aktiivinen muoto. T4 on varastomuoto jota normaalisti muutetaan tarpeen mukaisesti T3:ksi. Joillakin muunto on puutteellista ja T4 normaali mutta T3 alhainen ja siihen sitten määrätään tätä Liothyroninia joka sisältää suoraan T3-hormonia. Tavallinen kilpirauhasen hormonikorvauslääke on Thyroxin joka sisältää T4-hormonia. Sitä voi määrätä kaikki lääkärit mutta Liothyronin on erityisluvan vaativa lääke ja resepti sille nykyään vaikea saada. Eikä taida edes kuin sisätautilääkärit ja endokrinologit saada määrätä, korjatkaa jos muistan väärin.

Nukahdin kyllä hyvin vaan nyt ei näköjään uni tule ja päädyin tänne 4 am :LOL:
 
Meki ollaan tiistain ja tän aamun keskeytetyn varassa.. tosin ff merkkas oviksen tiistaille joten jos näin ollu niin sit ois hyvä.. mutta jos myöhemmin niin toivottava parasta.

Saadaan tammityttö piinailla yhessä vaikka mulla tuskin on mitään piinattavaa.
 
Joo ei varmaan mullakaa :D. Mun tuurilla käy jotain etei päästä seksimään tänäänkää ja vähän epäilyytää se folli. Siks kai ne luteaalit jää vajaaksi kun jos munis on huono. Eo siihe luget paljo auta. Aloititko sä jonku tukilääkkeen?
 
Nyt menee hermo koko touhuun. Kp 22 eikä vieläkään ovisplussaa. Ei taida enää tässä kierrossa tulla. Menkkojen pitäis alkaa viikon päästä.. Taidan sunnuntaina tehä raskaustestin kuitenkin ihan huvikseen, jos vaikka oliskin ollu tosi aikanen ovis :)
 
Heh Pisamapeikko. Vähän sama tyhjiö :D.
Mut mä vedän tän pohtimisen vähän pidemmälle. JOS ihminen testaa kerran päivässä ja saa plussan vaikka aamulla. Entä jos se plus olis tullutkin edellisenä iltapäivällä jos olisi testannu. Kun toi LH nousee joskus ihan hetkessä näköjään. No, eikös sanota että ovisplussan jälkeen munis irtoaa 24-48h kuluessa (inssikin tehdään 36h kuluttua plussasta). Mut voi irrota jo 16h plussasta. Ja munis elää hetken. Eli miksi musta tuntuu et suurin osa seksii liian myöhään? Mut mitä ideaa on testeistä kun se plus voi tulla ihan nurkkan takaa. Ja harvoin puolisot on kuitenkaan aina toistensa saatavilla.
 
Mulla oli viime kierrossa niin että kun tikutin niin illalla oli hieman vahvistunut ja seuraavan aamusen laskin plussaksi ja jo saman päivän illalla oli jo haalistunut ja illalla sitten tunsin oviksen.

Nyt tässä kierrossa sain nuo vahvimmat viivat kp14 ja sen jälkeen ihan haaleita ja mietinkin että jos se lh huippu onkin mennyt sitten vallan ohi testien. Hain nyt kuitenkin vielä paketin ja testaan jonkun päivän ja jos mitään ei tapahdu niin soitan hoitajalle. Mä soitan tänään kyllä joka tapauksessa ja kysyn päästä tohon progetestiin ni ei tarvi miettiä oliko ovis jo vai ei. Menkkajuilintaa on ja lämmöt sahaa 36.6 ja 37 väliä että ei ota niistäkään selvää :D
 
Mitäpä tuumitte viisaat testailijat?;) mulla on nyt dpo 9-10 menossa ja aamulla testasin pregchekin liuskatestillä johon ei tullut mitään. Nyt sitte päivällä hetken mielijohteesta tein rfsu liskatestin johon tuli haamu/viivanpaikka...alkoi näkyä jo vähän ainakin testiajalla ja nyt kuivuneessa näkyy edelleen tihrustamatta. Onko tuohon yhtään luottaminen? Eikö tuon aamutestin olis ennemmin pitänyt jotaki näyttää...ja tuo pregchek taitaa olla luotettavampi?! Eilen tein kans molempia testejä eikä tuohon rfsu testiin kyllä eilen tullu mitään viivanpaikkoja...
 
Mulla kilpparioireina mm. Kulmakarvat ei kasva loppuun asti, rytmihäiriöt (juuri tosin selvisi että mun isällä on sydämen synnynnäinen vika joka periytyy voimakkaasti..), väsymys, alakulo, muisti ei toimi, ajatus ei kulje, ajatus katkeaa. Saunoa en voi kun en hikoillut ollenkaan , nykyään hiki virtaa saunoessa+treenissä, kulmakarvat alkaneetkasvaa jne.
 
Testasin tänään kun on ollut järkky selkä juilimista. Joten pelkään pahinta mutta kauppareissulla olipa käydä testaamassa kaupan vessassa. Tässä tulos pahoittelen Taustaa kaupassa kun pitää kikkailla.
2 ylintä testiajalla ja viimeinen n 10 min ajan jälkeen.

Vertailun vuoksi aiempia viikolla tehtyjä.


Tuo tulos pikkasen helpotti oloa. Koska pelkäsin että viiva on kadonnut. Niin kuin aiemmin on käynyt.
 

Yhteistyössä